«Жітіқара ауданы әкімдігінің білім бөлімі» ММ-і
«№2 орта мектеп» КММ-і
Практикалық жұмыс №2
«Күшті өлшеудің практикалық тәсілдері»
(9-сынып)
Ашық сабақ
Өткізген: Таджибаева Г.Т.
Физика пән мұғалімі
2016-2017 о.ж.
Сабақ жоспары
|
Сабақ:П/Ж №2 «Күшті өлшеудің практикалық тәсілдері» |
Мектеп: «№ 2 орта мектеп» КММ |
|||
|
Күні: 15.11.17 ж. |
Мұғалім есімі: Таджибаева Г.Т. |
|||
|
Сынып: 9 |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
||
|
Сабақ негізделген оқу мақсаты(мақсаттары) |
Оқушылар Ньютонның заңдарын еске алып, практикада қолдануын үйренеді. |
|||
|
Сабақ мақсаттары |
Барлық оқушылар: |
|
||
|
Ньютонның үш заңын біледі. |
||||
|
Оқушылардың басым бөлігі |
|
|||
|
Өз ойын жеткізе білуге дағдыланыды. |
||||
|
Кейбір оқушылар: |
|
|||
|
Күштердің бір-бірінен ажыратып, күрделі есептерді шығара алады. |
||||
|
Тілдік мақсат |
Оқушылар: Физикалық ұғымдарын айта алады. |
|||
|
Негізгі сөздер мен тіркестер |
||||
|
Инерция, күш, жылдамдық, үдеу, үйкеліс күші, серіпімділік күш. |
||||
|
Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер: Механикалық қозғалыс, динамика, физикалық шамалар. |
||||
|
Талқылауға арналған тармақтар: І Ұйымдастыру кезеңі ІІ Өткенді қайталау ІІІ Практикалық кезең ІҮ Сабақты бекіту Ү Қорытындылау ҮІ Бағалау ҮІІ Үйге тапсырма |
||||
|
|
||||
|
Сіз неліктен...екенін айта аласыз ба?
|
||||
|
|
||||
|
Жазылым бойынша ұсыныстар: Тақырып бойынша тезистерді, формулуларды, есептерді жазу. |
||||
|
Алдыңғы тақырып |
Зертханалық жұмыс №2 « Горизонталь бойымен қозғалан денені зерделеу» |
|||
|
Жоспар |
|
|||
|
Жоспарланған уақыт 45 мин |
Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, ескертпелерді жазыңыз) |
Ресурстар |
||
|
Басталуы 12 мин |
І Ұйымдастыру кезеңі – 3 мин Оқушлармен амандасу, түгендеу, сабаққа дайындығын тексеру.-1 мин Психологиялық ахуал – «Бұл адам...» ойыны. Ойынның шарты оқушыларға сандықша беріледі сол сандықшаға қарап ішіндегі фотоға сын есім тіркестерін пайдаланып мінездеме беру керек. Мыс: Бұл адам ақылды. (Сандықшада айна тұрады.) Ойынның мақсаты: Өзіңді бағалай алу. ІІ Өткенді қайталау.-10 мин «Ортадағы қаламсап» әдісі – 10 мин
|
Журнал Сандықша, айна. Қаламсаптар |
||
|
Ортасы 22-мин |
ІІІ Практикалық бөлім- 10 мин Деңгейлік тапсырмалар - 10 мин А деңгейі:
№1 Ілмегіндегі тарту күші 15 кН болатын трактор тіркемеге 0,5 м/с2 үдеу береді. Трактордың массасын анықтаңдар.
А-топқа. Ньютонның 3-заңы бойынша Ғ1 =-F2, ендеше, неліктен атқа жегілген арба бағытта жүретінін түсіндіріңдер. В деңгейі:
№2 Массасы 1500 кг автакөлік 0,5 м/с2 үдеумен горизанталь бағытта қозғала бастады. Қозғалысқа кедергі жасайтын күш 500Н тең. Қозғалтқыштың өндіретін тарту күшін анықтаңдар.
В-топқа А. П.Гайдар «Чук пен Гек» «көңілдене ысқырып, орнынан ұшып тұрған олар, шананы жұлқи тартқан кезде шөпке құлап түсті» С деңгейі:
№3 Массасы 0,5кг допты ұрғанда 0,02 секундтан кейін 10 м/с жылдамдыққа ие болады. Соққының орташа күшін табыңдар.
С-топқа А. Байтұрсыновтың аударған «аққу, шортан мен шаян» өлеңіндегі жүктің, бар күштерімен тартсадағы, әлі күнге дейін орнынан қозғалмау себебін механика тұрғысынан түсіндіріңдер. ІҮ Сабақты бекіту–12 мин Әр топқа құрал жабдықтар беріледі. Осы құрал-жабдықтар арқылы териялық білімді практикамен ұштастыру керек. А-деңгей Ньютонның ІІІ заңын практикада көрсету. В-деңгей Ньютонның ІІ заңын практикада көрсету. С-деңгей Гук заңын көрсету (серіпімділік күш). |
Карточкалар Флипчарт, маркер Арқан, гірлер. Машиналар, 250гр. гірлер, қозғалыс сенсоры Серіппе, сызғыш, гірлер. |
||
|
Аяқталуы 11 мин |
Ү Қорытындылау – 8 мин Рефлексия: «5 сөйлем» әдісі Оқушылар бүгінгі сабақтың тақырыбына байланысты дәптерлерге 5 сөйлемдерді жазып, оқиды. ҮІ Бағалау – 2 мин Оқушылар өздерінді бағалайды. ҮІІ Үйге тапсырма- 1 мин Ньютонның үш заңдарын қайталау. Өз бетінше есептерді құрастыру. |
Дәптер Бағалау парағы.
Смайликтер Кітап. |
||
|
Қосымша ақпарат |
|
|
||
В деңгей
|
Атауы |
Белгіленуі |
Өлшем бірлігі |
Формуласы |
|
Ауырлық күші |
|
|
|
|
Үйкеліс күші |
|
|
|
|
Бүкіләлемдік тартылыс заңы |
|
|
|
|
Үдеу |
|
|
|
|
Гук заңы |
|
|
|
А деңгей
|
Атауы |
Белгіленуі |
Өлшем бірлігі |
Формуласы |
|
Ньютонның ІІ заңы |
|
|
|
|
Ньютонның ІІІ заңы |
|
|
|
|
Үйкеліс күші |
|
|
|
|
Үдеу |
|
|
|
С деңгей
|
Атауы |
Белгіленуі |
Өлшем бірлігі |
Формуласы |
|
Тірек реакция күші |
|
|
|
|
Үйкеліс күші |
|
|
|
|
Еркін түсу үдеуі |
|
|
|
|
Ньютонның ІІ заңы |
|
|
|
|
Гук заңы |
|
|
|
|
Бірінші ғарыштық жылдамдық |
|
|
|
А-топқа.
Ньютонның 3-заңы бойынша Ғ1 =-F2, ендеше, неліктен атқа жегілген арба бағытта жүретінін түсіндіріңдер.
В-топқа
А. П.Гайдар «Чук пен Гек» «көңілдене ысқырып, орнынан ұшып тұрған олар, шананы жұлқи тартқан кезде шөпке құлап түсті»
С-топқа
А. Байтұрсыновтың аударған «аққу, шортан мен шаян» өлеңіндегі жүктің, бар күштерімен тартсадағы, әлі күнге дейін орнынан қозғалмау себебін механика тұрғысынан түсіндіріңдер.
№1 Ілмегіндегі тарту күші 15 кН болатын трактор тіркемеге 0,5 м/с2 үдеу береді. Трактордың массасын анықтаңдар.
Бер: ХБЖ: Формула: Шешуі:
Ғ
= 15кН
F=15000 H F=ma m= 15000H/0,5
м/с2=30000кг
а
=0,5
м/с2
a=F/m ж/бы: m=30000
кг
т/к: m-?
№2 Массасы 1500 кг автакөлік 0,5 м/с2 үдеумен горизанталь бағытта қозғала бастады. Қозғалысқа кедергі жасайтын күш 500Н тең. Қозғалтқыштың өндіретін тарту күшін анықтаңдар.
Бер: Формула: Шешуі:
m
= 1500кг Fтар=
Ғкед+ Ғ
Fтар= 500Н+1500кг*0,5
м/с2=1250
Н
а=0,5 м/с2 Ғ= m а ж/бы: Ғ=1250 Н
Ғ
кед=500 Н
Fтар=
Ғкед+ m а
т/к: Ғтар-?
№3 Массасы 0,5кг допты ұрғанда 0,02 секундтан кейін 10 м/с жылдамдыққа ие болады. Соққының орташа күшін табыңдар.
Бер: Формула: Шешуі:
m
= 0,5 кг
F=
m а
F=0,5 кг*
=250
Н
t=0,02 с a= ν/t ж/бы: Ғ=250 Н
ν
=10 м/с
F= m*ν/t
т/к: Ғ-?
