|
Күні: Сынып: 8 |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
Мұғалімнің аты-жөні:Бактыбекова Г |
||||||||||||||||||
|
Мектеп:Абай |
||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы |
Қанның құрамы мен қызметі |
|||||||||||||||||||
|
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) |
8.1.3.1 қан құрамы мен қызметін сипаттау |
|||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаттары |
Организмнің ішкі сұйық ортасы қан және қан жасушалары, олардың қызметі туралы білімдерін жетілдіру. организмнің ішкі сұйық орталарымен
таныстырып, алған білімдерін тиянақтап, одан әрі лабораторияларда
өз беттерімен жұмыс жасауға дағдыландыру, ойлау қабілеттерін
дамыту. |
|||||||||||||||||||
|
Жетістік критерийлері |
Адам қанның құрамы мен қасиеттері туралы
түсінеді. |
|||||||||||||||||||
|
Тілдік мақсаттар |
Пәндік лексика және терминология: - үрлі педагогикалық- технология әдістері арқылы алған ақпараттар бойынша «қан топтары,қан физиологиясы, қанның ұюы,ЖИТС ауруы» бірлесіп ашу жолдарына мүмкіндік беру. Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер: - Қызыл қан жасушалары; 2) 1 мм2 қанда олардың 6 – 8 мыңы бар; 3) 1 мм2 қанда олар 4,5 – 5 млн болады; 4) Сүйек кемігінде түзіледі; 6) Қызметі – қанды ұйыту; - орындауды і тиімді тәсілмен орындау; |
|||||||||||||||||||
|
Құндылықтарды дарыту |
Оқушыларды бір-біріне деген құрмет көрсетуіне тәрбиелеу. |
|||||||||||||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Өнер,дүние тану сабағы |
|||||||||||||||||||
|
АКТ қолдану дағдылары |
Аудиожазба , таныстырылым. |
|||||||||||||||||||
|
Тілдік құзыреттілік |
карта |
|||||||||||||||||||
|
Сабақ барысы |
||||||||||||||||||||
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
||||||||||||||||||
|
Сабақтың басы Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру 5 минут |
Бала, бала, балапан Ұйымдастыру кезеңі. Амандасу. Психологиялық ахуал туғызу. Мұғалім оқушылардан, олардың көңіл күйдеріне сәйкес келетін смайликті таңдауды ұсынады Миға шабуыл әдісі арқылы сұрақтар қою Үй
тапсырмасын тексеру 2.Ұлпа сұйықтығы дегеніміз не?Оның маңызы неде? 3.Қан қандай қызмет атқарады?
3. Доға тәрізді иілген жалпақ неше қабырға
болады? |
Шаттық шебері |
||||||||||||||||||
|
Сабақтың ортасы 8 минут |
Өткен тақырыпты меңгере отырып жаңа тақырыптқа қадам басу үшін «Друзья по часам» техникасын қолданып, оқушылар жұптаса жұмыс жасайды. Қан плазмасы – барлық қанның шамамен, 55 – 60% көлемін құрайтын мөлдір, түссіз сұйықтық.Оның құрамында 90-92% су, 7-8% нәруыздар,шамамен, 2% глюкоза, майлар, минералды тұздар, т.б. болады.Плазмада еріген нәруыздар, минералды тұздар мен басқа заттар белгілі бір осмос қысымын тудырады.Қан плазмасының нәруыздары әртүрлі қызмет атқарады.Мысалы, глобулиндер организмді бактериялардан қорғауға қатысады; альбуминдер плазмадағы судың мөлшерін реттейді; фибриноген қан ұюында маңызды рөл атқарады.Фибриногені жоқ қан плазмасы сарысу деп аталады. Эритроциттер немесе қызыл қан жасушаларының пішіні (форма) диаметрі 7-ден 10 мкм-ге дейінгі екі беті ойыс диск тәрізді.Жетілген эритроциттерде ядро болмайды.1мм3 қанда 4,5 -5 млн эритроцит болады.Эритроцитте ерекше нәруыз – гемоглобин болады.Қалыпты жағдайда қанның құрамындағы гемоглобиннің мөлшері 120 – 150 г/л болуы тиіс.Адам организмінде эритроциттер мен гемоглобин мөлшерінің кемуі қаназдылық, яғни анемия ауруының қалыптасуына себеп болады.
Жұппен жұмыс. Әр топқа мәтін
беріледі.
2. Биологиялық диктант 1.Ағзаның ішкіортасына қан, ұлпасұйықтығы, лимфа жатады. 2.Қан дәнекер ұлпасыныңсұйықтүрі. 3.Эритроциттер сүйеккемігінде түзіледі. 4. Қанныңқұрамы – плазма 55-60%және 40-45%тұрады.қан жасушаларынан 5. Ағзадағықанныңмөлшері 4,5-5 л 6. Глюкоза -жасушаларүшіннегізгіқуаткөзі.
Өзара бағалау ( дескриптор бойынша) Бағалау СГ 3. Есептердің шығару нәтижелерін көрсету Оқытудың мақсаты бойынша.
|
Таныстырылым, оқулықпен жұмыс |
||||||||||||||||||
|
Сергіту сәті 1 минут |
|
Сергіту сәтіне арналған жинақ |
||||||||||||||||||
|
Аяқталуы 16 минут
Қызықты тапсырма 8 минут |
Сабақты бекіту 1.Қан плазмасының құрамын атаңдар? 2.Эритроциттер қандай қызмет атқарады? 3.Гемоглобин дегеніміз не? Сұрақ-жауап.
Кім
жылдам? 1. Б.Ү.Ү. кестесі.
|
Оқулық, дәптерлер. |
||||||||||||||||||
|
Сабақтың соңы 2 минут
|
1.Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, бүгінгі сабақтың негізгі түйінді идеясын айтады. 1топ Материктер туралы не білеміз? 2топ Мұхиттар туралы не білеміз? 3 топ Жаратылыстану пәнінін адамзат үшін маңызы тақырыптары бойынша постер жасап,картадан көрсете отырып қорғайды Рефлексия Бүгінгі сабақта болған көңіл – күйді бас бармақ саалынған суреттер арқылы бағалау.
Кері байланыс. «Бағдаршам» арқылы оқушылардың психологиялық жағдайын, тақырыпты меңгеру барысындағы өзін-өзі бағалауын анықтау. |
Бас бармақтар |
||||||||||||||||||
|
Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз? |
Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін тексеру жоспарыңыз?
|
Пәнаралық байланыс
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасының сақталуы |
||||||||||||||||||
|
Қолдау көрсету. Қабілеті жоғары оқушылар берілген есептер мен тапсырмаларды орындай алавды |
Оқушылар өздері жасаған бет-бейнелеріне қарап бір-біріне көңіл- күйлерін айтады. (қуанышты, көңілді, көңілсіз, ашулы)
|
Математикаі сабағында Оқушыларды бір-біріне деген құрмет көрсетуіне тәрбиелеу. |
||||||||||||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Қанның құрамы мен қызметі
Қанның құрамы мен қызметі
|
Күні: Сынып: 8 |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
Мұғалімнің аты-жөні:Бактыбекова Г |
||||||||||||||||||
|
Мектеп:Абай |
||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы |
Қанның құрамы мен қызметі |
|||||||||||||||||||
|
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) |
8.1.3.1 қан құрамы мен қызметін сипаттау |
|||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаттары |
Организмнің ішкі сұйық ортасы қан және қан жасушалары, олардың қызметі туралы білімдерін жетілдіру. организмнің ішкі сұйық орталарымен
таныстырып, алған білімдерін тиянақтап, одан әрі лабораторияларда
өз беттерімен жұмыс жасауға дағдыландыру, ойлау қабілеттерін
дамыту. |
|||||||||||||||||||
|
Жетістік критерийлері |
Адам қанның құрамы мен қасиеттері туралы
түсінеді. |
|||||||||||||||||||
|
Тілдік мақсаттар |
Пәндік лексика және терминология: - үрлі педагогикалық- технология әдістері арқылы алған ақпараттар бойынша «қан топтары,қан физиологиясы, қанның ұюы,ЖИТС ауруы» бірлесіп ашу жолдарына мүмкіндік беру. Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер: - Қызыл қан жасушалары; 2) 1 мм2 қанда олардың 6 – 8 мыңы бар; 3) 1 мм2 қанда олар 4,5 – 5 млн болады; 4) Сүйек кемігінде түзіледі; 6) Қызметі – қанды ұйыту; - орындауды і тиімді тәсілмен орындау; |
|||||||||||||||||||
|
Құндылықтарды дарыту |
Оқушыларды бір-біріне деген құрмет көрсетуіне тәрбиелеу. |
|||||||||||||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Өнер,дүние тану сабағы |
|||||||||||||||||||
|
АКТ қолдану дағдылары |
Аудиожазба , таныстырылым. |
|||||||||||||||||||
|
Тілдік құзыреттілік |
карта |
|||||||||||||||||||
|
Сабақ барысы |
||||||||||||||||||||
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
||||||||||||||||||
|
Сабақтың басы Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру 5 минут |
Бала, бала, балапан Ұйымдастыру кезеңі. Амандасу. Психологиялық ахуал туғызу. Мұғалім оқушылардан, олардың көңіл күйдеріне сәйкес келетін смайликті таңдауды ұсынады Миға шабуыл әдісі арқылы сұрақтар қою Үй
тапсырмасын тексеру 2.Ұлпа сұйықтығы дегеніміз не?Оның маңызы неде? 3.Қан қандай қызмет атқарады?
3. Доға тәрізді иілген жалпақ неше қабырға
болады? |
Шаттық шебері |
||||||||||||||||||
|
Сабақтың ортасы 8 минут |
Өткен тақырыпты меңгере отырып жаңа тақырыптқа қадам басу үшін «Друзья по часам» техникасын қолданып, оқушылар жұптаса жұмыс жасайды. Қан плазмасы – барлық қанның шамамен, 55 – 60% көлемін құрайтын мөлдір, түссіз сұйықтық.Оның құрамында 90-92% су, 7-8% нәруыздар,шамамен, 2% глюкоза, майлар, минералды тұздар, т.б. болады.Плазмада еріген нәруыздар, минералды тұздар мен басқа заттар белгілі бір осмос қысымын тудырады.Қан плазмасының нәруыздары әртүрлі қызмет атқарады.Мысалы, глобулиндер организмді бактериялардан қорғауға қатысады; альбуминдер плазмадағы судың мөлшерін реттейді; фибриноген қан ұюында маңызды рөл атқарады.Фибриногені жоқ қан плазмасы сарысу деп аталады. Эритроциттер немесе қызыл қан жасушаларының пішіні (форма) диаметрі 7-ден 10 мкм-ге дейінгі екі беті ойыс диск тәрізді.Жетілген эритроциттерде ядро болмайды.1мм3 қанда 4,5 -5 млн эритроцит болады.Эритроцитте ерекше нәруыз – гемоглобин болады.Қалыпты жағдайда қанның құрамындағы гемоглобиннің мөлшері 120 – 150 г/л болуы тиіс.Адам организмінде эритроциттер мен гемоглобин мөлшерінің кемуі қаназдылық, яғни анемия ауруының қалыптасуына себеп болады.
Жұппен жұмыс. Әр топқа мәтін
беріледі.
2. Биологиялық диктант 1.Ағзаның ішкіортасына қан, ұлпасұйықтығы, лимфа жатады. 2.Қан дәнекер ұлпасыныңсұйықтүрі. 3.Эритроциттер сүйеккемігінде түзіледі. 4. Қанныңқұрамы – плазма 55-60%және 40-45%тұрады.қан жасушаларынан 5. Ағзадағықанныңмөлшері 4,5-5 л 6. Глюкоза -жасушаларүшіннегізгіқуаткөзі.
Өзара бағалау ( дескриптор бойынша) Бағалау СГ 3. Есептердің шығару нәтижелерін көрсету Оқытудың мақсаты бойынша.
|
Таныстырылым, оқулықпен жұмыс |
||||||||||||||||||
|
Сергіту сәті 1 минут |
|
Сергіту сәтіне арналған жинақ |
||||||||||||||||||
|
Аяқталуы 16 минут
Қызықты тапсырма 8 минут |
Сабақты бекіту 1.Қан плазмасының құрамын атаңдар? 2.Эритроциттер қандай қызмет атқарады? 3.Гемоглобин дегеніміз не? Сұрақ-жауап.
Кім
жылдам? 1. Б.Ү.Ү. кестесі.
|
Оқулық, дәптерлер. |
||||||||||||||||||
|
Сабақтың соңы 2 минут
|
1.Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, бүгінгі сабақтың негізгі түйінді идеясын айтады. 1топ Материктер туралы не білеміз? 2топ Мұхиттар туралы не білеміз? 3 топ Жаратылыстану пәнінін адамзат үшін маңызы тақырыптары бойынша постер жасап,картадан көрсете отырып қорғайды Рефлексия Бүгінгі сабақта болған көңіл – күйді бас бармақ саалынған суреттер арқылы бағалау.
Кері байланыс. «Бағдаршам» арқылы оқушылардың психологиялық жағдайын, тақырыпты меңгеру барысындағы өзін-өзі бағалауын анықтау. |
Бас бармақтар |
||||||||||||||||||
|
Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз? |
Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін тексеру жоспарыңыз?
|
Пәнаралық байланыс
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасының сақталуы |
||||||||||||||||||
|
Қолдау көрсету. Қабілеті жоғары оқушылар берілген есептер мен тапсырмаларды орындай алавды |
Оқушылар өздері жасаған бет-бейнелеріне қарап бір-біріне көңіл- күйлерін айтады. (қуанышты, көңілді, көңілсіз, ашулы)
|
Математикаі сабағында Оқушыларды бір-біріне деген құрмет көрсетуіне тәрбиелеу. |
||||||||||||||||||
шағым қалдыра аласыз














