Параметрлі теңдеулерді шешу

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Параметрлі теңдеулерді шешу

Материал туралы қысқаша түсінік
Параметрлі теңдеулерді «Геогебра» бағдарламасы көмегімен шешуге бірнеше есептерді ұсынып отырмын. Жас мамандарға және математикаға қызығушылығы бар жоғары сынып оқушыларына қосымша көмек ретінде немесе факультатив сабақтарында қосымша материал ретінде пайдалануға болады.
Материалдың қысқаша нұсқасы

ПАРАМЕТРЛІ ТЕҢДЕУЛЕРДІ ШЕШУ

Абай атындағы мектеп-гимназиясы» КММ, математика пәнінің мұғалімі Спабекова Бибигуль Ахметжановна


Параметрлі теңдеулерді «Геогебра» бағдарламасы көмегімен шешуге бірнеше есептерді ұсынып отырмын. Бұл мақала жас мамандарға және математикаға қызығушылығы бар жоғары сынып оқушыларына қосымша көмек ретінде немесе факультатив сабақтарында қосымша материал ретінде пайдалануға болады.

«Геогебра» – тегін таратылатын математикалық, (www.geogebra.org) геометрия және алгебраны байланыстыратын компьютерлік интерактивті бағдарлама. Бағдарлама тегін болғандықтан оны кез-келген компьютерге орнатып, қолдануға болады.

Қарастырылатын параметрлі теңдеулер:

  1. а) -a=0 теңдеуінің а-ның қандай мәнінде әр түрлі үш түбірі болатынын анықтаңыз.

Шешуі: Екі функция түрінде қарастырамыз:

1) y= 2) y=a

Алдымен y= x2 –x-6 функциясының графигін салу керек.

Ол үшін параболаның төбесінің координаталарын табамыз: O(m;n)

формуласы бойынша бірінші координатасын, шыққан мәнді х-тің орнына қойып, екінші координатасын табамыз: n=m2 –m-6.

Сонымен парабола төбесі- О(0,5; -6,25) нүктесі.

Ох осімен қиылысу нүктелерін анықтаймыз:

x2 –x-6=0 квадрат теңдеуінің түбірлері: -2 және 3 болғандықтан Ох осімен қиылысу нүктелері: (-2; 0), (3; 0)

y= функциясының графигін саламыз(1-сурет);

Үш түрлі түбірі болу үшін екі функцияның графигі үш нүктеде қиылысуы керек. Ох осіне параллель у= 6, 25 түзу сызығын жүргізу керек(2-сурет).

Жауабы: а= 6,25 болғанда үш түбірі болады.


Shape2 Shape3 Shape1

1-сурет 2-сурет

b) -a=0 теңдеуінің а-ның қандай мәнінде әр түрлі үш түбірі болатынын анықтаңыз.

Шешуі: 1) y= 2) y=a

y= x2 –2x-3 графигін салу керек:

Параболаның төбесінің координаталарын табамыз: О(1; -4)

Ох өсімен қиылысу нүктелерін табамыз: (-1; 0), (3; 0)

y= функциясының графигін саламыз(3-сурет);

Үш түрлі түбірі болу үшін екі функцияның графигі үш нүктеде қиылысуы керек. Яғни, Ох осіне параллель у= 4 түзу сызығын жүргізу керек(4-сурет).

Жауабы: а= 4 болғанда үш түбірі болады.

Shape6 Shape5 Shape4

3-сурет 4-сурет

2. a) =x2 -6x+1 теңдеуінің бір түбірі болатындай а-ның мәнін табылады ма?

Шешуі: 1) y= 2) y= x2 -6x+1

y=x-3 функциясының графигін салу керек; y= x2 -6x+1 функциясының графигін салу керек: O(3; -8) –параболаның төбесі.

y= функциясының графигін салу керек(5-сурет);

y=

Жауабы: бір түбірі болатындай а-ның мәні болмайды(6-сурет)

5-сурет 6-сурет

b) =x2 +6x+12 теңдеуінің бір түбірі болатындай а-ның мәнін табыңыз.

Шешуі: 1) y= 2) y= x2 +6x+12

y=x+3 графигін салу; O(-3; 3) –параболаның төбесі

y= графигін салу(7-сурет);

y=

Жауабы: а= 3 болғанда бір түбірі болады(8-сурет)

7-сурет 8-сурет


3. а) теңдеуінің бір түбірі болатындай а-ның мәнін табыңыз.

Шешуі:

=0 болса, онда a-4,1=0 , бұдан a=4,1 екені шығады.

болғанда бір түбірі болады.

b) теңдеуінің бір түбірі болатындай а-ның мәнін табыңыз.

Шешуі:

=0 болса, онда a-2,5=0 , бұдан a=2,5 екені шығады.

болғанда бір түбірі болады


  1. a) x2 -4x -2a. а-ның қандай мәнінде бір түбірі болады?

Шешуі:

  1. y= 2) y= x2 -4x -2a

1-қадам: y= x-2 x0. = 2, y0 = 4-8-2a= -4-2a

2-қадам: y= O(2; 4) –парабола төбесі

3-қадам: y= -4-2a=4

4-қадам: y= a= - 4

Жауабы: a= - 4 болғанда бір түбірі болады(9-сурет)

9-сурет

b) x2 -6x +a. а-ның қандай мәнінде бір түбірі болады?

Шешуі:

  1. y= 2) y= x2 -6x +a

1-қадам: y= x-3 x0. = 3, y0 = 9-18+a= -9+a

2-қадам: y= O(3; 2)-парабола төбесі

3-қадам: y= -9+a= 2

4-қадам: y= Жауабы: a=11 болғанда (10-сурет)

10-сурет

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
04.05.2023
391
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі