«ОТБАСЫ –
ТӘРБИЕ БАСТАУЫ» БАЯНДАМА
(АТА –
АНА ЖИНАЛЫСЫ)
“Қашан бала ғылым-білімді махаббатпен көксерлік
болса, сонда ғана оның аты Адам болады.” (А.
Құнанбаев)
Жас бала анадан туғанда екі түрлі мінезбен
туады. Біреуі – ішсем, жесем, ұйықтасам деп тұрады. Біреуі білсем
екен демекілік. Не көрсе соған талпынып, “ол немене?”, “бұл
немене?” деп, “ол неге үйтеді?”, “бұл неге бүйтеді?” деп, көзі
көрген, құлағы естігеннің бәрін сұрап, тыныштық көрмейді. Мұның
бәрі – білсем екен, көрсем екен, үйренсем екен дегені.
(А.Құнанбаевтың жетінші қара
сөзі)
Баланың алғашқы тәрбие алатын орны – отбасы.
Отбасында баланың мінез-құлқы, әдет дағдысы қалыптасады.
Тәрбие – күрделі үдеріс. «Тәрбие отбасынан
басталады» деп халық даналығы бекер айтпаған. Саналы да, білімді
болашағын қалыптастыру әрбір ата-ананың мерейлі міндеті, парасатты
парызы. Еліміздің болашағының тізгінін ұстар тұлғаның бойына
білімнің нәрін, тәрбиенің иісін сіңіруміз қажет. Ата-бабамыздан
қалған ұлттық тәрбиемізге дақ түсірмеу үшін барлық қажетті
жауапкершілікті ата-ана өзіне алғаны жөн, себебі бала ата-ананың
өмірінің жалғасы. «Балам дейтін жұрт болмаса, жұртым дейтін бала
қайдан болсын» деп өткен ғасырдың ұлы тұлғасы А.Байтұрсынұлы
айтқандай, баланың болашағына толғанар ел, ойланар отбасы
қалыптасса елдің болашағы зор болмақ.
Ұрпақ тәрбиесі ұлағатты болу үшін, отбасындағы
ата-ана берген тәрбие мектепте жалғасын тауып, кішкентай бүлдіршін
сапалы азамат болып қалыптасу үшін мектеп, мұғалім және тәрбиеші
жауапты зор міндетті атқарады. Ең бастысы – бала ата-ананың оның
оқудағы жетістіктеріне қызығушылығын сезінуі керек.
Кез келген бала үлгілі немесе үлгермейтін
болсын, шапшаң немесе сылбыр болсын, ол өзін жақсы көру мен
сыйлауды қалайды.
Естеріңізде ұстаңыз: баланы әлсіз деп
бағаламай, оның жақсылық жағын да көру керек. Жылы сөзді аямаңыз.
Бір нәрсені орындағанда мақтап, орындамағанда сынаңыз. Мақтағанда
жеке түрде мақтап, сынағанда елеусіздеу сынауға тырысыңыз. Олардың
алдына орындалатын міндеттерді қойыңыз. Бұйырудың орнына өзіңе тең
адамша кеңес, көмек сұрауға тырысыңыз. Мүмкіндігіне қарай бір
қателік үшін екі рет жазалауға тырыспаңыз. Бала өзін не үшін
жазалағанын түсінуі тиіс. Көп жағдайларда баланы мазалау, шектен
тыс талап қою нәтиже бермейді.
Ата-ана мен бала
үйлесімділігі
Ата-аналардың бұйрық беріп, жетекшілік жасау
уақыты әлдеқашан өтіп кетті. Сондықтан балаңызға айғайлап
ұрысқаннан еш нәтиже шықпайды. Сіз жеңіліске ұшырайсыз. Оның орнына
өзіңізді ұстамды, дәрежелі көрсетіп, нақты ісіңізбен ғана
қарым-қатынасты орната аласыз. Жасөспірімдік жастың бір ерекшелігі
– өз ісінің дұрыстығын дәлелдеу болып табылады. Оны түсіну қиын,
алайда балаңызбен бірге тәуекелге бел байлауға тура келеді.
Осылайша оған біршама жақын болып, өзіңіздің тапқырлығыңызды
көрсетесіз. Баланың пікіріне құлақ асу, оның тұлғасын құрметтеу
керек.
Ата –аналардың
міндеті
1. Бала
тәрбиесі негізі ата-анада жатқанын естен
шығармауға;
2.
Мектеппен байланыста болып, баланың сабақтан қалмауын, кешікпей
келуін қадағалауға;
3. Баланы
оқулықтар мен басқа оқу құралдарымен толық қамтамасыз
етуге;
4.
Салауатты өмірді насихаттауда баласына үлгі
көрсетуге;
5.
Баланың жеке басын қорлайтындай жаза қолданбауға;
6.
Мұғалімдердің құқын, беделін, абыройын сыйлауға;
7. Көше
ережелерін сақтауды еске салып тұруға;
8. Үнемі
сынып жетекшісімен тығыз байланыста болып, ата–аналар жиналысына
қатысып отыруға.
Ата –
аналарға өсиет
Адам
азса, тәрбиенің жоқтығынан азады, қоғам азса адамдардың
тәрбиесіздігінен азады. Балаға дұрыс тәрбие беру қоғамның болашақ
дамуының кепілі. Сондықтан да баланың тәрбиесін мектепке тапсырып
қоймай, ата-ана, бүкіл қоғам, ақпарат құралдары болып атсалысу
қажет.
Назарларыңызға
рахмет!!!