Сабақтың
тақырыбы:Ң-Ндыбыстарын
ажырату.
Сабақтың
мақсаты:Ң-Н дыбыстарының айтылу
және жазылу ерекшелігімен таныстыру. Дыбысты буында, сөзде
,сөйлемде дұрыс, анықайтуға үйрету. Фонетикалық есту, ойлау
қабілетін дамыту.Сөйлеумүшелерінің қимыл-қозғалысын дамыту ,сөздік
қорын байыту, дұрыс анық сөйлеуге жаттықтыру .Саусақ
қимыл-қозғалысын жетілдіру.
Көрнекілікткер: Суреттер, айна
,Ң фонемасының
артикуляциялық кескіні.
Сабақтың өтілу
барысы:
І Ұйымдастыру
кезеңі.
-Менің
атым-
-Менің
атым
Қуанамын мен,де (өзін
көрсету )
Қуанасың сенде
(жанындағы баланы көрсету).
Қуанайық,достарым (қол
ұстасып)
Арайлап атқан күнге (
қолымыздыжоғары көтереміз)
Сабақтың тақырыбын
хабарлау.
Отан-сенің
ата-анаң,
Отан-досың,бауырың.
Отан-өлкең,астанаң,
Отан-туған
ауылың.
ІІ
.Дыбыспен жұмыс істеу кезеңдері:
Ң дыбысының
сипатамасы:Ң дыбысы
дауыссыз,езулік,үнді, мұрын жолды, тіл арты.
Ң дыбысы ешқашан сөздің
басында келмейді,сөздің ортасында және аяғында
кездеседі.
«Ң» дыбысының
артикуляциясы мен таныстыру.
Ң
дыбысын
айтқанда кезде жоғарғы тістермен астыңғы тістер арасы белгілі бір
қашықтықтағы жағдайды сақтайды. Тілдің ұшы төмен түседі де артқы
таңдайдың түбіне барып жабысып тұрады. ауа мұрын жолы арқылы
шығады.
Н дыбысының
сипаттамасы:Н дыбысы
дауыссыз,езулік,үнді ,тіл алды. Ндыбысы сөздің
басында,сөздің ортасында және аяғында кездеседі.
Н дыбысының
артикуляциясы
Тілдің ұшы астынғы
тіске тіреледі.Тілдің орта кезі дөңгеленіп жоғарғы тістің артында
тұрады.Дыбыс мұрын арқылы шығады.
ІІІ Дайындық кезінде
қолданатын жаттығуларды жасату.(алдымен жаттығуларды не
үшін жасайтынымызды түсіндіру керек) «күрекше » ,«ине» , «кесе»,
«сағат»,«ат шауып келеді» ,«саңырау құлақ» ,«алтыбақан» «тәтті
тосап» «сылақшы» .-Сөйлеу аппаратының қимыл-қозғалысын дамып шынығу
үшін жаттығу жасау керек екенін түсіндіру..
Балаларды мұрынмен дем
алып,ауызбен дем шығаруға үйрету үшін мына жаттығуларды
пайдаланамыз.
«Гүлдің иісі тамаша»,
«Кімнің көбелегі алысқа ұшады?»
Дыбыспен жұмыс істеу
кезеңі:
Ң дыбысының
айтылуына көңіл аударып оқы.
Аң-таң-шаң
саң-маң
Оң-тоң--соң-жоң
Н дыбысының
айтылуына көңіл аударып оқы.
Ен-кен-тон-он
Мен-шын-сен
–жен
Ін –тін-жін-
сін-шін
Ын-тын-сын-шын-дын
Саусақ
қиыл-қозғалысын дамытатын жаттығу
“Дың-дың”
қоңыраумын,
Дың-дың” соғыламын
.
“Дың-дың”
қағыламын,
Мектептен
табыламын.
Сиқырлы буынды
тап.
Т
а
ң
ш
а
ң
ғ
ы
ж
а
ң
ғ
а
қ
ш
а
ң
ы
р
а
қ
т
Кім жылдам ?
ойыны.
Шашылған буындарды
сызық арқылы қосып,сөз жина .
Айна,Айнұр,Айман,Айнаш,Айнагүл,Айнаш.
Кім
зерек?
А
|
|
қ
|
|
т
|
|
ң
|
о
|
а
|
ш
|
а
|
ң
|
с
|
о
|
р
|
ғ
|
ы
|
ш
|
ы
|
|
ы
|
|
ы
|
|
|
|
|
р
|
|
|
|
«Ойлан, тап »
ойыны
Қуыршақ
АйнұрғаН,Ң
дыбыстары
бар суреттегі заттарды жинауға көмектес.Ң
дыбысы бар
суреттегі заттарды бір жаққа,Н
дыбысы бар
заттарды бір жаққа бөлінетіндей етіп сызық
жүргіз.
Қоңыз,жаңғақ,шаңғы,саңырауқұлақ.Нан,тиін,қоян,шана.
Көп нүктенің орнына
Н,Ң әріптерінің тиістісін қойып әріп жаз.
Нан
иісі
Жаздыгүні
бидайда....
Балды........иісі
шығады.
Күздігү.....і
бидайдан
Нанны.........иісі
шығады.
Ө.
Тұрманжанов
Тіл жаттықтырғыш
жаңылтпаштар.
Қаңбақ
,жаңғақ,аң,шың,жең
Жаңбыр,қайың,таң,тың,сең-
«ң»-нан сөз жоқ
басталған,
«ң»-үлестен бос
қалған.
**********
Дөп –дөңгелек доп дөңгелеп
келеді,
Тепкен бөгеп неткен көп еді
аяқ дегені.
Қорытынды.
Жасбуын жалпы білім беретін
орта мектебі.
Ашық
сабақ.
Тақырыбы:
Ң-Н дыбыстарын
ажырату.
Орындаған: Смагулова Жанар
Жұмсаққызы