Бағалау парағы
|
№ |
Оқушының аты-жөні |
«Ортадағы қалапсап» (сұрақтарға жауап беру) |
Деңгейлік тапсырмалар |
Практика |
5 сөйлем жазу |
Балл |
Баға |
||
|
Карточка |
Есеп шығару |
Проблемалық сұраққа жауап беру |
|||||||
|
1 |
Альмухамедова Камила |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Алиев Гизат |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Басыров Адиль |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Бирликова Асель |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Толық жауап – 2 балл 7-8 балл – «5»
Толық емес жауап (қате бар жауап) – 1 балл 5-6 балл – «4»
Жауап жоқ – 0 балл 3-4 балл –«3»
Бағалау парағы
|
№ |
Оқушының аты-жөні |
«Ортадағы қалапсап» (сұрақтарға жауап беру) |
Деңгейлік тапсырмалар |
Практика |
5 сөйлем жазу |
Балл |
Баға |
||
|
Карточка |
Есеп шығару |
Проблемалық сұраққа жауап беру |
|||||||
|
1 |
Абаубакирова Ақмарал |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Берденова Толқын |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Калибеков Бахытжан |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Сартаев Батырхан |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Толық жауап – 2 балл 7-8 балл – «5»
Толық емес жауап (қате бар жауап) – 1 балл 5-6 балл – «4»
Жауап жоқ – 0 балл 3-4 балл –«3»
Бағалау парағы
|
№ |
Оқушының аты-жөні |
«Ортадағы қалапсап» (сұрақтарға жауап беру) |
Деңгейлік тапсырмалар |
Практика |
5 сөйлем жазу |
Балл |
Баға |
||
|
Карточка |
Есеп шығару |
Проблемалық сұраққа жауап беру |
|||||||
|
1 |
Куншыгаров Олжас |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Менлибаева Альбина |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Сатпаев Диас |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Сыздыков Самурат |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Тапаев Олжас |
|
|
|
|
|
|
|
|
Толық жауап – 2 балл 7-8 балл – «5»
Толық емес жауап (қате бар жауап) – 1 балл 5-6 балл – «4»
Жауап жоқ – 0 балл 3-4 балл –«3»
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Практикалық жұмыс "Күшті өлшеудің практикалық тәсілдері" 9 сынып
Практикалық жұмыс "Күшті өлшеудің практикалық тәсілдері" 9 сынып
«Жітіқара ауданы әкімдігінің білім бөлімі» ММ-і
«№2 орта мектеп» КММ-і
Практикалық жұмыс №2
«Күшті өлшеудің практикалық тәсілдері»
(9-сынып)
Ашық сабақ
Өткізген: Таджибаева Г.Т.
Физика пән мұғалімі
2016-2017 о.ж.
Сабақ жоспары
|
Сабақ:П/Ж №2 «Күшті өлшеудің практикалық тәсілдері» |
Мектеп: «№ 2 орта мектеп» КММ |
|||
|
Күні: 15.11.17 ж. |
Мұғалім есімі: Таджибаева Г.Т. |
|||
|
Сынып: 9 |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
||
|
Сабақ негізделген оқу мақсаты(мақсаттары) |
Оқушылар Ньютонның заңдарын еске алып, практикада қолдануын үйренеді. |
|||
|
Сабақ мақсаттары |
Барлық оқушылар: |
|
||
|
Ньютонның үш заңын біледі. |
||||
|
Оқушылардың басым бөлігі |
|
|||
|
Өз ойын жеткізе білуге дағдыланыды. |
||||
|
Кейбір оқушылар: |
|
|||
|
Күштердің бір-бірінен ажыратып, күрделі есептерді шығара алады. |
||||
|
Тілдік мақсат |
Оқушылар: Физикалық ұғымдарын айта алады. |
|||
|
Негізгі сөздер мен тіркестер |
||||
|
Инерция, күш, жылдамдық, үдеу, үйкеліс күші, серіпімділік күш. |
||||
|
Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер: Механикалық қозғалыс, динамика, физикалық шамалар. |
||||
|
Талқылауға арналған тармақтар: І Ұйымдастыру кезеңі ІІ Өткенді қайталау ІІІ Практикалық кезең ІҮ Сабақты бекіту Ү Қорытындылау ҮІ Бағалау ҮІІ Үйге тапсырма |
||||
|
|
||||
|
Сіз неліктен...екенін айта аласыз ба?
|
||||
|
|
||||
|
Жазылым бойынша ұсыныстар: Тақырып бойынша тезистерді, формулуларды, есептерді жазу. |
||||
|
Алдыңғы тақырып |
Зертханалық жұмыс №2 « Горизонталь бойымен қозғалан денені зерделеу» |
|||
|
Жоспар |
|
|||
|
Жоспарланған уақыт 45 мин |
Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, ескертпелерді жазыңыз) |
Ресурстар |
||
|
Басталуы 12 мин |
І Ұйымдастыру кезеңі – 3 мин Оқушлармен амандасу, түгендеу, сабаққа дайындығын тексеру.-1 мин Психологиялық ахуал – «Бұл адам...» ойыны. Ойынның шарты оқушыларға сандықша беріледі сол сандықшаға қарап ішіндегі фотоға сын есім тіркестерін пайдаланып мінездеме беру керек. Мыс: Бұл адам ақылды. (Сандықшада айна тұрады.) Ойынның мақсаты: Өзіңді бағалай алу. ІІ Өткенді қайталау.-10 мин «Ортадағы қаламсап» әдісі – 10 мин
|
Журнал Сандықша, айна. Қаламсаптар |
||
|
Ортасы 22-мин |
ІІІ Практикалық бөлім- 10 мин Деңгейлік тапсырмалар - 10 мин А деңгейі:
№1 Ілмегіндегі тарту күші 15 кН болатын трактор тіркемеге 0,5 м/с2 үдеу береді. Трактордың массасын анықтаңдар.
А-топқа. Ньютонның 3-заңы бойынша Ғ1 =-F2, ендеше, неліктен атқа жегілген арба бағытта жүретінін түсіндіріңдер. В деңгейі:
№2 Массасы 1500 кг автакөлік 0,5 м/с2 үдеумен горизанталь бағытта қозғала бастады. Қозғалысқа кедергі жасайтын күш 500Н тең. Қозғалтқыштың өндіретін тарту күшін анықтаңдар.
В-топқа А. П.Гайдар «Чук пен Гек» «көңілдене ысқырып, орнынан ұшып тұрған олар, шананы жұлқи тартқан кезде шөпке құлап түсті» С деңгейі:
№3 Массасы 0,5кг допты ұрғанда 0,02 секундтан кейін 10 м/с жылдамдыққа ие болады. Соққының орташа күшін табыңдар.
С-топқа А. Байтұрсыновтың аударған «аққу, шортан мен шаян» өлеңіндегі жүктің, бар күштерімен тартсадағы, әлі күнге дейін орнынан қозғалмау себебін механика тұрғысынан түсіндіріңдер. ІҮ Сабақты бекіту–12 мин Әр топқа құрал жабдықтар беріледі. Осы құрал-жабдықтар арқылы териялық білімді практикамен ұштастыру керек. А-деңгей Ньютонның ІІІ заңын практикада көрсету. В-деңгей Ньютонның ІІ заңын практикада көрсету. С-деңгей Гук заңын көрсету (серіпімділік күш). |
Карточкалар Флипчарт, маркер Арқан, гірлер. Машиналар, 250гр. гірлер, қозғалыс сенсоры Серіппе, сызғыш, гірлер. |
||
|
Аяқталуы 11 мин |
Ү Қорытындылау – 8 мин Рефлексия: «5 сөйлем» әдісі Оқушылар бүгінгі сабақтың тақырыбына байланысты дәптерлерге 5 сөйлемдерді жазып, оқиды. ҮІ Бағалау – 2 мин Оқушылар өздерінді бағалайды. ҮІІ Үйге тапсырма- 1 мин Ньютонның үш заңдарын қайталау. Өз бетінше есептерді құрастыру. |
Дәптер Бағалау парағы.
Смайликтер Кітап. |
||
|
Қосымша ақпарат |
|
|
||
В деңгей
|
Атауы |
Белгіленуі |
Өлшем бірлігі |
Формуласы |
|
Ауырлық күші |
|
|
|
|
Үйкеліс күші |
|
|
|
|
Бүкіләлемдік тартылыс заңы |
|
|
|
|
Үдеу |
|
|
|
|
Гук заңы |
|
|
|
А деңгей
|
Атауы |
Белгіленуі |
Өлшем бірлігі |
Формуласы |
|
Ньютонның ІІ заңы |
|
|
|
|
Ньютонның ІІІ заңы |
|
|
|
|
Үйкеліс күші |
|
|
|
|
Үдеу |
|
|
|
С деңгей
|
Атауы |
Белгіленуі |
Өлшем бірлігі |
Формуласы |
|
Тірек реакция күші |
|
|
|
|
Үйкеліс күші |
|
|
|
|
Еркін түсу үдеуі |
|
|
|
|
Ньютонның ІІ заңы |
|
|
|
|
Гук заңы |
|
|
|
|
Бірінші ғарыштық жылдамдық |
|
|
|
А-топқа.
