Материалдар / Professions

Professions

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі сабағынан ашық сабақ
Авторы:
08 Қаңтар 2025
90
0 рет жүктелген
Материал тегін
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Unit :3

Secondary school named after

Date:

Teacher’s name: Abdrasilova Dilnura


Grade 4

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Professions

Learning objective(s) that this lesson is contributing to

4.1.1.1 understand a wiber range of instructions for performing activities in the lesson

4.2.1.1 make basic statements which provide information on an increasing range of general and some curricular topics

4.3.1.1 recognize, identify and pronounce with support more words in the text


Lesson objective

- read the text about Professions

-answer the questions without support.

-Complete the task

Stage, timings

Teacher’s instructions\actions

Students’ actions

Assessment

Resources

Beginning

4 minute

Greeting

Teacher greets the students and sets friendly atmosphere with class.

Psychological attitude


Teacher divides class into two groups with qr kod

1-group

2-group


Warm up

Match the given words with the right pictures


Checking home task



Students respond to greeting







Students complete the task through the platform



Teacher give for students cards

Check your marks in this cards in each task

Descriptors:

- Match the given words with the right pictures












https://learningapps.org/watch?v=pes5boxia24





Pre- lead-in

5 minutes

In order to involve students in the learning process and arouse interest in the topic of the lesson, a video on artificial intelligence will be shown


-What did you understand from this video?

-What is the title of today’s lesson?


Teacher asks to guess the title of the topic


Students watch the video and answer the questions in pairs and in the whole group




Think about today’s topic by watching the video

Verbal assessment

video




















Pre-reading

vocabulary

5 minutes














While reading

7 minutes














New words

Computer programmer- Компьютерный программист

Mechanic-механик

Nurse-медсестра

Electricion-электрик

Shop assistant- Продавец-консультант

News reporter- Репортер новостей

Waitress- Официантка

Photographer-фотограф

Dentist-стоматолог

Architect-архитектор


Watch the video and repeat

Professions”


Group work

Reading for specific information

read the text and do the task:


1-group read the text

answer the questions


2-group read the text about

Answer the questions



Pair work

read the sentences and find professions



Individual work


EX:17 complete the sentences








Students repeat new words














Students carefully read the text

Each group on a given topic

Preparing a presentation







Students read the sentences and find professionsthrough platform

















Whole class feedback


Descriptors:

-repeat new words











Descriptor:

- reads the text

- Answer the questions

-










Descriptor:

- read the sentences

- find professions

FA 2 p




Descriptor:

- complete the sentences

FA 2 p
























Video











Cards











https://wordwall.net/resource/82373813







SB p56






Controlled practice\

energizer

7 min

Connect the puzzles

will find information about the professions by making a puzzle







Students will

find information about the professions by making a puzzle






Descriptor:

- find information about the professions by making a puzzle

FA 3 p

Puzzle


Freer practice

5 min

Speaking

Magic cards” choose cards and answer the questions

With platform


Students answer the questions


Descriptors:

-answers the questions

correctly

FA 3 p





Ending minutes

2 minutes

Feedback

The teacher analyses common errors made by students during the lesson, especially during the speaking part, without telling whose error it is


Reflection.

Individual work


"Voting"

Each student creates feedback about their impressions of today's lesson using "Voting"



Students listen to teacher’s language feedback






Self - assessment



https://interacty.me/projects/5dd2ac15ed7dde7c












End of the lesson

2 min

Home task:




End

1min

Feedback: Teacher asks students what task was difficult to them and which pair worked well.


























Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі