Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
ҚАЗАҚ ТІЛІ ПӘНІ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
«Қазақ тілі» пәні бойынша оқу жоспары
(орта білім беру мазмұнын жаңарту аясында)
2-сынып
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
Мазмұны
Ұзақ мерзімді жоспар 3
1-бөлім: Өзім туралы 10
3-бөлім: Менің отбасым және достарым 35
4-бөлім. Бізді қоршаған әлем 44
5-бөлім: Саяхат 58
6-бөлім: «Салт-дәстүр және ауыз әдебиеті» 67
7-бөлім: Табиғат пен қоршаған орта 76
8-бөлім: Дені саудың – жаны сау 89
Қысқа мерзімді жоспар 101
Сабақ жоспары 101
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
3
Ұзақ мерзімді жоспар
«Қазақ тілі» пәні. 2-сынып
1-тоқсан 2-тоқсан 3-тоқсан 4-тоқсан
Тыңдалым және айтылым:
Оқушылар тыңдалған
мәтіннен ақпаратты түсінеді
Тыңдау барысында:
телерадио хабарлары
немесе мұғалім ұсынған
ақпараттың не жайлы
екенін анықтайды;
әңгімедегі негізгі
оқиғалардыдұрыс
ретімен мазмұндайды;
басқалардың айтқан сөзін
мұқият тыңдап,
пікірталастарға қатыса
біледі;
таныс тақырып бойынша
сөйлеу барысында жаңа
сөздерді қолдануды
үйренеді.
Оқушылар тыңдалған
мәтіннен мәліметті және
әңгімелерді бағалауды
үйренедіқолданады.
Тыңдау барысында:
• Мұғалім ұсынғанді немесе
таспада жазылған материалды
немесе телерадио
хабарламасынан тыңдай
отырып, маңызды жерлерін
тұстарын анықтайды білуді;
• оқиғаның мазмұнын
айтқанда, біртіндеп әдеби тілді
қолдануды;
• басқалардың айтқан сөзін
тыңдап, пікірталас барысында
олардың көзқарасына келісетін
немесе келіспейтінін түсінуді
және сұрақ қоя білудібілдіреді;
• сөйлеу барысында
Оқушылар тыңдалған
материалға ақпаратқа және
басқалардың айтқан пікіріне
зейін салып тыңдап,
жауапталдау жасай бере
алатын болады.
Тыңдау барысында:
• жаңа материалды
ақпаратты тыңдап, оның
маңызды жерлерін тұстарын
анықтай білеуді және
мазмұндайуды;
• әңгімедегі негізгі оқиғаның
мазмұнын айту
барысындабаяндау барысында
әдеби тиісті тілді дұрыс
қолдадынып, ары қарай не
болатынын болжай білуді;
• басқалардың айтқан сөзін
тыңдап, пікірталас барысында
Оқушылар тіл байлығын
мәтін мазмұнын бағалау
арқылыдамытады. .
Тыңдау барысында:
теледидар немесе радио
бағдарламаларында және
презентацияларда
айтылғандарды түсінуді
және ауызекі тілден
айырмашылығын
анықтай біледі;
әңгіменің сюжеті мен
құрылымдық
ерекшеліктерін біледі;
басқалардың айтқан сөзін
тыңдап, өзінің келісу не
келіспеуінің себебін
түсіндіре білуді;
өз пікірін нақты айту
үшін көркем сөздерді кең
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
4
1-тоқсан 2-тоқсан 3-тоқсан 4-тоқсан
көбірек жаңа сөздерді,
көркем әдеби сөздер мен
тіркестерді қолдануды
үйренедіуі тиіс.
өзінің көзқарасын,келісу не
келіспеуін дәйектер келтіріпін
айтады бастауды;
• өз ой-пікірлерін айту
барысында көркем әдеби
сөздерді күнделікті
жағдаяттарда пайдалануды
қолдануды үйренедіуі тиіс.
көлемде қолдануды
үйренедіс.
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
5
1-тоқсан 2-тоқсан 3-тоқсан 4-тоқсан
Оқылым:
Әр түрлі оқу әдістерін
пайдалана отырып, жаңа
мәтінді дұрыс оқи біледі.
Оқу барысында:
оқылған күрделі емес
мәтіннің маңызды
тұстары мен тақырыбын
анықтайды;
шағын әдеби емес мәтін
түрлерін қолдана отырып,
оқылған ақпаратты тиімді
аша білуі, мәтін
бөліктерін ретімен қоя
біледі;
Әр түрлі оқу әдістерін
пайдалана отырып, жаңа
мәтінді түсініп оқи біледі.
Оқу барысында:
оқыған мәтіннің
маңызды тұстары мен
тақырыбын анықтайды;
мәтін түрлерін
құрылымына қарай
анықтайды
жаңа сөздерді үйрену үшін
ең ыңғайлы тәсілді
(синтаксистік, дыбыстық
немесе лексикалық)
таңдап, оны қолдануды
үйренеді тиіс.
Оқушылар әр түрлі оқу
әдістерін қолдана отырып,
жаңа мәтінді түсініп, тұтас оқи
алатын болады.
Оқу барысында:
негізгі оқиғаларға сүйене
отырып мәтіннің
тақырыбын
анықтайды;мәтіннің қалай
жазылғанын (құрылымын,
диаграммалар, сызбалар
көмегімен берілуін,
тақырыбы мен негізгі
ойын) түсіндіруді және
оларды неліктен қолданған
себебеін айтады;
жаңа сөздерді үйрену үшін
ең ыңғайлы тәсілді
(синтаксистік, дыбыстық
немесе лексикалық )
таңдап,оны қолдана алуды
үйренеді.
Оқушылар күрделі
мәтіндерді сеніммен
шапшаң оқып, мазмұнын
түсіне, пікірталасқа түсе
алатын болады.
Оқу барысында:
әдеби емес мәтіннің
түрлеріне қатысты
мағлұмат пен негізгі
идеяны тез таба біледі;
жаңа сөздерді үйрену
үшін ең ыңғайлы әдісті
(синтаксистік, дыбыстық
немесе лексикалық)
таңдап,оны қолдануды
үйренеді.
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
6
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
7
Жазылым:
Оқушылар шағын әңгімелер,
өлеңдер және әдеби емес
мәтіндерді жоспар бойынша
жазуды үйрене бастайды.
Жазу барысында:
қарапайым әңгімелерді
мазмұндайды және
нұсқау бойынша
жазылым тапсырмасын
орындайды; көркем
жазуды дамытады .
Оқушылар шағын әңгімелер,
өлеңдер және әдеби емес
мәтіндерді мұғалім көмегімен
жоспар құрып жазуды үйрене
бастайды.
Жазу барысында:
шағын әңгімелер мен әдеби
емес мәтіндердің
айырмашылықтарын ескере
отырып сөздерден
сөйлемдер құрайды;
өз идеяларын еркін жеткізу
үшін қажетті техника мен
сөздікті қолданады;
қолмен жазғанда әріптерді
жазу каллиграфиясына сай,
қатесіз жазып, жазғанын
тексеруді үйренеді.
Оқушылар шағын әңгімелер,
өлеңдер және әдеби емес
мәтіндерді өздігінен жоспар
құрып жазуды үйренуді
жалғастырады.
әдеби емес мәтін ішіндегі
ақпараттарды ретімен
орналастыруды;
сөйлемдерде етістікті дұрыс
шақта жазады;
әдеби және әдеби емес
мәтіндердің түрлерін
ажырата отырып әңгімелер
мен әдеби емес мәтіндер
жазады;
қолмен жазғанда әріптерді
жазу каллиграфиясына сай,
қатесіз жазып, жазғанын
өңдеп, көркемдеуді
үйренеді
Оқушылар әр түрлі
мәтіндерді өздігінен жоспар
құрып жазатын болады.
Жазу барысында:
түрлі қарапайым
әңгімелерді және әдеби
емес мәтіндерді жазады,
оның ішінде мәтіннің
кейбір ерекшеліктерін
ескереді;
қолмен жазғанда
әріптерді жазу
каллиграфиясына сай
жазып, АКТ қолданғанда
қатесіз жазып, жазғанын
өңдеп, көркемдеуі тиіс.
қолмен жазғанда
әріптерді жазу
каллиграфиясына сай,
жылдам,қатесіз жазып,
қажетті жерлерін
дұрыстауды, көркемдеуді
үйренеді;
Сөйлеу әрекетінің төрт түрін дамыту барысында үнемі төменде берілген дағдыларға назар аударыңыз
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
8
Мұғалімнің көмегімен тіл
бірліктері; дыбыс, буын, сөз,
сөйлемді ажырата
бастайды, салыстырады.
Олар:
белгілі бір сипаттау
сөздерін қолдана білуі;
қосарлы дауысты
дыбыстар мен дауыссыз
дыбыс түрлерінің емлесін
меңгере бастауы;
жай сөйлемдерді
жазғанда нүкте, сұрақ
және леп белгісін
қолдана білуі;
таныс емес қарапайым
сөздерді жазғанда
фонетикалық білімін
қолдануы тиіс.
Тіл бірліктері; дыбыс,
буын, сөз және сөз құрамын
ажыратады, салыстыра
бастайды
қосарлы дауысты дыбыстар
мен дауыссыз дыбыс
түрлерінің емлесін
меңгеруі;
сөйлемдерді жазғанда
нүкте, сұрақ және леп
белгісін қолдануды;
сөз мағыналарын (сининим,
антоним, омоним) түсінеді,
сөйлем құрамында
мағынасын ажырата
бастайды;
құрмалас сөйлемдер
құруды, тыныс белгісін
дұрыс қоюды үйрене
бастайды;
фонетикалық білімін
қолдану арқылы сөз санын
біртіндеп көбейтіп әрі
ұқыпты жазуды
Тіл бірліктері; дыбыс,
буын, сөз және сөз таптарын
ажыратады, салыстырады
сөйлемдерді жазғанда
нүкте, сұрақ және леп
белгісін өздігінен қолдана
білуі;
сөз таптарын сұрақ қою
арқылы ажыратады,
сөйлемде дұрыс қолданады;
сөз таптарын құрылымына
қарай түрлерін ажыратады;
мәтін түрлеріне қарай
құрылымын біледі және
мәтін құрастырады;
фонетикалық білімдерін
қолданып, сөз санын
арттыра отырып, ұқыпты
жазуы
Тіл бірліктері; дыбыс,
буын, сөз және сөз
таптарын ажыратады,
салыстырады
құрмалас сөйлемдерде
нүкте, сұрақ және леп
белгілерін қолдана
білуді;
фонетикалық білімдерін
қолданып, сөз санын
біртіндеп арттыра
отырып, ұқыпты жазуды
үйренуі тиіс.
Ескертулер:
Бөлім дегеніміз – белгілі бір тақырыпта дайындалған сабақтар жиынтығы.
Берілген тақырыптар ұзақ мерзімді жоспар мен орта мерзімді жоспарлардың әрбір пән үшін контексті анық болуын
қамтамасыз етеді. Әр тоқсанға екі тақырып берілген. Тоқсан үшін белгіленген әр тақырып үшін бірдей уақыт бөлінген.
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
9
Ұ = ұжымдық жұмыс (сыныппен) ОТ= оқушының тәжірибесі
Т = топтық жұмыс МК = мұғалімнің көрсетуі
Ж = жұптық жұмыс Қ = қалыптастырушы (формативті) бағалау Ө = өзіндік жұмыс
Орта мерзімді жоспардың «Оқыту ресурстары» бөлігінде мұғалімдерге қосымша ақпарат ретінде ағылшын тіліндегі
дереккөздер берілді.
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
10
«Қазақ тілі» пәні. 2-сынып
1-бөлім: Өзім туралы
Осыған дейін меңгерілуі тиіс білім
1-бөлім оқушылардың 1-сыныпта үйренгендеріне негізделе құрастырылған. Оқушылар әр түрлі әдеби емес мәтіндермен
танысып, сөздердіңжазылу тәсілдерін білуі тиіс.
Контекст
Бұл бөлім өзін тану, оның ішінде киім үлгісі мен сезім мүшелері тақырыптарын қамтиды. «Әдебиеттік оқу», «Өнер» және
«Ғылымға кіріспе» пәндерімен байланысты қарастырылады. Бөлім барысында дыбыс туралы білімдері кеңейтіліп, қосарлы
дауыстылар я,ю)жәнедауыссыз дыбыстар емлесін меңгереді.. Бұл бөлімде жеке бас гигиенасын, өмір қауіпсіздігін және
өзінің денсаулығын сақтау ережелеріне үнемі көңіл бөлінеді.
Қысқаша шолу
Бөлімде «Грамматика және емле» оқытылады.
Бөлім киімді сипаттау сөздерді жазумен басталады. Оқушылар кейіпкерге жарасымды бұйым, әшекей ойлап . Өнер
сабағында бас кейіпкерге жарасымды бұйымның әшекейлерін (аксессуарды) қолдан жасауға мүмкіндігі болады. Оқушылар
өздерінің есту, көру, иіс және дәм сезу қабілеттері туралы өлең шығарып жазады.
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
.
«Грамматика және емле»
Дауысты және дауыссыз дыбыстар,
дауыссыз дыбыстардың үнді, қатаң
және ұяң болып бөлінуіне,
қосарлы дыбыстардың емлесі (У
әрпінің емлесі; И, й әріптерінің
емлесі; Я, Ю әріптерінің жазылуы;
оқушыға түсінікті болатындай
тоқталғаны жөн. Сөздерді сауатты
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
11
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
ТА 1
Тыңдалған
ақпараттың
мазмұнын
түсіну
ТА 4 Астарлы
мағынаны
ажырату
ТА5
Әлеуметтік
ортада тілдік
нормаларды
сақтау
ТА 1.2.1
Өзгелердің
пікірін
тыңдайды
және кейбір
тұстары не
туралы екенін
түсінеді
ТА 5.2.1
Мәселеден
хабардар
екенін көрсете
отырып, түрлі
жағдаяттарда
қысқа
диалогке
қатысады
ТА 4.2.1
Мұғалім
көмегімен
мәтіндердегі
астарлы
мағыналы
сөздердітүсіне
ді және үлгі
бойынша
жазуына, буынға дұрыс бөлуіне
және тасымалдауына көңіл бөлу
керек.
Тіл және сөйлеу не үшін қажет?
(Ұ) «Бинго» ойыны мақсатын
хабарлаңыз. Оқушыларға «Бинго»
ойынына арналған кесте таратып
беріңіз. Сынып ішінде еркін
қозғалып жүріп, бір-бірінен жазғы
демалысты кіммен, қайда және
қалай өткізгені туралы сөйлеседі.
Қолындағы кестеге тыңдаған
ақпараты бойынша қысқа
жазбалар/белгілер түсіреді.
(Ө) Оқушылар өз кестесіндегі
мағлұматпен баршаны
таныстырады. Ең қызықты деген
оқиғаларын қысқаша әңгімелеп
беруіне мүмкіндік беріледі.
(Ұ) Оқушылар ақпаратты қалай
алғанын, не арқылы білгенін
талқылайды. Басты идея тіл және
сөйлеу әрекетінің адам өміріндегі
маңыздылығына оқушылардың көз
жеткізуіне жағдай жасау.
(Т,Қ) Адамдар тағы бір-бірімен
қалай қарым-қатынас жасауы
мүмкін екенін талқылайды.
Ауызша және жазбаша сөйлеу
түрлері туралы шағын постер
Әріптер, сөздер, емле және басқа да
ережелерді үйрету күнделікті сабақ
барысында жүргізілуі тиіс.
Әріптер, күнделікті қолданылатын
сөздер, емле ережелері
оқушылардың білім деңгейіне және
оқытылатын материалға сай болуы
тиіс. Бұл сабақтар белгілі бір
ретімен жүргізілуі керек: қайталау,
үйрету, жаттығу, қолдану.
Оқушылар мәтіндерді оқи білуі,
сөздерді жазу үшін әріптерді жетік
білулері тиіс. Кез келген жіберілген
қате дер кезінде түсіндірілуі керек.
Грамматика және емле ережелері
бүкіл жаттығуларда қамтылуы тиіс.
Тарауды бастамас бұрын жоғарыда
берілген негізгі грамматика
элементтерін таңдаңыз. Әр
жаттығу/тапсырмадан бұрын
оқушылардың білім деңгейіне сай
келетін грамматика/емле
ережелерін таңдаңыз.
«Бинго» ойыны мақсатын
оқушыларға хабарлау керек. Әрбір
Қазақ
дыбыстарын
үйрететін
бағдарлама,
ойындар мен
жаттығулар
ұсынылады:
erketai.kz/ustazd
ar-
enbegi/kazakh-
tili-sabaginda-
koldnilatin-oyin-
turleri/
<https://www.ed
ucation.gov.uk/p
ublications/stand
ard/publicationd
etail/page1/DFE
S-00281-
2007>https://ww
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
12
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
ТА 6
Тыңдаушыны
қызықтыру
үшін әдеби
көркемдегіш
құралдарды
мақсатқа сай
қолдану
Ж6 Мәтінді
түрлі жанрда
әртүрлі
формада
ұсыну
қолданады
ТА 6.2.1
Тыңдаушыны
қызықтыру
үшін көркем-
бейнелі
сөздерді (сын
есім, т.б.)
қолданады
Ж6.2.1 Белгілі
бір мақсатқа
сай және
өзгелерді
сендіру үшін
сөздерді
немесе
суреттерді
қолданып,
қарапайым
постер, шағын
мәтін
құрастырады,
сөздер мен
сөйлемдерді
каллиграфиял
ық талапқа сай
жасайды. Әр топ өз постерлерін
таныстырады. Топтағы әр оқушы
таныстырылымға қатысуы шарт.
Оқушыларды алдын ала өзара
ролдерін анықтап алуға
қалыптастыру керек.
Оқушылардың:
- өзара Әлеуметтік ортада
тілдік нормаларды сақтау ын;
- ақпаратты қысқаша түсіре
білуін;
- топта жұмыс істеу қабілетін
бағалаңыз
оқушы сыныптастары арасынан 7
оқушымен сөйлесіп ақпарат жинау,
мәліметті қысқаша кестеге түсіруі
керек.
Өзара сөйлесу барысында тілдік
нормаларды сақтау, әдепті сөйлеу
ойынның шартына кіреді.
Ең бірінші болып 7 оқушыдан
ақпарат алған оқушы «Бинго» сөзін
айтады. Осы сәтте ойын
тоқтатылады. Оқушылар өз
ақпараттарын қысқаша сыныпқа
таныстырады.
«Бинго» ойынына арналған кесте
үлгісі.Оқушылар
сыныптастарының есімдерін өздері
жазады.
№ Оқушын
ың аты-
жөні
Қайда
?
Кімме
н?
Қала
й?
1 Айнұр
w.education.gov
.uk/publications/
standard/publica
tiondetail/page1/
DFES-00281-
2007
Ағылшын емле
ережелерін
үйрететін
бағдарлама
http://www.teac
hfind.com/natio
nal-
strategies/suppor
t-spelling-1
Volina V. “ABC
for fun”
MOSCOW,
Prosveschenie.
1991.
http://www.labir
int.ru/books/200
665/, “How
teach child to
read?” etc
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
13
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
жазады/тереді
2 Данияр
3 Данажан
4
5
6
7
ТА 5
Әлеуметтік
және іскерлік
ортада тілдік
нормаларды
сақтау
ТА 6
Тыңдаушыны
қызықтыру
ТА 5.2.1
Мәселеден
хабардар
екенін көрсете
отырып, түрлі
жағдаяттарда
қысқа
диалогке
қатысады
ТА 6.2.1
Тыңдаушыны
қызықтыру
үшін көркем-
бейнелі
сөздерді (сын
есім, т.б.)
қолданады
Өзіме киім үлгісін таңдаймын
(Ө) Оқушылар 5 минут аралығында
бүгінгі тақырыпқа байланысты
киім атауларын жазады. Жазу үшін
шағын тақта (вайтборд) немесе А4
қағазы мен фломастер беріңіз.
Әркім өзі неше сөз жазғанын
санайды. Сөздерін оқып тексереді.
Тақталарын жоғары көтеріп
көрсетеді.
(Ж) Оқушылар өзара бір-бірінің
сөздерін тексеруге көмектеседі.
Өзінде жоқ сөздерді досынан
көшіріп толықтырып алуына
Барлық оқушыларға А4 қағазы мен
фломастер немесе шағын тақта
(вайтборд) таратып беріңіз. Бұл
сізге оқушылардың қалай жазып
жатқанын бақылауға көмектеседі.
Жазу процесінде оқушылардың
ортақ жіберілген қателерін
анықтауға талпыныңыз. Дер
кезінде қатемен жұмыс
ұйымдастыруыңызға мүмкіндік
болады. .
Оқушыларды қабілет деңгейлері
бірдей болатындай етіп топтарға
Бұрын оқыған
кітаптарға
қараңыз
e.g. ‘Hippo has a
hat’ by Julia
Donaldson
http://www.yout
ube.com/watch?
v=81I54IPyy7Q
and
http://www.ama
zon.com/Hippo-
Has-Hat-Julia-
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
14
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
үшін әдеби
көркемдегіш
құралдарды
мақсатқа сай
қолдану
Ж6 Мәтінді
түрлі жанрда
әртүрлі
формада
ұсыну
Ж 10
Орфографиялы
қ нормаларды
сақтау
Ж6.2.1 Белгілі
бір мақсатқа
сай және
өзгелерді
сендіру үшін
сөздерді
немесе
суреттерді
қолданып,
қарапайым
постер, шағын
мәтін
құрастырады,
сөздер мен
сөйлемдерді
каллиграфиял
ық талапқа сай
жазады/тереді
Ж 10.2.1
Қосарлы
дыбыстардың
(Я, Ю,)
емлесін сақтап
жазады.
мүмкіндік беріледі.
(Ұ/Т,Ө,Қ) Қажет жағдайда
жіберілген қателер бойынша
қатемен жұмыс ұйымдастырыңыз.
Жазудың дұрыстығын қалай
тексере аламын сұрағына жауап
іздеу, өз тәжірибелерін ортаға салу.
Сөзді дұрыс айту, дыбыстық
құрамын анықтау арқылы, сөздік,
кітаптар ғаламтор арқылы тексеру
жолдарын қолданып үйренуге орта
(ұйымдастырыңыз. Мысалы,
пальто, плащ, костюм, аяқ киім,
қолғап сөздерін тақтада көрсетіңіз,
Оқушылар іштей оқып есте
сақтауына уақыт беріңіз. Уақыт
өткен соң тақта жабылады.