Ньютонның 3-заңы бойынша Ғ1 =-F2, ендеше, неліктен атқа жегілген арба бағытта жүретінін түсіндіріңдер.
В-топқа
А. П.Гайдар «Чук пен Гек» «көңілдене ысқырып, орнынан ұшып тұрған олар, шананы жұлқи тартқан кезде шөпке құлап түсті»
С-топқа
А. Байтұрсыновтың аударған «аққу, шортан мен шаян» өлеңіндегі жүктің, бар күштерімен тартсадағы, әлі күнге дейін орнынан қозғалмау себебін механика тұрғысынан түсіндіріңдер.
№1 Ілмегіндегі тарту күші 15 кН болатын трактор тіркемеге 0,5 м/с2 үдеу береді. Трактордың массасын анықтаңдар.
Бер: ХБЖ: Формула: Шешуі:
Ғ
= 15кН
F=15000 H F=ma m= 15000H/0,5
м/с2=30000кг
а
=0,5
м/с2
a=F/m ж/бы: m=30000
кг
т/к: m-?
№2 Массасы 1500 кг автакөлік 0,5 м/с2 үдеумен горизанталь бағытта қозғала бастады. Қозғалысқа кедергі жасайтын күш 500Н тең. Қозғалтқыштың өндіретін тарту күшін анықтаңдар.
Бер: Формула: Шешуі:
m
= 1500кг Fтар=
Ғкед+ Ғ
Fтар= 500Н+1500кг*0,5
м/с2=1250
Н
а=0,5 м/с2 Ғ= m а ж/бы: Ғ=1250 Н
Ғ
кед=500 Н
Fтар=
Ғкед+ m а
т/к: Ғтар-?
№3 Массасы 0,5кг допты ұрғанда 0,02 секундтан кейін 10 м/с жылдамдыққа ие болады. Соққының орташа күшін табыңдар.
Бер: Формула: Шешуі:
m
= 0,5 кг
F=
m а
F=0,5 кг*
=250
Н
t=0,02 с a= ν/t ж/бы: Ғ=250 Н
ν
=10 м/с
F= m*ν/t
т/к: Ғ-?
Бағалау парағы
|
№ |
Оқушының аты-жөні |
«Ортадағы қалапсап» (сұрақтарға жауап беру) |
Деңгейлік тапсырмалар |
Практика |
5 сөйлем жазу |
Балл |
Баға |
||
|
Карточка |
Есеп шығару |
Проблемалық сұраққа жауап беру |
|||||||
|
1 |
Альмухамедова Камила |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Алиев Гизат |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Басыров Адиль |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Бирликова Асель |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Толық жауап – 2 балл 7-8 балл – «5»
Толық емес жауап (қате бар жауап) – 1 балл 5-6 балл – «4»
Жауап жоқ – 0 балл 3-4 балл –«3»
Бағалау парағы
|
№ |
Оқушының аты-жөні |
«Ортадағы қалапсап» (сұрақтарға жауап беру) |
Деңгейлік тапсырмалар |
Практика |
5 сөйлем жазу |
Балл |
Баға |
||
|
Карточка |
Есеп шығару |
Проблемалық сұраққа жауап беру |
|||||||
|
1 |
Абаубакирова Ақмарал |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Берденова Толқын |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Калибеков Бахытжан |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Сартаев Батырхан |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Толық жауап – 2 балл 7-8 балл – «5»
Толық емес жауап (қате бар жауап) – 1 балл 5-6 балл – «4»
Жауап жоқ – 0 балл 3-4 балл –«3»
Бағалау парағы
|
№ |
Оқушының аты-жөні |
«Ортадағы қалапсап» (сұрақтарға жауап беру) |
Деңгейлік тапсырмалар |
Практика |
5 сөйлем жазу |
Балл |
Баға |
||
|
Карточка |
Есеп шығару |
Проблемалық сұраққа жауап беру |
|||||||
|
1 |
Куншыгаров Олжас |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Менлибаева Альбина |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Сатпаев Диас |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Сыздыков Самурат |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Тапаев Олжас |
|
|
|
|
|
|
|
|
Толық жауап – 2 балл 7-8 балл – «5»
Толық емес жауап (қате бар жауап) – 1 балл 5-6 балл – «4»
Жауап жоқ – 0 балл 3-4 балл –«3»
шағым қалдыра аласыз















