2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Professions, Grade 5

Professions, Grade 5

Материал туралы қысқаша түсінік
Балалардың жас ерекшеліктері ескеріле отырып, ойын іс-әрекеті арқылы оқу іс-әрекетіне қызықты әдіс-тәсілдер арқылы жасалған ашық сабақ жұмысы.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады



Unit 4: The world of work

School: A.S.Pushkin Secondary School

Date: 08.12.2022

Teacher name: Zheniskhan Aigerim Manatkyzy

Grade: 5 A

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Professions

Learning objectives

5.L1understand a sequence of supported classroom instructions

5.S4 respond with limited flexibility at sentence level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics

5.R7 recognise typical features at word, sentence and text level in a limited range of written genres

Lesson objectives

Understand and use the new words in the sentences.

To respond the flexibility sentences to the unexpected comments

Plan

Planned timings

Teacher’s activities

Learners’ activities

Evaluation

Resources

Start

10 min


ORG. MOMENT

Mirror”

Now children, in this magic box, there is a picture of my favorite learner in this class.

Who wants to see?


Yes, you all are my favorite learners


I will give three colored paper hearts to divide the children into 3 groups


What was your home task?

BRAIN STORM.

Listening to video resource to lead– in the theme.

1) Who is he? - He is a taxi-driver.

2) Who is he? - He is a policeman.

3) Who is he? - He is a horse-trainer.

4) Who is she? - She is a dog-groomer.

5) Who is he? - He is a fisherman.

Learners look at the magic box and sees himself in the mirror













Learners look at the picture and name the profession.

















Verbal evaluation




















https://wordwall.net/ru/resource/26281533

Middle

25 min











Task 1. Question- answer work by S- S interaction.

1) Do you like a fisherman?

2) Do you like a horse-trainer?

3) Do you like a policeman?

4) Is it interesting to be a dog-groomer?

5) Is it interesting to be a taxi-driver?


Descriptor:

Make closed questions.

Make open questions.

Answer closed questions.

Answer open questions.


Task 2.

Video game Blooket

Crypto Hack is a Blooket game mode where the objective is to get as much crypto as you can, while stealing crypto from other players. At the start of the game, you have a choice of five different passwords, such as "WHODAG00SE" and "Bluebird61". Then, you start answering questions. Answer a question, and if you are correct, get a choice of three random abilities that are hidden. If your answer is incorrect, nothing happens.


Task 3. GW

Profession

Hello! My name is Tom. I'm 11 years old. I have a father. His name is Mike. He is a doctor. I have a mother. Her name is Liz. She is a teacher. My father studied well at school. He participated in the competitions, Olympiads. Always he says me to study well at school. I want to be a doctor as my father. So I must learn all subjects very well.


Groups will answer the given questions

1) What is Tom's father's name?

2) What is his profession?

3) What is Tom's mother's name?

4) What is her profession?

5) What do you want to be in the future?

6) Do you like Tom's father's profession?


Task 4. PW. Make up a dialogue using closed and opened questions. (S- S interaction) "What do you want to be?"

D: Hello!

S: Hello!

D: How are you?

S: I'm OK. And you?

D: I'm fine, thanks.

S: What is your hobby?

D: My hobby is listening to music. What is your hobby?

S: My hobby is drawing pictures.

D: What do you want to be?

S: I want to be a doctor. And what do you want to be?

D: I want to be a teacher.

S: Good bye!

D: Good bye!



Descriptor:

Make up a dialogue

Use closed questions.

Use opened questions.


Learners work out 5 questions in their groups to an other group in written form and answer the other group's questions





















Learners read the text and answer the questions












Mutual avaluation














Individual avaluation




















Mutual avaluation






End

5 min

REFLECTION

- what they learned

- what remained unclear for them

- what they need to continue working on

Home task: make a short story about your parent’s profession

Saying goodbye

At the end of the lesson, students reflect by the "Traffic lights"

Self-assessment



























Қарастырылды:

ӘБ жетекшісі

А.А.Нурпеисова_________


«08» желтоқсан 2022ж

Келісілген:

директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары А.К.Сагиева __________



«08» желтоқсан 2022ж

Бекітемін:

ШҚО ББ Ұлан ауданы бойынша білім бөлімінің «А.С.Пушкин атындағы орта мектебі» КММ директорының м.а А.К.Сагиева _________

«08» желтоқсан 2022ж





Сабақ тақырыбы: “ Profession”

Picture 1







Ағылшын тілі пәні мұғалімі: Женісхан Ә.М

Сынып: 5 «А»









2022-2023 оқу жылы





31 Наурыз 2025
227
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі