Summative assessment for the unit “Natural Disasters” I variant
Name: __________________________ Grade:_____________ Date:__________
Learning objective 7.R2 Understand specific information and details in texts on a range of
familiar general and curricular topics
7.S5 Keep interaction with peers to negotiate, agree and organize
priorities and plans for completing classroom tasks
Assessment criteria • Identify particular facts and parts in reading passage
• Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of
actions and plans to fulfill the tasks
Level of thinking skills Knowledge and comprehension
Higher order thinking skills
Reading
Task 1. Read the text and mark the sentences True or False.
Haiti in Ruins After Huge Earthquake
Television pictures are slowly beginning to show how great the damage is in Haiti following the huge earthquake on Tuesday. A magnitude 7.3 quake, just 16km from the capital, hit the Caribbean nation as people were going home after work. Much of the country has been devastated. Many major buildings in the capital Port-au-Prince have collapsed, including the Presidential Palace and the UN headquarters. Haiti's President Rene Preval described the scene in the capital as "unimaginable". The Red Cross says up to 3 million people have been affected. Mr. Preval fears "well over 100,000 people" may have died.
Haiti's ambassador to the USA, Raymond Joseph, said there was "no way of estimating"
how many casualties there were. Countries around the world are acting quickly to send whatever
help they can to Haiti. Haiti is one of the poorest countries in the world. More than half of its people live below the poverty line on less than two dollars a day. It is one of the poorest-equipped countries on Earth to deal with such a catastrophe. The nation was still trying to recover from being hit by four deadly hurricanes in 30 days in 2008. Its economy is in ruins and it has a long history of corruption and coups.
Example: The earthquake that hit Haiti was a magnitude 16 in strength. False
1. Most Haitians were having their breakfast when the earthquake hit. _______
2. The President’s palace was in ruins after the earthquake. _______
3. The article says Haiti’s president believes 3 million people are suffering. _______
4. Haiti’s ambassador to the US has a good idea of casualty figures. _______
5. Most Haitians are so poor they live on less than two dollars a day. _______
6. Haiti was hit by four different hurricanes in 2008. _______
7. Its economy is in ruins and it has an extended history of corruption and coups. ________
Writing:
Task 2. Natural disasters occur often and they can be scary. Knowing what to do when
one happens can make you feel and be safer. For each natural disaster below
write what you can do to prepare and live through the event. Use basic linking
words for connecting the paragraphs (and, but, also, in order, so, etc.).
Earthquake
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Tornado
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Hurricane
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Drought
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
|
Assessment criteria |
Task |
Descriptor |
Mark |
|
A learner |
|||
|
Identify particular facts and parts in reading passage |
1 |
Writes True/ False |
1 |
|
Writes True/ False |
1 |
||
|
Writes True/ False |
1 |
||
|
Writes True/ False |
1 |
||
|
Writes True/ False |
1 |
||
|
Writes True/ False |
1 |
||
|
Writes True/ False |
1 |
||
|
Write down the facts |
2 |
chooses words that will make the writing clear and interesting to the reader; |
2 |
|
uses strong verbs, sensory words, and precise nouns in places that help create a picture; |
2 |
||
|
provides grammatically correct sentences; |
1 |
||
|
writes with a structure that fits the purpose; |
1 |
||
|
Total marks |
13 |
||
“Natural Disasters” бөлімі бойынша жынтық бағалау нәтижесіне қатысты
ата –аналарға ақпарат ұсынуға рубрика
Оқушының аты –жөні ----------------------------------------
|
Бағалау критерийі |
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
||
|
Төмен |
Орта |
Жоғары |
|
|
Арнайы фактілерді анықтаe және оқылымдағы бөліктерден өту . |
Анықтауда қиындықтар туындайды оқудағы нақты фактілер мен бөліктер Шындық пен жалғанға арналған. |
Әңгімедегі нақты ақпаратты іздеуде кейбір қиындықтарды бастан кешіреді. Тапсырманы орындау кезінде кейбір қателіктер жібереді. |
Сұрақтарға нақты ақпарат табады. Тапсырманы дұрыс орындайды |
|
Мәтінді жазу брысында берілген форматты сақтайды. |
.Мәтінді жазу барысында қиындықтар кездеседі, сөздік қоры шектеулі.Етістіктің формаларын қолдануда қателіктер жібереді. |
Мәтінді жазу барысында қателіктер жібереді, сөздік қоры жеткілікті.Етістіктің формаларын қолдануда кейбір қателіктер жібереді. |
Мәтінді сенімді түрде жаза алады.Тақырыпқа қатысты сөздерді кең көлемде қолданады..Етістіктердің құрылымдарын дұрыс пайдаланады. |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Natural Disasters 7 сынып бжб
Natural Disasters 7 сынып бжб
Summative assessment for the unit “Natural Disasters” I variant
Name: __________________________ Grade:_____________ Date:__________
Learning objective 7.R2 Understand specific information and details in texts on a range of
familiar general and curricular topics
7.S5 Keep interaction with peers to negotiate, agree and organize
priorities and plans for completing classroom tasks
Assessment criteria • Identify particular facts and parts in reading passage
• Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of
actions and plans to fulfill the tasks
Level of thinking skills Knowledge and comprehension
Higher order thinking skills
Reading
Task 1. Read the text and mark the sentences True or False.
Haiti in Ruins After Huge Earthquake
Television pictures are slowly beginning to show how great the damage is in Haiti following the huge earthquake on Tuesday. A magnitude 7.3 quake, just 16km from the capital, hit the Caribbean nation as people were going home after work. Much of the country has been devastated. Many major buildings in the capital Port-au-Prince have collapsed, including the Presidential Palace and the UN headquarters. Haiti's President Rene Preval described the scene in the capital as "unimaginable". The Red Cross says up to 3 million people have been affected. Mr. Preval fears "well over 100,000 people" may have died.
Haiti's ambassador to the USA, Raymond Joseph, said there was "no way of estimating"
how many casualties there were. Countries around the world are acting quickly to send whatever
help they can to Haiti. Haiti is one of the poorest countries in the world. More than half of its people live below the poverty line on less than two dollars a day. It is one of the poorest-equipped countries on Earth to deal with such a catastrophe. The nation was still trying to recover from being hit by four deadly hurricanes in 30 days in 2008. Its economy is in ruins and it has a long history of corruption and coups.
Example: The earthquake that hit Haiti was a magnitude 16 in strength. False
1. Most Haitians were having their breakfast when the earthquake hit. _______
2. The President’s palace was in ruins after the earthquake. _______
3. The article says Haiti’s president believes 3 million people are suffering. _______
4. Haiti’s ambassador to the US has a good idea of casualty figures. _______
5. Most Haitians are so poor they live on less than two dollars a day. _______
6. Haiti was hit by four different hurricanes in 2008. _______
7. Its economy is in ruins and it has an extended history of corruption and coups. ________
Writing:
Task 2. Natural disasters occur often and they can be scary. Knowing what to do when
one happens can make you feel and be safer. For each natural disaster below
write what you can do to prepare and live through the event. Use basic linking
words for connecting the paragraphs (and, but, also, in order, so, etc.).
Earthquake
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Tornado
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Hurricane
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Drought
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
|
Assessment criteria |
Task |
Descriptor |
Mark |
|
A learner |
|||
|
Identify particular facts and parts in reading passage |
1 |
Writes True/ False |
1 |
|
Writes True/ False |
1 |
||
|
Writes True/ False |
1 |
||
|
Writes True/ False |
1 |
||
|
Writes True/ False |
1 |
||
|
Writes True/ False |
1 |
||
|
Writes True/ False |
1 |
||
|
Write down the facts |
2 |
chooses words that will make the writing clear and interesting to the reader; |
2 |
|
uses strong verbs, sensory words, and precise nouns in places that help create a picture; |
2 |
||
|
provides grammatically correct sentences; |
1 |
||
|
writes with a structure that fits the purpose; |
1 |
||
|
Total marks |
13 |
||
“Natural Disasters” бөлімі бойынша жынтық бағалау нәтижесіне қатысты
ата –аналарға ақпарат ұсынуға рубрика
Оқушының аты –жөні ----------------------------------------
|
Бағалау критерийі |
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
||
|
Төмен |
Орта |
Жоғары |
|
|
Арнайы фактілерді анықтаe және оқылымдағы бөліктерден өту . |
Анықтауда қиындықтар туындайды оқудағы нақты фактілер мен бөліктер Шындық пен жалғанға арналған. |
Әңгімедегі нақты ақпаратты іздеуде кейбір қиындықтарды бастан кешіреді. Тапсырманы орындау кезінде кейбір қателіктер жібереді. |
Сұрақтарға нақты ақпарат табады. Тапсырманы дұрыс орындайды |
|
Мәтінді жазу брысында берілген форматты сақтайды. |
.Мәтінді жазу барысында қиындықтар кездеседі, сөздік қоры шектеулі.Етістіктің формаларын қолдануда қателіктер жібереді. |
Мәтінді жазу барысында қателіктер жібереді, сөздік қоры жеткілікті.Етістіктің формаларын қолдануда кейбір қателіктер жібереді. |
Мәтінді сенімді түрде жаза алады.Тақырыпқа қатысты сөздерді кең көлемде қолданады..Етістіктердің құрылымдарын дұрыс пайдаланады. |
шағым қалдыра аласыз













