«Қазақ тілі мен әдебиеті
пән сабақтарында
QR-код сандық
ресурсты»
Утебалиева Сауле Кималиденовна
– қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалмі.
Қазақстан Республикасының
дербес мемлекет болып әлемдік кеңістікте нығая түсуі еліміздегі
білім беру саласында инновациялық технологияларды кеңінен қолдануға
бағытталған бетбұрыстарды талап етіп отырғаны белгілі. Мемлекеттік
тілді оқытуда жаңа технологияларды сабақта жан-жақты қолдану жаңаша
оқытудың тиімді жолдарының бірі болып табылатыны
сөзсіз.
Шәкіртке терең білім беріп,
оның жүрегіне адами асыл қасиеттерді үздіксіз ұялата білсек,
еретңгі азамат жеке тұлғаның өзіндің көзқарасының қалыптасуына,
қоршаған ортамен санасуына ықпал етері анық. Балалардың сабаққа
деген ынтасы мұғалімнің парасаттылығына, біліміне, өз жұмысына
деген сүйіспеншілігіне байланысты. Қазіргі кезде мемлекеттік тіл
мен әдебиетті оқытуда жаңа технологияларды сабақта жан-жақты
қолдану жаңаша оқытудың тиімді жолдарының
бірі.
Қазіргі заманғы ғылым бір орында тұрмайды,
технология қарқынды дамып келеді және оқыту мен оқытудың әдістері
мен құралдарын жаңғырту қажеттілігіне алып келеді. Өзгерістердің
жалғасуына байланысты балаларға қоршаған әлем туралы білуге жаңа
тиімді ынталандыру түрткі табу қажеттілігі туындайды. Мұғалімдердің
көпшілігі осы мәселелермен
айналысады.
Білім беру нәтижелеріне
табысты қол жеткізуді, алған білімін оқу және практикалық қызметте
пайдалана алуын қамтамасыз ететін логикалық, конструктивті және
сыни тұрғыда ойлау негіздерін қалыптастыру үшін оқытудың тиімді
нысандары мен әдістері енгізілетін
болады.[3]
Бұл бағдарлама жалпы орта білім беру
мектептерінің 7,8,10,11 - сыныптарына арналған. Сабақта оқушылардың
белсендігін арттыруға қосымша құрал ретінде ұсынылған. Ұсынылып
отырған оқу-әдістемелік
құрал қазақ тілі мен әдебиеті пәндерінен қосымша
түсінік, толыққанды ақпарат беру үшін
құралған.
Ақпараттық технологияларды дамып, гаджеттер
біздің өмірімізге мықтап еніп, оның ажырамас бөлігіне айналды.
Көбінесе оқушылар электронды әлем жаңалықтары туралы ересектерге
(мұғалімдерге, ата-аналарға) қарағанда жақсы біледі, оларды
күнделікті өмірде қолдану қабілеті таң қалдырады. Бір жағынан, бұл
жақсы нәрсе, өйткені технологиямен айналысу – бұл уақыттың
қажеттілігі, ал екінші жағынан, мұғалімге оқушыны қызықтыру, оны
оқу процесіне тарту, пәнді одан әрі оқуға ынталандыру қиындай
түседі.
Осы ізденістердің бірінің
нәтижесі QR-код қолдану болды, ал бұл
кодтарды қолдану сабақтың әр түрлі кезеңдерінде мақсат қоюдан үй
тапсырмасына дейін жұмыс түрлерінде (жұпта,топта, жеке немесе
алдыңғы) мүмкін болады.
QR код қазіргі заманның бір бөлігі – біз оны
қолдана білуіміз
керек.
кодтың практикалық
қолдануы:
кодтары- оқу сәтті қолдануға
таңғажайып құрал. сабақта қалай болатынын -тегжейлі
қарастырайық.
кодтары материалын мазмұнмен
мүмкіндік . Мысалы, қосымша пәні электронды апаратын жасауға
.
QR маңызды , кейіпкерлер, және
бағдарламасының аспектілері ақпаратты қамтуы . Мысалы, өмірбаянының
негізгі қадамдарын қызықты ресурсқа кодтауға
.
Интерактивті : тапсырмалармен
сұрақтармен кодтарын . Оқушылар сканерлейді жұппен жеке алатын қол
жеткізе .
Кесте еске : QR кез кестені
ережелерді түсіруге .
Тану : QR тануға көптеген
қосымшалар . Оқушылар камераларын компьютерлерінің -камераларын
алады. ыңғайлы ақпаратқа қол жеткізуге
береді.
кодты : Мобильді QR сканерін ,
QR скандауға . Бұл оқушылар материалдарындағы кодтарды , олардың
танысуға .
QR оқу: кодты сабақ мәтінді
көмектеседі. тақырып танымы .
QR- сандық қолдану сабақтың
ұйымдастырылуын өзгерпейді, тек нүктелі . QR- мүмкіндігі . QR-
сандық оқу оңтайландыруға
береді.
-кодтар назарын , сабақты өту
үшін қызықты әдіс бола . QR- сандық қолдану жаңалықты,құпияны
болжамдықты , бұл мұғалімдерді , оқушыларды тартады. жаңа қанша
уақытқа айту қиын, QR- оқушылардың үшін ерекше болып қала , біз
мүмкіндікті керек.
, QR оқытуды қызықты әрі ете
қуатты құрал болып . Оларды іс қолдануға тырысыңыз нәтижелерін
!
тапсырмалар қиялын қоздырады!
Біреу кодын оқиды тапсырманы тырысады, еңбекқор мұғалімнің бойынша
орындайды! Әрине, тапсырмалар өзін-өзі , қиындықтарды жеңуде
ұстамды табанды үйрету қалыптасуға
көмектеседі
Қазіргі талап білім
ақпараттандырудың талаптарының – оқу үдерісіне технологиялар
коммуникативтік әдістемелердің үйлесімді байланысы жасалған, және
модульдерінен электрондық , оқулықтарды . Кейбір оқу құралдарында
жүргеніміздей, немесе мәтін ұсынылған ақпаратты көру оқу , кей
дыбысталу, тыңдалым де .
Жоғарыда ой- тұжырымдай ,
компьютерді қолдану мектеп оқыту, үйрету бүкіл деңгейге ғана біздің
өндірістің жоғары меңгерген бәсекеге беретін, өндіріс өнімдерін
өндіре алдыңғы қатарлы айналады. «Қазіргі
жастарға технологиямен әлемдік стандартқа мүдделі білім өте қажет»
деп, атап , жас ұрпаққа беру ақпараттық оқу үрдісінде мен
арттырудың зор білемін.
Қорыта , оқушының құзырлылығы
оқыту арқылы . Оның ішінде жұмыс танымдылық қабілеттері, процестері
, сөздік қоры , оқытуда әрекет қалыптасады. Алдымызда әр оқушы-
тұлға. әр оқушының өзіндік ерекшелігін, қабілетін біліп, әрі
қарай дамыту ұзақ үздіксіз жұмысты қажет . Әр ұстаз өз жұмысының де
келетіні .
Тапсырмалар
үлгілері.
Тапсырма. Есімше мен көсемше
жайында алған білімдерін жеке тапсырма орындап
бекітеді.
Тапсырманы орындап болған соң,
оқушы өзін-өзі код арқылы тексереді, өзін-өзі
бағалайды.
әр оқушы орындайды. екі
.
, көсемше
І
№
|
Тапсырмалар
|
Өзінді
!
|
1.
[2
балл]
|
-мәтелдерді , есімшенің
ажыратыңыз.
ақыл , тентек ұл
жөнделер.
сақтап, – қимыл-қозғалыс. Нәрсенің
қызықпа, асылы ішінде .
|
|
Сенің
:
|
2.
[3 балл]
|
Берілген
көсемшелерді жекеше,
түрде .
,
бермей.
Ү л і
: Білмей:
+мін,
+сің, +сіз;
+ді;
+міз,
+сіңдер,
+ді.
|
|
жауабың:
|
3.
[3 ]
|
Берілген
көсемше .
Үлгі: қалан- ып,
қалан- ғалы, қалан- .
Отыр, , жүр.
|
|
жауабың:
|
, көсемше
ІІ
№
|
Тапсырмалар
|
Өзінді
!
|
1.
[2
балл]
|
көсемшелерге талдау
(түбір,,жалғау).
, барады, .
|
|
Сенің
:
|
2.
[3
балл]
|
Өлең
есімше жасап жұрнақтарды тауып, жасалу
түсіндіріңіз.
бір
қасірет айтып жазған,
тиіп,
үшінде ой ,
Қалмаған түк қасиет қазақ
.
Бітпейтін бар
жарам.
|
мал,
шен боп,
жегеніме
ұмытсам,
Ойлайтын қамын адам
.
Болғандай бәрі
қарам
|
|
|
жауабың:
|
3.
[3]
|
етістіктерден
жасааңыз.
Үлгі: қалан- ,
қалан- ғалы, қалан- а.
, жаса, .
|
|
Сенің
:
|
Тапсырма. Одағай сөздері жайында алған
білімдерін жеке жұмыс арқылы
бекітеді.
Тапсырманы орындап болған соң,
оқушы өзін-өзі код арқылы тексереді, өзін-өзі
бағалайды.
әр оқушы орындайды. екі
.
І
№
|
Тапсырмалар
|
Өзіңді
|
1.
[2]
|
Көп орнына одағай
койындар.
1. ..., , ар әкең тұр, әуелі
сәлем .
2. ..., кой ,
бала!
3. ..., не отыр
өзі?
сөздер:
, ойпырмай,
әй
|
|
|
жауабың:
|
|
2.
[3]
|
.
Одағай
|
Көңіл-күй
|
Шақыру
|
Жекіру
|
-пай
|
|
|
|
-шөре
|
|
|
|
|
|
|
|
Шіркін
|
|
|
|
Әй
|
|
|
|
|
|
-нуска
№
|
|
Өзіңді
тексер
|
1.
[2]
|
нүктенің тиісті сөздерді
.
1.., әжем ауылдан қонаққа
!
2..., мынау деп !- деді
.
3....... әзер
жеттім.
сөздер:
, уһілеп, , алақай.
|
|
|
жауабың:
|
|
2.
[3]
|
.
Одағай
|
Көңіл-күй
|
Шақыру
|
Жекіру
|
-y
|
|
|
|
|
|
|
|
Әттеген-ай
|
|
|
|
|
|
|
|
Кә-
|
|
|
|
|
|