Материалдар / 'Professions'
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

'Professions'

Материал туралы қысқаша түсінік
5-сыныпқа арналған "Professions" тақырыбында ҚМЖ
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Secondary school named after D. Konaev

Lesson title: Professions

Unit: World of Work




Teacher`s name:

M. Kaskelenova



Date:

29.11.2023



Grade:

5 Г

Number present:

Number absent:

Lesson title:

Professions



Learning objectives:

5.2.6.1 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics;

5.6.16.1 use conjunctions so, if, when, where, before, after to link parts of sentences on a limited range of familiar general and curricular topics;

Lesson objectives:

All learners will be able to:

- identify the meaning of new words from context in the listening text

- apply different conjunctions without mistakes

Lesson procedure:

Lesson stages\ Planned timings

Teacher`s actions

Learners` actions

Assessment

Resources

Start

7 min


The teacher greets students, checks their preparation for the lesson and homework

Learners respond the teacher`s questions and present their homework

Teacher`s oral comments


Warm up

5 min

The teacher suggests learners to practice the following tongue twister:

Nine nice night nurses nursing nicely.

Learners do the task

Monitoring notes


Middle

10 min










10 min















8 min




















Task 1: Look at the jobs (A-H) in the pictures and say the names of jobs in their language

doctor, gardener, pizza delivery boy, theme park mascot, baker, accountant, cashier

Descriptor: A learner translates the words accordingly

Task 2: Work in pairs listen to the recording and identify the right picture













Task 3: Fill in the gaps with a suitable conjunction if, when, so:

1. _ he works at night, he`s tired. 2. The alarm clock didn`t go off, _ Maria was late to work. 3. We go out _ my dad has a day off at work.

Learners study the pictures and translate the words








Learners listen to the audio in pairs and mark the pictures

Differentiation:

All learners identify 4-5 pictures correctly

Most learners identify 6-7 pictures correctly

Some learners identify all 8 pictures correctly

Learners do the task



Teacher`s oral comments









Peer assessment














Self-assessment












S\B ex. 1 p. 44










S\B ex. 2 p. 44














worksheets

End

5 min

The teacher asks learners to reflect on the lesson using “Harvesting”

Learners reflect on the lesson by saying what they liked\didn`t like about the lesson

Harvesting


Home task

W\B ex. 1





Checked up:







































Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!