«Жамбыл облысы әкімдігі білім бөлімінің Әлихан Бөкейханов атындағы №1 гимназиясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Гимназия №1 имени Алихана Бокейханова отдела образования акимата Жамбылской области»
Municipal State Institution «Gymnasium No. 1 named after Alikhan Bokeikhanov of the Department of Education of the Akimat of Zhambyl region»
_______________________________________________________________________________
Қысқа мерзімді жоспар / Краткосрочный план / Short-term lesson plan
Сабақтың барысы / Ход урока / Plan:
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт / Этап урока/ Время / Lesson steps / timing |
Педагогтің әрекеті / Действия педагога / Teacher’s activities |
Оқушының әрекеті / Действия ученика / Students’ activities |
Бағалау / Оценивание / Assessment |
Ресурстар / Ресурсы / Resources |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Org. moment 3 min |
- Greetings; - Good morning, boys and girls! Welcome to our English lesson! |
Ss' greeting |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Warming-up 5 min |
Answer questions What makes Avatar special film? What sci-fi films have you watched? |
S-s’ idea |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Main part
|
Writing the Film Review Although there is not a set formula to follow when writing a film review, the genre does have certain common elements that most film reviews include. 1) Introduction - In the opening of your review, provide some basic information about the film. You may include film’s name, year, director, screenwriter, and major actors. - Your introduction, which may be longer than one paragraph, should also begin to evaluate the film, and it should allude to the central concept of the review. A film review does not have to contain a thesis or main claim, but it should focus on a central analysis and assessment. 2) Plot Summary - Remember that many readers of film reviews have not yet seen the film. While you want to provide some plot summary, keep this brief and avoid specific details that would spoil the viewing for others. 3) Description - While the plot summary will give the reader a general sense of what the film is about, also include a more detailed description of your particular cinematic experience watching the film. This may include your personal impression of what the film looks, feels, and sounds like. In other words, what stands out in your mind when you think about this particular film? 4) Analysis - In order to explain your impression of the film, consider how well the film utilizes formal techniques and thematic content. How do the film’s formal techniques (such as cinematography, editing, mise-en-scène, lighting, diegetic and non-diegetic sound, genre, or narrative) affect the way the film looks, feels, and sounds to you? How does the thematic content (such as history, race, class, or the environment) affect your experience and interpretation? Also, do the formal techniques work to forward the thematic content? 5) Conclusion/Evaluation - The closing of your film review should remind the reader of your general thoughts and impressions of the film. You may also implicitly or explicitly state whether or not you recommend the film. Make sure to remind the reader of why the film is or is not worth seeing. Ex2 p 103 To present/practice topic-based vocabulary Ask Ss to read the sentences and choose the correct words/phrases in bold. Check Ss' answers. Answer Key 1.set 2.is based on 3. main 4. dull, twist 5.box office hit 6. lead 7.stunning Ex 3 p 103 To practice topic-related vocabulary Give Ss time to complete the sentences using the words in the list. Check Ss' answers. Answer Key 1.predictable 2.gripping 3.well-developed, likeable 4 surprising Ex5 p 103 То practice vocabulary for recommending Explain the task and give Ss time to complete it. Check Ss' answers by asking Ss around the class to read out their sentences. Answer Key A 1 would definitely recommend 2 well worth seeing В 3 you are looking for 4 is definitely for you 5 box office hits C 6 make sure it's this one
8 In my opinion Ex8 p 105 To write a film review Explain the task and give Ss time to write film review using the plan, the Useful language box and their answers to Ex. 7. Then various Ss to read their reviews aloud. Remind Ss to use language for recommending Alternatively, assign the task as HW and c Ss' answers in the next lesson.
|
S-s learn S-s complete the sentences S-s complete the sentences S-s write a film review
|
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу 1 - айлық Материал тарифі-96% жеңілдік 00 05 00 ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз 1 990 ₸ 49 000₸ 1 айға қосылу Материалға шағымдану Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Жариялаған: Айнакулова Жанна АтакуловнаШағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз Open lesson. Film review. Grade 10
Тақырып бойынша 11 материал табылды
Open lesson. Film review. Grade 10Материал туралы қысқаша түсінік
Open lesson. Film review. Grade 10. This lesson is about how to write a film review. Some tasks for students.
Материалдың қысқаша нұсқасы «Жамбыл облысы әкімдігі білім бөлімінің Әлихан Бөкейханов атындағы №1 гимназиясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі Коммунальное государственное учреждение «Гимназия №1 имени Алихана Бокейханова отдела образования акимата Жамбылской области» Municipal State Institution «Gymnasium No. 1 named after Alikhan Bokeikhanov of the Department of Education of the Akimat of Zhambyl region» _______________________________________________________________________________ Қысқа мерзімді жоспар / Краткосрочный план / Short-term lesson plan
Сабақтың барысы / Ход урока / Plan:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||














