Открытый урок по англискому языку 4 класс

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Открытый урок по англискому языку 4 класс

Материал туралы қысқаша түсінік
Бастауыш сынып ағылшын тілінен сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы


Unit:

Healthy world

Teacher name:


Date:


Grade: 4

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Healthy bodies

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

4.S6 take turns when speaking with others in a growing range of short, basic exchanges

4.W2 begin to use joined-up handwriting in a limited range of written work

4.W7 spell most familiar high-frequency words accurately when writing independently

4.UE3 use adjectives, including possessive adjectives, on a

growing range of general and some curricular topics to

describe things, use simple one- syllable and some two-syllable adjectives [comparative form] to make comparisons

4.UE10 use common present continuous forms, including short answers and contractions, to talk about what is happening now and future arrangements on a limited range of personal and familiar topics/ using –ing forms swimming, spelling as nouns to describe familiar and classroom activities

Lesson objectives

Learners will be able to:

To talk about food and drinks.

to answer questions from the text


Plan

Planned timings



Planned activities


Learners’ activities

Evaluation

Resources

Begining

5 min

Class organization.

Warm-up. ‘Emoji’

Teacher greets students.


Magical box’. There are flashcards of fruits and vegetables in the box.

Teacher asks learners: - What of these are healthy and unhealthy?

Teachers presents lesson’s topic and learning objectives.


Learners come into the class by gesturing emoji.



Learners take cards out of the box.

Learners answer the question.





Verbal evaluation



A box and cards

Middle

25 min

Teacher divides class into 2 groups according to the choosen cards: “Healthy and unhealthy”



Pre teach vocabulary.

The teacher introduces new vocabulary by demonstrating on the screen.

They read these new words all together.

Salt and pepper – тұз бен бұрыш

Cabbage – қырыққабат

Pizza – пицца

Sausage – шұжық

Olive oil – зәйтүн майы

Mayonnaise – майонез

Lettuce – салат жапырағы

Cucumber – қияр

Mushrooms – саңырауқұлақ

Mustard - қыша


Training time: Phonetic drill. | ʃ | — | ʧ | — | ʤ |

Assessment: Teacher gives each student green, yellow and red apples. Students use these apples to assess themselves.


Smart hat” game. The teacher turns on the music. When the music stops, she asks the one who has the hat left.

  1. I am white. I make your coffee sweet. (sugar)

  2. I am a drink. I am made from fruits and vegetables. (juice)

  3. I am popular fast food with the sausage in the middle. (hot dog)

  4. I am yellow. People like me on their pizza.(cheese)


Ex.6 p.84 (Student’s book) Make a salad.

Teacher gives learners 2 plates and salad items. Teacher reads the dialogue aloud and explain the activity. Teacher goes around the classroom providing any necessary help.

Green apple - 3 points

yellow apple - 2 points

red apple - 1 point


Reading task. Teacher gives learners texts. After reading text, teacher shows questions on the screen by using a program “Plickers”.

Text 1. Hello! My name is Lucas. My favourite food is pizza. Do you like pizza? Today, mom and I are cooking a pizza. In my pizza, I have some sausage and cucumber but I haven’t got any mushrooms. I don’t like mushrooms. I have some lettuce and cabbage but I haven’t got any olive oil. Finally, I have some cheese. I love cheese.

Questions: What is Luca’s favourite food? – a pizza

What does he have?

What doesn't he have?

What does he like?

Green apple - 4 points

yellow apple - 3 points

red apple - 2 points

Learners are divided into 2 groups: “Healthy and unhealthy”



Learners repeat new words after the teacher.













Learners repeat after the teacher.


Learners pass the hat to each other. They answer the questions










Learners make a salad using items.





Learners read texts. They answer questions using QR-codes




Mutual avaluatio





Verbal evaluation




















Individual avaluation


















Pupil’s book

Screen








Screen



A hat and a music








Plates, cards







Plickers.com








End

5 min

FEEDBACK

On the blackboard sketch of grapes.

Hometask:

Saying goodbye


Learners write their opinions and glue on the board. They should form grapes


Self-assessment




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
16.12.2024
157
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі