Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Unit: 8 Travel and Tourism

    School № 161 named after Zh.Zhabayev

    Date: 09.04.2024

    Teacher's name: Nurgabylova Gulshat Dusebekovna

    Class: 9

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Present simple and continuous for future. I can talk about travel arrangements.

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    9.2.7.1- recognize typical features at word, sentence and text level of a wide range of spoken genres;

    9.6.4.1- organize and present information clearly to others

    Lesson objectives to:

    - read the dialogue and understand the main idea of travel arrangements

    - use Present simple and continuous and do exercises with grammar material

    The course of the lesson.

    Planned timings

    Teacher's actions

    Pupil`s actions

    Assessment

    Resources


    Greeting.

    Organization moment.

    2 min.

    Good morning, dear students. I’m glad to see you.

    • How are you today?

    • What is the weather like today?

    • What date\day is it today?





    Check the home task

    Teacher checks the home task: Ex 4 p 95


    The students greet the teacher. 


    How are you?

    It’s sunny/ cold/ hot.







    Students read their home task

    Students respond to greeting and take their places







    Whiteboard











    Teacher divides the class into 3 groups by leaves of different colors - teams of red, yellow, blue;

    Students are divided into 3 groups and take their places





    Warming up: On the board the students see a picture / illustration depicting the following: Two friends sitting together looking at the phone. The following speech bubbles are depicted: “Are you doing anything tonight?” – “Yes, I’m seeing a movie with Lucy.”

    Under the illustration is written: “What are your arrangements for this week?”


    T: Students, how do you think what is the theme of our today’s lesson?

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Students will understand that they are going to speak about the use of Present Continuous and Present Simple for future.


    Descriptor:

    A learner

    - watches the picture;

    - answers the questions;

    - predicts the theme of the lesson






    PPT




    Rule


    Main part of the lesson


    2 min

    Rule:

    We can use the Present Simple to talk about schedules and timetables.

    We can use the Present Continuous to talk about arrangements in the future. ​

    1. The first night on Mars you’re staying in the luxury Inter Stellar Hotel. (Present Continuous)

    2. The tour starts at 2.30.(Present Simple)

    Students listen to the teacher’s explanation and say their opinion about rule






    Whiteboard

    PPT



    Middle of the lesson

    While reading

    Teacher asks students to complete the dialogue with the present simple or continuous form of the verbs in brackets. Then listen and check.


    GROUP WORK

    READING


    Mum: What time 1 (you / meet) John

    tomorrow?

    Frank: 8.00.

    Mum: 8.00? That’s a bit late. The bus 2

    (leave) at 8.10.

    Frank: When 3 (the next one / go)?

    Mum: Let’s see. There’s one which 4 (set off) at 9.00 and 5 (arrive) in London at 9.45.

    Frank: Oh, that’s OK. There’s no hurry. The match 6 (not / start) until 3 p.m. tomorrow.

    Mum: 7 (you / do) anything after the match?

    Frank: Yes, I 8 (go) for a pizza with the team.

    Students work in groups and complete the dialogue with the present simple or continuous form of the verbs in brackets. Then listen and check. .

    Descriptor:

    A learner

    -work in groups

    - Reads and understands the meaning of the dialogues.

    -



    Students evaluate themselves using evaluation lists.

    Whiteboard

    PPT

    English plus p 97

    Exercise 4

    https://youtu.be/zk9lvt4uyLI?si=jnZFXjbjmgO6-jh7



    Teacher asks pupils to work individually and gave them unusual task. Each pupil takes one cards from the pigeons and complete the questions about a weekend trip using the present simple or continuous form of the verbs in the box


    List of words: stay visit get leave arrive take eat see

    INDIVIDUAL WORK

    SPEAKING AND WRITING

    PIGEONS’ METHOD

    1. What city you?

    2. How you there?

    3. What time you?

    4. How long the journey?

    5. What time you at your destination?


    Students work individually, takes one cards from the pigeons and complete the questions about a weekend trip using the present simple or continuous form of the verbs in the box

    Descriptor:

    A learner

    - Works individually

    - takes one cards from the pigeons

    - complete the questions about a weekend trip using the present simple or continuous form of the verbs in the box



    Whiteboard

    PPT

    English plus p 97

    Exercise 5



    Teacher asks students to stand in the circle and she turns on the music then students should wear a hat to each other. When music stopped, that student should make sentence using the Present simple and continuous.


    GROUP WORK

    SPEAKING

    FUNNY HAT’ METHOD


    Students work individually, stand in the circle and teacher turns on the music, students should wear a hat to each other when music stopped that student should answer the questions

    Descriptor:

    A learner

    - Works individually

    - stand in the circle

    - wear a hat to each other

    -answer the questions

    Whiteboard

    PPT



    Teacher asks students to look at the trees and make a poster. They should find and match time words in 3 minutes. This should help them improve their understanding of tense

    GROUP WORK

    SPEAKING

    Students works in groups, look at the trees and make a poster. They should find and match time words in 3 minutes. This should help them improve their understanding of tense

    Descriptor:

    A learner

    - work in a groups

    - look at the trees

    - make a poster

    Whiteboard

    PPT



    5 min

    Mind map”

    method





    Teacher instructs students to discuss the following using present continuous and future simple for future events: “What do you think the world is going to be like in the year 2050? Please talk about this.


    GROUP WORK

    SPEAKING


    Students work in groups and discuss, answer the questions then defends it


    Descriptor:

    A learner

    -works in a group

    - discuss the question using given grammar

    - defends it



    Whiteboard

    PPT



    The end of the lesson

    2 min.

    Teacher gives a homework- Ex 6 p 97 and comment the work of Sts.

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Нургабылова Гулшат Дюсебековна
    30 Сәуір 2024
    525
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Present Simple and Present Continuous for future 9th grade

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Present Simple and Present Continuous for future 9th grade

    Материал туралы қысқаша түсінік
    - read the dialogue and understand the main idea of travel arrangements - use Present simple and continuous and do exercises with grammar material
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Unit: 8 Travel and Tourism

    School № 161 named after Zh.Zhabayev

    Date: 09.04.2024

    Teacher's name: Nurgabylova Gulshat Dusebekovna

    Class: 9

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Present simple and continuous for future. I can talk about travel arrangements.

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    9.2.7.1- recognize typical features at word, sentence and text level of a wide range of spoken genres;

    9.6.4.1- organize and present information clearly to others

    Lesson objectives to:

    - read the dialogue and understand the main idea of travel arrangements

    - use Present simple and continuous and do exercises with grammar material

    The course of the lesson.

    Planned timings

    Teacher's actions

    Pupil`s actions

    Assessment

    Resources


    Greeting.

    Organization moment.

    2 min.

    Good morning, dear students. I’m glad to see you.

    • How are you today?

    • What is the weather like today?

    • What date\day is it today?





    Check the home task

    Teacher checks the home task: Ex 4 p 95


    The students greet the teacher. 


    How are you?

    It’s sunny/ cold/ hot.







    Students read their home task

    Students respond to greeting and take their places







    Whiteboard











    Teacher divides the class into 3 groups by leaves of different colors - teams of red, yellow, blue;

    Students are divided into 3 groups and take their places





    Warming up: On the board the students see a picture / illustration depicting the following: Two friends sitting together looking at the phone. The following speech bubbles are depicted: “Are you doing anything tonight?” – “Yes, I’m seeing a movie with Lucy.”

    Under the illustration is written: “What are your arrangements for this week?”


    T: Students, how do you think what is the theme of our today’s lesson?

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Students will understand that they are going to speak about the use of Present Continuous and Present Simple for future.


    Descriptor:

    A learner

    - watches the picture;

    - answers the questions;

    - predicts the theme of the lesson






    PPT




    Rule


    Main part of the lesson


    2 min

    Rule:

    We can use the Present Simple to talk about schedules and timetables.

    We can use the Present Continuous to talk about arrangements in the future. ​

    1. The first night on Mars you’re staying in the luxury Inter Stellar Hotel. (Present Continuous)

    2. The tour starts at 2.30.(Present Simple)

    Students listen to the teacher’s explanation and say their opinion about rule






    Whiteboard

    PPT



    Middle of the lesson

    While reading

    Teacher asks students to complete the dialogue with the present simple or continuous form of the verbs in brackets. Then listen and check.


    GROUP WORK

    READING


    Mum: What time 1 (you / meet) John

    tomorrow?

    Frank: 8.00.

    Mum: 8.00? That’s a bit late. The bus 2

    (leave) at 8.10.

    Frank: When 3 (the next one / go)?

    Mum: Let’s see. There’s one which 4 (set off) at 9.00 and 5 (arrive) in London at 9.45.

    Frank: Oh, that’s OK. There’s no hurry. The match 6 (not / start) until 3 p.m. tomorrow.

    Mum: 7 (you / do) anything after the match?

    Frank: Yes, I 8 (go) for a pizza with the team.

    Students work in groups and complete the dialogue with the present simple or continuous form of the verbs in brackets. Then listen and check. .

    Descriptor:

    A learner

    -work in groups

    - Reads and understands the meaning of the dialogues.

    -



    Students evaluate themselves using evaluation lists.

    Whiteboard

    PPT

    English plus p 97

    Exercise 4

    https://youtu.be/zk9lvt4uyLI?si=jnZFXjbjmgO6-jh7



    Teacher asks pupils to work individually and gave them unusual task. Each pupil takes one cards from the pigeons and complete the questions about a weekend trip using the present simple or continuous form of the verbs in the box


    List of words: stay visit get leave arrive take eat see

    INDIVIDUAL WORK

    SPEAKING AND WRITING

    PIGEONS’ METHOD

    1. What city you?

    2. How you there?

    3. What time you?

    4. How long the journey?

    5. What time you at your destination?


    Students work individually, takes one cards from the pigeons and complete the questions about a weekend trip using the present simple or continuous form of the verbs in the box

    Descriptor:

    A learner

    - Works individually

    - takes one cards from the pigeons

    - complete the questions about a weekend trip using the present simple or continuous form of the verbs in the box



    Whiteboard

    PPT

    English plus p 97

    Exercise 5



    Teacher asks students to stand in the circle and she turns on the music then students should wear a hat to each other. When music stopped, that student should make sentence using the Present simple and continuous.


    GROUP WORK

    SPEAKING

    FUNNY HAT’ METHOD


    Students work individually, stand in the circle and teacher turns on the music, students should wear a hat to each other when music stopped that student should answer the questions

    Descriptor:

    A learner

    - Works individually

    - stand in the circle

    - wear a hat to each other

    -answer the questions

    Whiteboard

    PPT



    Teacher asks students to look at the trees and make a poster. They should find and match time words in 3 minutes. This should help them improve their understanding of tense

    GROUP WORK

    SPEAKING

    Students works in groups, look at the trees and make a poster. They should find and match time words in 3 minutes. This should help them improve their understanding of tense

    Descriptor:

    A learner

    - work in a groups

    - look at the trees

    - make a poster

    Whiteboard

    PPT



    5 min

    Mind map”

    method





    Teacher instructs students to discuss the following using present continuous and future simple for future events: “What do you think the world is going to be like in the year 2050? Please talk about this.


    GROUP WORK

    SPEAKING


    Students work in groups and discuss, answer the questions then defends it


    Descriptor:

    A learner

    -works in a group

    - discuss the question using given grammar

    - defends it



    Whiteboard

    PPT



    The end of the lesson

    2 min.

    Teacher gives a homework- Ex 6 p 97 and comment the work of Sts.

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 9 сынып
    30.04.2024
    525
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Нургабылова Гулшат Дюсебековна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации