Материалдар / "Our planet’s treasure", 4 сынып

"Our planet’s treasure", 4 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
"Our planet’s treasure", 4 сынып, ашық сабақ жоспары
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Short term plan: term 2

Unit 3:

Lesson 20

Teacher name:

Zhumabay Madina

Date:

21.11.24

Grade: 4

Number present:

absent:

Lesson title

Our planet’s treasure

Learning objectives


4.2.5.1 pronounce an increasing range of words, short phrases and simple sentences intelligibly
4.3.3.1 – Recognize basic opinions in short, simple texts on an increasing range of general and some curricular topics.

Lesson objectives

Learners will be able to:

Pronounce and recognize



Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min
















Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.










Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

How many students are there in class?

What day of the week today?

revise the language from the previous lesson. Checking homework

p39, study spot












Lead – In Video about new term

Group work, painting from new words in the video

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.

Learners talk about daily routines previous lesson vocabulary

Students show new words from the last lesson:

On the left

On the right

Between

Near

Above




Determines the topic and purpose of the lesson


Students say different words from the picture



Students draw pictures from new words and describes it

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

- talk about daily routines

Point 1
















Descriptor:

-draw a picture from new words

-describe your picture

Total: 2




Pictures











worksheet














video




Whatman paper

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min














Pair work: identification

Ex:14 P:42

Put up the Our planet's treasure poster on the board. Point to the natural features, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat, chorally and/or individually. Point to each natural feature in random order. Ask individual pupils to name them.

Play the CD. The pupils listen. point to the words and repeat. If you wish, play the CD again pausing after each word. The pupils repeat, chorally and/or individually. Then the pupils look at the pictures and match them to the words. Check their answers.


Individual work: continue words

Ex: 15 P: 42

Explain the activity. Allow the pupils some time to complete it. Check their answers.












Reflection

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson


Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.


Pupils read and match

ANSWERS

2 G

3 E

4 A

5 C

6 F

7 B

8 H










Pupils read and choose the right word.

ANSWERS

1 A-Brazil

2 B

3 B-Russia

4 B

5B

6 A-United State

7A









Students gives feedback








Descriptor:

- look at the pictures and match

Total: 2 point















Descriptor:

-use key words.

- choose the right word.

Total: 5 point


pupils are evaluated by collecting smiles



learns should write in a paper knowledge from new lesson



-

Card

Worksheet




Students book










Ward wall

















Board


paper

End of the lesson

5 min

Homework: Ex17, p43



Poster Success























































ЖИ арқылы жасау
05 Сәуір 2025
205
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі