|
|
«Интердент» жоғары медициналық колледжі |
Құжаттама тәртібі ҚТ-СМЖ-003.6-2020 Әдістемелік қызметті басқару ЖОСПАР КЕСТЕСІ |
Басылым 1 |
«Бекітемін»
әдіскер _______ Надирбаева Р.К.
«____»_________ 2023г.
.
ДӘРІС КЕШЕНІ
пән /модуль/: «Қазақ әдебиеті»
пән/модуль
мамандық: 0302000 «Емдеу ісі»
шифр мамандық атауы
/Курс: 1
Семестр: 2
Жалпы сағат (жалпы сағат/кредиттер KZ):
Құрастырған оқытушы: Уразалиева Э.А.
«Қаралды және ұсынылды»
«Жалпы білім беру
және әлеуметтік-экономикалық
пән бірлестік» отырысында
хаттама №______
«____»_________ 2023г.
ЦӘК меңгерушісі ______ Текесбаева Д.У.
г.Алматы, 2023г.
Қысқа мерзімді жоспар
|
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы Модуль-1: 1.Бөлім Қалың елім , қазағым... |
Колледж: «Интердент» ЖМК |
|||
|
Мұғалімнің аты-жөні: Уразалиева Э.А. |
||||
|
Күні:20.03.2023 жыл Тобы: 101 |
Қатысқандар: |
Қатыспағандар: |
||
|
Сабақтың тақырыптары |
.+ |
|||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары |
Білімділік: Білімгерлердің әдеби дүниетанымдарын кеңейту.Аталған кезеңдегі тарихи әлеуметтік жағдай туралы түсініктерін тереңдете отырып, қазақ әдебиетінің негізгі бағыттары мен оның көрнекті өкілдері туралы түсінік беру; Дамытушылық: Білімгерлердің білімге деген қызығушылығын арттыра отырып, топпен жұмыс жасату арқылы ізденгіштік, шығармашылық, жауапкершілік және танымдық қабілетін дамыту; Тәрбиелік: Жас ұрпақты өз елінің тарихын білуге, жыр құндылықтарын құрметтейтін ұлтжанды азамат болуға тәрбиелеу. |
|||
|
Күтілетін нәтиже |
-Ақын-жазушы туралы танымы кеңейеді,қызығушылығы артады Әдеби шығармадағы көтерілген ұлттық мүдде тұрғысынан түсінеді; - Шығармадағы авторлық идеяның өмір шындығымен байланысын айқындайды. |
|||
|
Бағалау критерийі |
1.Шығарманың мазмұнын талдау; 2. Көтерілген мәселелерді анықтау; 3..Шығарманың өмірмен байланысын саралау. |
|||
|
Тілдік мақсаттар |
Білімгерлер орындай алады: Түсінеді, талдайды, мәселені анықтайды, өмірмен байланысын саралайды Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: Шығармадағы жаңа сөздер мен ескірген сөздер. т.б. Диалог құруға, шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер: Менің ойымша....., дегенмен...., Бұл пікір қаншалықты дұрыс деп ойлайсың?... Жұптық тапсырмада тақырып бойынша әңгімелеседі. Талқылауға арналған сұрақтар қойылады |
|||
|
Құндылықтарға баулу |
- Жауапкершілік сезіміне тәрбиелеу - Патриоттық сезімге тәрбиелеу - Таңдаған мамандыққа қызығушылыққа тәрбиелеу - Кәсіптік сапасын жетілдіру |
|||
|
Пәнаралық байланыс |
Тарих, тіл, медицина |
|||
|
Тақырып бойынша алдыңғы білім |
Ақын-жазушылар туралы біледі,шығармаларын мазмұндай алады. |
|||
|
Сабақ барысы |
||||
|
Жоспарланған уақыт |
Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекет |
Ресурстар |
||
|
Сабақтың басы 5 мин |
1.Ұйымдастыру кезеңі Сәлемдесу. Психологиялық ахуал тудыру. «Мейірімділік» тренингі. - білімгерлер «мейірімділік» сөзі туралы өз ойларын айтады - сурет салады Сурет арқылы сабақ тақырыбымен таныстырылады. Оқу мақсатымен бағалау критерийлерімен таныстырылады. |
«Мейірімділік» тренингі |
||
|
Сабақтың ортасы 25 мин |
Үй тапсырмасын сұрау.Қызығушылықты ояту Төмендегі жалпы сұрақтарды негізге ала отырып,өткен тақырыпты қайталау: 1.Әдебиет не туралы ғылым? 2. Әдебиеттің өнердің басқа түлерінен айырмашылығы неде? 3. Көркем әдебиет туралы А.Құнанбаев не деген? 4. Көркем әдебиет бізді неге үйретеді? 5. Бізге көркем әдебиеттің қандай пайдасы бар? Мағынаны тану Тақырып бойынша мәлімет төменде беріледі. Тапсырмалар арқылы өз болжамдарын айту. Тақырып бойынша сұрақтарға жауап беру Шығармашылық жұмыс Топтық, жүптық, жеке жұмыстар орындау. Дескриптор: Сұрақтарға жауап береді. Өз ойларын жеткізе алады. Негізгі ойды анықтайды. |
Қима қағаздар Оқулық, сызба Сілтеме |
||
|
Сабақтың соңы 5 мин |
Кері байланыс (рефлекция) БББ кестесі Білемін Білдім Білгім келеді Білімгерлер өз пікірлерін білдіреді. Үй тапсырмасы беріледі Баға қойылады |
Кесте, стикер |
||
Әдебиеттер:
Оқытушы үшін:
1. Г. Орда. С. Дәрібаев «Қазақ әдебиеті»10-сынып 2019 ж. ЖМБ
2. Г. Орда. С. Дәрібаев «Қазақ әдебиеті»11-сынып 2020 ж. ЖМБ
3. Хрестоматиялар
Студенттер үшін:
1. Г. Орда. С. Дәрібаев «Қазақ әдебиеті»10-сынып 2019 ж. ЖМБ
2. Г. Орда. С. Дәрібаев «Қазақ әдебиеті»11-сынып 2020 ж. ЖМБ
3. Хрестоматиялар
Оралхан Бөкейдің өмірі мен шығармашылығы

Сілтеме: https://www.youtube.com/watch?v=81BNZ1URxTU
Оралхан Бөкей (28.09.1943, Шығыс Қазақстан облысы Катонқарағай ауданы Шыңғыстай ауылы — 17.05.1993, Үндістан, Дели қаласы, Алматыда жерленген) — Жазушы-драматург, журналист, Қазақстан Республикасы мемлекеттік сыйлығының лауреаты, Қазақстан Республикасы Жастар сыйлығының лауреаты, Н.Островский атындағы Бүкілодақтық әдеби сыйлықтың лауреаты.
![]()
Өмірбаяны
Оралхан Бөкей 1943 жылы 28 қыркүйекте Шығыс Қазақстан облысы Катонқарағай ауданы Шыңғыстай ауылында дүниеге келді. Найман тайпасы Көкжарлы Қаратай рынан шыққан.[1][2]
Әкесі Бөкей көп сөйлемейтін, сөйлей қалса сөзі өткір, қанжардай қиып түсетін, сөзге шешен, астарлап сөйлеп өз ойын дәл жеткізетін, рухы мықты, жаны таза адам болған. Анасы Күлия көреген, ділмар, аузын ашса көмейі көрінетін ашық кісі болған. Үнемі топ бастап жүретін, қажет жерінде қиыннан қиыстырып өлең де шығарған. Керемет даусы бар әнші де болған. Отбасында бір ұл - Оралхан, бес қыз – Шолпан, Әймен, Ләззат, Мәншүк, Ғалия. Оралхан дүниеге келгенде сұрапыл соғыс жылдары болғандықтан, әкесі Оралға еңбек майданына аттанған кез болатын. Анасы Күлия әкесі еңбек майданынан аман-есен оралсын деп ырымдап, сәбидің атын Оралхан деп қойған екен[3].
Ол 1961 жылы Сұлтанмахмұт Торайғыров атындағы Шыңғыстай орта мектебін соң, аға пионер вожатый және Алтай совхозында тракторшы болып жұмыс істеген. 1963-1969 жылдары Оралхан Бөкей С.М.Киров атындағы Қазақ мемлекеттік университетінің журналистика факультетінде сырттай оқыды.
1965-1968 жылдары ол Большенарым ауданының «Еңбек туы» газетінде корректор, аудармашы, редактордың орынбасары, Шығыс Қазақстан облысының «Коммунизм туы» («Дидар») газетінде әдеби қызметкер болды.
Оралхан Бөкей 1968 жылы республикалық «Лениншіл жас» («Жас Алаш») газетінің шақыруы бойынша Алматыға келеді. Оның журналист боп, жазушы болып қалыптасуына Шерхан Мұртазаның ағалык қамқорлығы ерекше әсер етті. Ешкімге белгісіз Шыңғыстайдағы тракторшы баланың бойынан жалындаған талант отын байқаған Шерхан Мұртаза оны Алматыға жетелеп әкеп, дуылдаған қаламгерлер қауымының қалың ортасына салды да жіберді. өмірінің соңына дейін ол журналистика мен жазушылықты қатар алып жүрді.
1974-1983 жылдары Оралхан Бөкей «Жұлдыз» журналының проза бөлімінің меңгерушісі, 1983-1991 жылдары «Қазақ әдебиеті» газетінде редактордың орынбасары, 1991-1993 жылдары бас редакторы болды.
Оралхан Бөкей 1993 жылы 17 мамырда Үндістан жерінде, Делиде қайтыс болды.
Шығармашылығы
1970 жылы Алматы қаласындағы «Жазушы» баспасынан басылып шыққан «Қамшыгер» атты алғашқы жинағы жас жазушының атағын шығарды. Осы баспадан оның «Үркер» (1971), «Қайдасың, қасқа құлыным?» (1973), «Мұзтау» (1975) әңгімелер мен повестері шығарылды. Оралхан Бөкейдің «Ән салады шағылдар» (1978), «Үркер ауып барады» (1981), «Біздің жақта қыс ұзақ» (1984) әңгімелер мен повестері «Жалын» баспасынан жарық көрді. 1986 жылы оның «Құлыным менің» деп аталатын драмалық шығармалары «Өнер» баспасынан, 1987 жылы «Ұйқым келмейді» деп аталатын творчестволық әңгімелері «Жазушы» баспасынан шығарылды.
“Алданған ұрпақ” трилогиялық романы қолжазбалық ойлар күйінде аяқталмай қалған. “Құлыным менің” (1974), “Текетірес” (1976), “Қар қызы” (1982), “Зымырайды поездар” (1984), “Жау тылындағы бала” (1985), “Мен сізден қорқамын” ([[1987]]) пьесалары қазақ және орыс тілдерінде республикалық, облыстық, сондай-ақ, бұрынғы одақтас республикалар театрларында қойылған.
Оралхан Бөкей – есімі дүние жүзіне танымал жазушы. Оралхан Бөкейдің шығармалары дүние жүзінің көптеген тілдеріне орыс, ағылшын, француз, неміс, жапон, араб, қытай және басқа да ұлы халықтар тілдеріне аударылған. Оның өзге тілде жарық көрген шығармалары - «След молний», молодая гвардия, М, 1978; «Поющие барханы», Советский писатель, М, 1981; «Чағылған», Қырғыстан, Фр., 1981; «След молнии», Христо Данов, Болгария, 1981; «Кербұғы», Эстония, 1981; «Крик», Советский писатель, М, 1984; «Үркер ауып барады», Фольк Унд Вельт, Берлин, 1982 Оралхан Бөкейдің шығармаларынан «Кісікиік» (1985, режиссері М.Самағұлов), «Сайтан көпір» (1986, режисері Д.Манабаев) көркем фильмдері және «Кербұғы» (1986, балетмейстер Б.Аюханов) балеті қойылды.
1994 жылы оралхан Бөкейдің повестері «Таңдамалы» 1 том болып, 1996 жылы повестері мен романдары «Таңдамалы» 2 том «Жазушы» баспасында жарық көрді.
Оралхан Бөкей «Атау кере» повесі

Сілтеме: https://www.youtube.com/watch?v=dYaRJcFWL8A
Ұлттық сөз өнері зергерлеріміздің бірі, қай шығармасы болсын оқырманды бейжай қалдырмайтын қарымды қаламгер Оралхан Бөкейдің соңғы туындысы «Атау кере» романының атының өзі бірден елең еткізеді. Өйткені «атау кере» сөзі ел ішінде адамдардың күнделікті қарым-қатынасында қолданыла бермейтін, сирек жағдайда, шанда бір ашынған ахуалда, болмаса шарасыздықтан айтылатын салмақты, зілді, ауыр ұғым. Шығармашылығында жеңіл мазмұн кездеспейтін Оралханның дәл осы күрделі тақырыпқа барып, әрі оны өзінің дәстүрлі шеберлігіне тән деңгейде ширатып, ширықтыра отырып жазғаны заңдылықтай қабылданады.
«Атау-кере» повесі бүкіл адамзаттық мәселелерді қозғайды. Повесть оқиғасының басында Еріктің реалистік сипаты басым болса, шешімінде мифтік сипаты байқалады. Қаламгер адамдар өмірін аралар дүниесіне ұқсатады. Еріктің көк басты сонаға айналып кетуі және Қатын суының арғы бетіндегі жұмбақ қыз – символ. Ерікті мифтік бейне ретінде қараудың өзі оның құбылуына байланысты. Бір түрден екінші түрге ауыса алатын – тек миф кейіпкерлері. Повесть соңында Еріктің құбылуына мән бере отырып, бұл повесті «Повесть-миф» деп атауға болады. Повестегі Шал образында романтизм сарыны байқалады. Шығармадағы Шал да, Таған да қоғамда бет алған адамның рухани әлсіреуінен шығудың шығар жолын, амалын табуға тырысады. Бірақ табиғат аясында қалудан басқа жолды көре алмайды. Сондай-ақ шығармадағы Тағанның табиғат туралы ойлары былайша беріледі: «... Табиғат жаратқан алқам-салқам болмайды, ол - әмісе әдемі, әмісе сүйкімді, әрі шыншыл, әрі ақылды, сондықтан да адамдар секілді қателеспейді. Табиғат – мәңгілік тірі, өтірік айтпауды, алдап – арбамауды табиғатан үйрену керек, өйткені ОНЫҢ (табиғаттың) жүрегі таза».
Шығармада жеңіліс пен жеңіс, түңілу мен үміт, қиянат пен қайырым, аярлық пен адамдық, марғаулық пен махаббат арасындағы тартысты күрес, өткен тарих пен бүгінгі нақтылықтың ажырамас аясындағы ұлт тағдыры мен келешегі таразыға тартылған романның кесек-кесек идеяларының түйіні кульминациялық сәтіне жетіп, ширақ та шымыр тарқатылады. Шеберлік құдыреті дегеніміздің құпиясы да осы болса керек!
