2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / ОРТА МЕКТЕПТЕРДЕ MathCad БАҒДАРЛАМАСЫН ҚОЛДАНА ОТЫРЫП ФИЗИКА-МАТЕМАТИКА ЕСЕПТЕРІН ШЫҒАРУ

ОРТА МЕКТЕПТЕРДЕ MathCad БАҒДАРЛАМАСЫН ҚОЛДАНА ОТЫРЫП ФИЗИКА-МАТЕМАТИКА ЕСЕПТЕРІН ШЫҒАРУ

Материал туралы қысқаша түсінік
Мақала 10-11 сыныптарда физика-математика пәндерінен компьютерлік модельдеу арқылы есептерді шығаруда нұсқаулық ретінде қолдануға болады
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

«ОРТА МЕКТЕПТЕРДЕ MathCad БАҒДАРЛАМАСЫН ҚОЛДАНА ОТЫРЫП ФИЗИКА-МАТЕМАТИКА ЕСЕПТЕРІН ШЫҒАРУ»


К.С. Тоганбаев, А.Ж. Умиралиева *

Теректі орта мектебінің физика-математика пәні мұғалімі, Алматы облысы

М.Әубәкіров атындағы орта мектебінің физика пәні мұғалім,і Алматы облысы*


І Кіріспе

Жалпы білім берудің мақсаты – оқушының шығармашылық іс-әрекет тәжірибесін меңгерген, бүгінгі өзгермелі жағдайларда бағдарлана алуға қабілетті тұлға ретінде дамыту болып табылады.

Бұл жұмыс MathСad бағдарламасын зерттеп, мектеп оқушыларына бағдарламаның мүмкіндіктерін көрсету әрі оның физика, математика пәндерінде оқытудың маңызын таныту. Берілген тақырыптар бойынша физика-математика есептерін шығарып, есте сақтап қана қоймай оны практикада қолдана білуге және физикалық, математикалық құбылыстарды компьютерде модельдеуге үйретуге арналған.

Қазіргі кездегі шапшаң жүріп жатқан жаһандану үрдісі әлемдік бәсекелестікті  күшейте түсуде. Елбасы Н.Ә.Назарбаев Қазақстанның әлемдегі  бәсекеге қабілетті 50 елдің қатарына кіру стратегиясы атты  жолдауында «Білім  беру  реформасы – Қазақстанның бәсекеге  нақтылы  қабілеттілігін қамтамасыз етуге мүмкіндік беретін аса маңызды құралдарының бірі» деп атап және «Нақты 100 қадамын» айқындап белгілеп берді[1]. Ақпараттық-коммуникациялық технологияның келешек ұрпақтың жан-жақты білім алуына, іскер әрі талантты, шығармашылығы мол, еркін дамуына жол ашатын педагогикалық, психологиялық жағдай жасау үшін де тигізер пайдасы аса мол болғандықтан, бұл бағдарламаны игеру маңызды.

Бұл жұмыста оқушылардың, ұстаздардың мүмкіндіктерін, сабаққа қызығушылығын арттыру үшін MathСad бағдарламасын қолдану аясы көрсетілген. Осы мақсатқа жету үшін келесі міндеттер қойылды: MathСad-тың негізгі мүмкіндіктерімен танысу; Бағдарлама арқылы математикалық, физикалық есептер шығару; Графиктер тұрғызып үйрену.

MathСad туралы жалпы мәлімет беріп, негізгі мүмкіндіктеріне сипаттама берейік.

Компьютерлік математика – ғылымы техникадағы жаңа бағыт. Ол классикалық математика мен информатиканың  түйісумен туындайды. Компьютерлік математиканың маңыздылығы оның прогрммалық жүйемен қамтамасыз етілуінде  және кез-келген математикалық есептерді шешу қабілетінде. MathСad ғылыммен білімнің және техниканың әр түрлі аймақтарын автоматтандыру үшін математикалық есептеулеге арналған. Жүйенің  аталуы екі сөзден құралған, яғни  Mathematica ( математика) және СAD (Computer Aided Desing –автоматты жобалау жүйесі немесе АЖЖ ). Сондықтан, MathСad математикалық автоматты модельдеу жүйесі деп аталады. MathСad-тың көмегімен кітап, ғылыми есеп және  ғылыми жобаларды тек әртүрлі үлгідегі  сапалы мәтін мен ғана емес, ең күрделі математикалық формула жиынтығымен, есептеулермен, графиктік көрністермен дайындауға болады. MathСad-тың жаңа нұсқасында құжаттардың көркем түсті эффектілі құрылғы және графикті анимациялау, дыбысты қосып шығару мүмкінділігі қосылған. Осы артықшылықтарына байланысты  мәтіндік, формулалық және графиктік редакторлар  қуатты есептеуіш потенциялды орта жүйесімен беріледі. Өте күрделі тапсырмаларды шешу үшін математикалық және графикалық жүйелер және олардың бірігуі қарастырылған [2].


