Материалдар / "Offering and asking for help" 8сынып

"Offering and asking for help" 8сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл тақырып оқушыларға керек деп ойлаймын, өйткені бұл өз көмегіңді біреуге ұсыну немесе сыпайы түрде біреуден көмек сұрау болып табылады. Көпке топырақ шашқым келмейді әрине, бірақ қазіргі жастар "Көмек" деген сөзді мүлдем ұмытқан ба,әлде білмей ме?Қарапайым мысал келтіріп өткім келіп тұр. Бір адамның суға шөгіп бара жатқанын немесе мазасы қашып жерде жатқанын көрсе, көмек шақырудың орнына ұялы телефондарына түсіріп тұрады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Қараша 2018
1553
23 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan
Unit of a long term plan: Our worldSchool: 90
Date: 18.09.2018Teacher name:Adikhanova Ainur
CLASS: 8 ANumber present: absent:
Lesson titleOffering and asking for help
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)8.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range or general topics, and some curricular topics8.S5 interact with peers to negotiate, agree and organize priorities and plans for completing classroom task8.UE9 use appropriate a variety of active present and future forms in narrative speech on a range of familiar general and curricular topics
Lesson objectivesAll learners will be able to:- substitute linkers for suitable alternatives with peer’s support- talk about the problems and their solutionMost learners will be able to:- make up sentences correctly- answer the questionsSome the learners will be able to:- guess the meaning of the text according to the pictures - know the right word order
Assessment criteriaCBA (criteria based assessment)Assessment criteria: a) make up a dialogue; b) answer the questions; c) pronounce the phrases clearly.
Level of thinking skillsHigher order thinking skills
Values links Being environmentally conscious/ friendly, actively providing solutions to daily problems
Cross-curricular linksLiterature, Grammar
Previous learningStudents know some information about the theme pollution
Plan
Planned timingsPlanned activities (replace the notes below with your planned activities)Resources
Beginning 5 minutes









5 minutes















1. Organization moment.
  • Greeting.
  • Checking the absence.
  • Dividing into groups.


  • Introducing the pupils with the lesson objectives.
  • Brainstorming. Solving the situation.T: Look at the picture! What kind of advice or help can you give them?1)situation: 2) situation:Teacher elicits what the problem is.AFL Oral feedback
    Cards with words













    Cards with situations

    Slides
    Middle3 minutes





































    7 minutes

























    10 minutes

    Step 1.Introducing with new phrases.
  • Offering help - Көмек көрсету


  • Would you like some help?Сізге көмек керек пе?Can I give you any hand?Сізге қол ұшын бере алам ба?Do you need any help?Сізге көмек керек па?May I offer my assistance?Сізге көмек көрсете алам ба?Need any help?Көмек керек пе?
  • Asking for help – Көмек сұрау


  • Could you give me a hand?Маған қол ұшын көрсете аласыз ба? Would you mind helping me out?Маған көмек көрсете аласыз ба?Could you help me please?Өтініш маған көмектесе аласыз ба?I need some assistance please?Маған көмектесе аласызба өтініш?Activity 1. Make up dialogue using new phrasesDescriptor: A learner * makes up a dialogue correctly using new phrases;

    * pronounces the phrases correctly.

    AFL assessment with smiles

    Activity 2. Right word order.Students put the words in right order to make sentences and questions.1-group:
  • Your room is very dirty. Shall I clean it?
  • I don’t want to go alone. Shall I come with you?
  • 2-group:
  • You’re very noisy. Could you be quite?
  • We need to phone Alibek. Shall I call him?
  • Descriptor: A learner * puts the words in right order

    * makes sentences and questions correctly.

    AFL Peer assessment
    Slide with new words





























































    Smiles

    Papers with words, glue, scissors



















    Smiles
    End5 minutes





    3 minutes















    2 minutes











    Conclusion Teacher asks questions about new theme: What have we learnt today?What phrases do you like best?In what situations will you help people?

    Reflection.

    Feedback.Pupils will count their smiles and find out how well they will have understood the lesson.5-6 – excellent3-4 – good1-2 - satisfactory



    Poster



















    Slide with points
    Additional information
    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?Assessment – how are you planning to check learners’ learning?Health and safety check
    Differentiation for more able students: Complete the table and explain the meaning of suggestions and results.Differentiation for more able students: Substitute linkers for suitable alternatives with peer’s support by giving translationDifferentiation: More able students talk about reducing air pollution.Differentiation: Less able students match suggestions to results with help of teacher’s support by modelingDifferentiation: More able students write a short text by discussing the problem.Differentiation: Less able students write with the help of teacher’s support by giving ‘sentence starters’



    AFL Oral feedback AFL Group feedback AFL Peer assessment AFL Self-assessment according to the key on the boardHealth saving technologies.Using physical exercises and active activities.Rules from the Safety Rules book which can be applied in this lesson.
    Reflection

    Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If not, why?Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings?What changes did I make from my plan and why?



    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.




    Summary evaluation



    What two things went really well (consider both teaching and learning)?

    1:

    2:

    What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

    1:

    2:

    What have I learned from this lesson about the class orindividuals that will inform my next lesson?















    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