|
Сабақ тақырыбы: |
Өсімдіктердің қандай түрлері болады? |
|
||
|
Күні : |
|
|
||
|
СЫНЫП: 1- сынып |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
||
|
Оқу мақсаты: |
Барлық оқушылар: жабайы және мәдени өсімдіктерді ажырату; |
|||
|
|
Оқушылардың басым бөлігі: өсімдіктердің негізгі бөліктерін білу; |
|||
|
Кейбір оқушылар: қоршаған ортадағы құбылыстарға бақылау жасау. |
||||
|
Ресурстар: |
|
|||
|
Күтілетін нәтижелер: |
|
|||
|
Сабақтың мақсаты: |
1.2.1.3 жабайы өсімдіктер мен мәдени өсімдіктерді ажырату; 1.2.1.4 өсімдіктердің тіршілігіне қажетті жағдайларды зерттеу; 1.2.1.5 мәдени өсімдіктерге күтім жасаудың тәсілдерін сипаттау |
|||
|
Сабаққа байланысты деректі материалдар |
Сабаққа қатысты ескертпелер |
|||
|
Өсімдік үш түрлі қарапайым морфологиялық топқа бөлінеді. Мысалы: ағаштар, бұталар және шөптесін өсімдіктер. Ағаш — бір ғана сүректенген сабағы бар, көпжылдық өсімдіктің тіршілік формасы. Ағаштын жуан сүрегі дің деп аталады. Ал бұта дегеніміз — бірнеше сүректенген сабағы бар, көпжылдық өсімдіктің тіршілік формасы. Бұталарда дің болмайды. Бұталардың биіктігі ағаштарға қарағанда аласа. Шөптесін өсімдіктер дегеніміз — сүректенбеген, жұмсақ сабақтары бар біржылдық және көпжылдық өсімдіктер. Қолайсыз жағдайда шөптесін өсімдіктердің жер үсті бөлігі қурап қалады. Өсімдіктер мәдени және жабайы болып екіге бөлінеді. Мәдени өсімдіктерді адам өзінің қажеттіліктерін қанағаттандыру мақсатында өсіреді. Жабайы өсімдіктерді адам қолдан өсіруінің арқасында мәдени өсімдіктерге айналдырған. Мә дени өсімдіктер жеміс, көгөніс, дәнді дақылдар, сәндік өсімдіктер болып бөлінеді. Жабайы өсімдіктер дегеніміз — адам күтім жасамайтын өсімдіктер тобы. |
Кіріспе тапсырма. “Өсімдіктер — тірі ағзалар” тарауын толық меңгерту үшін қарапайым сұрақ қоюдан бастауға болады.
Бау-бақшадағы өсімдіктер. Оқулықтағы кіріспе бөлімді оқып, оқушылардың назарын суретке аудару. Оқушылардың бейнеленген өсімдіктерді қаншалықты білетіндігін және осы өсімдіктердің қай жерлерде өсетінін сұрау. Оқушыларды жұптастыра отырып, суреттегі өсімдіктердің бір-бірінен қандай ерекшелігі бар екенін сұрау. Жауап беру барысында оқушылардың назарын өсімдіктің мөлшеріне, биіктігіне, сабағының санына аудару. Оқушылар өсімдіктерді ағаштар тобы, бұталар тобы, шөптесін өсімдіктер тобы деп анықтағаннан кейін, екінші суреттен осы топқа жататын өсімдіктерді табуды тапсырамын. Оқып, білген білімдерін бекіту мақсатында оқушылардың өмірлік тәжірибесімен байланыстыра отырып, ойын ойнату. Тақтаға өсімдіктер топтарының атауларын (ағаштар, бұталар, шөптер) бекітіп, сыныпты үш топқа бөлу. Әр топ өз атауына сәйкес (бірінші топ — ағаштар, екінші топ — бұталар, үшінші топ — шөптер) неғұрлым көп өсімдіктерді атауы қажет. Оқытушы осы атауларды тақтадағы сәйкес бағанға жазады. Өсімдіктерді ата. Егер ауа райы қолайлы болса, мектептің ауласындағы өсіп тұрған өсімдіктерді зерттеуге болады. Олардың мөлшерін анықтау үшін оқушыларды ағаштың немесе бұтаның жанына тұрғызып. Оқушылар ағаш діңінің жуандығын құшақ арқылы анықтап көрсін, егер бір оқушының құшағы жетпесе, онда екі немесе бірнеше оқушы бір-бірінің қолдарынан ұстауына болады. Егер ауа райы қолайсыз болса, өсімдіктер туралы бейнефильм немесе фотосуреттерді көруді, терезеден қарап, күнделікті көріп жүрген өсімдіктерге қарауды ұсыну. Ормандағы және шалғындағы өсімдіктер. Бұл тапсырманың мақсаты — “мәдени өсімдіктер” ұғымымен олардың өсетін жерлерін (бау-бақшада) зерттеу арқылы таныстыру. Оқушылардың назарын оқулықтағы суретке аударып, келесі сұрақтарды қою.
