Материалдар / Поурочное планирование на тему "Адаптация к окружающей среде" 7 класс
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Поурочное планирование на тему "Адаптация к окружающей среде" 7 класс

Материал туралы қысқаша түсінік
"Адаптация к окружающей среде" поурочное планирование 7 класс
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Ақпан 2023
196
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

КГУ ОШ

(наименование организации образования)

Краткосрочный (поурочный) план

CLIL: Natural science: Adapting to the environment p.74

(тема урока)


Unit 5


Entertainment and media

Teacher name:



Date:


23 February 2022

Grade: 7 V

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:


CLIL: Natural science: Adapting to the environment p.74

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

7.R2 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics

7.L3 understand with some support most of the detail of an argument in extended talk on a limited range of general and curricular topics

7.W8 spell most high-frequency vocabulary accurately for a growing range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives


  • Identify the main points in the text; recognize topic vocabulary; use new vocabulary;

  • Select the right variant;

  • Find the words correctly.

Plan of the lesson

Planned

timings

Teacher’s Activities

Learner’s activities

Assessment

Resources

2 min

Org moment. Greeting

Hello dear student.

  1. Who is on duty today?

  2. What the date is it today?

  3. What the day of the week is it today?

Please write down in your copybook.

Learners write in the copybook

Verbal evaluation

Every pupils should write date in the copybook

Excellent!

Good!

Nice!!!

Copybook

5 min







































5 min



















10 min















5 min





















5 min

















5 min

BRAINSTORM STRATEGY

Teacher shows the pictures of Camel and Polar bear. -Ask pupils where these animals live?

-Why Polar bears are able to live in a very cold condition? (hold on to the fat, white color, insufficient food)

-How camels have adapted to living in very hot, dry conditions?(fat, he can live without water for a month, dark colour)

Pupils guess the theme of the lesson. Today’s theme of the lesson is about Adapting to the Environment.

Then teacher presents lesson objectives to the students. Our lesson objectives are identifying the main points in the text; recognize topic vocabulary, choose the correct variant; use new vocabulary, listening about animal migration.



(W,I) READING

Pre-teaching vocabulary

Teacher shows some new words(your learners should copy them into their vocabulary copybooks):

  • Adapt [ əˈdæpt ] приспособиться

  • Appearance [ əˈpɪərəns ] внешний вид (внешность)

  • Arctic fox [ˈɑːk.tɪk ] [ fɒks ] Арктическая лиса

  • Venom [ ˈvenəm ] яд

  • Feed [ fiːd ] питаться

  • Habitat [ ˈhæb.ɪ.tæt ] среда обитания

  • Migrate [ maɪˈɡreɪt ] мигрировать

  • Salmon [ ˈsæmn ] лосось

  • Breed [ briːd ] размножаться

  • Monarch butterfly [ ˈmɒn.ək ] [ ˈbʌt.ə.flaɪ ] бабочка Монарх

  • Phenomena [ fəˈnɒm.ɪ.nə ] явление


(IW)

DIFFERENTIATION TASK

TASK 1. Match the words with definitions 1-5

1.produce young animals A. adapt

2.place where an animal lives B. feed

3.move to another place to live C. migrate

4.eat D. habitat

5.change E. breed

Answers: 1. Breed 2.Habitat 3.Migrate 4.Feed 5.Adapt


TASK 2. Write True Or False.

1. Arctic Foxes become red in the winter.

2. Cobras produce substances like venom.

3. Salmon travel from the ocean to rivers to breed.

4. Monarch butterfly migrates North to spend the summer.

5. Migration is one of the most amazing phenomena in the animal kingdom.

Answers: 1F 2T 3T 4F 5T



LISTENING

Ex 2 p 74.

Grey whale-Серый кит

Arctic tern- Арктическая крачка

Answers: B Grey whale C Arctic tern


Ex 3 p 71.

Answer: 1)Bering Sea, Arctic 2)3 3)Antarctic 4)20.000

Students look at the pictures and try to describe it, and then guess the theme of the lesson. They answer the questions and compare it habitat etc.

















.








Pupils write down new vocabulary.
















Pupils read and translate the text "Animal migration" They have answer for question: "What's main idea?"







Pupils do differentiation task.

Task 1 for pupils A: They should match the words with definitions.

Task 2 for students B: Choose the right answer and write True or False.






Pupils listen MP3player and choose the correct migration routes.













Pupils before listening read the table. Then they listen and complete the table. Pupils can work in pair, then compare answers in pair and check answers with the class.

Verbal evaluation









Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!