Шымкент қаласы №25 Т.Рысқұлов атындағы мектеп - гимназияның Бастауыш сынып мұғалімі Тоқбергенова Сауле Тастанбекқызы Оқумен оқытудағы жаңа әдіс-тәсілдері Мектептеп міндеті - әр оқушыға терең білім беру.Сонымен қатар, оқушының ойлау қабілеттерін арттыру.Міне,осы мақсаттарды іске асыру үшін көптеген ғалымдар ұзақ уақыт талмай еңбек етуде.Еңбектерінің нәтижесі орта білім беру жүйесінде оқытудың жаңа жетілдірілген «Жаңа буын» Бағдарламасының жасалуы.Жаңа бағдарламада ең алдымен,оқушының білім алуға деген ынтасын,жауапкершілігін арттыру,берілетін оқу материалының күрделі,әрі басты ролде теориялық білімнің болуы,материалдық жоғары жылдамдық пен оқытылуы,баланың білім алуы үдерісін сезінуі қамтылған.Жаңа оқулықтағы тапсырмалар жаңа технологияларға негізделіп берілген.Білім беру саласындағы осындай оңды өзгерістер әрбір мұғалімнің өз ісіне мұқияттылығын талап етеді.Еліміздегі дүбірлі өзгерістер, қайта жаңғырулар білім беру жүйесіне де айтулы реформалар мен жаңа мақсаттар әкелді.Білім стандартының жасалыну, мектептерді жаппай компьютерлендіру,инновациялық технологиядан іздену, білім мазмұнын байыту, әлемдік білім кеңістігіне ену мақсатындағы жұмыстар сол өзгерістің куәсі. «Технология» грек сөзі – өнерпаздық, шеберлік,іскерлік деген ұғымды білдіреді.Қазақстан Республикасының білім беруді дамытудың мемлекеттік бағдарламасында бала кезден бастап, ересек жасқа дейін адамның біліміне жасалған инвестициялар қоғам өміріне елеулі өзгерістер енгізетіндігін дәлелдеп берген.Қазіргі уақытта оқытудың түрлі тәсілдері мен технологиялары бұрын болып көрмеген деңгейге көтерілсе де , қашан да мектеп жұмысы мен оқушы жетістіктерін дамытудағы негізгі тұлға – мұғалім болып қала бермек.Қазіргі таңда білім беру үдерісі үздіксіз, әрі қарқынды даму үстінде, әрбір мектеп үшін бүгінгі таңда жаңашыл бағытта, тың идеялармен жұмыс істеу басты назарда болып отырғаны аян.Өз жұмысымды саралап қарап отырсам, әр сабақ сайын оқушылар үнемі жаңалық күтіп отырғандай болады.Қазір жаңашыл жұмыстар негізінде, сабақ бағытын түбегейлі өзгертіп, оқушылар өздігінен білім алуына алғы шарт жасау арқылы қол жеткізуді ойлауға тура келеді.Қызығушылықты көтеруге оқушыны ақпараттық ресустармен, түрлі қосымша деректермен қамтамасыз ету арқылы өздерін іздендіретін түрлі жаңа әдіс – тәсілдерді кеңінен сабаққа енгізу арқылы қол жеткізуге болады.Мысалы ,постер құрастыру,мозайкаларды тиімді құрастыру, сәйкестік кестесі стикердегі сұрақтар, қарсы кесек әдістері бұған дәлел болып отыр.Педагог К.Д. Ушинский Біз жан- жақты жеке тұлға тәрбиелегіміз келсе,ол тұлғаны жан –жақты зеріттеп біліуіміз керек»,-деген еді.Бүгінгі таңда осы ой мұғалім әрекетінің тұжырымдамасы іспеттес.Педагогикалық жаңа технологиялардың барлығы жеке тұлғаның өзін-өзі дамытуын,өздігінен шығармашылықпен жұмыс істей білу қабілетін және біліктіліктері мен дағдыларын қалыптастыруға, бағытталған алға қойған мақсатқа жетудің тиімділігін,нәтижелігін қамтамасыз етуді көздейтін,берілген материалды жедел әрі сапалы меңгеруге бағытталған.Жаңа технологияны пайдаланып өткізген сабақта оқушылар жекелей,жұппен,топпен жұмысты жақсы ұйымдастыруды,өз беттерімен жұмыс істеу қабілеттері,белсенділіктері басым болады,шығармашылық қабілеттері артады, топтағы әр оқушының жауапкершілігі басым болады.Сабақтардың ерекше ,жаңа технология жобасымен өтуі балаларға еркін сөйлеп,өз ойларын ашық, еркін жеткізуге,сыншыл көзқарас байқатуларына мүмкіншіліктер туғызды.Бүгінгі күні қоғамға да , мектепке де керегі осылар.Оқушылардың бойында шығармашылық іс –әрекетті, ізденімпаздықты қалыптастыру, жүйелі қорытынды жасай білу, дәлелді пікір айту іскерлігін арттыру, оқу материалдарын сараптау, талдау, салыстыру іскерліктерін үйрету қажеттіліктері туындайды.Әрбір сабақта оқушылардың өз бетінше жұмыс жасай білу дағдыларын дамыту –баға жетпес құндылықтардың бірі.Тапсырмаларды өз бетінше тексеріп, қорытынды жасай білетін тұлға қалыптастыру мақсатында жаңа технологиялар әдістерін кеңінен қолдану қажет деп бімемін.Оқушыларға сапалы білім беру жолында оқыту әдісін жетілдіру – әр мұғалімнің басты міндетінің бірі.Оқушылар дүниетанымының қалыптасуы мен ақыл ойының дамуы өтілген сабақтың сапасына байланысты.Бүгінгі заман ағымы болашақ ұрпақтың ой –өрісінің шыңдалуын,жеке тұлға ретінде қалыптасуын талап етуде.Осы орайда ұлы педагог Ушинскийдің «Бала –балқытылған алтын» деген қанатты сөзі еске түседі.Балаға қалай бағыт берсең солай өседі.Жаңа формат тәсілінің теориялық негіздеріне сүйене отырып тәжірибеге енгізіліп жатқан жеті модульден құралған бағдарламаның орны ерекше болмақ.Әлемдік тәжірибеге негізделе отырып жасақталған бұл бағдарлама оқушылардың қалай оқу керектігін үйретіп, соның нәтижесінде еркін, өзіндік дәлелін нанымды жеткізе алатындай, сенімді, сыни пікір- көзқарастары жүйелі дамыған, танымдық қызығушылығы мен мүмкіндігі жоғары оқушы қалыптастыруды мақсат етеді.Бұл жеті модульдің барлығы да әр сабақта қолдануға ыңғайлы әрі тиімді.Сабақта кластер құру «жуан –жіңішке»сұрақтар,екі түрлі күнделік стратегияларын қолдану арқылы оқушылар өз беттерінше тұжырым жасауға, ойларын еркін жеткізуге, ұқсас құбылыстар арасынан тиімдісін таңдай білуге тырысады.Білім беру үшін бағалау және оқытуды бағалау модулі біз үшін жаңалық болмаса да, жаңа көз қарас қалыптасты десек те, қателесеспейміз.Халқымыздың ұлы ағартушысы Ахмет Байтұрсынұлы: «Мектептің жаны мұғалім.Мұғалім қандай болса, мектебі, пәні сондай болмақшы.Яғни, мұғалім білімді болса, ол мектептен балалар көбірек білім біліп шықпақшы»,-деген екен.«Балаға өз бетімен зерттеуге мүмкіндік туғызған сайын одан әрі жақсы оқи түседі» деген Питер Клайнның сөзімен аяқтауды жөн көрдім.