КГУ ОШ
(наименование организации образования)
Краткосрочный (поурочный) план
CLIL: Natural science: Adapting to the environment p.74
(тема урока)
|
Unit 5 |
Entertainment and media |
|
|
Teacher name: |
|
|
|
Date: |
23 February 2022 |
|
|
Grade: 7 V |
Number present: |
Number absent: |
|
Theme of the lesson: |
CLIL: Natural science: Adapting to the environment p.74 |
|
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
7.R2 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics 7.L3 understand with some support most of the detail of an argument in extended talk on a limited range of general and curricular topics 7.W8 spell most high-frequency vocabulary accurately for a growing range of familiar general and curricular topics |
|
|
Lesson objectives |
|
|
Plan of the lesson
|
Planned timings |
Teacher’s Activities |
Learner’s activities |
Assessment |
Resources |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2 min |
Org moment. Greeting Hello dear student.
Please write down in your copybook. |
Learners write in the copybook |
Verbal evaluation Every pupils should write date in the copybook Excellent! Good! Nice!!! |
Copybook |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5 min 5 min 10 min 5 min 5 min 5 min |
BRAINSTORM STRATEGY
Teacher shows the pictures of Camel and Polar bear. -Ask pupils where these animals live? -Why Polar bears are able to live in a very cold condition? (hold on to the fat, white color, insufficient food) -How camels have adapted to living in very hot, dry conditions?(fat, he can live without water for a month, dark colour) Pupils guess the theme of the lesson. Today’s theme of the lesson is about Adapting to the Environment. Then teacher presents lesson objectives to the students. Our lesson objectives are identifying the main points in the text; recognize topic vocabulary, choose the correct variant; use new vocabulary, listening about animal migration.
(W,I) READING Pre-teaching vocabulary Teacher shows some new words(your learners should copy them into their vocabulary copybooks):
(IW) DIFFERENTIATION TASK TASK 1. Match the words with definitions 1-5 1.produce young animals A. adapt 2.place where an animal lives B. feed 3.move to another place to live C. migrate 4.eat D. habitat 5.change E. breed Answers: 1. Breed 2.Habitat 3.Migrate 4.Feed 5.Adapt TASK 2. Write True Or False. 1. Arctic Foxes become red in the winter. 2. Cobras produce substances like venom. 3. Salmon travel from the ocean to rivers to breed. 4. Monarch butterfly migrates North to spend the summer. 5. Migration is one of the most amazing phenomena in the animal kingdom. Answers: 1F 2T 3T 4F 5T LISTENING Ex 2 p 74. Grey whale-Серый кит Arctic tern- Арктическая крачка
Ex 3 p 71.
Answer: 1)Bering Sea, Arctic 2)3 3)Antarctic 4)20.000 |
Students look at the pictures and try to describe it, and then guess the theme of the lesson. They answer the questions and compare it habitat etc. . Pupils write down new vocabulary. Pupils read and translate the text "Animal migration" They have answer for question: "What's main idea?" Pupils do differentiation task. Task 1 for pupils A: They should match the words with definitions. Task 2 for students B: Choose the right answer and write True or False. Pupils listen MP3player and choose the correct migration routes. Pupils before listening read the table. Then they listen and complete the table. Pupils can work in pair, then compare answers in pair and check answers with the class. |
Verbal evaluation
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу 1 - айлық Материал тарифі-96% жеңілдік 00 05 00 ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз 1 990 ₸ 49 000₸ 1 айға қосылу Материалға шағымдану Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Жариялаған: Балахметова А. А.Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз Поурочное планирование на тему "Адаптация к окружающей среде" 7 класс
Тақырып бойынша 11 материал табылды
Поурочное планирование на тему "Адаптация к окружающей среде" 7 классМатериал туралы қысқаша түсінік
"Адаптация к окружающей среде" поурочное планирование 7 класс
Материалдың қысқаша нұсқасы КГУ ОШ (наименование организации образования) Краткосрочный (поурочный) план CLIL: Natural science: Adapting to the environment p.74 (тема урока)
Plan of the lesson
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||




















