|
Сабақ тақырыбы: |
Өсімдіктердің тіршілігіне не қажет? |
Мектеп: |
|||
|
Күні : 4.10.2018 ж |
|
Мұғалімнің есімі |
|||
|
СЫНЫП: 1-сынып |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||
|
Оқу мақсаты: |
Барлық оқушылар: өсімдіктердің тіршілігіне қажет жағдайларды зерттеу; |
||||
|
|
Оқушылардың басым бөлігі: қоршаған әлемнің құбылыстарын, үдерістерін және нысандарын зерттеудің қажеттілігін түсіндіру. |
||||
|
Кейбір оқушылар: жаңа сабақта алған білімдерін өмірде қолданады. |
|||||
|
Ресурстар: |
|
||||
|
Күтілетін нәтижелер: |
|
||||
|
Сабақтың мақсаты: |
1.2.1.4 өсімдіктердің тіршілігіне қажетті жағдайларды зерттеу; 1.2.1.5 мәдени өсімдіктерге күтім жасаудың тәсілдерін сипаттау |
||||
|
Сабаққа байланысты деректі материалдар |
Сабаққа қатысты ескертпелер |
||||
|
Әр түрге жататын өсімдіктердің өсуі үшін тір шілік ету ортасына байланысты әртүрлі жағдайлар қажет. Кейбір өсімдіктер шөлге төзімді, басқалары ылғалсүйгіш болады. Біреулері жарықсүйгіш болса, екіншілері қараңғылықты сүйеді. Бірақ барлығына өсу үшін қажетті мөлшерде: су, жарық, жылу, ауа және қоректік заттар қажет. Су өсімдіктер үшін өте маңызды, себебі ол жасушалардың құрамына кіреді және тіршілік үдерістері жүріп жатқан орта болып табылады. Ол тұқымның суды сіңіріп, бөртуі мен өнуі үшін қажет. Жарық фотосинтез үдерісі үшін қажет, соның нәтижесінде өсімдік жапырақтарында қоректік зат тар түзіледі. Өсімдік минералды заттарды топы рақтан алады. Сен білесің бе? Оқушыларға жылыжайларда өсімдіктерге бар лық жағдайлар жасалатындықтан, олар жыл бойы өсе алатындығын түсіндіру. Кейде онда осы өлкеге тән емес өсімдіктерді өсіреді. |
Кіріспе тапсырма. Оқушыларға пантомимамен сау өсімдікті көрсетуді сұрау. Содан кейін солып бара жатқан өсімдік қандай болатынын сұрау. Ол неге осындай болды? Оған не жетпеді? Өсімдіктерге өсу үшін не қажет? Суреттерді салыстыр. Екі суреттегі өсімдіктерді салыстырыңдар. Қандай айырмашылықтарын байқадыңдар? Осы сұрақты жұппен талдап, өздерінің жасаған болжамдарының дұрыстығын дәлелдеу. Алаңқай. Оқушылардың назарын оқулықтағы суретке аудару. Тағы қандай жерлерде шөп аз өсетінін, ал қай жерде өте жақсы өсетінін сұрау. Неге бұлай болатынын сұрау. Шыршалы орманның фотосуретін көрсету. Толық сөйлемдермен суреттету. Кейбір оқушыларға сурет бойынша әңгіме құрауды ұсыну. Оқушылар шыршалы орманның өте қараңғы болатынын, онда жарықтың аз түсетінін, сондықтан ешнәрсе өспейтінін айтуы мүмкін. Салыстыру үшін алаңқай немесе жапырақты орманның суретін көрсету. Бұл жұмысты оқушылар өз бетімен “өсімдікке жарық қажет” деген қорытынды жасай алатындай етіп ұйымдастыру. Оқушыларға күн жарығы өсімдікке күш-қуат беретінін және олар осының нәтижесінде қоректік заттар түзетінін түсіндіру. Шөл. Оқушыларға шөлді жерлердің, орманның суреттерін көрсетіңіз, оқушылар суреттерді салыстырсын. “Неге өсімдіктердің барлығы шөлді жерде тіршілік ете алмайды?” деп сұраңыз. Оқу шылар өз жауаптарын негіздесін. Тамыр туралы өткен сабақты естеріне түсіріңіз. Шөлді жерде тіршілік ететін өсімдіктердің тамырының ұзындығы қандай? Неге? Зерттейік. Жұмысты еркін құрылған топтарда ұйымдастыру. Үрмебұршақ немесе асбұршақтың тұқымдарын, бөлме өсімдігін (немесе өніп тұрған үрмебұршақты), 3 құты (пластикалық стақандар), топырақ, қорап және “су, жарық”; “су, жарықсыз”; “жарық, сусыз” деген жазулары бар қағаздарды пайдалану. Нұсқаулар
Оқушыларға нәтижесінде не болатынын болжауды тапсыру. Айнымалы және тұрақты көрсету. |
||||
|
Суреттерді салыстыр. Екінші сурeттегі өсімдіктерге не болғанын түсіндір. Оларға не жетіспеді?
Зерттейік Өсімдіктерге өсу үшін не қажет?
|
|||||
|
|
Қосымша тапсырмалар |
||||
|
Математика. “Тексер” тапсырмасын орындау барысында ұзындық өлшем бірліктерін пайдаланады. |
Оқушылар өсімдіктердің өсуіне қажет жағдайларды біледі. Өсімдікке жасалатын жағдай. Оқушылар су реттерді сәйкес сөздермен байланыстырады. Жұмыс барысында оқушылар өсімдіктердің өсуіне және тіршілігіне қажет жағдайларды тағы бір рет түйіндейді, артық сөзді анықтайды. Егер уақыт болса, оқушылар суреттерді бояйды. Жауабы: Су, жарық, жылу, топырақ. Зерттеу нәтижесі. Оқушылар зерттеу жұмы сының нәтижелерінің суретін салып бере алады. Бұл үшін олар бірнеше күн бойы үш өсімдікті бақылайды, негізгісін таңдап, суретін салады. Оқушылар өсімдіктің өзгеруіне назар аударып, маңызды өзгерістерге көңіл бөліп отырады. |
||||
|
Қорытынды бағамдау Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: Оқушыларды сабақтың әр кезеңінде бағалау. 2: Дарынды және үлгерімі төмен оқушылардың ерекшелігіне көңіл бөлу. Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алады ( оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: Сабақтың нәтижесіне көңіл бөлу. 2: Рефлексия. Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім ? |
|||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Өсімдіктердің тіршілігіне не қажет?
Өсімдіктердің тіршілігіне не қажет?
|
Сабақ тақырыбы: |
Өсімдіктердің тіршілігіне не қажет? |
Мектеп: |
|||
|
Күні : 4.10.2018 ж |
|
Мұғалімнің есімі |
|||
|
СЫНЫП: 1-сынып |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||
|
Оқу мақсаты: |
Барлық оқушылар: өсімдіктердің тіршілігіне қажет жағдайларды зерттеу; |
||||
|
|
Оқушылардың басым бөлігі: қоршаған әлемнің құбылыстарын, үдерістерін және нысандарын зерттеудің қажеттілігін түсіндіру. |
||||
|
Кейбір оқушылар: жаңа сабақта алған білімдерін өмірде қолданады. |
|||||
|
Ресурстар: |
|
||||
|
Күтілетін нәтижелер: |
|
||||
|
Сабақтың мақсаты: |
1.2.1.4 өсімдіктердің тіршілігіне қажетті жағдайларды зерттеу; 1.2.1.5 мәдени өсімдіктерге күтім жасаудың тәсілдерін сипаттау |
||||
|
Сабаққа байланысты деректі материалдар |
Сабаққа қатысты ескертпелер |
||||
|
Әр түрге жататын өсімдіктердің өсуі үшін тір шілік ету ортасына байланысты әртүрлі жағдайлар қажет. Кейбір өсімдіктер шөлге төзімді, басқалары ылғалсүйгіш болады. Біреулері жарықсүйгіш болса, екіншілері қараңғылықты сүйеді. Бірақ барлығына өсу үшін қажетті мөлшерде: су, жарық, жылу, ауа және қоректік заттар қажет. Су өсімдіктер үшін өте маңызды, себебі ол жасушалардың құрамына кіреді және тіршілік үдерістері жүріп жатқан орта болып табылады. Ол тұқымның суды сіңіріп, бөртуі мен өнуі үшін қажет. Жарық фотосинтез үдерісі үшін қажет, соның нәтижесінде өсімдік жапырақтарында қоректік зат тар түзіледі. Өсімдік минералды заттарды топы рақтан алады. Сен білесің бе? Оқушыларға жылыжайларда өсімдіктерге бар лық жағдайлар жасалатындықтан, олар жыл бойы өсе алатындығын түсіндіру. Кейде онда осы өлкеге тән емес өсімдіктерді өсіреді. |
Кіріспе тапсырма. Оқушыларға пантомимамен сау өсімдікті көрсетуді сұрау. Содан кейін солып бара жатқан өсімдік қандай болатынын сұрау. Ол неге осындай болды? Оған не жетпеді? Өсімдіктерге өсу үшін не қажет? Суреттерді салыстыр. Екі суреттегі өсімдіктерді салыстырыңдар. Қандай айырмашылықтарын байқадыңдар? Осы сұрақты жұппен талдап, өздерінің жасаған болжамдарының дұрыстығын дәлелдеу. Алаңқай. Оқушылардың назарын оқулықтағы суретке аудару. Тағы қандай жерлерде шөп аз өсетінін, ал қай жерде өте жақсы өсетінін сұрау. Неге бұлай болатынын сұрау. Шыршалы орманның фотосуретін көрсету. Толық сөйлемдермен суреттету. Кейбір оқушыларға сурет бойынша әңгіме құрауды ұсыну. Оқушылар шыршалы орманның өте қараңғы болатынын, онда жарықтың аз түсетінін, сондықтан ешнәрсе өспейтінін айтуы мүмкін. Салыстыру үшін алаңқай немесе жапырақты орманның суретін көрсету. Бұл жұмысты оқушылар өз бетімен “өсімдікке жарық қажет” деген қорытынды жасай алатындай етіп ұйымдастыру. Оқушыларға күн жарығы өсімдікке күш-қуат беретінін және олар осының нәтижесінде қоректік заттар түзетінін түсіндіру. Шөл. Оқушыларға шөлді жерлердің, орманның суреттерін көрсетіңіз, оқушылар суреттерді салыстырсын. “Неге өсімдіктердің барлығы шөлді жерде тіршілік ете алмайды?” деп сұраңыз. Оқу шылар өз жауаптарын негіздесін. Тамыр туралы өткен сабақты естеріне түсіріңіз. Шөлді жерде тіршілік ететін өсімдіктердің тамырының ұзындығы қандай? Неге? Зерттейік. Жұмысты еркін құрылған топтарда ұйымдастыру. Үрмебұршақ немесе асбұршақтың тұқымдарын, бөлме өсімдігін (немесе өніп тұрған үрмебұршақты), 3 құты (пластикалық стақандар), топырақ, қорап және “су, жарық”; “су, жарықсыз”; “жарық, сусыз” деген жазулары бар қағаздарды пайдалану. Нұсқаулар
Оқушыларға нәтижесінде не болатынын болжауды тапсыру. Айнымалы және тұрақты көрсету. |
||||
|
Суреттерді салыстыр. Екінші сурeттегі өсімдіктерге не болғанын түсіндір. Оларға не жетіспеді?
Зерттейік Өсімдіктерге өсу үшін не қажет?
|
|||||
|
|
Қосымша тапсырмалар |
||||
|
Математика. “Тексер” тапсырмасын орындау барысында ұзындық өлшем бірліктерін пайдаланады. |
Оқушылар өсімдіктердің өсуіне қажет жағдайларды біледі. Өсімдікке жасалатын жағдай. Оқушылар су реттерді сәйкес сөздермен байланыстырады. Жұмыс барысында оқушылар өсімдіктердің өсуіне және тіршілігіне қажет жағдайларды тағы бір рет түйіндейді, артық сөзді анықтайды. Егер уақыт болса, оқушылар суреттерді бояйды. Жауабы: Су, жарық, жылу, топырақ. Зерттеу нәтижесі. Оқушылар зерттеу жұмы сының нәтижелерінің суретін салып бере алады. Бұл үшін олар бірнеше күн бойы үш өсімдікті бақылайды, негізгісін таңдап, суретін салады. Оқушылар өсімдіктің өзгеруіне назар аударып, маңызды өзгерістерге көңіл бөліп отырады. |
||||
|
Қорытынды бағамдау Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: Оқушыларды сабақтың әр кезеңінде бағалау. 2: Дарынды және үлгерімі төмен оқушылардың ерекшелігіне көңіл бөлу. Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алады ( оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: Сабақтың нәтижесіне көңіл бөлу. 2: Рефлексия. Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім ? |
|||||
шағым қалдыра аласыз