|
|||
|
Өз мектебіңнің айналасында өсетін бірнеше өсімдікті ата.
|
||||
|
|
Қосымша тапсырмалар |
|||
|
Математика. Өсімдіктің биіктігін салыстыру. |
Мәдени және жабайы өсімдіктер. Оқушылар әр пікірге сай келетін дұрыс жауапты қоршайды. Жауабы: 1. Жоқ. 2. Жоқ. 3. Иә. 4. Иә. Осыдан кейін оқушылардан мәдени және жабайы өсімдіктердің айырмашылықтарын атауын сұрауға болады. |
|||
|
Бағалау |
Оқушылар өсімдіктердің тіршілік формаларын ажыратып, ағаштардың, бұталардың және шөп тердің негізгі белгілерін білулері тиіс. Өсімдіктер тобы. Оқушыларға әр өсімдіктің қай топқа жататынын анықтату. Одан кейін тапсырманы біршама күрделендіруге болады. Оқушылардан өсімдіктердің әрқайсысы қалай атала тынын сұрай отырып, олардың ағаш, шөп және бұта деп бөлінетінін еске түсіру. Оқушылар мәдени және жабайы өсімдіктерді ажырата білулері тиіс. Суретте не көрсетілген? Оқушылар суреттегі өсімдіктерді олардың дұрыс атауларымен байланыстырып қосып, мәдени өсімдік түрлерін ғана бояйды. Тапсырманы орындағаннан кейін мәдени және жабайы өсімдіктер дегеніміздің не екендігін сұрауға болады. Орамжапырақты, алманы, картопты, қызылшаны, сәбізді, пиязды бояу. |
|||
|
Қорытынды бағамдау Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: Оқушыларды сабақтың әр кезеңінде бағалау. 2: Дарынды және үлгерімі төмен оқушылардың ерекшелігіне көңіл бөлу. Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алады ( оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: Сабақтың нәтижесіне көңіл бөлу. 2: Рефлексия. Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетінін білдім ? |
||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Өсімдіктердің қандай түрлері болады?
Өсімдіктердің қандай түрлері болады?
|
Сабақ тақырыбы: |
Өсімдіктердің қандай түрлері болады? |
|
||
|
Күні : |
|
|
||
|
СЫНЫП: 1- сынып |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
||
|
Оқу мақсаты: |
Барлық оқушылар: жабайы және мәдени өсімдіктерді ажырату; |
|||
|
|
Оқушылардың басым бөлігі: өсімдіктердің негізгі бөліктерін білу; |
|||
|
Кейбір оқушылар: қоршаған ортадағы құбылыстарға бақылау жасау. |
||||
|
Ресурстар: |
|
|||
|
Күтілетін нәтижелер: |
|
|||
|
Сабақтың мақсаты: |
1.2.1.3 жабайы өсімдіктер мен мәдени өсімдіктерді ажырату; 1.2.1.4 өсімдіктердің тіршілігіне қажетті жағдайларды зерттеу; 1.2.1.5 мәдени өсімдіктерге күтім жасаудың тәсілдерін сипаттау |
|||
|
Сабаққа байланысты деректі материалдар |
Сабаққа қатысты ескертпелер |
|||
|
Өсімдік үш түрлі қарапайым морфологиялық топқа бөлінеді. Мысалы: ағаштар, бұталар және шөптесін өсімдіктер. Ағаш — бір ғана сүректенген сабағы бар, көпжылдық өсімдіктің тіршілік формасы. Ағаштын жуан сүрегі дің деп аталады. Ал бұта дегеніміз — бірнеше сүректенген сабағы бар, көпжылдық өсімдіктің тіршілік формасы. Бұталарда дің болмайды. Бұталардың биіктігі ағаштарға қарағанда аласа. Шөптесін өсімдіктер дегеніміз — сүректенбеген, жұмсақ сабақтары бар біржылдық және көпжылдық өсімдіктер. Қолайсыз жағдайда шөптесін өсімдіктердің жер үсті бөлігі қурап қалады. Өсімдіктер мәдени және жабайы болып екіге бөлінеді. Мәдени өсімдіктерді адам өзінің қажеттіліктерін қанағаттандыру мақсатында өсіреді. Жабайы өсімдіктерді адам қолдан өсіруінің арқасында мәдени өсімдіктерге айналдырған. Мә дени өсімдіктер жеміс, көгөніс, дәнді дақылдар, сәндік өсімдіктер болып бөлінеді. Жабайы өсімдіктер дегеніміз — адам күтім жасамайтын өсімдіктер тобы. |
Кіріспе тапсырма. “Өсімдіктер — тірі ағзалар” тарауын толық меңгерту үшін қарапайым сұрақ қоюдан бастауға болады.
Бау-бақшадағы өсімдіктер. Оқулықтағы кіріспе бөлімді оқып, оқушылардың назарын суретке аудару. Оқушылардың бейнеленген өсімдіктерді қаншалықты білетіндігін және осы өсімдіктердің қай жерлерде өсетінін сұрау. Оқушыларды жұптастыра отырып, суреттегі өсімдіктердің бір-бірінен қандай ерекшелігі бар екенін сұрау. Жауап беру барысында оқушылардың назарын өсімдіктің мөлшеріне, биіктігіне, сабағының санына аудару. Оқушылар өсімдіктерді ағаштар тобы, бұталар тобы, шөптесін өсімдіктер тобы деп анықтағаннан кейін, екінші суреттен осы топқа жататын өсімдіктерді табуды тапсырамын. Оқып, білген білімдерін бекіту мақсатында оқушылардың өмірлік тәжірибесімен байланыстыра отырып, ойын ойнату. Тақтаға өсімдіктер топтарының атауларын (ағаштар, бұталар, шөптер) бекітіп, сыныпты үш топқа бөлу. Әр топ өз атауына сәйкес (бірінші топ — ағаштар, екінші топ — бұталар, үшінші топ — шөптер) неғұрлым көп өсімдіктерді атауы қажет. Оқытушы осы атауларды тақтадағы сәйкес бағанға жазады. Өсімдіктерді ата. Егер ауа райы қолайлы болса, мектептің ауласындағы өсіп тұрған өсімдіктерді зерттеуге болады. Олардың мөлшерін анықтау үшін оқушыларды ағаштың немесе бұтаның жанына тұрғызып. Оқушылар ағаш діңінің жуандығын құшақ арқылы анықтап көрсін, егер бір оқушының құшағы жетпесе, онда екі немесе бірнеше оқушы бір-бірінің қолдарынан ұстауына болады. Егер ауа райы қолайсыз болса, өсімдіктер туралы бейнефильм немесе фотосуреттерді көруді, терезеден қарап, күнделікті көріп жүрген өсімдіктерге қарауды ұсыну. Ормандағы және шалғындағы өсімдіктер. Бұл тапсырманың мақсаты — “мәдени өсімдіктер” ұғымымен олардың өсетін жерлерін (бау-бақшада) зерттеу арқылы таныстыру. Оқушылардың назарын оқулықтағы суретке аударып, келесі сұрақтарды қою.
|
|||
|
Өз мектебіңнің айналасында өсетін бірнеше өсімдікті ата.
|
||||
|
|
Қосымша тапсырмалар |
|||
|
Математика. Өсімдіктің биіктігін салыстыру. |
Мәдени және жабайы өсімдіктер. Оқушылар әр пікірге сай келетін дұрыс жауапты қоршайды. Жауабы: 1. Жоқ. 2. Жоқ. 3. Иә. 4. Иә. Осыдан кейін оқушылардан мәдени және жабайы өсімдіктердің айырмашылықтарын атауын сұрауға болады. |
|||
|
Бағалау |
Оқушылар өсімдіктердің тіршілік формаларын ажыратып, ағаштардың, бұталардың және шөп тердің негізгі белгілерін білулері тиіс. Өсімдіктер тобы. Оқушыларға әр өсімдіктің қай топқа жататынын анықтату. Одан кейін тапсырманы біршама күрделендіруге болады. Оқушылардан өсімдіктердің әрқайсысы қалай атала тынын сұрай отырып, олардың ағаш, шөп және бұта деп бөлінетінін еске түсіру. Оқушылар мәдени және жабайы өсімдіктерді ажырата білулері тиіс. Суретте не көрсетілген? Оқушылар суреттегі өсімдіктерді олардың дұрыс атауларымен байланыстырып қосып, мәдени өсімдік түрлерін ғана бояйды. Тапсырманы орындағаннан кейін мәдени және жабайы өсімдіктер дегеніміздің не екендігін сұрауға болады. Орамжапырақты, алманы, картопты, қызылшаны, сәбізді, пиязды бояу. |
|||
|
Қорытынды бағамдау Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: Оқушыларды сабақтың әр кезеңінде бағалау. 2: Дарынды және үлгерімі төмен оқушылардың ерекшелігіне көңіл бөлу. Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алады ( оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: Сабақтың нәтижесіне көңіл бөлу. 2: Рефлексия. Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетінін білдім ? |
||||
шағым қалдыра аласыз














