Материалдар / Planets 4 grade lesson plan

Planets 4 grade lesson plan

Материал туралы қысқаша түсінік
lesson plan
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Unit of a long term plan: Journey into space

School – lyceum №7

Date:

Teacher’s name:

Grade: 4

Number present:

absent:

Lesson title

Planets

Learning objectives:





4.3.3.1 Recognise basic opinions in short, simple texts on an increasing range of general range of general and some curricular topics

4.4.7.1 Spell most familiar high-frequency words accurately when writing independently

4.5.5.1 use interrogative pronouns who, what and where, how many, how much, how often, how big, what kind of to ask questions on growing range of familiar topics

Аssessment criteria

Identify opinions in short, simple texts

Identify often used familiar words clearly

Ask questions using interrogative pronouns who, what and where, how many, what kind of to ask questions

Level of thinking skills

Knowledge and comprehension

Application

Lesson objectives

Learners will be able to:

- Identify opinions in simple text about space

- Identify familiar words about space clearly

- Ask questions using interrogative pronouns


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

5 min





Organization moment

1.Greeting

T introduces the students with the lesson objectives of the lesson.

T сhecks the homework (ex:13, p 105).


Ss respond to greeting and take their places.


Ss understand the instruction of the task and read the dialogue with each other.


To involve Ss for the lesson T evaluates each correct answers with “Star”

Then will count how many stars do they collect.

Whiteboard









Brainstorming

7 min



Task. Look at the video and answer the following questions

  1. What do you see in this video?

  2. What is the name of our planet?

  3. How many planets are there?

Ss answer to questions by looking at the video.



Descriptor:

A learner

    • answers the questions correctly;

    • share your opinions




https://www.youtube.com/watch?v=sD1-rS_TM2o







Middle of the lesson

Individual work

10 min.

Task.

Do the quiz.

Allow the Ss some time to read the questions silently and do the quiz. Check their answers.

Answer key

  1. A (1x)

  2. B (2x)

  3. B (2x)

  4. A (2x)

  5. A (3x)

  6. A (5x)

Total: 15 points

Ss read the questions and try to give the correct answer.


T checks Ss works by using app “Zipgrade”.

Descriptor:

A learner:

1-5 Oops! I think your spaceship broke down!

6-14 You can be a good astronomer or astronaut!

15 Excellent! You’re a star!


Pupil’s book

Smiles 4.

Page 106

Ex 17.


Pair work

10 min

Task.

T hands out divided pictures to all Ss. Ask pupils to match them correctly. One part consists of questions and other part consists of answers.




Ss try to find one half of their planets and complete the task.


Possible answers:

1.What is the sun? - Star

2. Which is the red planet? – Mars

3.How many planets are there? – 8

4.Which planet do we live? – Earth

5.Which planet has rings? – Saturn

6.Which planet is the largest? – Jupiter

7.Which planet is the closest? – Mercury

8.Which planet is the furthest? – Neptune

9.Which planet is the hottest? - Venus

Descriptor:

A learner

- match pictures correctly

-answers the questions correctly;







Hand-out papers

Warming – up

3 min

T explains activity. By putting away one of the planets, T checks their knowledge about today’s lesson.

Ss close their eyes, T puts away one of the pictures.

Ss try to find missing planet.

T motivates Ss. like:

Well done”

Good job”

Amazing”

Pictures

Group work

7 min

Task.

Put the letters correctly.

T divides Ss into 2 groups. Give pupils posters. Each group will have 3 sentences.



Ss find the words and correct them. Put the letters correctly to make right word.



Descriptor:

A learner

- Finds the words and correct them

- Writes the letters correctly

Posters







The end of the lesson

3 min



Reflection of the lesson

T hands out rockets to Ss. Allow Ss write their opinions.



Home task. To make poster.


Ss write their feedback on the rocket. Put their rockets to the sky.

Descriptor:

A learner

-shares their opinions







Жариялаған:
Қуанышова Назерке
02 Қараша 2023
620
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі