Дүниетану
1.Шаттық шеңбері.
Табиғат біздің анамыз
Таиғатқа баламыз
Табиғатты қорғайтын
Біз әдепті баламыз
Жер байлығы көп екен
Меңгеруді қалайды
Осының бәрін меңгертер
Дүниетану
сабағы.
Бізге көп қонақтар қатысып
отыр екен. Қонақтармен әр түрлі
мемлекеттердің амандасу түрлерін
көрсетейік.
Қазақтар қол алысады.
Италияда-құшақтасады
Бразилияда-бір-бірінің иығын
қағады
Зимбабада-арқасымен
Македонияда-шынтақпен
Никарагуада-иықпен
Австралияда-шапалақпен
Жақсы. Енді топқа
бөлінеміз. Жануарлар тобы, Табиғат
тобы , Өсімдіктер тобы, Тіршілік
ортасы.
Балалар, топта жақсы
қарым-қатынас болу үші бізге не керек?
Ереже
Алтын ережеге назар аударамыз.
Топтағы барлық баланың еңбегі,барлығың топпен бірлесіп жазасыңдар,
сендер бір жанұясыңдар, бірің-білмегенді –бірің үйретіп, түсіндіріп
айтып, тату , дос болыңдар.
Алтын ереже.
1.
2.
3.
4.
Енді әр топ өз міндеттеріңді
анықтап алыңдар. Бағалау парағын белгілейсіңдер. Қай топ дайын топ
басшылары белгіні көрсетеді.
Жақсы,
енді KWL-
кестесіне назар
аударамыз.
Know
Не білемін
|
Want to know
Не білгім
келеді
|
Learned
Не білдік
|
|
|
|
Әр топ өз топтарының аты
туралы не біледі? ) қысқаша
жазу.
Білгім келеді-бүгінгі сабақта
қызықтыратын сұрақтар жазу.
Енді балалар сендердің
араларында табиғат деген топ , не үшін мен осы топтың атын солай
қойдым деп ойлайсыңдар? Өсімдіктер мен жануарлар табиғаттың бір
бөлігі. Барлығымыз табиғаттан жаралғанбыз. Біз табиғат туралы
тарауды аяқтадық. Өте жақсы.Олай болса «Табиғат» тарауын қаншалықты
меңгергенімізді білу үшін, «Дұрыс» немесе «Қате»
тұжырымдамасы атты ойын
ойнамыз. Иә не жоқ деп жауап
бересіңдер
Әр топқа 15 сұрақ беріледі.
Уақыт кетті.
1.Табиғат екіге бөлінеді
Иә
2.Біздің еліміздің жер көлемі 2.764.800км-2
жоқ
3.Картада ойпат жасыл түспен берілген.
иә
4. «Тянь-Шань» сөзі «Аспан тау» дегенді
білдіреді. Иә
5. Қазақстанда үлкен –кіші 75 мың өзен бар.
жоқ
6.Пайдалы қазбалардың 4 тобы бар.
Жоқ
7.Мыс-қызғылт түсті жұмсақ
металл иә
8.Көмір, мұнай , газ –кенді пайдалы қазбалар.
Жоқ
9.Бұлақ-басы тұмадан басталып, баяу ағатын
кішігірім су. Иә
10. Ертіс өзені бастауын Алтай сілемдерінен
алады. Иә
11.Жер шарындағы ең тұйық көл-Балқаш көлі
жоқ
12.Ең қалың мұздықтар
Тянь-Шань тауында орналасқан. Иә
13. ауаның құрамында 21 пайыз азот бар.
жоқ
14.Жер шар тәрізді пішінге ие.
иә
15.1 тонна қағаз алу үшін 350
тонна су жұмсалады.
Критерий арқылы бағалау.
Тексеру , топтар алмасады.
0 қате- «5»
1-2 қате-
«4»
3-4 қате-«3»
5
қате-«2»
Жақсы. Топ басшылары бағалау қағазын толтыруды
ұмытпаймыз.
Енді қалған топтың аттарына
назар аударайық. Өсімдіктер, жануарлар, тіршілік ортасы. Сонда біз
бүгін сабақта не туралы өтетін боламыз деп
ойлайсыңдар?
Дұрыс. Жануарлар мен
өсімдіктердің тіршілік ортасына бейімделуімен танысатын болсыңдар.
Негізінде бұл тақырыпты біз 3-сыныпта өткен болатынбыз. Бүгін
білімімізді ары қарай толықтырамыз.
Тіршілік ортасы не екенін еске түсіру үшін
«Галлереяға саяхат» ойынын ойнаймыз.
Галлерея дегеніміз
не?
Орманда –қарағай, шырша,
самырсын-үкі, елік,қасқыр
Шөлде-сексеуіл, сүттіген,
жантақ-бұлдырық, қосаяқ,кептер
Су қоймасы-қамыс, қоға,
балдырлар-балық,бақа, ұлу
Шалғын-беде,түймедақ,
жарықгүл-тышқан, ара, бөдене
Суреттерге назар
аударамыз.Енді осы тірі организмдер қай жерде мекен етеді екен?
Қарап шығайық.Бұдан шығатын қорытынды: еліміздің барлық жерінде
өсімдіктер мен жануарлар тіршілік етеді.
Бағалау. «Бас бармақ»
арқылы
Презентация
Жануарлар мен өсімдіктердің тіршілік ортасына
бейімделуі.
*Тірі организмдер өсу үшін тіршілік ортасына
бейімделеді.
*Тіршілік ортасына бейімделе алмаған тірі
организмдер Жер бетінен жойылып кетеді.
Не үшін тіршілік ортасына бейімделеді? Қазір әр
топқа мынадай тапсырма.
Жануарлар
тобы-мәтіннен жануарлар туралы
мәлімет іздейміз. Біздің өлкемізде қандай жануарлар мекен етеді
екен, қосымша мәліметтерді пайдаланамыз.
Өсімдіктер
тобы- өсімдіктер туралы мәтін
іздейміз , мәліметтерді пайдалану.
Тіршілік
ортасы-мәтіннен жойылып
кеткенорганизмдер туралы, қызыл кітап туралы қосымша мәліметтен
табамыз.
Ал табиғат тобы- Адам осы
табиғатқа қалай бейімделеді
Алдарында қосымша өлкетану
құралы, сурет қиындылары, қажетті құралдар берілген. Постер
құраймыз.
Әр топ қорғайды.
«Бағдаршам» арқылы бағалау.
Жақсы енді мен де сендерге
қосымша біліп жүрсін деп мәлімет ала келдім. Динозаврлар туралы.
Қызыл кітап туралы.
Жақсы біраз жұмыс жасадық. Енді демалып
алайық. Өсімдіктердің жасыл түсінің қандай пайдасын
білеміз?
Онда қарайық.
Жақсы, балалар сендер ағылшын
тілін, орыс тілін меңгеріп жатырсыңдар, ел басымыз «үш тілді
саясат» бағытын жүргізіп отыр. Казір біз
«кім
жылдам» деген ойын ойнаймыз. Әр топ
ақылдасып осы үш тілді жақсылау білетін оқушыларды
шығарасыңдар.
Тапсырма мынадай: тақтадан
жасырынған аңдарды тауып , ол аңдарды үш тілде айтасыңдар, ал топ
сол аңдар туралы қосымша мәлімет тауып отырасыңдар не тақпақ, не
жұмбақ, не мақал.
Қасқыр, түлкі, керік,піл, жолбарыс, арыстан,
маймыл,қоян.
Бағалау:
Скан арқылы
бағалау
Сонымен кестеге назар аударамыз. Бүгін сабақта
не білдік?
Стикерлерін жабыстыру.
Топ басшылары бағалайды. Күнделікке
қарындашпен қояды.
Үйге тапсырма 60-61 бет.