Тапсырма: Повестегі «Өмір-Адам -Табиғат» байланысын талдаңдар
Үйге тапсырма: «Атау кере» повесіне қысқаша түсінік жазу,мазмұндау
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Оралхан Бөкей
Оралхан Бөкей
|
|
«Интердент» жоғары медициналық колледжі |
Құжаттама тәртібі ҚТ-СМЖ-003.6-2020 Әдістемелік қызметті басқару ЖОСПАР КЕСТЕСІ |
Басылым 1 |
«Бекітемін»
әдіскер _______ Надирбаева Р.К.
«____»_________ 2023г.
.
ДӘРІС КЕШЕНІ
пән /модуль/: «Қазақ әдебиеті»
пән/модуль
мамандық: 0302000 «Емдеу ісі»
шифр мамандық атауы
/Курс: 1
Семестр: 2
Жалпы сағат (жалпы сағат/кредиттер KZ):
Құрастырған оқытушы: Уразалиева Э.А.
«Қаралды және ұсынылды»
«Жалпы білім беру
және әлеуметтік-экономикалық
пән бірлестік» отырысында
хаттама №______
«____»_________ 2023г.
ЦӘК меңгерушісі ______ Текесбаева Д.У.
г.Алматы, 2023г.
Қысқа мерзімді жоспар
|
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы Модуль-1: 1.Бөлім Қалың елім , қазағым... |
Колледж: «Интердент» ЖМК |
|||
|
Мұғалімнің аты-жөні: Уразалиева Э.А. |
||||
|
Күні:20.03.2023 жыл Тобы: 101 |
Қатысқандар: |
Қатыспағандар: |
||
|
Сабақтың тақырыптары |
.+ |
|||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары |
Білімділік: Білімгерлердің әдеби дүниетанымдарын кеңейту.Аталған кезеңдегі тарихи әлеуметтік жағдай туралы түсініктерін тереңдете отырып, қазақ әдебиетінің негізгі бағыттары мен оның көрнекті өкілдері туралы түсінік беру; Дамытушылық: Білімгерлердің білімге деген қызығушылығын арттыра отырып, топпен жұмыс жасату арқылы ізденгіштік, шығармашылық, жауапкершілік және танымдық қабілетін дамыту; Тәрбиелік: Жас ұрпақты өз елінің тарихын білуге, жыр құндылықтарын құрметтейтін ұлтжанды азамат болуға тәрбиелеу. |
|||
|
Күтілетін нәтиже |
-Ақын-жазушы туралы танымы кеңейеді,қызығушылығы артады Әдеби шығармадағы көтерілген ұлттық мүдде тұрғысынан түсінеді; - Шығармадағы авторлық идеяның өмір шындығымен байланысын айқындайды. |
|||
|
Бағалау критерийі |
1.Шығарманың мазмұнын талдау; 2. Көтерілген мәселелерді анықтау; 3..Шығарманың өмірмен байланысын саралау. |
|||
|
Тілдік мақсаттар |
Білімгерлер орындай алады: Түсінеді, талдайды, мәселені анықтайды, өмірмен байланысын саралайды Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: Шығармадағы жаңа сөздер мен ескірген сөздер. т.б. Диалог құруға, шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер: Менің ойымша....., дегенмен...., Бұл пікір қаншалықты дұрыс деп ойлайсың?... Жұптық тапсырмада тақырып бойынша әңгімелеседі. Талқылауға арналған сұрақтар қойылады |
|||
|
Құндылықтарға баулу |
- Жауапкершілік сезіміне тәрбиелеу - Патриоттық сезімге тәрбиелеу - Таңдаған мамандыққа қызығушылыққа тәрбиелеу - Кәсіптік сапасын жетілдіру |
|||
|
Пәнаралық байланыс |
Тарих, тіл, медицина |
|||
|
Тақырып бойынша алдыңғы білім |
Ақын-жазушылар туралы біледі,шығармаларын мазмұндай алады. |
|||
|
Сабақ барысы |
||||
|
Жоспарланған уақыт |
Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекет |
Ресурстар |
||
|
Сабақтың басы 5 мин |
1.Ұйымдастыру кезеңі Сәлемдесу. Психологиялық ахуал тудыру. «Мейірімділік» тренингі. - білімгерлер «мейірімділік» сөзі туралы өз ойларын айтады - сурет салады Сурет арқылы сабақ тақырыбымен таныстырылады. Оқу мақсатымен бағалау критерийлерімен таныстырылады. |
«Мейірімділік» тренингі |
||
|
Сабақтың ортасы 25 мин |
Үй тапсырмасын сұрау.Қызығушылықты ояту Төмендегі жалпы сұрақтарды негізге ала отырып,өткен тақырыпты қайталау: 1.Әдебиет не туралы ғылым? 2. Әдебиеттің өнердің басқа түлерінен айырмашылығы неде? 3. Көркем әдебиет туралы А.Құнанбаев не деген? 4. Көркем әдебиет бізді неге үйретеді? 5. Бізге көркем әдебиеттің қандай пайдасы бар? Мағынаны тану Тақырып бойынша мәлімет төменде беріледі. Тапсырмалар арқылы өз болжамдарын айту. Тақырып бойынша сұрақтарға жауап беру Шығармашылық жұмыс Топтық, жүптық, жеке жұмыстар орындау. Дескриптор: Сұрақтарға жауап береді. Өз ойларын жеткізе алады. Негізгі ойды анықтайды. |
Қима қағаздар Оқулық, сызба Сілтеме |
||
|
Сабақтың соңы 5 мин |
Кері байланыс (рефлекция) БББ кестесі Білемін Білдім Білгім келеді Білімгерлер өз пікірлерін білдіреді. Үй тапсырмасы беріледі Баға қойылады |
Кесте, стикер |
||
Әдебиеттер:
Оқытушы үшін:
1. Г. Орда. С. Дәрібаев «Қазақ әдебиеті»10-сынып 2019 ж. ЖМБ
2. Г. Орда. С. Дәрібаев «Қазақ әдебиеті»11-сынып 2020 ж. ЖМБ
3. Хрестоматиялар
Студенттер үшін:
1. Г. Орда. С. Дәрібаев «Қазақ әдебиеті»10-сынып 2019 ж. ЖМБ
2. Г. Орда. С. Дәрібаев «Қазақ әдебиеті»11-сынып 2020 ж. ЖМБ
3. Хрестоматиялар
Оралхан Бөкейдің өмірі мен шығармашылығы

Сілтеме: https://www.youtube.com/watch?v=81BNZ1URxTU
Оралхан Бөкей (28.09.1943, Шығыс Қазақстан облысы Катонқарағай ауданы Шыңғыстай ауылы — 17.05.1993, Үндістан, Дели қаласы, Алматыда жерленген) — Жазушы-драматург, журналист, Қазақстан Республикасы мемлекеттік сыйлығының лауреаты, Қазақстан Республикасы Жастар сыйлығының лауреаты, Н.Островский атындағы Бүкілодақтық әдеби сыйлықтың лауреаты.
![]()
Өмірбаяны
Оралхан Бөкей 1943 жылы 28 қыркүйекте Шығыс Қазақстан облысы Катонқарағай ауданы Шыңғыстай ауылында дүниеге келді. Найман тайпасы Көкжарлы Қаратай рынан шыққан.[1][2]
Әкесі Бөкей көп сөйлемейтін, сөйлей қалса сөзі өткір, қанжардай қиып түсетін, сөзге шешен, астарлап сөйлеп өз ойын дәл жеткізетін, рухы мықты, жаны таза адам болған. Анасы Күлия көреген, ділмар, аузын ашса көмейі көрінетін ашық кісі болған. Үнемі топ бастап жүретін, қажет жерінде қиыннан қиыстырып өлең де шығарған. Керемет даусы бар әнші де болған. Отбасында бір ұл - Оралхан, бес қыз – Шолпан, Әймен, Ләззат, Мәншүк, Ғалия. Оралхан дүниеге келгенде сұрапыл соғыс жылдары болғандықтан, әкесі Оралға еңбек майданына аттанған кез болатын. Анасы Күлия әкесі еңбек майданынан аман-есен оралсын деп ырымдап, сәбидің атын Оралхан деп қойған екен[3].
Ол 1961 жылы Сұлтанмахмұт Торайғыров атындағы Шыңғыстай орта мектебін соң, аға пионер вожатый және Алтай совхозында тракторшы болып жұмыс істеген. 1963-1969 жылдары Оралхан Бөкей С.М.Киров атындағы Қазақ мемлекеттік университетінің журналистика факультетінде сырттай оқыды.
1965-1968 жылдары ол Большенарым ауданының «Еңбек туы» газетінде корректор, аудармашы, редактордың орынбасары, Шығыс Қазақстан облысының «Коммунизм туы» («Дидар») газетінде әдеби қызметкер болды.
Оралхан Бөкей 1968 жылы республикалық «Лениншіл жас» («Жас Алаш») газетінің шақыруы бойынша Алматыға келеді. Оның журналист боп, жазушы болып қалыптасуына Шерхан Мұртазаның ағалык қамқорлығы ерекше әсер етті. Ешкімге белгісіз Шыңғыстайдағы тракторшы баланың бойынан жалындаған талант отын байқаған Шерхан Мұртаза оны Алматыға жетелеп әкеп, дуылдаған қаламгерлер қауымының қалың ортасына салды да жіберді. өмірінің соңына дейін ол журналистика мен жазушылықты қатар алып жүрді.
1974-1983 жылдары Оралхан Бөкей «Жұлдыз» журналының проза бөлімінің меңгерушісі, 1983-1991 жылдары «Қазақ әдебиеті» газетінде редактордың орынбасары, 1991-1993 жылдары бас редакторы болды.
Оралхан Бөкей 1993 жылы 17 мамырда Үндістан жерінде, Делиде қайтыс болды.
Шығармашылығы
1970 жылы Алматы қаласындағы «Жазушы» баспасынан басылып шыққан «Қамшыгер» атты алғашқы жинағы жас жазушының атағын шығарды. Осы баспадан оның «Үркер» (1971), «Қайдасың, қасқа құлыным?» (1973), «Мұзтау» (1975) әңгімелер мен повестері шығарылды. Оралхан Бөкейдің «Ән салады шағылдар» (1978), «Үркер ауып барады» (1981), «Біздің жақта қыс ұзақ» (1984) әңгімелер мен повестері «Жалын» баспасынан жарық көрді. 1986 жылы оның «Құлыным менің» деп аталатын драмалық шығармалары «Өнер» баспасынан, 1987 жылы «Ұйқым келмейді» деп аталатын творчестволық әңгімелері «Жазушы» баспасынан шығарылды.
“Алданған ұрпақ” трилогиялық романы қолжазбалық ойлар күйінде аяқталмай қалған. “Құлыным менің” (1974), “Текетірес” (1976), “Қар қызы” (1982), “Зымырайды поездар” (1984), “Жау тылындағы бала” (1985), “Мен сізден қорқамын” ([[1987]]) пьесалары қазақ және орыс тілдерінде республикалық, облыстық, сондай-ақ, бұрынғы одақтас республикалар театрларында қойылған.
Оралхан Бөкей – есімі дүние жүзіне танымал жазушы. Оралхан Бөкейдің шығармалары дүние жүзінің көптеген тілдеріне орыс, ағылшын, француз, неміс, жапон, араб, қытай және басқа да ұлы халықтар тілдеріне аударылған. Оның өзге тілде жарық көрген шығармалары - «След молний», молодая гвардия, М, 1978; «Поющие барханы», Советский писатель, М, 1981; «Чағылған», Қырғыстан, Фр., 1981; «След молнии», Христо Данов, Болгария, 1981; «Кербұғы», Эстония, 1981; «Крик», Советский писатель, М, 1984; «Үркер ауып барады», Фольк Унд Вельт, Берлин, 1982 Оралхан Бөкейдің шығармаларынан «Кісікиік» (1985, режиссері М.Самағұлов), «Сайтан көпір» (1986, режисері Д.Манабаев) көркем фильмдері және «Кербұғы» (1986, балетмейстер Б.Аюханов) балеті қойылды.
1994 жылы оралхан Бөкейдің повестері «Таңдамалы» 1 том болып, 1996 жылы повестері мен романдары «Таңдамалы» 2 том «Жазушы» баспасында жарық көрді.
Оралхан Бөкей «Атау кере» повесі

Сілтеме: https://www.youtube.com/watch?v=dYaRJcFWL8A
Ұлттық сөз өнері зергерлеріміздің бірі, қай шығармасы болсын оқырманды бейжай қалдырмайтын қарымды қаламгер Оралхан Бөкейдің соңғы туындысы «Атау кере» романының атының өзі бірден елең еткізеді. Өйткені «атау кере» сөзі ел ішінде адамдардың күнделікті қарым-қатынасында қолданыла бермейтін, сирек жағдайда, шанда бір ашынған ахуалда, болмаса шарасыздықтан айтылатын салмақты, зілді, ауыр ұғым. Шығармашылығында жеңіл мазмұн кездеспейтін Оралханның дәл осы күрделі тақырыпқа барып, әрі оны өзінің дәстүрлі шеберлігіне тән деңгейде ширатып, ширықтыра отырып жазғаны заңдылықтай қабылданады.
«Атау-кере» повесі бүкіл адамзаттық мәселелерді қозғайды. Повесть оқиғасының басында Еріктің реалистік сипаты басым болса, шешімінде мифтік сипаты байқалады. Қаламгер адамдар өмірін аралар дүниесіне ұқсатады. Еріктің көк басты сонаға айналып кетуі және Қатын суының арғы бетіндегі жұмбақ қыз – символ. Ерікті мифтік бейне ретінде қараудың өзі оның құбылуына байланысты. Бір түрден екінші түрге ауыса алатын – тек миф кейіпкерлері. Повесть соңында Еріктің құбылуына мән бере отырып, бұл повесті «Повесть-миф» деп атауға болады. Повестегі Шал образында романтизм сарыны байқалады. Шығармадағы Шал да, Таған да қоғамда бет алған адамның рухани әлсіреуінен шығудың шығар жолын, амалын табуға тырысады. Бірақ табиғат аясында қалудан басқа жолды көре алмайды. Сондай-ақ шығармадағы Тағанның табиғат туралы ойлары былайша беріледі: «... Табиғат жаратқан алқам-салқам болмайды, ол - әмісе әдемі, әмісе сүйкімді, әрі шыншыл, әрі ақылды, сондықтан да адамдар секілді қателеспейді. Табиғат – мәңгілік тірі, өтірік айтпауды, алдап – арбамауды табиғатан үйрену керек, өйткені ОНЫҢ (табиғаттың) жүрегі таза».
Шығармада жеңіліс пен жеңіс, түңілу мен үміт, қиянат пен қайырым, аярлық пен адамдық, марғаулық пен махаббат арасындағы тартысты күрес, өткен тарих пен бүгінгі нақтылықтың ажырамас аясындағы ұлт тағдыры мен келешегі таразыға тартылған романның кесек-кесек идеяларының түйіні кульминациялық сәтіне жетіп, ширақ та шымыр тарқатылады. Шеберлік құдыреті дегеніміздің құпиясы да осы болса керек!
Тапсырма: Повестегі «Өмір-Адам -Табиғат» байланысын талдаңдар
Үйге тапсырма: «Атау кере» повесіне қысқаша түсінік жазу,мазмұндау
шағым қалдыра аласыз














