Сабақтың тақырыбы:
Пропорция. Қатынас.
Берілген қатынаста бөлу.
Сабақтың мақсаты:
Оқушыларға екі санның қатынасы, кері қатынас және берілген қатынасқа тең қатынас жөнінде білім беру.
Білімді есептер шығаруда қолдана білуге үйрету.
Оқушыларды ұқыптылыққа,еңбекке тәрбиелеу.
Көрнекілік:
Үлесітрме материалдар. Картотека №2.
Сабақтың типі:
Жаңа материалдарды меңгерту.
Сабақтың түрі:
Теориялық білімберу сабағы.
Қолданылған
әдебиеттер:
«Анықтамалық материалдар» Б.А.Гаусс.
«Самастоятельные и контрольные работы по математике» 6 кл А.П. Ершова.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі:
а) оқушыларды түгендеу.
ә) оқушылардың сабақта жұмыс істеу дайындығын тексеру.
II. Жаңа материалдарды игеру кезеңіне дайындық
Жаңа материалдың тақырыбын, мақсатын хабарлау.
-
-
Жаңа материалдарды игеру кезеңі:
-
1.Шамаларды сандар айырмасы немесе бөліндісі бойынша салыстырылады.
Соның ішінде шамаларды бөліндісі бойынша салыстыруды қарастырайық.
Мысалы: АВ және СД кесінділерінің ұзындықтарының бөліндісі бойынша салыстырайық.
Анықтама:Екі санның бөліндісі сол сандардың қатынасы деп аталады.
Айталық, АВ=8 см, СД=5 см, 1) 8:5=
,
яғни АВ кесіндісінің ұзындығы СД кесіндісінің
ұзындығынан
есе
ұзын.
2)
,
яғни СД кесіндісінің ұзындығы АВ кесінідісінің
-індей екенін көрсетеді.
Екі санның қатынасын әріппен жазсақ:
![]()
Оқылуы: а санының в санына қатынасы немесе а-ның в-ға қатынасы.
Мұндағы: а –алдыңғы мүше в- соңғы мүше.
Анықтама: Егер алдыңғы мүшені соңғы мүше етіп, ал соңғы мүшені
алдыңғы мүше етіп жазсақ, онда берілген қатынасқа кері
қатынас алынады.
Мысалы:
қатынасына кері қатынас ![]()
қатынасына кері қатынас ![]()
Қасиеті: Қатынастың екі мүшесінде нольден өзге санға көбейтсек немесе
бөлсек берілген қатынасқа тең қатынас шығады.
![]()
Екі санның қатынасын пайызбен өрнектеугеболады. Ол үшін екі санның қатынасын (бөліндісін) 100-ге көбейтіп, пайыз белгісін (%) жазу керек.
Мысалы: ![]()
Ендеше 2,7 саны 9 санның 30%-ы мұны сандардың %-дық қатынасы деп атайды.
Тексеру: 9 саны 100%
2,7 саны х %
х=![]()
Есеп: m=350 (г) , m1 : m2= 2: 5 m1=2х , m2=5х
m1- тұз массасы m1+ m2 =2х+5х=7х
m2 – су массасы 7x= 350
m1- ? x=50
m2- ? m1=2·50=100 (г)
m2=5·50=250 (г)
2- тәсіл 2+5=7 (бөлік)

Бөлшек сандардың қатынасын бүтін сандардың қатынасы түрінде жазуға болады.
Ол үшін:
-
бөлшек сандардың бөлімдерінің ең кіші ортақ еселігін табу керек.
-
қатынастың алдыңғы және соңғы мүшелерін Е.К.О.Е-ке көбейту керек.
Мысалы: ![]()
Оқушылардың жаңа материалдарды игеру деңгейін анықтау:
-
Екі санның қатынасы дегеніміз не ?
-
Берілген қатынасқа кері қатынас қалай табылады ?
-
Берілген қатынасқа тең қатынас қалай табылады ?
Жаң материалдарды № 37, № 38, № 39, № 40 ,№ 41 , № 42 , № 43 есптерді шығару арқылы бекіту:
№ 37 (ауызша)
№ 38 (ауызша)
№ 39 8:5 ; 15:7 ; 0,6:2 ; 1,4:7 ; 0,25:5 ; 0,8:0,5 ;
№ 40 (ауызша)

VI .Оқушыларға үй тапсырмасын және оны орындауға нұсқау беру кезеңі:
1. № 44-50
2. Сабақты қортындылау. Оқушылыр білігін бағалау.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Пропорция. Қатынас. Берілген қатынаста бөлу.
Пропорция. Қатынас. Берілген қатынаста бөлу.
Сабақтың тақырыбы:
Пропорция. Қатынас.
Берілген қатынаста бөлу.
Сабақтың мақсаты:
Оқушыларға екі санның қатынасы, кері қатынас және берілген қатынасқа тең қатынас жөнінде білім беру.
Білімді есептер шығаруда қолдана білуге үйрету.
Оқушыларды ұқыптылыққа,еңбекке тәрбиелеу.
Көрнекілік:
Үлесітрме материалдар. Картотека №2.
Сабақтың типі:
Жаңа материалдарды меңгерту.
Сабақтың түрі:
Теориялық білімберу сабағы.
Қолданылған
әдебиеттер:
«Анықтамалық материалдар» Б.А.Гаусс.
«Самастоятельные и контрольные работы по математике» 6 кл А.П. Ершова.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі:
а) оқушыларды түгендеу.
ә) оқушылардың сабақта жұмыс істеу дайындығын тексеру.
II. Жаңа материалдарды игеру кезеңіне дайындық
Жаңа материалдың тақырыбын, мақсатын хабарлау.
-
-
Жаңа материалдарды игеру кезеңі:
-
1.Шамаларды сандар айырмасы немесе бөліндісі бойынша салыстырылады.
Соның ішінде шамаларды бөліндісі бойынша салыстыруды қарастырайық.
Мысалы: АВ және СД кесінділерінің ұзындықтарының бөліндісі бойынша салыстырайық.
Анықтама:Екі санның бөліндісі сол сандардың қатынасы деп аталады.
Айталық, АВ=8 см, СД=5 см, 1) 8:5=
,
яғни АВ кесіндісінің ұзындығы СД кесіндісінің
ұзындығынан
есе
ұзын.
2)
,
яғни СД кесіндісінің ұзындығы АВ кесінідісінің
-індей екенін көрсетеді.
Екі санның қатынасын әріппен жазсақ:
![]()
Оқылуы: а санының в санына қатынасы немесе а-ның в-ға қатынасы.
Мұндағы: а –алдыңғы мүше в- соңғы мүше.
Анықтама: Егер алдыңғы мүшені соңғы мүше етіп, ал соңғы мүшені
алдыңғы мүше етіп жазсақ, онда берілген қатынасқа кері
қатынас алынады.
Мысалы:
қатынасына кері қатынас ![]()
қатынасына кері қатынас ![]()
Қасиеті: Қатынастың екі мүшесінде нольден өзге санға көбейтсек немесе
бөлсек берілген қатынасқа тең қатынас шығады.
![]()
Екі санның қатынасын пайызбен өрнектеугеболады. Ол үшін екі санның қатынасын (бөліндісін) 100-ге көбейтіп, пайыз белгісін (%) жазу керек.
Мысалы: ![]()
Ендеше 2,7 саны 9 санның 30%-ы мұны сандардың %-дық қатынасы деп атайды.
Тексеру: 9 саны 100%
2,7 саны х %
х=![]()
Есеп: m=350 (г) , m1 : m2= 2: 5 m1=2х , m2=5х
m1- тұз массасы m1+ m2 =2х+5х=7х
m2 – су массасы 7x= 350
m1- ? x=50
m2- ? m1=2·50=100 (г)
m2=5·50=250 (г)
2- тәсіл 2+5=7 (бөлік)

Бөлшек сандардың қатынасын бүтін сандардың қатынасы түрінде жазуға болады.
Ол үшін:
-
бөлшек сандардың бөлімдерінің ең кіші ортақ еселігін табу керек.
-
қатынастың алдыңғы және соңғы мүшелерін Е.К.О.Е-ке көбейту керек.
Мысалы: ![]()
Оқушылардың жаңа материалдарды игеру деңгейін анықтау:
-
Екі санның қатынасы дегеніміз не ?
-
Берілген қатынасқа кері қатынас қалай табылады ?
-
Берілген қатынасқа тең қатынас қалай табылады ?
Жаң материалдарды № 37, № 38, № 39, № 40 ,№ 41 , № 42 , № 43 есптерді шығару арқылы бекіту:
№ 37 (ауызша)
№ 38 (ауызша)
№ 39 8:5 ; 15:7 ; 0,6:2 ; 1,4:7 ; 0,25:5 ; 0,8:0,5 ;
№ 40 (ауызша)

VI .Оқушыларға үй тапсырмасын және оны орындауға нұсқау беру кезеңі:
1. № 44-50
2. Сабақты қортындылау. Оқушылыр білігін бағалау.
шағым қалдыра аласыз













