Материалдар / "Негізгі тригонометриялық тепе-теңдіктер"

"Негізгі тригонометриялық тепе-теңдіктер"

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушылардың ойлау қабілетін, математика пәніне деген сүйіспеншілігін тудыру үшін әр сабақты оқушылардың қызығушылығын тудыратындай етіп ұйымдастыру керек. Төменде топпен оқыту үлгісіндегі сабағымның жоспарын ұсынып отырмын.
Авторы:
14 Маусым 2018
727
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


6. 02. 2017 жыл. 9- сынып

Сабақтың тақырыбы: Өрнектерді түрлендіруде негізгі тригонометриялық тепе - теңдіктерді қолдану

Сабақтың мақсаты: Негізгі тригонометриялық тепе-теңдіктердің шығу жолымен танысып және негізгі формулаларды қолданып , бір тригонометриялық функцияның мәні бойынша қалғандарының мәнін табуға есептер шығаруды үйрету

Білімділік: Тригонометриялық тепе-теңдіктердің негізгі формулаларын меңгеру, түрлі жұмыстар арқылы оқушының білімін жетілдіру

Тәрбиелік: жауапкершілікке, өз бетінше еңбектенуге тәрбиелеу. Тез ойлап, тез қорытуға және сөйлеу мәдениетіне тәрбиелеу.
Дамытушылық: өз бетімен, ұжыммен жұмыс істеу біліктіліктерін дамыту, есте сақтау, ой - өрісін дамыту, өмірдегі көрген деректерді пайдалана білуіне және шығармашылықпен жұмыс істеуге дағдыландыру, шығармашылық тапсырмалар арқылы дамыта оқыту;
Сабақтың құрылымы: I. Ұйымдастыру кезеңі: 2 мин

  1. Сәлемдесу.

  2. Сабақтың мақсаты және міндеттерімен таныстыру

  3. Сабақтың құрылымымен таныстыру.

  4. Эпиграфпен таныстыру: «Оқушы толтыратын ыдыс емес жандыратын алау»

  5. Топты үш топқа бөлеміз

II. Тірек білімдерінің өзектілігі. 5 мин

  1. Қайталау - оқу анасы («Ыстық орындық» стратегиясын қолдану)

III. Жаңа білімдерді меңгерту. 15 мин

Жаңа материалды түсіндіру.

  1. Негізгі тригонометриялық тепе теңдіктер

IV. Білімді пысықтау. 16 мин

1. Сәйкестендір

2. «Өрнекті ықшамда»

  1. «Математиканың өз тілі бар – ол формула» (С.В.Ковалевская)

  2. «Таңдағаным аспаздық...»

  3. «Дода» (егер уақыт артылып қалса)

V. Сабақты қорытындылау 3 мин Білімді жинақтау. Білімдерін бағалау VI. Үй тапсырмасы. 2 мин

VII. Рефлексия 2мин


Сабақ барысы

I. Ұйымдастыру кезеңі:

1. Сәлемдесу.

2. Сабақтың мақсаты және міндеттері.

3. Сабақтың құрылымын таныстыру.

Эпиграфты оқу. « Оқушы толтыратын ыдыс емес, жандыратын алау»

Топты үш топқа бөлеміз:

II. Тірек білімдерінің өзектілігі.

  1. Қайталау - оқу анасы («Ыстық орындық» стратегиясы)

Ортаға бір студент шығып орындыққа отырады. Басқалары оған сұрақтарын қояды.

Мен де төмендегі сұрақтарды қоямын:

1.сos60º мәні неге тең?

2.tg(-α)формуласы қандай функция?

3.І ширектегі бұрыштың градустық өлшемі нешеге тең?

4.sin(-α)қандай функция?

5.сosα функциясы І ширекте қандай мәнді қабылдайды?

6.ctg П/4 мәні қандй?

8.1º неше радианға тең?

9.ІV ширекте y=tgα қандай мәнді қабылдайды?

11.1 рад неше градусқа тең?

12.ІІІ ширекте α бұрышы нешеге тең?

13.ctg(3П/4) функциясының мәні?

III. Жаңа білімдерді меңгерту.

Shape1







1 сурет

Shape2


Ұзындығы r- ға тең ОА радиусын α бұрышына бұрғанда, ол ОВ ға орын ауыстырсын (1сурет). Олай болса тригонометриялық функциялардың анықтамасы бойынша sin α = y/r , cos α =x/r, бұдан y=rsinα, x=rcosα шығады.

Центрі координаталар басына орналасқан және радиусы r- ге тең шеңбердің теңдеуі

x²+ y²= r² x пен y-тің мәндерін осы теңдеуге қойсақ (rcos α)²+ (rsin α )²= r²

cos²α+ sin²α=1 (1)

Бұл формула бір ғана аргументтің синусы мен косинусының байланысын көрсетеді.

x=rcosα; y=rsinα және tgα=y/x болғандықтан,

tgα= rsinα/ rcosα= sinα / cosα,

tgα = sinα / cosα, (2)

ctgα=x/y= rcosα/ rsinα, демек

ctgα = cosα / sinα, (3)


(1) теңдігін α-ның кез келген мәнінде, (2) теңдігі cosα≠0, ал (3) теңдігін sinα≠0 болғанда орындалады.

(2) мен (3) теңдіктерінің оң және сол бөліктерін өзара көбейтсек,

tgα * ctgα = 1, (4)

(1) теңдігінің екі бөлігін де (cosα≠0) cos²α-ға бөлсек,

1+ sin²α/ cos²α=1/ cos²α, яғни

1+tg²α = 1/cos²α, (5)

Осыған ұқсас sinα≠0 деп, (1) теңдігінің екі бөлігін де sin²α-ға бөлсек,

1+ cos²α/sin²α=1/sin²α, яғни

1 + ctg²α=1 / sin²α, (6)

(1)-(6) теңдіктері бір ғана аргументке байланысты негізгі тригонометриялық тепе-теңдіктер деп аталады.

Аргументтері бірдей тригонометриялық функциялардың біреуінің мәні берілсе, қалғандарының мәндерін (1)-(6) формулаларын пайдаланып таба аламыз.

IV. Білімді пысықтау.

1. Сәйкестендір

Теңдік дұрыс па?


30°

π/3

Ctgα

cosα / sinα

Tgα

1 - cos²α

sin²α

sinα / cosα

cos²α

π/6

60°

1 - sin²α


Дұрыс жауабы:

30°

Ctgα

Tgα

sin²α

cos²α

60°


  1. Сәйкестендір:

3π/4

150°

cos(-x)

1 /cos²α

sin0°

cosx

1+ctg²α

0

1+tg²α

1 /sin²α

5π/6

135°

Дұрыс нұсқасы

3π/4

135°

cos(-x)

cosx

sin0°

0

1+ctg²α

1 /sin²α

1+tg²α

1 /cos²α

5π/6

150°


  1. Сәйкестендір

π/4

45°

sin(-x)

-sinx

sin²α

1-cos²α

1+ctg²α

1 /sin²α

tg45°

1

π

1 /sin²α180°


Дұрыс нұсқасы:

π/4

45°

sin(-x)

-sinx

sin²α

1-cos²α

1+ctg²α

1 /sin²α

tg45°

1

π

1 /sin²α180°


Әрбір теңдікті дұрыс тапқан топқа бір тағам түрі суретпен беріледі.

  1. «Өрнекті ықшамда»

Студенттер орындарында отырып берілген тапсырмаларды орындайды.

tgα = және формулаларын пайдаланамыз

=




Әрбір дұрыс ықшамдалған өрнек бір тағам суретімен бағаланады. Топ мүшелерінің мәзірлер саны осылай толықтырылады.

  1. «Математиканың өз тілі бар – ол формула»

Бұл сайыс түрінде студенттер интерактивті тақтамен жұмыс жасайтын болады.

Shape3

1


Тригонометриялық тепе-теңдіктің формулаларын жазыңдар?

Shape4

2



Тригонометриялық функциялардың жұп және тақ функцияларының формуласы?

Shape5

3

 Shape6

Санды шеңбердің ширектерінде орналасқан бұрыштардың градустарының форсулалары?

Shape7

4


Тригономериялық функцияларда α санына сәйкес қандай белгілеулер енгізе аламыз?

Shape8

1

sin²α + cos²α =1 tg²α = sinα / cosα, ctg²α = cosα / sinα tgα * ctgα = 1

tg²α + 1 = 1/cosα 1 + ctg²α=1 / sinα


Shape9

2

sin(-α)=-sinα tg(-α)=-tgα

ctg(-α)=ctgα cos(-α)=cosα


І ширекте 0º,90º

Shape10

3

ІІ ширекте 90º,180º

ІІІ ширекте 180º,270º

ІV ширекте 270º,360º


Shape11

4

y=sinα у=cosα

y=tgα y=ctgα


  1. Үш топқа парақтармен сөзжұмбақ беріледі.

  2. «Дода» (егер уақыт артылып қалса)

Өткен тақырыптарға шолу.Студенттерді сергіту мақсатында тақырыптан тыс басқа да пәндер бойынша сұрақтар қойылады.

V. Сабақты қорытындылау Білімді жинақтау. Білімдерін бағалау VI. Үй тапсырмасы:Shape12



№ 434-438 есептер өрнекті ықшамда

VII. Рефлексия Кері байланыс, студенттердің жаңа сабақты қалай түсінгендері бойынша суреттерге стикер жабыстырады.

«Сандық»: Білім жинадым

«Ет тартқыш»: Әлі де үйренемін

«Қоқыс жәшігі»: ештеңе түсінбедім



Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі