Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan

    Lesson plan


    Long-term plan: Unit 5 Creativity


    School: Daryinskaya Secondary school

    Date:

    Teacher name: Samartseva D.R.

    Grade: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title: Music

    Holidays

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    5.S7 Use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

    5.R2 Understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics

    5.W1 Plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • name and define new words about music

    • read and understand the general information in the text

    Most learners will be able to:

    • identify details in a text with little support

    • ask and answer the questions

    Some learners will be able to:

    • plan, write, edit and proofread work at text level

    • tell about musical instruments

    Assessment criteria

    • understand the specific information from the text

    • name and use subject- specific vocabulary on topic

    • write and tell about musical instruments

    Value links

    To bring up the culture of personality through music (Mangilik Yel, Value 6)

    Cross curricular links

    Music

    ICT skills

    Video, presentation

    Previous learning

    Art

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Start

    2 min






    3 min








    3 min





    (W) Greetings

    – Hello my dear students! Say “hello” to each other. I’m glad to see you. Sit down please! How are you? Let’s start our lesson

    (W) Brainstorming Activity 1 Videoclip: “Kinds of music”

    – Ok. Look at the active board, please, and try to guess our new theme from this video

    – Yes, our new theme is “Music” I think it’s very interesting theme

    (W) Speaking Activity 2

    Teacher asks questions for the learners to identify their interests to music and for developing of oral speech.

    • What’s your favourite type of music?

    • Do you play any musical instrument?

    • How often do you listen to music?

    • Who is your favourite singer/pop group?

    • What’s your favourite record/song?

    • Do you like singing? Why/why not?

    • Can you dance?






    https://m.youtube.com/watch?v=wiF8YlKNx4g











    Middle

    5 min
























































    5 min











    10 min


































































    8 min









    2 min













    5 min

    (W), (I) Speaking Activity 3

    The teacher explains that to make kinds of music people use many different musical instruments and he is going to introduce some of them. The teacher shows a presentation, name the words. Learners repeat the words after the teacher at first, then the teacher shows the presentation again and learners name the words in chorus and individually.




    (G) Reading Activity 4 “Guess and match the types of musical instruments”

    Pre-reading Game

    Learners are divided into two groups. Teacher explains that learners must guess and match pictures of musical instruments with the groups of musical instruments and divides the flashcards: guitar, violin, piano, trumpet, drum,

    flute, cello, clarinet, saxophone, xylophone, tambourine, maracas and names of groups of musical instruments: stringed instruments, wind instruments, percussion instruments, keyboard instruments between two groups.



    (W) (G) Activity 5

    While-reading

    Read the text, find a specific information and do the tasks in groups.

    Musical Instruments

    Can you think of a day without music? We can hear music everywhere: in the streets and at home, over the radio and on TV, in the shops and in the parks. People all over the world are fond of music. They listen to music, they dance to music, they learn to play musical instruments. People use their voice to sing. To make other kinds of music they use many different musical instruments. Most musical instruments fall into one of four groups. Stringed instruments, like violins and harps, have tight strings that make sounds when people pluck or rub them. Wind instruments, like trumpets and saxophones, make sounds when people blow into them. Percussion instruments, like drums and rattles, make sounds when people hit or shake them. Keyboard instruments, like pianos and accordions, make sounds when people press their keys, buttons or levers.


    Differentiation by tasks

    Task for the first group

    Teacher asks the first group to complete cluster with the names of instruments from the texts. Students have a poster. The central word is Musical instruments

    Musical

    instruments








    Task for the second group

    Write the musical instruments in the correct group



    Task for the third group

    Complete the crossword and find the mystery word

    (P) Post-reading Activity 6

    Read the text again and ask the following questions then make dialogues with your partners

    1. Where can we hear music?

    2. Do people all over the world like music?

    3. What musical instruments are stringed instruments?

    4. What group of musical instrument is a trumpet?

    5. Is a drum a percussion instrument?

    6. Is a piano or a guitar keyboard instrument?


    (I) True False Activity 7

    Which of these remarks are true? True (T) or False (F)

    1. We can hear music only in the streets. _____

    2. People use their voice to sing. _____

    3. Most musical instruments fall into one of four groups. _____

    4. Wind instruments, like pianos and drums, make

    sounds when people blow into them. _____

    1. Percussion instruments, like violins and harps, have tight strings that make sounds when people pluck or rub them. _____

    2. Keyboard instruments, like pianos and accordions, make sounds when people press their keys, buttons or levers _____


    (G) Speaking Activity 8 Feedback

    Make up the short description of one of the musical instruments in four groups.







    Presentation with new words












































    Flashcards with the pictures of musical instruments, pieces of paper with names of groups of musical instruments









    Text is given in resources

















    Poster





















    Table

















    Crossword






















    Cards

    End

    2 min

    Evaluation Final Self-Assessment Tick “Yes” or “No”


    Can you…

    Yes

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Самарцева Динара Рафиковна
    07 Маусым 2019
    444
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Открытый урок Music

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Открытый урок Music

    Материал туралы қысқаша түсінік
    План конспект урока по английскому языку по теме "Музыка".План урока нацелен на произношение и проработку лексических единиц по данной теме урока.
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan

    Lesson plan


    Long-term plan: Unit 5 Creativity


    School: Daryinskaya Secondary school

    Date:

    Teacher name: Samartseva D.R.

    Grade: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title: Music

    Holidays

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    5.S7 Use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

    5.R2 Understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics

    5.W1 Plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • name and define new words about music

    • read and understand the general information in the text

    Most learners will be able to:

    • identify details in a text with little support

    • ask and answer the questions

    Some learners will be able to:

    • plan, write, edit and proofread work at text level

    • tell about musical instruments

    Assessment criteria

    • understand the specific information from the text

    • name and use subject- specific vocabulary on topic

    • write and tell about musical instruments

    Value links

    To bring up the culture of personality through music (Mangilik Yel, Value 6)

    Cross curricular links

    Music

    ICT skills

    Video, presentation

    Previous learning

    Art

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Start

    2 min






    3 min








    3 min





    (W) Greetings

    – Hello my dear students! Say “hello” to each other. I’m glad to see you. Sit down please! How are you? Let’s start our lesson

    (W) Brainstorming Activity 1 Videoclip: “Kinds of music”

    – Ok. Look at the active board, please, and try to guess our new theme from this video

    – Yes, our new theme is “Music” I think it’s very interesting theme

    (W) Speaking Activity 2

    Teacher asks questions for the learners to identify their interests to music and for developing of oral speech.

    • What’s your favourite type of music?

    • Do you play any musical instrument?

    • How often do you listen to music?

    • Who is your favourite singer/pop group?

    • What’s your favourite record/song?

    • Do you like singing? Why/why not?

    • Can you dance?






    https://m.youtube.com/watch?v=wiF8YlKNx4g











    Middle

    5 min
























































    5 min











    10 min


































































    8 min









    2 min













    5 min

    (W), (I) Speaking Activity 3

    The teacher explains that to make kinds of music people use many different musical instruments and he is going to introduce some of them. The teacher shows a presentation, name the words. Learners repeat the words after the teacher at first, then the teacher shows the presentation again and learners name the words in chorus and individually.




    (G) Reading Activity 4 “Guess and match the types of musical instruments”

    Pre-reading Game

    Learners are divided into two groups. Teacher explains that learners must guess and match pictures of musical instruments with the groups of musical instruments and divides the flashcards: guitar, violin, piano, trumpet, drum,

    flute, cello, clarinet, saxophone, xylophone, tambourine, maracas and names of groups of musical instruments: stringed instruments, wind instruments, percussion instruments, keyboard instruments between two groups.



    (W) (G) Activity 5

    While-reading

    Read the text, find a specific information and do the tasks in groups.

    Musical Instruments

    Can you think of a day without music? We can hear music everywhere: in the streets and at home, over the radio and on TV, in the shops and in the parks. People all over the world are fond of music. They listen to music, they dance to music, they learn to play musical instruments. People use their voice to sing. To make other kinds of music they use many different musical instruments. Most musical instruments fall into one of four groups. Stringed instruments, like violins and harps, have tight strings that make sounds when people pluck or rub them. Wind instruments, like trumpets and saxophones, make sounds when people blow into them. Percussion instruments, like drums and rattles, make sounds when people hit or shake them. Keyboard instruments, like pianos and accordions, make sounds when people press their keys, buttons or levers.


    Differentiation by tasks

    Task for the first group

    Teacher asks the first group to complete cluster with the names of instruments from the texts. Students have a poster. The central word is Musical instruments

    Musical

    instruments








    Task for the second group

    Write the musical instruments in the correct group



    Task for the third group

    Complete the crossword and find the mystery word

    (P) Post-reading Activity 6

    Read the text again and ask the following questions then make dialogues with your partners

    1. Where can we hear music?

    2. Do people all over the world like music?

    3. What musical instruments are stringed instruments?

    4. What group of musical instrument is a trumpet?

    5. Is a drum a percussion instrument?

    6. Is a piano or a guitar keyboard instrument?


    (I) True False Activity 7

    Which of these remarks are true? True (T) or False (F)

    1. We can hear music only in the streets. _____

    2. People use their voice to sing. _____

    3. Most musical instruments fall into one of four groups. _____

    4. Wind instruments, like pianos and drums, make

    sounds when people blow into them. _____

    1. Percussion instruments, like violins and harps, have tight strings that make sounds when people pluck or rub them. _____

    2. Keyboard instruments, like pianos and accordions, make sounds when people press their keys, buttons or levers _____


    (G) Speaking Activity 8 Feedback

    Make up the short description of one of the musical instruments in four groups.







    Presentation with new words












































    Flashcards with the pictures of musical instruments, pieces of paper with names of groups of musical instruments









    Text is given in resources

















    Poster





















    Table

















    Crossword






















    Cards

    End

    2 min

    Evaluation Final Self-Assessment Tick “Yes” or “No”


    Can you…

    Yes

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 5 сынып
    07.06.2019
    444
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Самарцева Динара Рафиковна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации