Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Project: making a poster for fashion show 7 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
UnitClothes and
Fashion
School: named after
K.Shaimenova
Date:
17.03.2021
Teacher name: Mahmetova
Zh.E
Class:7Ә
Number present:
6
Absent:0
Themeof the
lesson:
Project: making a
poster for fashion show
Learning
objectives(s) that this lesson is contributing
to
7.S6 communicate meaning
clearly at sentence and discourse level during group and whole
class exchanges
7.S7 use appropriate
subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited
range of general topics, and some curricular
topics
7.L4 understand with limited
support the main points of extended talk on a range of general and
curricular topics
Lesson
objectives
All learners will be able
to:
- Use speaking skills to solve
problems using subject-specific
vocabulary.
Most learners will be able
to:
- Understand the main points
in a text.
Some learners will be able
to:
- Use speaking and
listening skills to solve problems
creatively
Value
links
Responsibility,
respect
Cross curricular
links
Literature
ICT
skills
Interactive white
board
Previous
learning
Comparatives and
superlatives
PLAN
Plannedtimings
Planned
activities
Learners’
activities
Evaluation
Resourses
Beginning
2min
1. Organizational
moment.
Good morning,
pupils. How are you? I am very glad to see you. Today we are going
to have a group work. You will make a poster to promote a fashion
show.
Greeting students
3min
Updating
knowledge.
Teacher shows a short video
about fashion and clothes.
Learners should
guess the theme of the lesson according to the
video
F
A
Youtube.com
https://www.youtube.com/watch?v=lrmbwThy3Iw
“Fasion” ,
“Clothes”
-Ss are introduced with
the learning
objectives.
-Checking up the
homework.
Dividing into two
groups
F
A
materials for dividing into
groups
5
min
Let’s talk a little bit
about“What is it clothes and
fashion?”
Look at the white board and
listen
PPT
Middle
5
min
New
words:
Fashion –
cән
Style
–стиль
Brand
–бренд
Clothes
–киімдер
Shop
–дүкен
Sale
–жеңілдік
Casual –
Күнделікті
Wear -
Кию
Students repeat a new words
and write them in copybooks
F
A
PPT
White
board
5min
Reading
Ex 1 p
102
Students read the
poster and make notes to
answer
F
A
Assessment
sheet
Laser 7
book
5
min
Answering
questions
P 102 ex
2
Students answer the questions
in groups
F
A
Assessment
sheets
Laser 7
book
1min
Relax
time
Doing
exercises
https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0
9min
Today at our lesson
we’re going to continue speaking about fashion, will find out your
personal attitude to the youth fashion and some its
aspects.
We’ll watch a video
with
a famous designer
and try to create your
style.
Watching a video and
try to do own design in a
poster:
- SS should give
name of style
- Must be
comfortable
-Prove their point of
view
F
A
Assessment
sheets
https://www.youtube.com/watch?v=M-n1faFP7M0
End
5
min
Reflection
All the end of the
lesson, learners reflect on:
-what they
learned
-what remained
unclear for them
- what they need to continue
working on by the pictures and
stickers
At the end of the lesson,
pupils look at the learning objectives and decide which learning
objectives they have covered during the
lesson.
Giving
h/w
To write an essay about your
everyday clothes
Additionalinformation
Differentiation – how do
you plan to give more support? How do you plan to challenge the
more able learners?
Assessment – how are you
planning to check learners’
learning?
Cross-curricular
links
Science,
Critical thinking
Value links
More support:
Some questions are more
difficult than others
Allow thinking time.
More-able learners:
Encourage students to use more
complex words in a sentence.
Language support
by monitoring the spelling,
pronunciation,
Speaking
Formative
assessment
Assessment
sheets
Fashion, clothes,
style
Reflection
Were the lesson/ learning
objectives realistic? Lesson/learning objectives were
realistic
What did the learners learn
today? New words, speaking about clothes
What was the learning
atmosphere like? Atmosphere was good
Did I stick to timings? I
stick to timings
What changes did I make from
my plan and why?
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз