Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    The theme: On holiday

    Тексерілді:


    Unit of a long term plan: Unit: 7 Holidays


    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 5

    Number present:

    Number absent:

    Lesson title

    On holiday

    Learning objectives


    5.2.3.1 understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics;

    5.3.6.1 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges;

    5.4.1.1 understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics;

    5.6.9.1 use simple present and present continuous simple to describe routines, habits and states on a limited range of familiar general and curricular topics.

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Understand a blog about a holiday trip.

    • Practise speaking about holidays

    • Learn and practise the present continuous affirmative form.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Start

    2 min






    5 min








    2 min

    Organization moment

    1.Greeting.

    2. Ask about the date and absents.


    Checking up the home task.

    Describing the pictures.



    Warm-up

    Teacher gives students the puzzles to find the topic of the lesson.



    Students respond to greeting and take their places.



    Students say different words from the picture.

    Descriptor:

    -describe the pictures in present simple.

    - find the verb.





    Students solve the puzzles.

    Descriptor:

    -find the topic of today’s lesson.


    “The praise” method


    Good job!


    -describe the pictures.

    Total 1 point.



    Can solve the puzzles and find the topic of the lesson.

    Total: 1 point






    Pictures









    Puzzles

    M ain part



    7 min















    5 min















    5 min

    Asking questions












    2 min




    3 min

    Asking questions










    7 min










    5 min

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.


    Grammar

    Present continuous.

    We use present continuous to talk about actions and situations that are happening now.

    Structure

    S+verb “to be”+V+ing+object

    F.e. I’m reading a book now.


    Task 1. Reading. Ex: 1 P:84

    • Draw students’ attention to photos A–D. Explain the task.

    • Teacher asks students to read the text, find the sentences in the present continuous and write it on their copybooks.










    Task 2. Writing.

    Individual work


    • Draw students’ attention to the picture and explain the task.

    Translate the words into English and make the sentences in the present continuous.

    Check answers as a class.



    Physical training.

    Teacher: Let’s have some rest and play the game “Pantomime. Take a pictures and show to your classmates”.



    Task. 3. Listening.

    Teacher offers to watch a video and answer the questions.

    • What is the video about?

    • This video about holiday.

    • This video about holiday activities.




    Task 4. Speaking. Make a cluster. Group work

    Teacher tells students make a cluster about holiday and present it.






    Task 5. Test questions.

    Pair work.

    Teacher gives students the test question.

    Determines the topic and aim of the lesson


















    Students read texts and find the sentences in the present continuous.

    Descriptor:

    -read the texts

    -find the present continuous.

    Differentiation:

    «Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.







    Students translate the words into English and make the sentences.

    Descriptor:

    -translate the words

    -make the sentences in present continuous.



    Students play a game.






    Students watch and listen to video carefully.


    Descriptor:

    -answer the questions.







    Students make a cluster and present it.


    Descriptor:

    -make a cluster

    -present it.



    Students work in pairs.


    Descriptor:

    -complete the sentences.



















    -read texts and find the sentences in present continuous.

    Total: 1 point















    -can make the sentences in the present continuous

    Total: 1 – 2












    Can answer the questions

    Total: 1 point









    -make a cluster and talk about it.

    Total: 1 – 2 point.






    -complete the sentences.

    Total point:

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Алимбекова Перизат Ергешбаевна
    27 Қараша 2023
    306
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    On holiday

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    On holiday

    Материал туралы қысқаша түсінік
    5 сыныпқа арналған "On holiday" тақырыбындағы ашық сабақ
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    The theme: On holiday

    Тексерілді:


    Unit of a long term plan: Unit: 7 Holidays


    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 5

    Number present:

    Number absent:

    Lesson title

    On holiday

    Learning objectives


    5.2.3.1 understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics;

    5.3.6.1 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges;

    5.4.1.1 understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics;

    5.6.9.1 use simple present and present continuous simple to describe routines, habits and states on a limited range of familiar general and curricular topics.

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Understand a blog about a holiday trip.

    • Practise speaking about holidays

    • Learn and practise the present continuous affirmative form.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Start

    2 min






    5 min








    2 min

    Organization moment

    1.Greeting.

    2. Ask about the date and absents.


    Checking up the home task.

    Describing the pictures.



    Warm-up

    Teacher gives students the puzzles to find the topic of the lesson.



    Students respond to greeting and take their places.



    Students say different words from the picture.

    Descriptor:

    -describe the pictures in present simple.

    - find the verb.





    Students solve the puzzles.

    Descriptor:

    -find the topic of today’s lesson.


    “The praise” method


    Good job!


    -describe the pictures.

    Total 1 point.



    Can solve the puzzles and find the topic of the lesson.

    Total: 1 point






    Pictures









    Puzzles

    M ain part



    7 min















    5 min















    5 min

    Asking questions












    2 min




    3 min

    Asking questions










    7 min










    5 min

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.


    Grammar

    Present continuous.

    We use present continuous to talk about actions and situations that are happening now.

    Structure

    S+verb “to be”+V+ing+object

    F.e. I’m reading a book now.


    Task 1. Reading. Ex: 1 P:84

    • Draw students’ attention to photos A–D. Explain the task.

    • Teacher asks students to read the text, find the sentences in the present continuous and write it on their copybooks.










    Task 2. Writing.

    Individual work


    • Draw students’ attention to the picture and explain the task.

    Translate the words into English and make the sentences in the present continuous.

    Check answers as a class.



    Physical training.

    Teacher: Let’s have some rest and play the game “Pantomime. Take a pictures and show to your classmates”.



    Task. 3. Listening.

    Teacher offers to watch a video and answer the questions.

    • What is the video about?

    • This video about holiday.

    • This video about holiday activities.




    Task 4. Speaking. Make a cluster. Group work

    Teacher tells students make a cluster about holiday and present it.






    Task 5. Test questions.

    Pair work.

    Teacher gives students the test question.

    Determines the topic and aim of the lesson


















    Students read texts and find the sentences in the present continuous.

    Descriptor:

    -read the texts

    -find the present continuous.

    Differentiation:

    «Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.







    Students translate the words into English and make the sentences.

    Descriptor:

    -translate the words

    -make the sentences in present continuous.



    Students play a game.






    Students watch and listen to video carefully.


    Descriptor:

    -answer the questions.







    Students make a cluster and present it.


    Descriptor:

    -make a cluster

    -present it.



    Students work in pairs.


    Descriptor:

    -complete the sentences.



















    -read texts and find the sentences in present continuous.

    Total: 1 point















    -can make the sentences in the present continuous

    Total: 1 – 2












    Can answer the questions

    Total: 1 point









    -make a cluster and talk about it.

    Total: 1 – 2 point.






    -complete the sentences.

    Total point:

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 5 сынып
    27.11.2023
    306
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Алимбекова Перизат Ергешбаевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации