|
|
Қысқа мерзімді сабақ жоспары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сынып: 8 |
Қатысқандар: |
Қатыспағандар: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы |
Бөлім: 3. Физикалық география Бөлімше: 3.1 Литосфера |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы |
§11.Пайдалы қазбалардың таралу заңдылықтары. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оқу мақсаты |
8.3.1.6 - тау жыныстары мен минералдардың қалыптасу заңдылықтарына байланысты пайдалы қазбалардың таралуына талдау жасайды; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақ мақсаттары |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ойлау дағдыларының деңгейлері |
Қолдану, талдау. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тілдік мақсаттар
|
Тақырыпты зерттеу барысында сызған сызбалары арқылы пайдалы қазбалардың таралу заңдықтарын түсіндіре алады ( оқылым, жазылым, айтылым және тыңдау қабілеттері) Пәнге қатысты лексика мен терминология: Пайдалы қазбалар, пайдалы қазбалар кен орындары, бассейн, , рудасыз, жанғыш, асыл тастар тобы,. Географиялық терминдерді қолдана отырып тақырыпқа қатысты ауызша мәліметтерді келтіре алады. Диалог/жазу үшін пайдалы сөз өрімдер сериясы:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Құндылықтарға баулу
|
Пайдалы қазбалардың таралу заңдылығын талдай отырып, оқушыларға өз табиғатымыздың ерекше тұстарын айқындату нәтижесінде қоршаған ортаны қорғауға тәрбиелеу. Отанымыздың пайдалы қазбаларын тиімді пайдалана отырып, оны сақтау мақсатында Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке жетелеу. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критерийі |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралау |
Деңгейлік тапсырмаларға байланысты жеке жұмыс А деңгейі – «С.Тулминның дәлелдемелік сызбасы» (ақпаратты маңыздылығына қарай талдайды, мәселені анықтайды, дәлел келтіреді, нәтижеге қол жеткізеді). В деңгейі – «Семантикалық карта» (ойлау дағдысы, ақпараттың дұрыстығын анықтау, шешім қабылдау). С деңгейі – «Борттық журнал» (өз-өзіне есеп береді, тақырыпқа сай термин сөздерді анықтайды және мағынасын түсіндіреді). А деңгейі В деңгейі С деңгейі |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Белсенді оқыту әдістері |
«Бейджик» таңдау; «Кластер»; «Графикалық органайзер»; «Картамен жұмыс»; «Борттық журнал»; «Семантикалық карта»; «С.Тулминның дәлелдемелік сызбасы»; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Химия (Бейорганикалық, геологиялық химиялық қосылыстар); Билогия (Фитогендік- өсімдіктердің табиғи бірлестіктері, зоогендік – ағзаларды жүйелеу); Физика (пайдалы қазбалардың агрегаттық күйлері); |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Алдыңғы білім |
Жер қыртысы тау жыныстары мен минералдардан құралғанын біледі. Тау жыныстары мен минералдардың жіктейді. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
АКТ қолдану |
Интербелсенді тақта, ғаламтор |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ресурстар |
А-3 формат, маркерлер, бейджик, сызбалар мен кестелер, рефлексия парағы. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жоспар: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері |
Дерек көздер, ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың басы 10 мин |
Ұйымдастыру: 1.Сәлемдесу, түгендеу, сыныпта жағымды атмосфера қалыптастыру. «Қарашығанақ мұнай кен орны» тақырыбында 1 минуттық бейнежазба көрсету арқылы оқушы назарын сабаққа аудару және тақырыпты болжау. 2. Оқушылар бейджик таңдау арқылы 3 топқа бөлінеді: 1-топ: Магмалық пайдалық қазбалар; 2-топ: Шөгінді пайдалық қазбалар; 3-топ: Метаморфтық пайдалық қазбалар; Топта басшы, хатшы, тайм-кипер, спикер, бағалаушы тағайындалады. Топ басшысы – топтағы топтық жұмыстың барлығын ұйымдастырушы; Хатшы - тапсырмаға байланысты негізгі және қосымша ақпараттарды жинаушы; Тайм-кипер – топтың тапсырманы берілген уақытқа сай орындауын қадағалаушы; Спикер – басқа топтар алдында өз тобының жұмысын қорғаушы; Бағалаушы – топ мүшелерінің қызметі мен белсенділігіне баға беруші және өзге топтарға өз тобының атынан ауызша кері байланыс жасаушы. Бағалаушыға әр тапсырманың соңында өз тобының мүшелерін бағалап отыруы үшін 3 түсті гүл күлтешелері ұсынылады. Жасыл түсті гүл – топтағы ең белсенді, топтық жұмыстың басым бөлігін орындаған топ мүшесіне ұсынылады; Сары түсті гүл - топтағы ең сыпайы, топтық жұмыстың орындалуына жеткілікті деңгейде көмектескен топ мүшесіне ұсынылады; Қызыл түсті гүл - топтағы белсенділігі аз, тақырыпқа байланысты ақпаратпен бөлісе алмаған топ мүшесіне ұсынылады; Үй тапсырмасы: «Кластер» әдісі арқылы тау жыныстарының қалыптасу заңдылықтарын анықта Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі
Дескриптор:
|
https://youtu.be/EChzVEcRLWw (0:34- 1:35) Бейджик
А3 – формат, маркер, гүл күлтешелері
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың ортасы 20 мин |
1-тапсырма: «Графикалық органайзер» әдісі. Оқулықтағы мәтінді 3 топқа бөліп оқып, пайдалы қазбалардың пайда болуы бойынша үш түрі болатынымен танысады. Әр оқушы пайдалы қазбалардың қалыптасу және таралу жолдарына байланысты сызбаны толтырады. Тектоникалық және физикалық карталарды пайдалана отырып әр оқушы өзі талдаған ақпараты бойынша пайдалы қазбаларды таралу аймағын және қазбаларды шартты белгілер арқылы кескін картаға түсіреді. Өз жұмысын орындап болған соң жұпта талдайды, сосын топта талдап ең үздік жауаптарын ұсынады. 1-топ: Магмалық пайдалық қазбалар; 2-топ: Шөгінді пайдалық қазбалар; 3-топ: Метаморфтық пайдалық қазбалар; «Графикалық органайзер» әдісі __________________________
Кері байланыс: «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі арқылы әр топ бір-бірінің жұмысына ауызша баға береді. Мұндағы «екі жұлдыз» – топ жұмысының ең ұтымды, ең сәтті әрі түсінікті болған тұсы; Ал «бір тілек» - топ жұмысында әлі де толықтыруды қажет ететін, толық емес тұсы. Дескриптор:
|
Интербелсенді тақта, кесте-сызба, тақырыптық және кескін карта, шартты белгілер;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау |
«Бағалы тастар» әдісі арқылы топтардың белсенділігіне баға беру. (Тапсырманы толық орындаған, өз тақырыптарын жан-жақты талдай білген топқа Алтын тас , Тапсырманы жақсы орындаған, бірақ тақырыптарына байланысты әлі де толықтыруды қажет ететін топқа Күміс тас, Тапсырманы жеткіліксіз деңгейде орындаған, өз тақырыптарын толық аша алмаған топқа Қола тас беру)
|
Бағалы тастар
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралау 7 мин |
Деңгейлік тапсырмаларға байланысты жеке жұмыс: А деңгейі – «С.Тулминның дәлелдемелік сызбасы» - тақырыпқа сай пайдалы қазбалардың таралу аймағына байланысты ақпараттарды дәлелдемелер келтіре отырып талдайды және сызбаға түсіреді;
В деңгейі – «Семантикалық карта» - пайдалы қазбалардың пайда болу аймағына байланысты жіктелуіне қарай ақпараттардың дұрыс-бұрыстығын анықтайды. Семантикалық карта
С деңгейі – «Борттық журнал» - тау жыныстары мен минералдардың қалыптасу заңдылықтарына байланысты пайдалы қазбалардың таралуы бойынша түсінген ақпаратын анықтайды және термин сөздерге анықтама береді. «Борттық журналы»
Кері байланыс: «Жапондық бағалау» әдісі Әр оқушыны қолдың қимылы мен ауызша мадақтау сөздері арқылы бағалау.
Дескриптор:
|
Интербелсенді тақта, кесте-сызба, семантикалық карта.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың соңы |
Үй тапсырмасы: Пайдалы қазбалардың сипаттамасы бойынша оның пайда болған тектоникалық құрылымын анықтау.
|
Интербелсенді тақта |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Рефлексия 3 мин |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Өзін өзі бағалау |
«Өзін өзі бағамдау нысаны» әдісі арқылы әр оқушы өзінің алған білімінің орналасу аймағын анықтайды. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралау – Сіз оқушыларға қандай тәсілмен көмектесесіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз? |
Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Пәнаралық байланыстар. Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау. Ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдану |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралау тапсырмасы сабақ барысында оқушылардың деңгейін анықтау үшін қолданылады. Мен саралау тапсырмасын 2-тапсырманың негізінде қарастырдым. Саралау тапсырмасы барысында сыныптағы оқушылар 3 деңгейге жіктеліп, өз деңгейлеріне сай тапсырмаларды орындайды. А деңгейі – «С.Тулминның дәлелдемелік сызбасы» (ақпаратты маңыздылығына қарай талдайды, мәселені анықтайды, дәлел келтіреді, нәтижеге қол жеткізеді). В деңгейі – «Семантикалық карта» (ойлау , ақпараттың дұрыстығын анықтау, шешім қабылдау дағдысын дамытады). С деңгейі – «Борттық журнал» (өз-өзіне есеп береді, тақырыпқа сай термин сөздерді анықтайды және мағынасын түсіндіреді). |
Әр тапсырма соңында оқушылар бір-біріне ауызша кері байланыс жасайды. Белсенді топты немесе белсенді оқушыны анықтау үшін әр түрлі бағалау әдістерін пайдаланамын: 1.Бағалаушы – топ мүшелерінің қызметі мен белсенділігіне баға беруші және өзге топтарға өз тобының атынан ауызша кері байланыс жасаушы. Бағалаушыға әр тапсырманың соңында өз тобының мүшелерін бағалап отыруы үшін 3 түсті гүл күлтешелері ұсынылады.Сол гүлдер арқылы белсенді топ мүшесі анықталады. Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі – топтар бір-бірін ауызша бағалайды. Кері байланыс: «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі арқылы әр топ бір-бірінің жұмысына ауызша баға береді. «Бағалы тастар» әдісі арқылы топтардың белсенділігіне баға беру. «Жапондық бағалау» әдісі «Өзін өзі бағамдау нысаны» әдісі арқылы әр оқушы өзінің алған білімінің орналасу аймағын анықтайды . |
Маған ҚМЖ-ны жоспарлау үшін химия, биология пәндері мұғалімдерінің кеңесі қажет болды. Сабақтағы шаралар барысында оқушылардың денсаулығы мен қауіпсіздігіне байланысты ешқандай қатер төнбейді. Оқушылар осы сабақ барысында ғаламтордан қосымша ақпарттарды жинау арқылы өздерінің АКТ дағдыларын дамыта алады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы және қолжетімді болды ма? Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен? |
Бұл тарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз. Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап беріңіз. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақ мақсаттары мен оқу мақсаттары шынайы әрі қолжетімді болды. Тақырыпты талдау барысында мұғалімнің қолдауын қажет ететін оқушылар болды. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Қорытынды бағалау Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)? 1: 2: Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)? 1: 2: Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиындықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Пайдалы қазбалардың таралу заңдылықтары.
Пайдалы қазбалардың таралу заңдылықтары.
|
|
Қысқа мерзімді сабақ жоспары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сынып: 8 |
Қатысқандар: |
Қатыспағандар: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы |
Бөлім: 3. Физикалық география Бөлімше: 3.1 Литосфера |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы |
§11.Пайдалы қазбалардың таралу заңдылықтары. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оқу мақсаты |
8.3.1.6 - тау жыныстары мен минералдардың қалыптасу заңдылықтарына байланысты пайдалы қазбалардың таралуына талдау жасайды; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақ мақсаттары |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ойлау дағдыларының деңгейлері |
Қолдану, талдау. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тілдік мақсаттар
|
Тақырыпты зерттеу барысында сызған сызбалары арқылы пайдалы қазбалардың таралу заңдықтарын түсіндіре алады ( оқылым, жазылым, айтылым және тыңдау қабілеттері) Пәнге қатысты лексика мен терминология: Пайдалы қазбалар, пайдалы қазбалар кен орындары, бассейн, , рудасыз, жанғыш, асыл тастар тобы,. Географиялық терминдерді қолдана отырып тақырыпқа қатысты ауызша мәліметтерді келтіре алады. Диалог/жазу үшін пайдалы сөз өрімдер сериясы:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Құндылықтарға баулу
|
Пайдалы қазбалардың таралу заңдылығын талдай отырып, оқушыларға өз табиғатымыздың ерекше тұстарын айқындату нәтижесінде қоршаған ортаны қорғауға тәрбиелеу. Отанымыздың пайдалы қазбаларын тиімді пайдалана отырып, оны сақтау мақсатында Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке жетелеу. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критерийі |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралау |
Деңгейлік тапсырмаларға байланысты жеке жұмыс А деңгейі – «С.Тулминның дәлелдемелік сызбасы» (ақпаратты маңыздылығына қарай талдайды, мәселені анықтайды, дәлел келтіреді, нәтижеге қол жеткізеді). В деңгейі – «Семантикалық карта» (ойлау дағдысы, ақпараттың дұрыстығын анықтау, шешім қабылдау). С деңгейі – «Борттық журнал» (өз-өзіне есеп береді, тақырыпқа сай термин сөздерді анықтайды және мағынасын түсіндіреді). А деңгейі В деңгейі С деңгейі |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Белсенді оқыту әдістері |
«Бейджик» таңдау; «Кластер»; «Графикалық органайзер»; «Картамен жұмыс»; «Борттық журнал»; «Семантикалық карта»; «С.Тулминның дәлелдемелік сызбасы»; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Химия (Бейорганикалық, геологиялық химиялық қосылыстар); Билогия (Фитогендік- өсімдіктердің табиғи бірлестіктері, зоогендік – ағзаларды жүйелеу); Физика (пайдалы қазбалардың агрегаттық күйлері); |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Алдыңғы білім |
Жер қыртысы тау жыныстары мен минералдардан құралғанын біледі. Тау жыныстары мен минералдардың жіктейді. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
АКТ қолдану |
Интербелсенді тақта, ғаламтор |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ресурстар |
А-3 формат, маркерлер, бейджик, сызбалар мен кестелер, рефлексия парағы. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жоспар: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері |
Дерек көздер, ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың басы 10 мин |
Ұйымдастыру: 1.Сәлемдесу, түгендеу, сыныпта жағымды атмосфера қалыптастыру. «Қарашығанақ мұнай кен орны» тақырыбында 1 минуттық бейнежазба көрсету арқылы оқушы назарын сабаққа аудару және тақырыпты болжау. 2. Оқушылар бейджик таңдау арқылы 3 топқа бөлінеді: 1-топ: Магмалық пайдалық қазбалар; 2-топ: Шөгінді пайдалық қазбалар; 3-топ: Метаморфтық пайдалық қазбалар; Топта басшы, хатшы, тайм-кипер, спикер, бағалаушы тағайындалады. Топ басшысы – топтағы топтық жұмыстың барлығын ұйымдастырушы; Хатшы - тапсырмаға байланысты негізгі және қосымша ақпараттарды жинаушы; Тайм-кипер – топтың тапсырманы берілген уақытқа сай орындауын қадағалаушы; Спикер – басқа топтар алдында өз тобының жұмысын қорғаушы; Бағалаушы – топ мүшелерінің қызметі мен белсенділігіне баға беруші және өзге топтарға өз тобының атынан ауызша кері байланыс жасаушы. Бағалаушыға әр тапсырманың соңында өз тобының мүшелерін бағалап отыруы үшін 3 түсті гүл күлтешелері ұсынылады. Жасыл түсті гүл – топтағы ең белсенді, топтық жұмыстың басым бөлігін орындаған топ мүшесіне ұсынылады; Сары түсті гүл - топтағы ең сыпайы, топтық жұмыстың орындалуына жеткілікті деңгейде көмектескен топ мүшесіне ұсынылады; Қызыл түсті гүл - топтағы белсенділігі аз, тақырыпқа байланысты ақпаратпен бөлісе алмаған топ мүшесіне ұсынылады; Үй тапсырмасы: «Кластер» әдісі арқылы тау жыныстарының қалыптасу заңдылықтарын анықта Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі
Дескриптор:
|
https://youtu.be/EChzVEcRLWw (0:34- 1:35) Бейджик
А3 – формат, маркер, гүл күлтешелері
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың ортасы 20 мин |
1-тапсырма: «Графикалық органайзер» әдісі. Оқулықтағы мәтінді 3 топқа бөліп оқып, пайдалы қазбалардың пайда болуы бойынша үш түрі болатынымен танысады. Әр оқушы пайдалы қазбалардың қалыптасу және таралу жолдарына байланысты сызбаны толтырады. Тектоникалық және физикалық карталарды пайдалана отырып әр оқушы өзі талдаған ақпараты бойынша пайдалы қазбаларды таралу аймағын және қазбаларды шартты белгілер арқылы кескін картаға түсіреді. Өз жұмысын орындап болған соң жұпта талдайды, сосын топта талдап ең үздік жауаптарын ұсынады. 1-топ: Магмалық пайдалық қазбалар; 2-топ: Шөгінді пайдалық қазбалар; 3-топ: Метаморфтық пайдалық қазбалар; «Графикалық органайзер» әдісі __________________________
Кері байланыс: «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі арқылы әр топ бір-бірінің жұмысына ауызша баға береді. Мұндағы «екі жұлдыз» – топ жұмысының ең ұтымды, ең сәтті әрі түсінікті болған тұсы; Ал «бір тілек» - топ жұмысында әлі де толықтыруды қажет ететін, толық емес тұсы. Дескриптор:
|
Интербелсенді тақта, кесте-сызба, тақырыптық және кескін карта, шартты белгілер;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау |
«Бағалы тастар» әдісі арқылы топтардың белсенділігіне баға беру. (Тапсырманы толық орындаған, өз тақырыптарын жан-жақты талдай білген топқа Алтын тас , Тапсырманы жақсы орындаған, бірақ тақырыптарына байланысты әлі де толықтыруды қажет ететін топқа Күміс тас, Тапсырманы жеткіліксіз деңгейде орындаған, өз тақырыптарын толық аша алмаған топқа Қола тас беру)
|
Бағалы тастар
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралау 7 мин |
Деңгейлік тапсырмаларға байланысты жеке жұмыс: А деңгейі – «С.Тулминның дәлелдемелік сызбасы» - тақырыпқа сай пайдалы қазбалардың таралу аймағына байланысты ақпараттарды дәлелдемелер келтіре отырып талдайды және сызбаға түсіреді;
В деңгейі – «Семантикалық карта» - пайдалы қазбалардың пайда болу аймағына байланысты жіктелуіне қарай ақпараттардың дұрыс-бұрыстығын анықтайды. Семантикалық карта
С деңгейі – «Борттық журнал» - тау жыныстары мен минералдардың қалыптасу заңдылықтарына байланысты пайдалы қазбалардың таралуы бойынша түсінген ақпаратын анықтайды және термин сөздерге анықтама береді. «Борттық журналы»
Кері байланыс: «Жапондық бағалау» әдісі Әр оқушыны қолдың қимылы мен ауызша мадақтау сөздері арқылы бағалау.
Дескриптор:
|
Интербелсенді тақта, кесте-сызба, семантикалық карта.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың соңы |
Үй тапсырмасы: Пайдалы қазбалардың сипаттамасы бойынша оның пайда болған тектоникалық құрылымын анықтау.
|
Интербелсенді тақта |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Рефлексия 3 мин |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Өзін өзі бағалау |
«Өзін өзі бағамдау нысаны» әдісі арқылы әр оқушы өзінің алған білімінің орналасу аймағын анықтайды. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралау – Сіз оқушыларға қандай тәсілмен көмектесесіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз? |
Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Пәнаралық байланыстар. Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау. Ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдану |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралау тапсырмасы сабақ барысында оқушылардың деңгейін анықтау үшін қолданылады. Мен саралау тапсырмасын 2-тапсырманың негізінде қарастырдым. Саралау тапсырмасы барысында сыныптағы оқушылар 3 деңгейге жіктеліп, өз деңгейлеріне сай тапсырмаларды орындайды. А деңгейі – «С.Тулминның дәлелдемелік сызбасы» (ақпаратты маңыздылығына қарай талдайды, мәселені анықтайды, дәлел келтіреді, нәтижеге қол жеткізеді). В деңгейі – «Семантикалық карта» (ойлау , ақпараттың дұрыстығын анықтау, шешім қабылдау дағдысын дамытады). С деңгейі – «Борттық журнал» (өз-өзіне есеп береді, тақырыпқа сай термин сөздерді анықтайды және мағынасын түсіндіреді). |
Әр тапсырма соңында оқушылар бір-біріне ауызша кері байланыс жасайды. Белсенді топты немесе белсенді оқушыны анықтау үшін әр түрлі бағалау әдістерін пайдаланамын: 1.Бағалаушы – топ мүшелерінің қызметі мен белсенділігіне баға беруші және өзге топтарға өз тобының атынан ауызша кері байланыс жасаушы. Бағалаушыға әр тапсырманың соңында өз тобының мүшелерін бағалап отыруы үшін 3 түсті гүл күлтешелері ұсынылады.Сол гүлдер арқылы белсенді топ мүшесі анықталады. Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі – топтар бір-бірін ауызша бағалайды. Кері байланыс: «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі арқылы әр топ бір-бірінің жұмысына ауызша баға береді. «Бағалы тастар» әдісі арқылы топтардың белсенділігіне баға беру. «Жапондық бағалау» әдісі «Өзін өзі бағамдау нысаны» әдісі арқылы әр оқушы өзінің алған білімінің орналасу аймағын анықтайды . |
Маған ҚМЖ-ны жоспарлау үшін химия, биология пәндері мұғалімдерінің кеңесі қажет болды. Сабақтағы шаралар барысында оқушылардың денсаулығы мен қауіпсіздігіне байланысты ешқандай қатер төнбейді. Оқушылар осы сабақ барысында ғаламтордан қосымша ақпарттарды жинау арқылы өздерінің АКТ дағдыларын дамыта алады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы және қолжетімді болды ма? Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен? |
Бұл тарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз. Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап беріңіз. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақ мақсаттары мен оқу мақсаттары шынайы әрі қолжетімді болды. Тақырыпты талдау барысында мұғалімнің қолдауын қажет ететін оқушылар болды. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Қорытынды бағалау Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)? 1: 2: Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)? 1: 2: Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиындықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
шағым қалдыра аласыз


















