Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Open lesson plan for 2nd grade Sea Adventures
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Long-term
plan:Unit
7.The natural
environment
School:№274
Date:20.04.2018
Teacher name: Temirkhanova
Elmira
Grade:2«а»
Number present:
12
absent:
Theme of the
lesson:Sea
Adventures
Lesson
objectives
All learners will be able
to:
Recognise and name some words
according to the topic;
Listen for gist the story
about “Where is Shelly’s hat?” and understand some
mainpoints of the
story;
Put in right order some of
thepicturesaccording to the
story;
Most learners will be able
to:
recognise and name most of the
words according to the topic;
Listen for gist the story
about “Where is Shelly’s hat?” and understand all main points of
the story;
Put in right order almost all
of the picturesaccording to the
story;
Some learners will be able
to:
recognise and name all of the
words according to the topic;
Understandthe
story“Where is Shelly’s hat?”
completelyand give their own
opinions;
Understand the text in detail
to put in order the pictures
appropriately;
Assessmentcriteria
Students will reach a goal in
this class if they:
Name at least 6 out of 7 words
correctly
Followed the instruction of
the teacher immediately with support
Value
links
Respect and cooperation
by:
Listening to the
teacher
Listening to each
other
Take
turns
Encourage each
other
Cross curricular
links
Art,
science
ICT
skills
PPT, cards,
video
Previous
learning
Students are familiar with the
names of animals and animals action
Plan
Planned
timings
Planned activities (replace
the notes below with your planned
activities)
Resources
Beginning
7
min
ORGANIZATION
MOMENT
Teacher greets students.
Teacher asks students “How are
you?” to find out their mood
at the beginning of the lesson; students say “I am ok,happy….etc.”
Introduce lesson objectives to the
students.
CHECKING THE
HOMEWORK
T: What we talked about
?
WARM UP: WORDS AROUND THE
ROOM
Pictures are placed in
different places around the room. The task for students is to find
them as quickly as possible. The Ss.should guess the topic of the
lesson according to those pictures.
What do you see in these
pictures?
How do you think, what about
today’s our new lesson?
DIVIDE INTO 2 GROUPS USING THE
PICTURES OF THE WATER ANIMALS AND ANIMALS WHICH LIVE ON THE
GROUND.
T: I’ll divide you into 2
groups using pictures these animals: water animals and animals
which live on the ground.
T.explains his objective
success with using WALT and WILF.
We are learning to listen for
gist and understand main idea of the story and to learn by heart
vocabulary.
pictures
flashcards
Middle
in
Бұл Үнді балалар жазушысы
Бодха Гурудың әңгіме желісі бойынша жасалған. Бұл әңгіменің
тәрбиелік мәніне және теңізде өмір сүретін жануарлардың атына мән
берейік.
VOCABULARY
Қосарланған әріптердің
дыбысталуын еске түсірейік.
Let’s start to learn our
today’s new words. Listen to me
and…
WHILE-LISTENING
(GW)
Look at the video and
listen to the story about
Shelly
This is the text of the
story (Handout
-
put the pictures in the right
order.Handout
3
PEERASSESSMENT:
Дұрыс жауаппен салыстырамыз
1-2,2-1 тексереді. Each correct answer is one
point.
POST-LISTENING
(I)
T. gives students time to read
the text again for specific information. Ss. may use the Word List
to look up the meanings of the words.
For differentiation it is
recommended to put leveled tasks on the table that the Ss can
choose task according to their ability. Strong Ss can choose task
without any cues, whereas weak Ss can choose that one where words
are listed above. (Handout 4)
SELF
ASSESSMENT:T. provides key answer of the
task. Ss. will check and see how well they perform the
task.
SS
FEEDBACK:They find out their level
depending on their correct answers.
T: Cut out the figures of sea animals then we
should to place them where they are
live.
FEEDBACK
T: If you remember today’s all new words you
should put five fingers near the
heart.
If it is unclear you shows four, three
fingers.
HOMEWORK
Figures of
animals
Additional
information
Differentiation – how do you
plan to give more support? How do you plan to challenge the more
able learners?
Assessment – how are you
planning to check learners’
learning?
Health and safety check
ICT links
Reflection
Were the lesson
objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve
the LO?
If not,
why?
Did my planned differentiation
work well?
Did I stick to
timings?
What changes did I make from
my plan and why?
Use the space below to reflect
on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on
the left about your lesson.
Summary
evaluation
What two things went really
well (consider both teaching and
learning)?
1:
2:
What two things would have
improved the lesson (consider both teaching and
learning)?
1:
2:
What have I learned from this
lesson about the class or achievements/difficulties of individuals
that will inform my next lesson?
Қармақшы аудандық білім
бөлімінің
«274 орта
мектебі»
коммуналдық мемлекеттік
мекемесі
АШЫҚ
САБАҚ
Тақырыбы: «Sea
Adventures»
Пән мұғалімі:
Э.Ә.Темірханова
Байқоңыр, 2018
ж.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз