«Тексерді»
Оқу
әдіскері_________________
« »__________________20
ж
Топтың
аты: Пәні: Физика
Мерзімі:
Сабақтың
тақырыбы:
§7 Ньютон заңдары. Есептер
шығару.
Сабақтың
мақсаты:
-
Білімділік: Ньютоның І, ІІ,
ІІІ заңдары туралы түсінікті қалыптастыру, Ньютонның өмірбаянымен
таныстыру.
-
Дамытушылық: есте сақтау
қабілеттерін арттыру, ой өрістерін дамыту.
-
Тәрбиелік: топпен жұмыс
жасауға,ойын ашық айта білуге, ұйымшылдыққа
тәрбиелеу.
Сабақтың
түрі:
аралас
Сабақтың
әдісі: сұрақ – жауап, есептер,
лекция, кестелер толтыру.
Сабақтың
көрнекілігі: таратпа материалдар,
оқулық.
Сабақтың
барысы
І. Ұйымдастыру
(студенттерді түгендеу).
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау.
Білімдерін жан –жақты тексеру.
Сұрақ -
жауап
-
Галилей мен Ньютонның дене
қозғалысы жөніндегі қорытындысы неге негізделген
?
-
Үдеу дегеніміз не?
Формуласы
-
Тең үдемелі қозғалыс
деп?
-
Жылдамдықтың формуласы мен
бірлігін қандай?
-
Шеңбер бойымен бірқалыпты
қозғалыс кезіндегі үдеуі қандай?
-
Сызықтық жылдамдықтың
формуласы?
-
Бұрыштық жылдамдықтың
формуласы?
-
Бұрыштық жылдамдықпен сызықтық
жылдамдықтың байланыс формуласы?
-
Периодтың формуласы және
жиіліктің формуласы?
ІІІ. Жаңа
сабақ
Ньютон
заңдары
|
Теориясы
|
Формуласы
|
Бірлігі
|
І
|
Денелерге басқа денелер әрекет
еспесе немесе олардың әрекеті компенсацияланған болса, дене
бірқалыпты және түзусызықты қозғалатын санақ жүйесі инерциялық
санақ жүйесі деп аталады
|
|
|
ІІ
|
Дененің алатын үдеуі оған
түсірілген күшке тура пропорционал және оның массасына кері
пропорционал
|
|
м/с2
|
ІІІ
|
Өзара әрекеттесетін екі дене
бір түзудің бойымен модуьдері бойынша тең, ал бағыттары жағынан
қарама – қарсы күштермен
әрекеттеседі
|
F1=F2
|
|
Санақ жүйесінің
түрлері:
Инерциялық
|
Инерциялық
емес
|
Салыстырмалы тыныштығын немесе
түзусызықты және бірқалыпты қозғалысын сақтайтын
жүйе
|
Үдеумен қозғалып келе жатқан
жүйе
|
??.
Сабақты
қортындылау
-
Ньютонның неше заңы
бар?
-
Ньютонның І заңын айтып
бер?
-
Ньютонның ІІ заңын айтып
бер?
-
Ньютонның ІІІ заңын айтып
бер?
-
Тең әрекетті күштер дегеніміз
не?
-
Станциядан шыққан пойыз
жылдамдығын үдетті. Осы кезде ауыр қолсандықты еден бойымен қай
бағытта жылжыту оңайырақ: пойыздың жүру бағытымен бе, әлде
қарама-қарсы бағытты ма?
-
Парашютші бірқалыпты және түзу
сызықты қозғалыс жасап, төмендеп келеді. Қандай денелердің әсерлері
теңгерілетінін түсіндіріңдер.
Мына өрнектердің
арасында қандай байланыс бар ?
|
N
тіректің реакция
күші,Н
|
F
күш,Н
|
A
механикалық
жұмыс,Дж
|
t
уақыт,
с
|
k
қатаңдық
|
|
|
|
|
m
дененің
массасы,кг
|
|
|
|
|
μ
Үйкеліс
коэффициенті
|
|
|
|
|
S
жол,м
|
|
|
|
|
V. Сабақты
қортындылау
-
Егер m
1
=
m2
= 2кг , ал Ғ = 12Н болса ,
онда денелер қандай үдеумен қозғалады?
-
Массасы 4 кг дене қандай да
бір күшті әрекетінен 2м/с2
үдеу алады. Массасы 8 кг
денеге дәл осындай күшпен әрекет еткенде , ол қандай үдеу
алады?
-
60Н күш денеге 0,8
м/с 2
үдеу береді. Осы денеге қандай
күш 2 м/с 2
үдеу бере
алады?
-
Реактивті ұшақтың массасы 60т
қозғалтқышының тарту күші 90 кН болса , ол екпін алғанда қандай
үдеумен қозғалады ?
-
Массасы 2,5 кг кірпішке қандай
ауырлық күші әрекет етеді?
7 – жаттығу №1-3
есептері
Ойланайық
қанекей!
Ғ күшінің әсерімен массасы
m-ге тең дене а үдеумен қозғалады. Кестені
толтырыңдар.
-
а
|
|
|
0,4м\с 2
|
2км\с 2
|
0,1м\с 2
|
5см\с 2
|
m
|
8кг
|
3г
|
200кг
|
10г
|
|
|
F
|
2Н
|
6мН
|
|
|
20Н
|
1
кН
|
??. Үйге тапсырма. 7 –
жаттығу № 4 -5 есептер
Бағалау