Summative assessment for
the unit “Natural Disasters” I variant
Name: __________________________
Grade:_____________ Date:__________
Learning
objective 7.L6 Deduce meaning from
context with little support in extended talk
on
a limited range of general and
curricular topics
7.S5 Keep interaction with
peers to negotiate, agree and organize
priorities and plans for
completing classroom tasks
Assessment
criteria • Identify the position of
speakers in an extended talk with some
support
• Support a talk with peers
while agree, disagree and discuss the order
of
actions and plans to fulfill
the tasks
Level of thinking
skills Knowledge and
comprehension
Higher order thinking skills
Task
1. Listen to the story and do
the tasks. Write NO MORE THAN THREE
WORDS where it is
necessary.
Go to the link
: http://www.listenAminute.com/n/natural_disasters.html
1. There are earthquakes in
Australia and California. True False
2. Global warming causes
natural disasters. True False
3. Japan has more natural
disasters than any other country in the world. True
False
4. Japan suffers from all
kinds of disasters. True False
5. Poor countries cannot deal
with natural disasters themselves. True
False
6.
Japan has many natural
disasters like earthquakes, typhoons, flooding,
volcanoes.
True
False
7. In Africa poor countries
suffer from natural disasters True False
Task 2. Work in small groups.
Present ideas answering the questions
below.
-
What natural disasters are typical for your
country? Give examples.
-
Which one of natural disasters are you most
afraid of?
-
What was the last natural disaster you saw on
TV?
-
Where did it happen? How did it affect
people?
-
Why do you think there are so
many movies about natural disasters?
-
Why some natural disasters are not common in your
country?
Criteria
Learner uses at least 5 words
on ‘Natural Disasters’ topic.
Learner gives a full answer to
the question from the card.
Learner asks at least 2
questions.
Learner answers at least
2peers’ questions.
Assessment criteria
|
Task
|
Descriptor
|
Mark
|
A learner
|
Identify facts and
details in
extended talks with little
support
|
1
|
circles “T” or “F”
|
1
|
circles “T” or “F”
|
1
|
circles “T” or “F”
|
1
|
circles “T” or “F”
|
1
|
circles “T” or “F”
|
1
|
circles “T” or “F”
|
1
|
circles “T” or “F”
|
1
|
Support a talk with
peers while agree, disagree
and discuss the order of
actions and
plans
to
fulfill
the
tasks
|
2
|
uses at least
5 words
on ‘Natural
Disasters’ topic;
|
1
|
asks at
least 2 questions. answers
at least 2 peers’
questions.
|
1
|
provides grammatically correct
sentences;
|
2
|
gives a full answer to the question from
the card;
|
2
|
Total marks
|
13
|
“Natural
Disasters” бөлімі бойынша жынтық
бағалау нәтижесіне қатысты
ата –аналарға ақпарат
ұсынуға рубрика
Оқушының аты –жөні
----------------------------------------
Бағалау критерийі
|
Оқу жетістіктерінің
деңгейі
|
Төмен
|
Орта
|
Жоғары
|
Арнайы фактілерді анықтап
және тыңдалым
бөліктерден
өту
.
|
Анықтауда қиындықтар туындайды
тыңдалымдағы нақты фактілер мен
бөліктер
Шындық пен жалғанға арналған.
|
Тыңдалымдағы нақты
ақпаратты іздеуде кейбір қиындықтарды бастан кешіреді. Тапсырманы
орындау кезінде кейбір қателіктер
жібереді.
|
Сұрақтарға нақты
ақпарат табады. Тапсырманы дұрыс орындайды
|
Сөйлесудегі ресми және бейресми сөйлеу
арасындағы айырмашылықты табады. Басқа адамдардың идеяларымен
логикалық байланысты ақпаратты ұсына отырып, жұпта, топта және
жалпы сыныпта өзара әрекет жасайды
|
Сөйлесудегі көзқарасты
анықтауда қиындықтарға тап болады. Әңгімедегі тақырыптық лексика
мен грамматикалық құрылымдарды қолдануда қателіктер жібереді.
Сөздер мен сөз тіркестерін қолдануда көп қателіктер
жібереді
|
Сұхбатты қолдайды және тиісті үлес қосады.
Әңгімеде
тақырыптық лексика мен
грамматикалық құрылымдарды қолдануда кейбір қателіктер
жібереді
Сөздер мен
сөз тіркестерін қолдануда қателіктер жібереді.
|
. Сұхбатты сенімді жүргізіп,
тиісті үлес қосады. Өз көзқарасын анық білдіреді. Әңгімеде бай және
жарқын лексиканы сенімді көрсетеді.
Сөздер мен өрнектерді дұрыс айтады. Тиісті
грамматикалық құрылымды пайдаланады.
|
Transcript only for
teacher:
I don’t know about you, but I
think there are more natural disasters now than before. Every time
I turn on the news there’s some kind of disaster. There are
bushfires in Australia and California, earthquakes in China,
hurricanes in Mexico and droughts in Africa. I’m sure global
warming is creating more natural disasters. I’m lucky. Where I
live, we don’t really have natural disasters. I’ve never
experienced anything like the things on TV. Japan has many natural
disasters. They have earthquakes, typhoons, flooding, volcanoes,
and all kinds of things. They are lucky they have the money to deal
with them. There are countries in Africa that aren’t rich. When a
natural disaster hits them, everyone suffers
terribly.
Answer keys:
-
False; 2. True; 3. False;
4.True; 5. True.