Professions

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Professions

Материал туралы қысқаша түсінік
4.1.3.1 understand the main ideas of short dialogues on a wide range of general and academic topics with support; 4.2.1.1 compose simple sentences about oneself on a wide range of general topics;
Материалдың қысқаша нұсқасы


Unit 4. Professions and ways of Communication

Lesson 27

Teacher name: Sidakova A.


Date: 10.12.2024


Grade: 4

Number present: 10

absent:0

Lesson title

Professions

Learning objectives


4.1.3.1 understand the main ideas of short dialogues on a wide range of general and academic topics with support;

4.2.1.1 compose simple sentences about oneself on a wide range of general topics;

Lesson objectives

Learners will be able to:

- talk about professions

Values ​​and its purpose:

Unity and Solidarity

Ability to defend the results of joint work with others

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

5 min











Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Ask the pupils questions about their daily routine. Elicit their answers

Lead – In

Students of the class are listed.


Students' attention is drawn to the lesson.


Learners answer the question


Determines the topic and purpose of the lesson


Students say different words from the picture


What are there around your house?

Is there a post office?

Is there a school near your house?


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment











Descriptor:

-can speak fluently on theme

-can follow the structure

Total: 2point





5

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min












Ex:16 P:56

Put the Jobs poster up on the board. Point to the jobs, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat, chorally and/or individually.

Play the CD.The pupils listen.point to the words and repeat. Then they complete the activity. Check their answers.

Ex: 17 P: 56

Read aloud the example and explain the activity. Explain that the sentences are clues for the pupils to find the correct answer. Allow the pupils some time fo complete the activity. Check their answers.






Ex: 18 P: 56

Play the CD, twice, if necessary. The pupils listen and complete the activity. Check their answers.





Ex: 19 P: 57

Say, then write: Tom. Nick and George are friends. Tom is the tallest of all. Nick is the youngest in the class. Underline the words in bold. The pupils repeat chorally and/or individually. Elicit the spelling rules for the superlative. Explain the irregular adjectives.


Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Pupils listen and repeat. Then match.

ANSWERS

2 i

3 h

4 c

5 d

6 f

7 e

8 g

9 j

10 b


Pupils read and complete.

ANSWERS

2 nurse

3 computer programmer

4 news reporter

5 waitress

6 architect


Pupils listen and match.

ANSWERS

1 B

2 D

3 E

4 A

5 F



Pupils look, read and complete

ANSWERS

2 the slowest

3 the kindest

4 the tastiest

5 the bigges

Descriptor:

- listen and repeat

- complete the activity

Total: 1 point







Descriptor:

- read the sentences

- complete the activity







Descriptor:

- put in order

-answer the questions

Total: 1 point



-Make CCQ questions Yes / No

Flashcards








End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex:

Home task:

What worked well for you in today’s class? 

What could we have done differently to make today’s class better for you? 

What are you wondering about after today’s lesson? 


Poster Success











Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
25.03.2025
167
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі