Материалдар / Parks around the world /6 grade/

Parks around the world /6 grade/

Материал туралы қысқаша түсінік
6-сыныпқа арналған сабақ жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
03 Маусым 2021
2452
71 рет жүктелген
770 ₸ 770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan


LESSON: Module 6 Lesson 7

School: Birlik basic secondary school

Date: 20.01.2019

Teacher name: Abdreimova G.D.

CLASS: 6

Number present: 8

absent: 1

Theme of the lesson

Parks around the world

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

6.2.8.1- understand supported narratives including some extended talk, on a range of general and curricular topics

6.1.6.1- organize and present information clearly to others

6.5.7.1- use with some support appropriate layout at text level for a growing range of written genres on familiar general topics and some curricular topics;

6.2.8.1 - жалпы және оқу тақырыптарындағы көпшілік ұзақ сөйлесуді, оның ішінде әңгімелерді қолдаумен түсіну

6.1.6.1- ақпаратты басқаларға түсінікті болатындай етіп ұйымдастыру және ұсыну

6.5.7.1- таныс жалпы және бірқатар оқу тақырып тарындағы әр түрлі жазбаша жанрлар үшін мәтін деңгейіне сәйкес форматты біршама қолдаумен пайдалану

Lesson objectives

All learners will be able to:

use some language from the module to express views and write some relevant questions accurately

мәселелік тапсырмаларды шешуде пікірін білдіруге және жазуға модуль бойынша кейбір тілдік материалды қолданады;

Most learners will be able to:

use a range of language from the module to express views and write a range of relevant questions accurately

мәселелік тапсырмаларды шешуде пікірін білдіруге және жазуға модуль бойынша нақты тілдік материалды қолданады;

Some learners will be able to:

use a wide range of language from the module to express views and write a range of relevant questions accurately

мәселелік тапсырмаларды шешуде пікірін білдіруге және жазуға модуль бойынша нақты тілдік материалды кеңінен қолданады;

Previous

learning

synonymous phrases / intonation in questions

Plan

Planned timings

Planned activities

Excel

Resources

Teacher

Notes

Beginning the lesson

6.2.8.1

To check the home task

Students change notebooks and check works of their partners


Regrouping :( students are divided into two groups with the help of parts of cards from the picture. Each of them take one card and they complete the full picture. At the end they should form 2 groups.

1st group - Attraction 2nd group - Fountain





























PPT slide 1

Students assess each other

Cards

Main Activities

6.1.6.1

6.5.7.1




































6.1.6.1

6.5.7.1











To introduce the topic and predict the content of a text

Direct Ss’ attention to the pictures and the title and elicit guesses to the question in the rubric.

Play the recording. Ss listen and follow the text in their books and check.

Ask Ss to look up the meanings of the words in the

Check these words box in the Word List.

































To write about a park in your country

Explain the task. Ss work in groups and think of a park. Refer Ss to the Internet, encyclopedias or other reference books to find information about a park in their country and then Ss complete the task.



To give a presentation on your own miniature model park

Explain the task and the whole class do the model of the park. Tell Ss to brainstorm for popular tourist attractions in their country and then decide which ones would be good to include in a model park and why.









Class CD


Ending the lesson

  • Allow Ss some time to formulate their ideas then ask various groups to present their park to the rest of the class.

  • Reflection












Additional information

Differentiation – how do you plan to

give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you

planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links

Health and safety check ICT links

Values links

prompt less able learners to ask a

range of questions with different question starters and highlight areas of questions that need to be corrected before proceeding to writing

monitor question production in group activity

Why we should travel

provide challenge for more able

learners to try and write another verse

monitor writing


Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why?

Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.



Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!