Open lesson Theme: «My country»

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Open lesson Theme: «My country»

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ жаңа әдіс-тәсілмен құрылған
Материалдың қысқаша нұсқасы

Boarding school 3









Open lesson

Theme: «My country»





























The teacher of English language: Urazymbetova A.N





2024-2025y

Lesson plan

Unit:3

Fantasy world

Teacher name:

Urazymbetova Aidana

Date:

12.11.2024

Grade:5A ғанпаағғ5Ф

Number present:7

absent:

Theme of the lesson:












My country

Learning objectives

5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

5.W6 link, with some support, sentences into coherent paragraphs using basic connectors on a limited range of familiar general topics

5.L6 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topic

Lesson objectives

All students will be able to

  • Learn topical vocabulary (school, shop, cinema, theatre, park, museum, café, library, supermarket, chemist’s)

  • Make sentences with the prepositions of place (in, on, under, behind, in front of, between, next to)

  • Describe a picture of a town

  • Give and ask for directions (Where is the school? It is next to the shop.)

Most students will be able to

  • Speak about the places in a town

  • Learn topical vocabulary

  • Make sentences with the prepositions of place

Some students will be able to

  • Describe a picture of a town and talk about their own town.

  • Learn topical vocabulary and use them in their speech

  • Express his/her feelings and give feedback to his partner

  • Give and ask for directions in an accurate manner

Lesson structure

Planned timings

activities

Student activities

Ass

Resources

Beginning the lesson

10min

1.Greeting.Organization moment

Class organisation

Teacher introduces learning and lesson objectives

Students write the date, day and lesson objectives into their copybooks

Sts warm/greet the teacher




Main Activities

25 min

There are many places in the town where we can spend our free time. Today we will learn about those places.

But before we come to that let us first start with the revision of the previous theme. Last time we were talking about sopping centres. Let’s check your knowledge in a form of “an interview”. One student is a journalist and another student answers the questions.

Vocabulary:

  1. Cinema – [sinəmə]

  2. Shop [ ʃɒp ]

  3. Café [ ˈkæfeɪ ]

  4. Theatre [ ˈθɪətə ]

  5. Library [ ˈlaɪbrəri ]

  6. Hospital

  7. Park [ pɑːk ]

  8. Chemist’s [ ˈkemɪsts ]

  9. Museum [ mjuˈziːəm ]

  10. School [ skuːl ]

Listening:

Learners will listen to a conversation between Lucy and Jared. Then will complete the dialogue

Descriptor. Learners should

-complete the dialogue with correct form of there is/ there are

-translate in into Kazakh language

Reading:

Learners read a text from their pupil’s book. Then they answer the questions to check their understanding.

Grammar: “Prepositions of place”

Teacher explains the prepositions of place with the help of a box and a ball.

In [ in ]

On [ ɒn ]

Under [ ˈʌndə ]

Next to [ nekst tu:]

Behind [ bɪˈhaɪnd ]

In front of [ in frɒnt əv ]

Between [ bɪˈtwiːn ]

Writing

Learners will be shown a picture of a room. Their task is to describe the picture and write at least four sentences e.g. “In this picture the bag is next to the bed”








Learners will be given the translation of the words, they will write down the new words on their dictionaries..

10

S/B


















Last 5min




Saying goodbye

Reflection (W)

Teacher asks learners

1) What was difficult to do at the lesson?

2) What do you need to work on?

Feedback (I)

Learners complete an evaluation sheet of what they did during the lesson writing a number in each statement or circling one word:

What time is it?

What activities are popular?

Evaluation sheet is given to all learners to fill in and all sheets should be collected for teacher’s reflection and further work on shortages.


Homework :. To write where situated the places which you like


The lesson is over. You may be free! Good – bye!

Sts reflect the lesson

oral






Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
11.03.2025
182
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі