Материалдар / Our class 6 grade
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Our class 6 grade

Материал туралы қысқаша түсінік
қмж
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
03 Ақпан 2023
139
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Конаева Улболсын Рымбаевна

Ағылшын тілі пәні мұғалімі

28 ЖББММ орта мектебі

Ақтау қаласы

Short term plan


Unit of a long term plan Our class

School: 28

Date: 22.07.2022

Teacher name: Konayeva Ulbolsyn Rumbayevna

Grade: 6

Number present: 13

absent:

Lesson title

School subjects

Learning objectives








6.1.1.1. use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups

6.2.2.1. understand more complex supported questions which ask for

personal information

6.3.1.1. provide basic information about themselves and others at discourse level on a range of general topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

Identify complex personal questions and ask for personal information about school subjects with some support

Most learners will be able to:

Discuss a problem in groups and suggest a solution for a problem with a little support

Some learners will be able to:

Discuss a problem in groups and give information about themselves and others in conversation without support

SSN will able to :

Define information about school subjects and match column with support


Level of thinking skills

Knowledge and comprehension

Application

Assesment criteria


Discuss a problem in groups and suggest a solution for a problem

Identify complex personal questions support

Give information about themselves and others in conversation

Define information about school subjects and match column with support

Students with special needs

Groups 1 includes children with difficulties in mastering certain learning skills due to luck of mental functions, as well as disabilities


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources


Start of the lesson

7min








  1. Organization moment

Organisation moment

Greetings the learners and forming psychological atmosphere in the classroom.


Before beginning the lesson I’ll divide learners into 2 groups by letters

Group “ Kazakh”

Group “ English”


  1. Checking hometask

Asking hometask by strategy “ Basketball questioning”.

Basketball questioning – move questions and discussion between learners. I’ll throw the ball and ask questions


  1. Warm up

Warm up by strategy “ Thinking time”

Thinking time – consciously waiting for a learner to think though answer

I’ll show a video about Scholl subjects and ask questions.


1.What can you say about these video?

2.What is your favourite subjects?



  1. Active vocabulary

By strategy “ pictionary”

I’ll use a picture and posted on the board.

ICT class Science Music

History Math Art Geography










Learners respond to greeting and take their places



Learners choose a letter and make name of groups






Learner catches a ball and answer the questions teacher.






Learners watch a video and answer the questions










Learners repeat new words after teacher looking at the picture















Descriptor

A learners

1 point to each right answer
























https://youtu.be/b2R5SvZVEIM











https://images.app.goo.gl/EuPCAmcXEDkriMkp8







Middle of the lesson




10 min












10 min



















12 min





















































By strategy “Focus questioning” This will help students to answer bigger questions.


All learners will be able to:

Identify complex personal questions and ask for personal information about school subjects with some support


Task 1.Answer the questions. [ I ]

1. How do you get to school? 2. What is your favorite school subject?

3. Why do you like this school subject?

4. What subject is difficult for you to study?




Most learners will be able to:

Discuss a problem in groups and suggest a solution for a problem with a little support


Task 2. Watch a video and discuss problem at school. Complete the table. [ G ]


Name

Country

Favorite subject

Brenda

England

ICT music

……….

………….

………..

……….

………….

………..

……….

………….

…………




Some learners will be able to:

Discuss a problem in groups and give information about themselves and others in conversation without support


Task 3

Asking for personal information. Make dialogue [ p ]


Example

  • What is your name?

  • My name is …….

  • How are you?

  • ………..

  • Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
    Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!