Материалдар / ҚАЗАҚ ТІЛІ ПӘНІ
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

ҚАЗАҚ ТІЛІ ПӘНІ

Материал туралы қысқаша түсінік
материал жалпы ұстаздарға және де болашақ ұстаз болатын студенттерга арналған
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Желтоқсан 2019
339
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«Қазақ тілі» пәні бойынша оқу жоспары
(орта білім беру мазмұнын жаңарту аясында)
2-сынып

Мазмұны

Ұзақ мерзімді жоспар

3

1-бөлім: Өзім туралы

10

3-бөлім: Менің отбасым және достарым

35

4-бөлім. Бізді қоршаған әлем

44

5-бөлім: Саяхат

58

6-бөлім: «Салт-дәстүр және ауыз әдебиеті»

67

7-бөлім: Табиғат пен қоршаған орта

76

8-бөлім: Дені саудың – жаны сау

89

Қысқа мерзімді жоспар
Сабақ жоспары

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

101
101

Ұзақ мерзімді жоспар
«Қазақ тілі» пәні. 2-сынып
1-тоқсан

2-тоқсан

Тыңдалым және айтылым:
Оқушылар тыңдалған
Оқушылар тыңдалған
мәтіннен ақпаратты түсінеді мәтіннен мәліметті және
әңгімелерді бағалауды
үйренедіқолданады.
Тыңдау барысында:
 телерадио хабарлары
немесе мұғалім ұсынған
ақпараттың не жайлы
екенін анықтайды;
 әңгімедегі негізгі
оқиғалардыдұрыс
ретімен мазмұндайды;
 басқалардың айтқан сөзін
мұқият тыңдап,
пікірталастарға қатыса
біледі;
 таныс тақырып бойынша
сөйлеу барысында жаңа
сөздерді қолдануды
үйренеді.

Тыңдау барысында:
• Мұғалім ұсынғанді немесе
таспада жазылған материалды
немесе телерадио
хабарламасынан тыңдай
отырып, маңызды жерлерін
тұстарын анықтайды білуді;
• оқиғаның мазмұнын
айтқанда, біртіндеп әдеби тілді
қолдануды;
• басқалардың айтқан сөзін
тыңдап, пікірталас барысында
олардың көзқарасына келісетін
немесе келіспейтінін түсінуді
және сұрақ қоя білудібілдіреді;
 • сөйлеу барысында

3-тоқсан

4-тоқсан

Оқушылар тыңдалған
материалға ақпаратқа және
басқалардың айтқан пікіріне
зейін салып тыңдап,
жауапталдау жасай бере
алатын болады.



Оқушылар тіл байлығын
мәтін мазмұнын бағалау
арқылыдамытады. .

 Тыңдау барысында:
 теледидар немесе радио
бағдарламаларында және
Тыңдау барысында:
презентацияларда
• жаңа материалды
айтылғандарды түсінуді
ақпаратты тыңдап, оның
және ауызекі тілден
маңызды жерлерін тұстарын
айырмашылығын
анықтай білеуді және
анықтай біледі;
мазмұндайуды;
 әңгіменің сюжеті мен
• әңгімедегі негізгі оқиғаның
құрылымдық
мазмұнын айту
ерекшеліктерін біледі;
барысындабаяндау барысында
 басқалардың айтқан сөзін
әдеби тиісті тілді дұрыс
тыңдап, өзінің келісу не
қолдадынып, ары қарай не
келіспеуінің себебін
болатынын болжай білуді;
түсіндіре білуді;
• басқалардың айтқан сөзін
 өз пікірін нақты айту
тыңдап, пікірталас барысында
үшін көркем сөздерді кең

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

3

1-тоқсан

2-тоқсан
көбірек жаңа сөздерді,
көркем әдеби сөздер мен
тіркестерді қолдануды
үйренедіуі тиіс.

3-тоқсан
өзінің көзқарасын,келісу не
келіспеуін дәйектер келтіріпін
айтады бастауды;
 • өз ой-пікірлерін айту
барысында көркем әдеби
сөздерді күнделікті
жағдаяттарда пайдалануды
қолдануды үйренедіуі тиіс.

4-тоқсан
көлемде қолдануды
үйренедіс.

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

4

1-тоқсан

2-тоқсан

3-тоқсан

4-тоқсан

Оқылым:
Әр түрлі оқу әдістерін
пайдалана отырып, жаңа
мәтінді дұрыс оқи біледі.

Әр түрлі оқу әдістерін
пайдалана отырып, жаңа
мәтінді түсініп оқи біледі.

Оқушылар әр түрлі оқу
әдістерін қолдана отырып,
жаңа мәтінді түсініп, тұтас оқи
алатын болады.

Оқушылар күрделі
мәтіндерді сеніммен
шапшаң оқып, мазмұнын
түсіне, пікірталасқа түсе
алатын болады.

Оқу барысында:
 негізгі оқиғаларға сүйене
отырып мәтіннің
тақырыбын
анықтайды;мәтіннің қалай
жазылғанын (құрылымын,
диаграммалар, сызбалар
көмегімен берілуін,
тақырыбы мен негізгі
ойын) түсіндіруді және
оларды неліктен қолданған
себебеін айтады;
 жаңа сөздерді үйрену үшін
ең ыңғайлы тәсілді
(синтаксистік, дыбыстық
немесе лексикалық )
таңдап,оны қолдана алуды
үйренеді.


Оқу барысында:
 әдеби емес мәтіннің
түрлеріне қатысты
мағлұмат пен негізгі
идеяны тез таба біледі;
 жаңа сөздерді үйрену
үшін ең ыңғайлы әдісті
(синтаксистік, дыбыстық
немесе лексикалық)
таңдап,оны қолдануды
үйренеді.

Оқу барысында:
Оқу барысында:
 оқылған күрделі емес
 оқыған мәтіннің
мәтіннің маңызды
маңызды тұстары мен
тұстары мен тақырыбын
тақырыбын анықтайды;
анықтайды;
 мәтін түрлерін
құрылымына қарай
 шағын әдеби емес мәтін
анықтайды
түрлерін қолдана отырып,
оқылған ақпаратты тиімді  жаңа сөздерді үйрену үшін
аша білуі, мәтін
ең ыңғайлы тәсілді
бөліктерін ретімен қоя
(синтаксистік, дыбыстық
біледі;
немесе лексикалық)
таңдап, оны қолдануды
үйренеді тиіс.

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

5

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

6

Жазылым:
Оқушылар шағын әңгімелер,
өлеңдер және әдеби емес
мәтіндерді жоспар бойынша
жазуды үйрене бастайды.
Жазу барысында:
 қарапайым әңгімелерді
мазмұндайды және
нұсқау бойынша
жазылым тапсырмасын
орындайды; көркем
жазуды дамытады .

Оқушылар шағын әңгімелер,
өлеңдер және әдеби емес
мәтіндерді мұғалім көмегімен
жоспар құрып жазуды үйрене
бастайды.
Жазу барысында:
 шағын әңгімелер мен әдеби
емес мәтіндердің
айырмашылықтарын ескере
отырып сөздерден
сөйлемдер құрайды;
 өз идеяларын еркін жеткізу
үшін қажетті техника мен
сөздікті қолданады;
 қолмен жазғанда әріптерді
жазу каллиграфиясына сай,
қатесіз жазып, жазғанын
тексеруді үйренеді.

Оқушылар шағын әңгімелер,
өлеңдер және әдеби емес
мәтіндерді өздігінен жоспар
құрып жазуды үйренуді
жалғастырады.
 әдеби емес мәтін ішіндегі
ақпараттарды ретімен
орналастыруды;
 сөйлемдерде етістікті дұрыс
шақта жазады;
 әдеби және әдеби емес
мәтіндердің түрлерін
ажырата отырып әңгімелер
мен әдеби емес мәтіндер
жазады;
қолмен жазғанда әріптерді
жазу каллиграфиясына сай,
қатесіз жазып, жазғанын
өңдеп, көркемдеуді
үйренеді

Оқушылар әр түрлі
мәтіндерді өздігінен жоспар
құрып жазатын болады.
Жазу барысында:
 түрлі қарапайым
әңгімелерді және әдеби
емес мәтіндерді жазады,
оның ішінде мәтіннің
кейбір ерекшеліктерін
ескереді;
 қолмен жазғанда
әріптерді жазу
каллиграфиясына сай
жазып, АКТ қолданғанда
қатесіз жазып, жазғанын
өңдеп, көркемдеуі тиіс.
қолмен жазғанда
әріптерді жазу
каллиграфиясына сай,
жылдам,қатесіз жазып,
қажетті жерлерін
дұрыстауды, көркемдеуді
үйренеді;

Сөйлеу әрекетінің төрт түрін дамыту барысында үнемі төменде берілген дағдыларға назар аударыңыз
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

7

Мұғалімнің көмегімен тіл
бірліктері; дыбыс, буын, сөз,
сөйлемді ажырата
бастайды, салыстырады.

Олар:
 белгілі бір сипаттау
сөздерін қолдана білуі;
 қосарлы дауысты
дыбыстар мен дауыссыз
дыбыс түрлерінің емлесін
меңгере бастауы;
 жай сөйлемдерді
жазғанда нүкте, сұрақ
және леп белгісін
қолдана білуі;
 таныс емес қарапайым
сөздерді жазғанда
фонетикалық білімін
қолдануы тиіс.









Тіл бірліктері; дыбыс,
буын, сөз және сөз құрамын
ажыратады, салыстыра
бастайды
қосарлы дауысты дыбыстар
мен дауыссыз дыбыс
түрлерінің емлесін
меңгеруі;
сөйлемдерді жазғанда
нүкте, сұрақ және леп
белгісін қолдануды;
сөз мағыналарын (сининим,
антоним, омоним) түсінеді,
сөйлем құрамында
мағынасын ажырата
бастайды;
құрмалас сөйлемдер
құруды, тыныс белгісін
дұрыс қоюды үйрене
бастайды;
фонетикалық білімін
қолдану арқылы сөз санын
біртіндеп көбейтіп әрі
ұқыпты жазуды

Тіл бірліктері; дыбыс,
 Тіл бірліктері; дыбыс,
буын, сөз және сөз таптарын
буын, сөз және сөз
ажыратады, салыстырады
таптарын ажыратады,
салыстырады
 сөйлемдерді жазғанда
нүкте, сұрақ және леп
 құрмалас сөйлемдерде
белгісін өздігінен қолдана
нүкте, сұрақ және леп
білуі;
белгілерін қолдана
білуді;
 сөз таптарын сұрақ қою
арқылы ажыратады,
 фонетикалық білімдерін
сөйлемде дұрыс қолданады;
қолданып, сөз санын
біртіндеп арттыра
 сөз таптарын құрылымына
отырып, ұқыпты жазуды
қарай түрлерін ажыратады;
үйренуі тиіс.
 мәтін түрлеріне қарай
құрылымын біледі және
мәтін құрастырады;
 фонетикалық білімдерін
қолданып, сөз санын
арттыра отырып, ұқыпты
жазуы

Ескертулер:
Бөлім дегеніміз – белгілі бір тақырыпта дайындалған сабақтар жиынтығы.
Берілген тақырыптар ұзақ мерзімді жоспар мен орта мерзімді жоспарлардың әрбір пән үшін контексті анық болуын
қамтамасыз етеді. Әр тоқсанға екі тақырып берілген. Тоқсан үшін белгіленген әр тақырып үшін бірдей уақыт бөлінген.
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

8

Ұ = ұжымдық жұмыс (сыныппен)
Т = топтық жұмыс
Ж = жұптық жұмыс

ОТ= оқушының тәжірибесі
МК = мұғалімнің көрсетуі
Қ = қалыптастырушы (формативті) бағалау

Ө = өзіндік жұмыс

Орта мерзімді жоспардың «Оқыту ресурстары» бөлігінде мұғалімдерге қосымша ақпарат ретінде ағылшын тіліндегі
дереккөздер берілді.

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

9

«Қазақ тілі» пәні. 2-сынып
1-бөлім: Өзім туралы
Осыған дейін меңгерілуі тиіс білім
1-бөлім оқушылардың 1-сыныпта үйренгендеріне негізделе құрастырылған. Оқушылар әр түрлі әдеби емес мәтіндермен
танысып, сөздердіңжазылу тәсілдерін білуі тиіс.
Контекст
Бұл бөлім өзін тану, оның ішінде киім үлгісі мен сезім мүшелері тақырыптарын қамтиды. «Әдебиеттік оқу», «Өнер» және
«Ғылымға кіріспе» пәндерімен байланысты қарастырылады. Бөлім барысында дыбыс туралы білімдері кеңейтіліп, қосарлы
дауыстылар я,ю)жәнедауыссыз дыбыстар емлесін меңгереді.. Бұл бөлімде жеке бас гигиенасын, өмір қауіпсіздігін және
өзінің денсаулығын сақтау ережелеріне үнемі көңіл бөлінеді.
Қысқаша шолу
Бөлімде «Грамматика және емле» оқытылады.
Бөлім киімді сипаттау сөздерді жазумен басталады. Оқушылар кейіпкерге жарасымды бұйым, әшекей ойлап . Өнер
сабағында бас кейіпкерге жарасымды бұйымның әшекейлерін (аксессуарды) қолдан жасауға мүмкіндігі болады. Оқушылар
өздерінің есту, көру, иіс және дәм сезу қабілеттері туралы өлең шығарып жазады.
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме

Оқу
мақсаттары

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері

«Грамматика және емле»

.

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)

Оқыту
ресурстары

Дауысты және дауыссыз дыбыстар,
дауыссыз дыбыстардың үнді, қатаң
және ұяң болып бөлінуіне,
қосарлы дыбыстардың емлесі (У
әрпінің емлесі; И, й әріптерінің
емлесі; Я, Ю әріптерінің жазылуы;
оқушыға түсінікті болатындай
тоқталғаны жөн. Сөздерді сауатты

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

10

Оқу
бағдарламасы
на сілтеме

ТА 1
Тыңдалған
ақпараттың
мазмұнын
түсіну

ТА 4 Астарлы
мағынаны
ажырату
ТА5
Әлеуметтік
ортада тілдік
нормаларды
сақтау

Оқу
мақсаттары

ТА 1.2.1
Өзгелердің
пікірін
тыңдайды
және кейбір
тұстары не
туралы екенін
түсінеді
ТА 5.2.1
Мәселеден
хабардар
екенін көрсете
отырып, түрлі
жағдаяттарда
қысқа
диалогке
қатысады
ТА 4.2.1
Мұғалім
көмегімен
мәтіндердегі
астарлы
мағыналы
сөздердітүсіне
ді және үлгі
бойынша

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері

Тіл және сөйлеу не үшін қажет?
(Ұ) «Бинго» ойыны мақсатын
хабарлаңыз. Оқушыларға «Бинго»
ойынына арналған кесте таратып
беріңіз. Сынып ішінде еркін
қозғалып жүріп, бір-бірінен жазғы
демалысты кіммен, қайда және
қалай өткізгені туралы сөйлеседі.
Қолындағы кестеге тыңдаған
ақпараты бойынша қысқа
жазбалар/белгілер түсіреді.
(Ө) Оқушылар өз кестесіндегі
мағлұматпен баршаны
таныстырады. Ең қызықты деген
оқиғаларын қысқаша әңгімелеп
беруіне мүмкіндік беріледі.
(Ұ) Оқушылар ақпаратты қалай
алғанын, не арқылы білгенін
талқылайды. Басты идея тіл және
сөйлеу әрекетінің адам өміріндегі
маңыздылығына оқушылардың көз
жеткізуіне жағдай жасау.
(Т,Қ) Адамдар тағы бір-бірімен
қалай қарым-қатынас жасауы
мүмкін екенін талқылайды.
Ауызша және жазбаша сөйлеу
түрлері туралы шағын постер

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
жазуына, буынға дұрыс бөлуіне
және тасымалдауына көңіл бөлу
керек.
Әріптер, сөздер, емле және басқа да
ережелерді үйрету күнделікті сабақ
барысында жүргізілуі тиіс.
Әріптер, күнделікті қолданылатын
сөздер, емле ережелері
оқушылардың білім деңгейіне және
оқытылатын материалға сай болуы
тиіс. Бұл сабақтар белгілі бір
ретімен жүргізілуі керек: қайталау,
үйрету, жаттығу, қолдану.
Оқушылар мәтіндерді оқи білуі,
сөздерді жазу үшін әріптерді жетік
білулері тиіс. Кез келген жіберілген
қате дер кезінде түсіндірілуі керек.

Оқыту
ресурстары

Қазақ
дыбыстарын
үйрететін
бағдарлама,
ойындар мен
жаттығулар
ұсынылады:

erketai.kz/ustazd
arenbegi/kazakhtili-sabagindaГрамматика және емле ережелері
бүкіл жаттығуларда қамтылуы тиіс. koldnilatin-oyinturleri/
Тарауды бастамас бұрын жоғарыда
берілген негізгі грамматика
элементтерін таңдаңыз. Әр
жаттығу/тапсырмадан бұрын
ucation.gov.uk/p
оқушылардың білім деңгейіне сай
ublications/stand
келетін грамматика/емле
ard/publicationd
ережелерін таңдаңыз.
etail/page1/DFE
«Бинго» ойыны мақсатын
оқушыларға хабарлау керек. Әрбір

S-002812007>https://ww

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

11

Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
ТА 6
Тыңдаушыны
қызықтыру
үшін әдеби
көркемдегіш
құралдарды
мақсатқа сай
қолдану

Ж6 Мәтінді
түрлі жанрда
әртүрлі
формада
ұсыну

Оқу
мақсаттары
қолданады
ТА 6.2.1
Тыңдаушыны
қызықтыру
үшін көркембейнелі
сөздерді (сын
есім, т.б.)
қолданады
Ж6.2.1 Белгілі
бір мақсатқа
сай және
өзгелерді
сендіру үшін
сөздерді
немесе
суреттерді
қолданып,
қарапайым
постер, шағын
мәтін
құрастырады,
сөздер мен
сөйлемдерді
каллиграфиял
ық талапқа сай

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
жасайды. Әр топ өз постерлерін
таныстырады. Топтағы әр оқушы
таныстырылымға қатысуы шарт.
Оқушыларды алдын ала өзара
ролдерін анықтап алуға
қалыптастыру керек.
Оқушылардың:
- өзара Әлеуметтік ортада
тілдік нормаларды сақтау ын;
- ақпаратты қысқаша түсіре
білуін;
- топта жұмыс істеу қабілетін
бағалаңыз

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)

Оқыту
ресурстары

оқушы сыныптастары арасынан 7
оқушымен сөйлесіп ақпарат жинау,
мәліметті қысқаша кестеге түсіруі
керек.

w.education.gov
.uk/publications/
standard/publica
tiondetail/page1/
DFES-002812007

Өзара сөйлесу барысында тілдік
нормаларды сақтау, әдепті сөйлеу
ойынның шартына кіреді.

Ағылшын емле
Ең бірінші болып 7 оқушыдан
ережелерін
ақпарат алған оқушы «Бинго» сөзін үйрететін
айтады. Осы сәтте ойын
бағдарлама
тоқтатылады. Оқушылар өз
http://www.teac
ақпараттарын қысқаша сыныпқа
hfind.com/natio
таныстырады.
nalstrategies/suppor
t-spelling-1
«Бинго» ойынына арналған кесте
үлгісі.Оқушылар
Volina V. “ABC
сыныптастарының есімдерін өздері for fun”
жазады.
MOSCOW,
Prosveschenie.
№ Оқушын Қайда Кімме Қала 1991.
ың аты- ?
н?
й?
http://www.labir
жөні
int.ru/books/200
665/, “How
1 Айнұр
teach child to
read?” etc

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

12

Оқу
бағдарламасы
на сілтеме

Оқу
мақсаттары

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері

жазады/тереді

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
2

Данияр

3

Данажан

Оқыту
ресурстары

4
5
6
7
Өзіме киім үлгісін таңдаймын
ТА 5
Әлеуметтік
және іскерлік
ортада тілдік
нормаларды
сақтау

ТА 6
Тыңдаушыны
қызықтыру

ТА 5.2.1
Мәселеден
хабардар
екенін көрсете
отырып, түрлі
жағдаяттарда
қысқа
диалогке
қатысады
ТА 6.2.1
Тыңдаушыны
қызықтыру
үшін көркембейнелі
сөздерді (сын
есім, т.б.)
қолданады

(Ө) Оқушылар 5 минут аралығында
бүгінгі тақырыпқа байланысты
киім атауларын жазады. Жазу үшін
шағын тақта (вайтборд) немесе А4
қағазы мен фломастер беріңіз.
Әркім өзі неше сөз жазғанын
санайды. Сөздерін оқып тексереді.
Тақталарын жоғары көтеріп
көрсетеді.
(Ж) Оқушылар өзара бір-бірінің
сөздерін тексеруге көмектеседі.
Өзінде жоқ сөздерді досынан
көшіріп толықтырып алуына

Барлық оқушыларға А4 қағазы мен
фломастер немесе шағын тақта
(вайтборд) таратып беріңіз. Бұл
сізге оқушылардың қалай жазып
жатқанын бақылауға көмектеседі.
Жазу процесінде оқушылардың
ортақ жіберілген қателерін
анықтауға талпыныңыз. Дер
кезінде қатемен жұмыс
ұйымдастыруыңызға мүмкіндік
болады. .
Оқушыларды қабілет деңгейлері
бірдей болатындай етіп топтарға

Бұрын оқыған
кітаптарға
қараңыз
e.g. ‘Hippo has a
hat’ by Julia
Donaldson
http://www.yout
ube.com/watch?
v=81I54IPyy7Q
and
http://www.ama
zon.com/HippoHas-Hat-Julia-

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

13

Оқу
Оқу
бағдарламасы мақсаттары
на сілтеме
үшін әдеби
көркемдегіш
құралдарды
Ж6.2.1 Белгілі
мақсатқа сай
бір мақсатқа
қолдану
сай және
өзгелерді
Ж6 Мәтінді
сендіру үшін
түрлі жанрда
сөздерді
әртүрлі
немесе
формада
суреттерді
ұсыну
қолданып,
қарапайым
постер, шағын
мәтін
құрастырады,
сөздер мен
сөйлемдерді
каллиграфиял
ық талапқа сай
жазады/тереді
Ж 10.2.1
Қосарлы
Ж 10
дыбыстардың
Орфографиялы (Я, Ю,)
қ нормаларды емлесін сақтап
сақтау
жазады.

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
мүмкіндік беріледі.
(Ұ/Т,Ө,Қ) Қажет жағдайда
жіберілген қателер бойынша
қатемен жұмыс ұйымдастырыңыз.
Жазудың дұрыстығын қалай
тексере аламын сұрағына жауап
іздеу, өз тәжірибелерін ортаға салу.
Сөзді дұрыс айту, дыбыстық
құрамын анықтау арқылы, сөздік,
кітаптар ғаламтор арқылы тексеру
жолдарын қолданып үйренуге орта
(ұйымдастырыңыз. Мысалы,
пальто, плащ, костюм, аяқ киім,
қолғап сөздерін тақтада көрсетіңіз,
Оқушылар іштей оқып есте
сақтауына уақыт беріңіз. Уақыт
өткен соң тақта жабылады.
Дәптерлеріне сөздерді жатқа
жазады. Тақтадағы үлгісімен өзінөзі тексереді. Қатесіз жазған, өз
қатесін түзеткен оқушыларды
мадақтаңыз.
(Т) Оқушылар киім үлгілерін
қандай топтарға біріктіруге
болатынын анықтайды. Топтарға
түрлі киім үлгілері суреттері

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
бөліңіз. Топтың әрбір мүшесі
белсенді қатысуы үшін қолайлы
орта жасаңыз. Топта орындалған
жұмыстарды таныстырған соң
міндетті түрде «Сөйлеу
қабырғаларына» іліңіз.

Оқыту
ресурстары
Donaldson/dp/1
405021926

Жарнама жасау үшін «Әдебиеттік
оқу» пәнінде меңгерген білімдерін
қолда алатынын еске салыңыз.
Әдебиеттік оқу пәнінде бастаған
сөздік дәптерін қолдану. Сөздік
дәптерге өзі ұнатқан киім
атауларын, жазылуы қиын сөздерді
жаза алатындарын және кейіннен
шығарма жазғанда қолдана
алатындарын айтыңыз. Жазу,
сөйлеу және оқу барысында бұл
сөздікті қолданған жөн. Бұл
дәптерді барлық оқушылардың
қолдануын қадағалаңыз.
Топтық жұмысқа қажетті суреттер
мен плакат, желім дайындаңыз.

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

14

Оқу
бағдарламасы
на сілтеме

Оқу
мақсаттары

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)

Оқыту
ресурстары

таратылып беріледі. Үлкен
плакатқа киім түрлері мен стиліне
қарай топтастырады және жалпы
атауын жазады. Әр топ өз
жұмыстарын таныстырады.
(Т) Әр топ бір киім үлгісін/стилін
таңдап жарнама жасайды. Жарнама
жасаудағы мақсат киім үлгілерін
сипаттау, өз ойын толық жеткізе
білу (сөйлемді дұрыс құру).
Оқушылар қысқа ұйқастар
қолдануына болатынын ескертіңіз.
(Ө) «Сыйлық» ойыны. Өз
таңдауыңды жаса. Саған қандай
киім сыйлағанын қалар едің? Өзіңе
арналған киім үлгісі суретін сал
немесе аппликация құрастыр.
Киімді қалай безендіруге
(аксессуарлар) болатынын ойланып
толықтыру тапсырмаларын беру.
Суреттің айналасына киімді
сипаттау сөздерін жазады. Қабілеті
жоғары оқушылар сөйлем жаза
алады. Оқушылар жұмыстарынан
көрме ұйымдастырыңыз.

АКТ қолжетімді болған жағдайда
ғаламтордан суреттерді іздеу,
көшіру, сөздерді теруді қатар алып
жүруге болады.

Оқушыларға мынадай сұрақтар
қойсаңыз болады:
-

Неліктен бұл киімді
таңдадың?

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

15

Оқу
бағдарламасы
на сілтеме

Оқу
мақсаттары

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Оқушылардың:
 киім үлгісін егжей-тегжейлі
сипаттай алуын;
 сөздерді сауатты жазуын
бағалаңыз.

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)

Оқыту
ресурстары

- Бұл киімнің қандай
артықшылықтары бар?
- Адам денсаулығына қандай
материалдардан жасалған
киімдер жақсы ықпал етеді
деп ойлайсыңдар?
- Киім таңдауда басты неге
назар аудару керек?
Суреттерді сыныпта іліп қойыңыз.

Ж1 Мәтін
түрлеріне
сәйкес өз
мәтінін
құрастырып
жазу

Ж2 Түрлі
стильді
қолданып

Ж1.2.1
Мұғалім
көмегімен
мәтін түрлерін
ажыратады
және шағын
мәтіндер, үлгі
бойынша
қарапайым
хабарлама
жазады .
Ж2.2.1 Түрлі
сипаттау
сөздерін
қолданып

Кейіпкерлердің киімін, әшекей
бұйымдарын суреттеу
(Ұ) Оқушылардан «Әдебиеттік
оқу» сабағында оқылған
әңгімелердегі кейіпкерлердің
қандай аксессуарды қолданғанын
сұраңыз.
(Ж) Салынған суреттер бойынша
оқушылар өз сипаттамаларын
жазады. Мысалы: Оның түсі неге
ашық немесе көк түсті? Оны қайда
киеді? Ол не үшін қажет?
Оқушыларға суреттерін
сыныптастарына көрсетіп, оны не
себептен таңдағанын

Өткен сабақтағы суреттерге қайта
қараңыз. Оларды аксессуарлар
қандай болу керектігін табу үшін
қолданыңыз. Мысалы: Аю әрдайым
бас киімін жоғалтып жүреді, сол
үшін оған тағы біреуі қажет. Түсі
ашық және түрлі-түсті бас киімді
табу оңайырақ болғандықтан,
оған ашық түсті бас киім қажет.
Қаласаңыз, оқушылар өнер
сабақтарында кейіпкерлерге арнап
аксессуар , киім жасай алады.
Оқушыларға қойылатын сұрақтар:

Бас киімдерді
суреттейтін
жақсы
интернет сайт
http://www.hats
andcaps.co.uk/D
orfman-PacificHats-KidsTrilby-FuchsiaP556019/
Әшекейлер:
www.youtube.c
om/watch?v=R

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

16

Оқу
Оқу
бағдарламасы мақсаттары
на сілтеме
мәтін жазу
өзіндік мәтін
жаза алады.

Ж 10
Орфографиялы
қ нормаларды
сақтау

Ж6 Мәтінді
түрлі жанрда
әртүрлі
формада
ұсыну

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
түсіндірулерін сұраңыз.
(Ұ) Журналдағы жарнамалар және
киім үлгілерінің топтамаларына
қараңыз. Ол мәтіндердің қандай
мақсатпен жазылғанын
түсіндіріңіз. Оларға қарап, адамдар
киімдерді алу немесе алмауды
шешетінін айтыңыз.

Ж 10.2.1
Қосарлы
дыбыстардың
(Я, Ю) емлесін
сақтап жазады.

(ТЖ) Топтарға тілі жеңіл журнал
және буклет түрлерін беріңіз.
Оқушыларға оларды оқып
танысып, зерттеп, бейнелі сөздерді
табу үшін уақыт беріңіз. Әр топқа
жоғарыда айтылған сұрақтарға
сәйкес өз сипаттамаларын
сыныптастарымен бөлісуін
тапсырыңыз.

Ж6.2.1 Белгілі
бір мақсатқа
сай және
өзгелерді
сендіру үшін
сөздерді
немесе
суреттерді
қолданып,

(МК) Бірлесіп жазу әдісін жоспар
құру үшін қолданыңыз, одан кейін
өзіңіздің аксессуарды суреттейтін
плакат дайындаңыз. Ойыңызды
тиянақты бейнелейтін сөз және сөз
тіркестерін таңдауға негіздеңіз.
Бұйымның қашан тағылатындығы/
қолданылатындығына, неден

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)

Оқыту
ресурстары

 Қайсысы жақсы суреттелген?
 Неліктен?
 Ол заттың детальдарын қалай
салдыңдар?
Мысалы: ашық түсті суреттер мен
фотосуреттер, көзге түсетін үлкен
әріппен жазулар, суреттеу сөздері
және түстер, маталар тізімі, белгілі
бір сипаттамаға байланысты зат
белгілері.

wldgfIwp4E
smotri.com/vide
o/view/?id=v183
9951bbe5

Оқушыларды оқу қабілеттеріне
қарай топтарға бөліңіз. Жоғарыда
айтылған көмекші сөздердің
кейбіреулерін немесе барлығын
(оқу қабілеті төмендеулерге аз
мөлшерде үлкен әріппен жазылған
жазулар, түрлі-түсті суреттер)
беріңіз. Олардан сыныпта іліп
қоятын плакат дайындаңыз.
Сыныптың бір бұрышына киімдер
ілінген дүкен және касса жасап
қоюға болады. Дүкен көрінісін
жасап ойнауға дайындалыңыз.
Сатып алушыларға киім таңдауда
көмек көрсетуге болады.
Оқушыларға көмек бола алатын

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

17

Оқу
бағдарламасы
на сілтеме

Оқу
мақсаттары
қарапайым
постер, шағын
мәтін
құрастырады,
сөздер мен
сөйлемдерді
каллиграфиял
ық талапқа сай
жазады

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
жасалатындығына, түсі мен басқа
да сипаттарына көңіл бөліңіз.
Суреттегі жазуларға қосымша
ақпараттар қосыңыз. Мысалы:
жасалған жері немесе қолдану
нұсқаулығы белгісі.
(Ө, Қ) Оқушыларға кейіпкер үшін
ойлап тапқан аксессуарды көрсетіп
суреттейтін плакат жасауын
тапсырыңыз.

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)

Оқыту
ресурстары

керекті суреттеу/сипаттау сөздерді
жазып іліп қойыңыз. Мысалы:
ыңғайлы, бағасы қолжетімді,
келісімді, тиімді, қолайлы. Жаңа
қызықты сөздерді сөздік
дәптерлеріне көшіру үшін
оқушыларға уақыт беріңіз.

Оқушыларға 1-сыныптан таныс,
бірлесіп жазу әдісін қолдануға
болады. Бұл әдістің нұсқауын 1Жазу қабілеті жоғары оқушыларға сынып оқу жоспарынан мұқият
қосымша детальдар жайында толық оқуыңызды сұраймыз және оның
мысалын осы оқу жоспарының
сөйлем жазғызуға болады. Жазу
соңындағы сабақ жоспарынан көре
қабілеті төмендеу оқушыларға
аласыз.
суреттің айналасына сипаттау
сөздерін жазғызуға болады, ол
Үлгіге қарап жазуда қажетті
үшін тиісті сөз, сөз тіркестерін
сөздерді таңдаңыз. Ол сөздер
қолданулары тиіс. «У», «и, й»
бұрын өткен және қазір үйреніп
әріптерінің емлесін еске түсіріңіз.
жатқан емле ережелеріне сай болуы
тиіс.
(Т) Бағытталған жазуды
оқушыларға қандай сөз немесе сөз
тіркесі қажет екенін таңдау үшін
қолданыңыз. Неғұрлым көбірек
деталь қолданса, соғұрлым
кейіпкердің әшекей бұйымды

Оқушыларға сөйлемдегі сөздердің
қолданылу мақсатын түсіндіріңіз.
Мысалы:
- сияқты, сондай, ұқсас, бірдей,
т.б.(салыстыру мақсатында

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

18

Оқу
бағдарламасы
на сілтеме

Оқу
мақсаттары

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
таңдауы оңай болатынын
түсіндіріңіз.
Оқушылардың:
 суреттеу/сипаттау сөздері
мен сөз тіркестерін таңдауын
және қолдануын;
 жаңа сөздерді жазуға
талаптануын, жазуын
бағалаңыз.

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)

Оқыту
ресурстары

қолданылады);
- қарай, оңға, тура, солға, алға,
артқа, т.б. (бағытты білдіреді);
- осында, маңында, арасында,
ортасында, қасында, жоғарыда,
төменде, т.б. (мекенін, орнын
білдіреді);
- менің, сенің, сіздің, оның, менікі,
сенікі, сіздікі, т.б. (тәуелділікті
білдіреді);
- үшін, сондықтан, өйткені, сол
себепті, т.б. (себебін түсіндіру
мақсатында қолданылады);
- биыл, кеше, ертең, таңертең,
түнде, күндіз, т.б. (мезгілді
білдіреді).
Таза параққа жазбас бұрын сөз бен
сөз тіркестерін таңдап алып
жаттығу үшін алдымен шимай
дәптер беріңіз. Оқушыларға кейбір
сөздерді жазғызыңыз,оларды
дауыстап айтқызып, тақтаға
жазғыңыз, кейін қайтадан оқып, ең
дұрысын таңдатыңыз. Бұл
парақтарды сынып бұрышында
ілініп тұрған постерлердің қасына
іліп қойыңыз.
Бағытталған жазу әдісінің ретін

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

19

Оқу
бағдарламасы
на сілтеме

О 2 Мәтіннің
құрылымдық
бөліктерін
ажыратып,
негізгі
ойды анықтау
О6
Оқу
стратегиялары
мен түрлерін
қолдану

ТА 7
Тыңдалған
материалды
бағалау

Оқу
мақсаттары

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)

Оқыту
ресурстары

сақтаңыз (кіріспе, есте сақтау,
көрсету/ жазып көру және тексеру).
Толығымен танысу үшін 1-сынып
оқу жоспарына қараңыз.
О2.2.1 Негізгі
оқиғаларға
сүйене
отырып,
мәтіннің
(көркем емес
мәтін)
тақырыбын
анықтайды

Сезім мүшелері/қабылдау
қабілеттері туралы
(Ұ) Бірнеше күн бойы түрлі сезім
мүшелері (мысалы: есту, дәм, иіс
және сипап сезу) жайлы өлеңдер
оқыңыз. Оқушылардан қай өлеңді
көбірек ұнатқандарын сұраңыз.
Неліктен? Әр өлеңнің қай қабылдау
сезімі жайында екенін анықтап,
оларды соған қарай топтаңыз.
Мысалы: бүгін оқыған өлеңіміз
кешегі оқыған өлең сияқты есту
сезімі туралы екен.

Қабылдау сезімдерін кеңінен
зерттеп білу үшін тараудың бұл
бөлімі «Жаратылыстану» пәнімен
сәйкес келуі тиіс.

Сезімдерге
қажетті
өлеңдердің
үлгісін келесі
Оқушыларға сабақ барысында және сайттан
бос уақыттарында қолдана алатын қараңыз:
өлеңдер жинағы берілген шағын
‘Sensational
О6.2.1
суретті кітаптарды «Оқу
poems’;
Жиі
бұрышына» қойыңыз.
http://www.ama
қолданылатын
zon.com/Sensati
Оқушыларға әр жаттығу
сөздерге
onal-Poemsбарысында қайталанған ұйқас сөз
сүйене отырып (Т) Бағытталған оқуды
Inspired-Fiveкелсе, көрсетіңіз.
жүргізіп,
пайдаланып, кейбір өлеңдерді
Senses/dp/03304
қатесіз оқиды топтарға бөліп, оқушылармен бірге Оқушыларға жаңа сөздерді сөздік
13449/ref=sr_1_
дәптерлеріне
жазу
үшін
уақыт
дауыстап оқыңыз. Олардан
1?s=books&ie=
беріңіз.
өлеңдерді не себепті ұнатқандарын
UTF8&qid=136
ТА 7.2.1
сұрап, соған байланысты өлең
6206784&sr=1 Әр өлеңді талдағанда
Мәтіндегі
түрлерін таңдап алыңыз. Мысалы:
оқушыларға сұрақтар қойыңыз, 1&keywords=se
өзгерістерді
ұйқас, әзіл сөздер, қызықты

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

20

Оқу
бағдарламасы
на сілтеме

Оқу
мақсаттары

(дауыс ырғағы,
дауыс
қарқыны,
мәнері, екпіні,
т.б.) ескере
отырып,
тыңдалған
Ж 10
мәтіннің
Орфографиялы мазмұнын
қ нормаларды бағалайды
сақтау
(ұнайды/ұнама
йды)

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)

суреттер. Бұл жайында көзқарасын
мысалы, Бұл өлең не жайлы?
сұраңыз. Бәріміздің ой-пікірлеріміз  Өлең ұнады ма? Қай сөз
бірдей ме екен, әлде әр түрлі ме
орамдары ұнады?
екен?
 Бұл өлең нені есіңе түсіреді?
(Ө,Қ) Оқушылардан өлеңдегі
Сен осындай нәрсені
ұнаған жерлері жайында сұраңыз.
иіскеп/дәмін көріп/ естіп көрдің
Өлеңдер арасында көрінетін
бе?
ұқсастық пен айырмашылықтарды  Қай жері қызықты, күлкілі
табыңыз. Өлеңнен ұйқас сөздерді
болды?
тауып жазу дәптерлеріне жазуды
 Қай сөздер бірдей естілді?
тапсырыңыз.

Оқыту
ресурстары
nses+poems

Оқушыларды қадағалап, бағалаңыз:  Ең ұнаған өлең қайсы? Біздің
бәрімізге бірдей өлең ұнай ма,
 өлең жайлы мағыналы пікір
әлде талғамдарымыз әр түрлі
айта алуын;
ме?
 өлең туралы өз көзқарасын айта 1-сынып оқу жоспарында
Ж 10.2.1
алуын (ұнағанын және
Қосарлы
бағытталған оқу техникасының
ұнамағанын);
дыбыстардың
реттері толығымен жазылған
(Я, Ю) емлесін  себептерін, басқа өлеңдермен
сақтап жазады.
ұқсастығын таба алуын.
(Ұ) Өлеңдерді дауыстап, әндетіп
айтыңыз. Оқушыларды қатысуға
шақырыңыз. Ым-ишара, қимыл,
дыбыстар және әуенді қосыңыз.
Оқушыларға өлеңдерді жаттап,

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

21

Оқу
бағдарламасы
на сілтеме

ТА 1
Тыңдалған
ақпараттың
мазмұнын
түсіну

ТА 5
Әлеуметтік
және іскерлік
ортада тілдік
нормаларды
сақтау

Ж1 Мәтін
түріне сәйкес

Оқу
мақсаттары

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)

Оқыту
ресурстары

басқа сыныптастарына айтып беру
үшін уақыт беріңіз.
ТА 1.2.1
Айтылған
ақпаратты
(сөйлеушінің
сөзін,
әңгімесін)
тыңдайды
және жалпы
мазмұны не
туралы екенін
түсінеді
ТА 5.2.1
Мәселеден
хабардар
екенін көрсете
отырып, түрлі
жағдаяттарда
қысқа
диалогке
қатысады
Ж1.2.1
Мұғалім

Сезім мүшелері туралы өлең
жолдарын құрастыру
(Ө) Оқушыларға 5 минут ішінде
таспаны мұқият тыңдап, естіген
сөздердің бас әріптерін, сөздің
орнына суреттерді түртіп
отыруларын, содан соң
естігендерін толықтырып жазуын
сұраңыз. Одан кейін бүкіл сезім
түрлерін кезекпен қолданып, не
сезгендерін сұраңыз.
(Т) Оқушылардан топ ішінде өз
ойымен бөлісуді, жазуларын
салыстыруды сұраңыз.
Оқушыларға тізімдерін естеріне
түсіріп, бірден жазып үлгермеген
ойларды жазуына мүмкіндік
беріңіз.
(МК) Бірлесіп жазу әдісін
қолданып қарапайым өлең
жазғызыңыз. Ол үшін сөздерді
жоғарыдағы тізімдерден алыңыз.

Use a poem read
previously as a
model e.g. a
poem from the
anthology
http://www.ama
zon.com/Sensati
onal-PoemsInspired-FiveЕст Көру Иіс
Дәм
Сипап Senses/dp/03304
(ұстап) 13449/ref=sr_1_
1?s=books&ie=
UTF8&qid=136
6206784&sr=1оқушыларға ескертулерін жазып
1&keywords=se
алуға мүмкіншілік беріңіз.
nses+poems
Оқушылардың ой-пікірлерін жазу
үшін төмендегі кестені
қолдануыңызға болады.
Бөлім
тақырыбына
сай қосымша
Оқушыларға төмендегі кестеде
берілген сезім мүшелері арқылы
сезінуге мүмкіншілік беріңіз.
Мысалы: таза ауада түскі ас ішуге,
шулы дәмханада тамақтануға,
қарлы ауада жылы сусын ішуге
болады. Әр күні басқа жерге барып,

2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.

22

Оқу
Оқу
бағдарламасы мақсаттары
на сілтеме
өз мәтінін
көмегімен
құрап жазу
мәтін түрлерін
ажыратады
және шағын
мәтіндер, үлгі
бойынша
қарапайым
хабарлама
Ж8
жазады
Түрлі жанрда

Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері

Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)

Дұрыс, жарасымды сөз және сөз
тіркестерін қолданып, өлеңді
көркемдеу жолын көрсетіңіз.

у

(Ө, Қ) Оқушыларға қабылдау
сезімдері жайында өлең
жазғызыңыз. Өлең тек бір сезім
мүшесі жайында немесе әр сезімге
бір жол арнап жазылуы мүмкін.

Оқушыларға бір-бірімен ойпікірлерін бөлісіп, түсіндіру
кезінде көркем сөздерді
қолдануларына көмектесіңіз.

Өлең жолдары қандай сөздерден
шығармашылы
басталғанына және қандай
Ж8.2.1
қ мәтін жазу
сөздермен аяқталғанына назар
Мұғалімнің
аудартыңыз. Әр жолдағы бірінші
көмегімен
сөз қандай дыбыстан басталған?
өзінің жеке
Өлең жолындағы ұй
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!