(М,К.Ж,Ж)
«Ия немесе «Жоқ»
әдісі
-Өсімдік тірі ағза емес
/жоқ/
-Өсімдікке жылу керек
емес /жоқ/
-Адамдардың табиғатсыз
күні жоқ /ия/
-Өсімдіктер ауамен
тыныс алады /ия/
-Қыста жапырақтар
сарғайып жерге түседі/жоқ/
-Жазда өсімдіктер өсуін
тоқтатады/жоқ/
-Күзде өсімдіктер пісіп
жетіледі/ия/
-Көктемде өсімдіктер
көктеп шығады /ия/
-Бөлмеде ағаш
өседі/жоқ/
-Өсімдікке күтім керек
/ия/
-Өсімдіктерді
қорықтарда қорғайды /ия/
Оқушылартиістіжауаптарын«ия» немесе «жоқ»
сөзіарқылыбереді
Дескриптор:
-
Өткенді
қайталайды.
-
Сұрақтарға жауап
береді.
(М,К.Ұ,Ж)
Біздің елімізде табиғат
жағдайының өзгеруінен кейбір өсімдіктерге жойылу қауіпі төніп тұр.
Бұл өсімдіктер Қазақстанның Қызыл кітабына енгізілді. Кітаптың
қызыл түсі қауіп белгісін білдіреді әрі адамдардың назарын жойылып
бара жатқан өсімдіктерге аударуға ықпал етеді. Қызыл кітап мезгіл –
мезгіл өсімдітер туралы жаңа мәліметтермен толықтырылып
отырады.
Қызыл кітап туралы
мәлімет беру
Мұқабасы қызыл
түсті
-Қазақстан
Республикасының қызыл кітабы 1978 жылы шығарыла бастаған
.
Қызыл кітаптың
беттерінің түстеріне тоқталып кету
- Қызыл түс қауіп,
сақтанудың белгісі.
- Қызыл кітап не үшін
керек деп ойлайсың? (Оқушылардың жауабы
тыңдалады).
- Қызыл кітап –
қауіптің дабылы және тірі табиғатты сақтау үшін күрестің
нышаны.
«Қызыл кітап» деген сөз
тіркесі ғылымға 1966 жылдан бастап енді. Осындағы «қызыл» деген сөз
«қауіп төніп тұр» деген адамзат баласына ескерту ұғымын білдіреді.
«Қызыл кітаптарға» жер бетінде жойылып кету қаупі төнген және сирек
кездесетін өсімдіктер мен жануарлардың түрлері тіркеліп, ондай
түрлерді сақтап қалудың және қорғаудың қажеттігі ерекше атап
көрсетіледі. Әрбір «Қызыл кітап» шығарылу дәрежесіне сәйкес ең
қажетті мемлекеттік құжат болып саналады.
Дескриптор:
«Миға шабыул»
әдісі:
1.Өсімдіктерсіз жер
бетін елестету/олардың азайып бара жатқандығы жөнінде естеріне
саламын/
2.Не үшін жануарлар мен
өсімдіктер азаюда?
3. «Қызылкітап» деген не?Не
үшінкерек?
4.Неге оныңтүсіқызыл,негесарыемес, неге
жасылемес?
5.Ол туралы не біліпкелдіңдер?
Оқушылардың жауаптары тыңдалады.
(М.К,Ж.Ж)
Дәптермен жұмыс
Экологиялық ережелер
құрастыру
Мысалы:
Табиғатты қорғаңдар. Өсімдіктерді көбірек
өсіріңдер. т.б.
Дескриптор:
Маймыл
орхидеясы-гүлшоғының ортасында маймыл бетбейнесі бар. Маймыл
орхидеясынан піскен апельсин исі шығады
.
Әлемде 500-ден астам
шыбын-шіркей жейтін өсімдік түрі бар.Олардың жапырақтарында асқазан
міндетін атқаратын бөлігі бар
Сүт
ағашы:
.Сүт ағашы Бразилияда
өседі. Сиыр сүтінен ешбір кем емес екен. Ағашы бір сауғанда 2-4
литрдей сүт береді.
Нан
ағашы:
Үндістанда өседі.Оның
жемісі асқабақ тәрізді.Дәмі бидайдың наны сияқты.Жергілікті
тұрғындар қуырып ас етіп жеп, тоқаш пісіреді.
(М,К.Ж,Ж)
Зертте
Берілген парақшалардың
жиегін Қызыл кітаптың бетшелеріне сәйкес бояңыз
1.Біз енді көре
алмайтын өсімдіктің түрлері
2.Аса сирек кездесетін
және жойылып бара жатқан өсімдіктер
3.Саны күрт азайып бара
жатқан өсімдіктер
4. Бұрыннан саны аз
өсімдіктер
5. Жойылмай аман қалған
өсімдіктер
Жауаптары
Қара түсті беттерде біз
енді ешқашан көре алмайтын өсімдік түрлерінің тізімі жазылған Олар
жер бетінен мүлдем жойылған
Қызыл түсті беттерде -
аса сирек кездесетін және жойылу қаупі бар өсімдіктер жазылған
.
Сары түсті беттерде
саны жағынан күрт азайып бара жатқан өсімдіктер
жазылған
Ақ түсті беттерде саны
бұрыннан аз өсімдіктер тізімі жазылған
Жасыл түсті беттерде
жойылмай, аман қалған өсімдіктер
Дескриптор:
(М,К.Ж,Ж)
«Синквейн»
әдісі
1. Не?
өсімдік
2. Қандай? әдемі,
жасыл
3. Не істеді? өседі, піседі,
қурайды
4. Төрт сөзден тұратын сөйлем құра. Жасыл
өсімдік жерде өседі.
5.Синоним.
шөп
|