MathСad-тың мүмкіндіктері

MathСad компьютерде формулаларды бастапқы күйінде жазуға мүмкіндік береді:

(1)

Қарапайым калькулятордың орнын алмастырады, оңай және күрделі есептерді шығара алады[5]:

( 2)

Көбейткіштерге жіктеу:

(3)

Теңсіздіктерді есептеу:

(4)

Мәнін есептеуге:

(5)

(6)

(7)

Теңдеулерді шешу:

(8)

Қарапайым бөлшектерді жіктеу:

(9)

Физикалық есептерді шығару:

(10)

(11)

Функциялардың графиктерін тұрғызу (2D, 3D) :


MathСad-тың қарапайым құрылымы

MathСad-тың көмегімен калькуляторда есеп шығару үлгісі, өрнектермен жұмыс, физикалық, математикалық есептеулер жүргізу, графиктер тұрғызу мүмкіндіктері қарастырылып, зерттеу нәтижелері мен қорытынды жасалды.

Пиктограмма

Құрал

Құралдың міндеті

Инженерлік калькулятордың мүмкіндіктері

Графиктер тұрғызу 2D, 3D

Векторлар мен матрицалар енгізу

Меншіктеу және нәтиже операторлары

Туынды, интеграл, мәндер т.б

Логикалық операторлар

Программалау операторы

Грек әліпбиі

Символдық есептеу үшін, кілт сөздерді енгізу

Math тақтасыда орналасқан құралдар көмегімен формула енгізу, графиктер тұрғызу іске асырылады[2].

Калькуляторда есеп шығару үлгісі

Өрнектің мәнін табайық:

Таңбаларды енгізіңіз

Документтегі көрініс

Baskspace

Пробел

Арифметикалық өрнектер:

Операция

Жазылу

Перне

Құрал тақтасы

Math

Қосу, азайту

Көбейту

Бөлу

Дәрежелеу

Факториал

Түбір

n – дәрежелі түбір

Санның модулі

Жақшалар

Логикалық өрнектер:

Операция

Жазылу

Перне

Құрал тақтасы Math

Тең

Тең емес

Логикалық теріске шығару

Логикалық және

Логикалық немесе

Кем

Артық

Кем н/е тең

Артық н/е тең

Математикалық есептер[5]:


Жылу мөлшері[6]:


Броундық қозғалыс[6]:


Графиктер тұрғызу. MathCad бағдарламасында графиктер тұрғызу мүмкіндіктері қарастырылған, ол үшін Вставка – График бұйрығын таңдау керек[3].

2D

3D




Бағандық график мысалы:

Бірлескен графиктер[5]:


Алынған нәтижелерге сараптама жасай отырып, келесідей қорытындылар жасаймыз. Зерттеу нәтижесінде MathCad бағдарламасы зерттеліп, оның физика-математика пәндерінде пайдалану маңыздылығы көрсетілді. Зерттеу барысында Қазақстан 2050 саясатын іске асыру үшін білім алу мәселелерін жеңілдетуге, одан әрі қызықты етуге ұсыныстар анықталды. Ұсыныстар:

  • MathCad бағдарламасын оқытуды мектеп бағдарламасына енгізу;

  • MathCad бағдарламасын меңгеруге әдістемелік нұсқаулар шығару.

  • MathCad бағдарламасын мемлекетіміздің ғылыми-зерттеу орталықтарына таныстыру.

  • Шетелдік мамандардан тәжірибе жинақтап, бәсекеге қабілетті маман кадрларды

даярлауға аса мән беру керек.

Жасалған жұмысты Қазақстан Республикасының ғылыми-практикалық орталығына әдістемелік нұсқау ретінде ұсынуға болады.


1. strategy2050.kz сайты / ғаламтор

2. ru.wikipedia.org/wiki/MathСad

3. С.В. Алябьева, Е.П. Борматова, М.В. Данилова, Е.Е. Семѐнова "MathCad"

4. Е. Макаров "Инженерные расчеты в MathCad"

5. А.Е. Әбілқасымова, З.А. Жұмағұлов, А. Абдиев, В.Е. Корчевский "Алгебра және анализ бастамалары" Жаратылыстану-математикалық бағыт 11 сынып, Алматы, Мектеп 2015.

6. Кронгорт, В.Кем "Физика" Жаратылыстану-математикалық бағыт 10 сынып, Алматы, Мектеп 2015



11 Сәуір 2018
730
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі