Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan : term 3

    Unit of a long term plan: Unit 8 Creativity

    Lesson 49

    Teacher name:


    Date:


    Grade: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Culture

    Learning objectives


    5.2.4.1 understand the main points of supported extended talk on a range of general and curricular topics;

    5.5.3.1 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects;

    5.6.3.1 use a growing variety of adjectives and regular and irregular comparative and superlative adjectives describing landmarks of Astana;

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn and practise nouns to talk about public places connected with culture.

    • Practise talking about artists especially from Kazakhstan.


    Value links

    Family – Family values are moral and ethical principles of typical family life, including sacrificing for loved ones, putting your loved ones first, and keeping your loved ones at the centre of your thoughts and actions.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    5 min















    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    Warm-up

    • Books closed. Ask students to work in pairs to think of places in Kazakhstan connected with culture. Do an example with the whole class, e.g. the Academic Opera and Ballet Theatre in Almaty.

    • After about two minutes, stop the students. Get feedback from a few pairs by asking a few students to describe one of the places they thought of.

    Lead – In



    • Everyone has a culture.


    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .











    Students say about different questions

    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”


    Formative Assessment



    Good job!




    Pictures











    Student’s book




    Middle of the lesson

    Presentation part.

    35 min













    Ex: 1 P: 96

    • Focus students’ attention on the quiz on page 97. Allow students a couple of minutes to look at the different buildings and ask them to answer the questions. Encourage them to use the clues in the picture and their own knowledge of Astana.

    • When students have finished, ask for a show of hands for answer a or answer b in each case. Do not say if the answers are correct or not.

    Differentiation:

    «Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


    Ex: 2 P:96

    • Explain the task and do an example together to make sure students know what they have to do, pointing out that only one of the words on the left matches a word on the right.

    • In a stronger class, ask students to do the activity individually before checking their answers in pairs. In a weaker class, check their understanding of the vocabulary and ask them to do the task in pairs.


    Ex: 3 P:96

    • Explain the task and do an example with the class. Make sure the whole class understand the word sightseeing.

    • Check the answers as a class.



    Students do the quiz about buildings in Astana

    ANSWERS:

    1 b

    2 b

    3 b

    4 a

    5 b

    6 a






    Students match the places with the things

    ANSWERS:

    1 c

    2 e

    3 f

    4 b

    5 a

    6 d








    Students put the verbs with the correct noun to make a collocation

    ANSWERS:

    1 borrow

    2 look at

    3 watch

    4 study

    5 listen to

    6 go


    Assessment criteria

    - Learn and practise nouns to talk about public places connected with culture


    Descriptor:

    - do the quiz about buildings in Astana


    Peer assessment: answer key


    Assessment criteria:

    - Practise talking about artists especially from Kazakhstan.




    Descriptor:

    - match the places with the things


    Make CCQ questions

    Yes / No




    Cards





    Worksheets




    End of the lesson

    5 min








    Home task:

    Ex: 1 P: 58 WB

    Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.

    Poster

    KWL chart



    Short term plan : term 3

    Unit of a long term plan: Unit 8 Creativity

    Lesson 50

    Teacher name:


    Date:


    Grade: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Making plans.

    Learning objectives


    5.3.6.1 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges;

    5.4.3.1 understand the detail of an argument on a limited range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn and practise verbs to talk about plans.

    • Understand text messages about plans

    Value links

    Loyalty – Loyalty might be a core personal value to you if you highly prize friends that are reliable and trustworthy. You might put your friends or chosen family first, always being there for them when they need you.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    5 min















    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    Warm-up

    • Books closed. Ask the class what they like doing when they visit another city or country. Get students to think of two categories – things to do inside and outside.

    • Make a list on the board. Ask students to give details about places they have visited and what they liked doing.

    Lead – In



    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Aigerim Dzhamperova
    14 Қаңтар 2024
    348
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    план урока за 3 четверть 5 класс

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    план урока за 3 четверть 5 класс

    Материал туралы қысқаша түсінік
    1
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan : term 3

    Unit of a long term plan: Unit 8 Creativity

    Lesson 49

    Teacher name:


    Date:


    Grade: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Culture

    Learning objectives


    5.2.4.1 understand the main points of supported extended talk on a range of general and curricular topics;

    5.5.3.1 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects;

    5.6.3.1 use a growing variety of adjectives and regular and irregular comparative and superlative adjectives describing landmarks of Astana;

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn and practise nouns to talk about public places connected with culture.

    • Practise talking about artists especially from Kazakhstan.


    Value links

    Family – Family values are moral and ethical principles of typical family life, including sacrificing for loved ones, putting your loved ones first, and keeping your loved ones at the centre of your thoughts and actions.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    5 min















    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    Warm-up

    • Books closed. Ask students to work in pairs to think of places in Kazakhstan connected with culture. Do an example with the whole class, e.g. the Academic Opera and Ballet Theatre in Almaty.

    • After about two minutes, stop the students. Get feedback from a few pairs by asking a few students to describe one of the places they thought of.

    Lead – In



    • Everyone has a culture.


    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .











    Students say about different questions

    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”


    Formative Assessment



    Good job!




    Pictures











    Student’s book




    Middle of the lesson

    Presentation part.

    35 min













    Ex: 1 P: 96

    • Focus students’ attention on the quiz on page 97. Allow students a couple of minutes to look at the different buildings and ask them to answer the questions. Encourage them to use the clues in the picture and their own knowledge of Astana.

    • When students have finished, ask for a show of hands for answer a or answer b in each case. Do not say if the answers are correct or not.

    Differentiation:

    «Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


    Ex: 2 P:96

    • Explain the task and do an example together to make sure students know what they have to do, pointing out that only one of the words on the left matches a word on the right.

    • In a stronger class, ask students to do the activity individually before checking their answers in pairs. In a weaker class, check their understanding of the vocabulary and ask them to do the task in pairs.


    Ex: 3 P:96

    • Explain the task and do an example with the class. Make sure the whole class understand the word sightseeing.

    • Check the answers as a class.



    Students do the quiz about buildings in Astana

    ANSWERS:

    1 b

    2 b

    3 b

    4 a

    5 b

    6 a






    Students match the places with the things

    ANSWERS:

    1 c

    2 e

    3 f

    4 b

    5 a

    6 d








    Students put the verbs with the correct noun to make a collocation

    ANSWERS:

    1 borrow

    2 look at

    3 watch

    4 study

    5 listen to

    6 go


    Assessment criteria

    - Learn and practise nouns to talk about public places connected with culture


    Descriptor:

    - do the quiz about buildings in Astana


    Peer assessment: answer key


    Assessment criteria:

    - Practise talking about artists especially from Kazakhstan.




    Descriptor:

    - match the places with the things


    Make CCQ questions

    Yes / No




    Cards





    Worksheets




    End of the lesson

    5 min








    Home task:

    Ex: 1 P: 58 WB

    Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.

    Poster

    KWL chart



    Short term plan : term 3

    Unit of a long term plan: Unit 8 Creativity

    Lesson 50

    Teacher name:


    Date:


    Grade: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Making plans.

    Learning objectives


    5.3.6.1 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges;

    5.4.3.1 understand the detail of an argument on a limited range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn and practise verbs to talk about plans.

    • Understand text messages about plans

    Value links

    Loyalty – Loyalty might be a core personal value to you if you highly prize friends that are reliable and trustworthy. You might put your friends or chosen family first, always being there for them when they need you.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    5 min















    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    Warm-up

    • Books closed. Ask the class what they like doing when they visit another city or country. Get students to think of two categories – things to do inside and outside.

    • Make a list on the board. Ask students to give details about places they have visited and what they liked doing.

    Lead – In



    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 5 сынып
    14.01.2024
    348
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Aigerim Dzhamperova
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации