Бекітемін:
Мектеп директоры:
..............М.А.Тиктенбаев
«Шиен ауылындағы орта мектеп Қоғамшыл бастауыш
мектебі және мектеп жанындағы интернатымен»
КММ
PISA зерттеуіне
дайындық
Жаратылыстану сауаттылығы
Пән
мұғалімдері: Арыкбаева Ж.О
Сабденбекова М.У
Сыздыкбаева Р.К
Абакбаева Э.А
2024-2025 оқу
жылы
2024-2025 оқу жылында
оқушылардың
PISA зерттеуіне дайындық
бойынша іс-шара жоспары
Мақсаты: PISA республикалық зерттеуі аясында оқушылардың
функционалдық сауаттылығын қалыптастыру бойынша
ғылыми-жаратылыстану пәндері мұғалімдердің кәсіби құзіреттілігін
дамыту.
Міндеттер:
1. Оқушылардың оқу-тану құзыреттілігін дамыту
негізі ретінде ҒЖ сауаттылықты қалыптастырудың педагогикалық
талаптары;
2. PISA бағдарламасының оқу жоспарына енуі;
3. Оқушылармен топтық жұмысты ұйымдастыруда мұғалімдердің теориялық
және практикалық даярлығы;
4. Бірлескен әдістерді қолдану арқылы мәселелерді
шешу.
Мазмұны:Функционалдық сауаттылық
* Оқушылардың
сыртқы ортамен қарым-қатынас жасау
қабілеті
* Оқушылардың
жеке бас қабілеттерін дамытудың тетігі
* Оқушылардың
әлеуметтік дағдыларын дамытудың негізі
* Оқушылардың
қатысымдық, ақпараттық, проблемалардың шешімін табу
құзіреттіліктерінің бірлігі
* Оқушылардың
әлеуметтік-мәдени дамуының өлшемі
* Оқушылардың
өзгермелі өмірге бейімделуінің шарты
* Оқушылардың
білім, білік, дағдыларының құзіреттілікке ұласу
жолы
Жаратылыстану
сауаттылығы
Қазіргі заманғы қоғам өмірінде оқушылардың
жаратылыстану ғылымдары мен технологияларын түсінуі, оларға өмірге
әсер ететін жаратылыстану ғылымдары мен технологиялары
салыстырылатын қоғамдық стратегияны (курсты, саясатты) қалыптастыру
жұмыстарына қатысуға мүмкіндік беріп, ерекше маңызға ие болуда.
Сондықтан, PISA зерттеуі аясында 15-жастағы оқушылардың ғылыми
жаратылыстану сауаттылықтарын зерттеу де маңызды болып
табылады.
PISA зерттеуінде ғылыми жаратылыстану сауаттылығы
ретінде ғылыми жаратылыстану білімдерін қолдана білу, қоршаған
әлемді және оған адамның іс-әрекетінен қосылатын өзгерістерді
түсінуге және сәйкесінше шешімдер қабылдауға қажетті мәселелерді
анықтап, негіздемелі қорытындылар жасай білу қабілеттерімен
түсіндіріледі.
Ғылыми жаратылыстану сауаттылығын төрт аймаққа
бөлуге болады:
• ғылым мен технологияға сүйенетін өмірлік
жағдайларды танып білуі (контекст);
• қоршаған орта мен ғылым туралы білімдерден
тұратын ғылыми білімдердің негізінде техниканы қоса қоршаған әлемді
түсінуі (білім);
• ғылыми сұрақтарды ажырата білуі, ғылыми
жаратылыстану құбылыстарын түсіндіруі, айқын нақтылықтар мен
дәлелдемелердің негізінде қорытындылар жасауы үшін ғылыми
білімдерді қолданудан тұратын құзыреттіліктерді көрсетуі
(құзіреттіліктер);
• ғылыми жаратылыстану біліміне деген
қызығушылығы.
PISA зерттеуінде бағаланатын ғылым жаратылыстану
білімдері, машықтары мен дағдылары ғылыми жаратылыстану циклі
пәндері – физиканы (астрономия элементтерімен), биологияны,
химияны, географияны оқуда қалыптасады.
Ғылыми жаратылыстану сауаттылығы келесі
компоненттерден тұрады: ғылыми жаратылыстану пәндері аясында
қалыптасатын «жалпы пәндік» машықтары, ғылыми жаратылыстану
білімдері қолданылатын жаратылыстану ұғымдары мен жағдайлар.
Зерттеу мақсатына – белгіленген машықтар мен ұғымдарды кешенді
тексеру жатады. Ұсынылған сұрақтардан жаратылыстану ғылымдары жауап
беретін сұрақтарды белгілей білу, берілген ақпараттың негізінде
ғылыми негізделген қорытындылар жасай білу машықтарын тексеруге
ерекше көңіл бөлінеді
№
|
Сабақ
жоспары
|
сағат
саны
|
мерзімі
|
1
|
Кіріспе. PISA халықаралық
зерттеуі
|
1
|
|
2
|
PISA жобасының даму
стартегиясы
|
1
|
|
3
|
PISA тест тапсырмаларының
құрылымы
|
1
|
|
4
|
Жаратылыстану
сауаттылығы:
Бірінші блок. «Контекст», Екінші
блок. «Құзыреттер», Үшінші компонент. «Білім», Төртінші блок.
«Қатынастар»
|
1
|
|
5
|
Жаһандық
құзыреттілік .Білім алушылар нені оқуы
қажет?
|
1
|
|
6
|
Ғылыми жаратылыстану
сауаттылық.
|
1
|
|
7
|
PISA- цикілінің жаһандық
құзыреттілік өлшемдері
|
1
|
|
8
|
«Жаһандық құзыреттілік» тест модулінің
пәндік мазмұны
|
1
|
|
9
|
PISA тест тапсырмалары
жауаптарымен
|
1
|
|
10
|
Жаратылыстану
(компьютерлік формат)
|
1
|
|
11
|
Аралар колониясының кенеттен құлауы
-тапсырма.
|
1
|
|
12
|
Имидаклопридтің
әсері
|
1
|
|
13
|
Атмосферадағы көміртек
диоксиді
|
1
|
|
14
|
Реттемелі
көзілдірік
|
1
|
|
15
|
Ыстық ауа
райында жүгіру
тапсырма.
|
1
|
|
16
|
Энергия тиімді
үй
тапсырма.
|
1
|
|
17
|
Мәселені бірлесіп
шешу тапсырмалары
|
1
|
|
18
|
Мәселені бірлесіп шешу
матрицасы
|
1
|
|
19
|
Чат жолы
|
1
|
|
20
|
Тапсырма
жолы
|
1
|
|
21
|
Бағыттар
|
1
|
|
22
|
Маконда–
тапсырма.
|
1
|
|
23
|
Фишинг –
тапсырма.
|
1
|
|
24
|
Тапсырмаларды орындауға
нұсқау
|
1
|
|
25
26
|
Жаратылыстану –ғылыми сауаттылығы.Құбылыстарды
ғылыми тұрғыдан түсіндіру.Физикалық жүйелер.Жер және ғалам туралы
ғылым
|
2
|
|
27
|
Жаратылыстану –ғылыми сауаттылығы.Құбылыстарды
ғылыми тұрғыдан түсіндіру.Физикалық
жүйелер.
|
1
|
|
28
|
Жаратылыстану –ғылыми сауаттылығы.Құбылыстарды
ғылыми тұрғыдан түсіндіру.Физикалық
жүйелер.
|
1
|
|
29
|
Жаратылыстану –ғылыми сауаттылығы.Құбылыстарды
ғылыми тұрғыдан түсіндіру.Тірі
жүйелер.
|
1
|
|
30
|
Жаратылыстану –ғылыми сауаттылығы.
Жаратылыстану –ғылыми зерттеулердің негізгі ерекшеліктерін
түсіну.Тірі жүйелер .Жер және ғалам туралы
ғылым.
|
1
|
|
31
|
Жаратылыстану –ғылыми сауаттылығы.
Жаратылыстану –ғылымизерттеулердің негізгі ерекшеліктерін түсіну.
Физикалық жүйелер.
|
1
|
|
32
|
Жаратылыстану –ғылыми сауаттылығы.
Жаратылыстану –ғылыми зерттеулердің негізгі ерекшеліктерін түсіну.
Тірі жүйелер
|
1
|
|
33
34
|
Жаратылыстану –ғылыми сауаттылығы.Ақпаратты
интерпретациялау және қорытынды шығару мақсатында ғылыми дәлелдерді
қолдану. Физикалық жүйелер.
Жер және ғалам туралы
ғылым.
|
2
|
|
35
|
Жаратылыстану –ғылыми сауаттылығы.Ақпаратты
интерпретациялау және қорытынды шығару мақсатында ғылыми дәлелдерді
қолдану. Физикалық жүйелер. Тірі
жүйелер.
|
1
|
|
36
|
Жаратылыстану –ғылыми
сауаттылығы.Ақпаратты интерпретациялау және қорытынды шығару
мақсатында ғылыми дәлелдерді қолдану. Тірі
жүйелер.
|
1
|
|
№
|
Іс-шаралар
|
Мерзімі
|
Жауаптылар
|
1
|
PISA Республикалық зерттеуі туралы ақпаратпен
мұғалімдерді және 15 жастағы оқушыларды
таныстыру
|
Тамыз
|
Арыкбаева Ж.О Сабденбекова М.У Сыздыкбаева Р.К
Абакбаева Э.А
|
2
|
PISA Республикалық зерттеуіне дайындық бойынша
мектепшілік бұйрықпен таныстыру
|
Қыркүйек
|
Арыкбаева Ж.О Сабденбекова М.У Сыздыкбаева Р.К
Абакбаева Э.А
|
3
|
PISA туралы ата-аналарға ақпарат беру, сауалнама
алу (ата-аналар жиналысы)
|
Қазан
|
Арыкбаева Ж.О Сабденбекова М.У Сыздыкбаева Р.К
Абакбаева Э.А
|
5
|
PISA Республикалық зерттеуіне қатысатын
оқушыларды психологиялық тұрғыда дайындау (әңгіме,
сауалнама).
|
Қараша
|
Арыкбаева Ж.О Сабденбекова М.У Сыздыкбаева Р.К
Абакбаева Э.А
|
8
|
15
жастағы оқушылардың математикалық, оқу және жаратылыстану-ғылыми
сауаттылығын қалыптастыру – сынама тесттер
алу
|
жүйелі түрде
|
Арыкбаева Ж.О Сабденбекова М.У Сыздыкбаева Р.К
Абакбаева Э.А
|
9
|
«Жаратылыстану сауаттылығы PISA типтік
тапсырмалармен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру» дөңгелек
үстел
|
Желтоқсан
|
Арыкбаева Ж.О Сабденбекова М.У Сыздыкбаева Р.К
Абакбаева Э.А
|
10
|
«Жаратылыстану пәндерінен оқытудың белсенді
стратегияларын тиімді қолдану»
семинар-коучинг
|
Қаңтар
|
Арыкбаева Ж.О Сабденбекова М.У Сыздыкбаева Р.К
Абакбаева Э.А
|
11
|
Оқушыларды PISA халықаралық зерттеулеріне
ҒЖ пәндерінен дайындауда мәселерді коллаборативті шешуге
дағдыландыру.
|
Ақпан
|
Арыкбаева Ж.О Сабденбекова М.У Сыздыкбаева Р.К
Абакбаева Э.А
|
12
|
Оқушылардың функционалдық сауаттылығы туралы
алған білімі мен біліктерін өмірде қолдана алуға
дағдыландыру.
|
Наурыз
|
Арыкбаева Ж.О Сабденбекова М.У Сыздыкбаева Р.К
Абакбаева Э.А
|