Summative assessment for the unit “Natural Disasters” I variant
Name: __________________________ Grade:_____________ Date:__________
Learning objective 7.L6 Deduce meaning from context with little support in extended talk on
a limited range of general and curricular topics
7.S5 Keep interaction with peers to negotiate, agree and organize
priorities and plans for completing classroom tasks
Assessment criteria • Identify the position of speakers in an extended talk with some support
• Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of
actions and plans to fulfill the tasks
Level of thinking skills Knowledge and comprehension
Higher order thinking skills
Task 1. Listen to the story and do the tasks. Write NO MORE THAN THREE WORDS where it is necessary.
Go to the link : http://www.listenAminute.com/n/natural_disasters.html
1. There are earthquakes in Australia and California. True False
2. Global warming causes natural disasters. True False
3. Japan has more natural disasters than any other country in the world. True False
4. Japan suffers from all kinds of disasters. True False
5. Poor countries cannot deal with natural disasters themselves. True False
6. Japan has many natural disasters like earthquakes, typhoons, flooding, volcanoes.
True False
7. In Africa poor countries suffer from natural disasters True False
Task 2. Work in small groups. Present ideas answering the questions below.
-
What natural disasters are typical for your country? Give examples.
-
Which one of natural disasters are you most afraid of?
-
What was the last natural disaster you saw on TV?
-
Where did it happen? How did it affect people?
-
Why do you think there are so many movies about natural disasters?
-
Why some natural disasters are not common in your country?
Criteria
Learner uses at least 5 words on ‘Natural Disasters’ topic.
Learner gives a full answer to the question from the card.
Learner asks at least 2 questions.
Learner answers at least 2peers’ questions.
|
Assessment criteria |
Task |
Descriptor |
Mark |
|
A learner |
|||
|
Identify facts and details in extended talks with little support |
1 |
circles “T” or “F” |
1 |
|
circles “T” or “F” |
1 |
||
|
circles “T” or “F” |
1 |
||
|
circles “T” or “F” |
1 |
||
|
circles “T” or “F” |
1 |
||
|
circles “T” or “F” |
1 |
||
|
circles “T” or “F” |
1 |
||
|
Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks |
2 |
uses at least 5 words on ‘Natural Disasters’ topic; |
1 |
|
asks at least 2 questions. answers at least 2 peers’ questions. |
1 |
||
|
provides grammatically correct sentences; |
2 |
||
|
gives a full answer to the question from the card; |
2 |
||
|
Total marks |
13 |
||
“Natural Disasters” бөлімі бойынша жынтық бағалау нәтижесіне қатысты
ата –аналарға ақпарат ұсынуға рубрика
Оқушының аты –жөні ----------------------------------------
|
Бағалау критерийі |
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
||
|
Төмен |
Орта |
Жоғары |
|
|
Арнайы фактілерді анықтап және тыңдалым бөліктерден өту . |
Анықтауда қиындықтар туындайды тыңдалымдағы нақты фактілер мен бөліктер Шындық пен жалғанға арналған. |
Тыңдалымдағы нақты ақпаратты іздеуде кейбір қиындықтарды бастан кешіреді. Тапсырманы орындау кезінде кейбір қателіктер жібереді. |
Сұрақтарға нақты ақпарат табады. Тапсырманы дұрыс орындайды |
|
Сөйлесудегі ресми және бейресми сөйлеу арасындағы айырмашылықты табады. Басқа адамдардың идеяларымен логикалық байланысты ақпаратты ұсына отырып, жұпта, топта және жалпы сыныпта өзара әрекет жасайды |
Сөйлесудегі көзқарасты анықтауда қиындықтарға тап болады. Әңгімедегі тақырыптық лексика мен грамматикалық құрылымдарды қолдануда қателіктер жібереді. Сөздер мен сөз тіркестерін қолдануда көп қателіктер жібереді |
Сұхбатты қолдайды және тиісті үлес қосады. Әңгімеде тақырыптық лексика мен грамматикалық құрылымдарды қолдануда кейбір қателіктер жібереді Сөздер мен сөз тіркестерін қолдануда қателіктер жібереді. |
. Сұхбатты сенімді жүргізіп, тиісті үлес қосады. Өз көзқарасын анық білдіреді. Әңгімеде бай және жарқын лексиканы сенімді көрсетеді. Сөздер мен өрнектерді дұрыс айтады. Тиісті грамматикалық құрылымды пайдаланады. |
Transcript only for teacher:
I don’t know about you, but I think there are more natural disasters now than before. Every time I turn on the news there’s some kind of disaster. There are bushfires in Australia and California, earthquakes in China, hurricanes in Mexico and droughts in Africa. I’m sure global warming is creating more natural disasters. I’m lucky. Where I live, we don’t really have natural disasters. I’ve never experienced anything like the things on TV. Japan has many natural disasters. They have earthquakes, typhoons, flooding, volcanoes, and all kinds of things. They are lucky they have the money to deal with them. There are countries in Africa that aren’t rich. When a natural disaster hits them, everyone suffers terribly.
Answer keys:
-
False; 2. True; 3. False; 4.True; 5. True.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
“Natural Disasters” 7 сынып бжб
“Natural Disasters” 7 сынып бжб
Summative assessment for the unit “Natural Disasters” I variant
Name: __________________________ Grade:_____________ Date:__________
Learning objective 7.L6 Deduce meaning from context with little support in extended talk on
a limited range of general and curricular topics
7.S5 Keep interaction with peers to negotiate, agree and organize
priorities and plans for completing classroom tasks
Assessment criteria • Identify the position of speakers in an extended talk with some support
• Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of
actions and plans to fulfill the tasks
Level of thinking skills Knowledge and comprehension
Higher order thinking skills
Task 1. Listen to the story and do the tasks. Write NO MORE THAN THREE WORDS where it is necessary.
Go to the link : http://www.listenAminute.com/n/natural_disasters.html
1. There are earthquakes in Australia and California. True False
2. Global warming causes natural disasters. True False
3. Japan has more natural disasters than any other country in the world. True False
4. Japan suffers from all kinds of disasters. True False
5. Poor countries cannot deal with natural disasters themselves. True False
6. Japan has many natural disasters like earthquakes, typhoons, flooding, volcanoes.
True False
7. In Africa poor countries suffer from natural disasters True False
Task 2. Work in small groups. Present ideas answering the questions below.
-
What natural disasters are typical for your country? Give examples.
-
Which one of natural disasters are you most afraid of?
-
What was the last natural disaster you saw on TV?
-
Where did it happen? How did it affect people?
-
Why do you think there are so many movies about natural disasters?
-
Why some natural disasters are not common in your country?
Criteria
Learner uses at least 5 words on ‘Natural Disasters’ topic.
Learner gives a full answer to the question from the card.
Learner asks at least 2 questions.
Learner answers at least 2peers’ questions.
|
Assessment criteria |
Task |
Descriptor |
Mark |
|
A learner |
|||
|
Identify facts and details in extended talks with little support |
1 |
circles “T” or “F” |
1 |
|
circles “T” or “F” |
1 |
||
|
circles “T” or “F” |
1 |
||
|
circles “T” or “F” |
1 |
||
|
circles “T” or “F” |
1 |
||
|
circles “T” or “F” |
1 |
||
|
circles “T” or “F” |
1 |
||
|
Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks |
2 |
uses at least 5 words on ‘Natural Disasters’ topic; |
1 |
|
asks at least 2 questions. answers at least 2 peers’ questions. |
1 |
||
|
provides grammatically correct sentences; |
2 |
||
|
gives a full answer to the question from the card; |
2 |
||
|
Total marks |
13 |
||
“Natural Disasters” бөлімі бойынша жынтық бағалау нәтижесіне қатысты
ата –аналарға ақпарат ұсынуға рубрика
Оқушының аты –жөні ----------------------------------------
|
Бағалау критерийі |
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
||
|
Төмен |
Орта |
Жоғары |
|
|
Арнайы фактілерді анықтап және тыңдалым бөліктерден өту . |
Анықтауда қиындықтар туындайды тыңдалымдағы нақты фактілер мен бөліктер Шындық пен жалғанға арналған. |
Тыңдалымдағы нақты ақпаратты іздеуде кейбір қиындықтарды бастан кешіреді. Тапсырманы орындау кезінде кейбір қателіктер жібереді. |
Сұрақтарға нақты ақпарат табады. Тапсырманы дұрыс орындайды |
|
Сөйлесудегі ресми және бейресми сөйлеу арасындағы айырмашылықты табады. Басқа адамдардың идеяларымен логикалық байланысты ақпаратты ұсына отырып, жұпта, топта және жалпы сыныпта өзара әрекет жасайды |
Сөйлесудегі көзқарасты анықтауда қиындықтарға тап болады. Әңгімедегі тақырыптық лексика мен грамматикалық құрылымдарды қолдануда қателіктер жібереді. Сөздер мен сөз тіркестерін қолдануда көп қателіктер жібереді |
Сұхбатты қолдайды және тиісті үлес қосады. Әңгімеде тақырыптық лексика мен грамматикалық құрылымдарды қолдануда кейбір қателіктер жібереді Сөздер мен сөз тіркестерін қолдануда қателіктер жібереді. |
. Сұхбатты сенімді жүргізіп, тиісті үлес қосады. Өз көзқарасын анық білдіреді. Әңгімеде бай және жарқын лексиканы сенімді көрсетеді. Сөздер мен өрнектерді дұрыс айтады. Тиісті грамматикалық құрылымды пайдаланады. |
Transcript only for teacher:
I don’t know about you, but I think there are more natural disasters now than before. Every time I turn on the news there’s some kind of disaster. There are bushfires in Australia and California, earthquakes in China, hurricanes in Mexico and droughts in Africa. I’m sure global warming is creating more natural disasters. I’m lucky. Where I live, we don’t really have natural disasters. I’ve never experienced anything like the things on TV. Japan has many natural disasters. They have earthquakes, typhoons, flooding, volcanoes, and all kinds of things. They are lucky they have the money to deal with them. There are countries in Africa that aren’t rich. When a natural disaster hits them, everyone suffers terribly.
Answer keys:
-
False; 2. True; 3. False; 4.True; 5. True.
шағым қалдыра аласыз