Дәптерлеріне сөздерді жатқа
жазады. Тақтадағы үлгісімен өзін-
өзі тексереді. Қатесіз жазған, өз
қатесін түзеткен оқушыларды
мадақтаңыз.
(Т) Оқушылар киім үлгілерін
қандай топтарға біріктіруге
болатынын анықтайды. Топтарға
түрлі киім үлгілері суреттері
бөліңіз. Топтың әрбір мүшесі
белсенді қатысуы үшін қолайлы
орта жасаңыз. Топта орындалған
жұмыстарды таныстырған соң
міндетті түрде «Сөйлеу
қабырғаларына» іліңіз.
Жарнама жасау үшін «Әдебиеттік
оқу» пәнінде меңгерген білімдерін
қолда алатынын еске салыңыз.
Әдебиеттік оқу пәнінде бастаған
сөздік дәптерін қолдану. Сөздік
дәптерге өзі ұнатқан киім
атауларын, жазылуы қиын сөздерді
жаза алатындарын және кейіннен
шығарма жазғанда қолдана
алатындарын айтыңыз. Жазу,
сөйлеу және оқу барысында бұл
сөздікті қолданған жөн. Бұл
дәптерді барлық оқушылардың
қолдануын қадағалаңыз.
Топтық жұмысқа қажетті суреттер
мен плакат, желім дайындаңыз.
Donaldson/dp/1
405021926
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
15
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
таратылып беріледі. Үлкен
плакатқа киім түрлері мен стиліне
қарай топтастырады және жалпы
атауын жазады. Әр топ өз
жұмыстарын таныстырады.
(Т) Әр топ бір киім үлгісін/стилін
таңдап жарнама жасайды. Жарнама
жасаудағы мақсат киім үлгілерін
сипаттау, өз ойын толық жеткізе
білу (сөйлемді дұрыс құру).
Оқушылар қысқа ұйқастар
қолдануына болатынын ескертіңіз.
(Ө) «Сыйлық» ойыны. Өз
таңдауыңды жаса. Саған қандай
киім сыйлағанын қалар едің? Өзіңе
арналған киім үлгісі суретін сал
немесе аппликация құрастыр.
Киімді қалай безендіруге
(аксессуарлар) болатынын ойланып
толықтыру тапсырмаларын беру.
Суреттің айналасына киімді
сипаттау сөздерін жазады. Қабілеті
жоғары оқушылар сөйлем жаза
алады. Оқушылар жұмыстарынан
көрме ұйымдастырыңыз.
АКТ қолжетімді болған жағдайда
ғаламтордан суреттерді іздеу,
көшіру, сөздерді теруді қатар алып
жүруге болады.
Оқушыларға мынадай сұрақтар
қойсаңыз болады:
- Неліктен бұл киімді
таңдадың?
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
16
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
Оқушылардың:
киім үлгісін егжей-тегжейлі
сипаттай алуын;
сөздерді сауатты жазуын
бағалаңыз.
- Бұл киімнің қандай
артықшылықтары бар?
- Адам денсаулығына қандай
материалдардан жасалған
киімдер жақсы ықпал етеді
деп ойлайсыңдар?
- Киім таңдауда басты неге
назар аудару керек?
Суреттерді сыныпта іліп қойыңыз.
Ж1 Мәтін
түрлеріне
сәйкес өз
мәтінін
құрастырып
жазу
Ж2 Түрлі
стильді
қолданып
Ж1.2.1
Мұғалім
көмегімен
мәтін түрлерін
ажыратады
және шағын
мәтіндер, үлгі
бойынша
қарапайым
хабарлама
жазады .
Ж2.2.1 Түрлі
сипаттау
сөздерін
қолданып
Кейіпкерлердің киімін, әшекей
бұйымдарын суреттеу
(Ұ) Оқушылардан «Әдебиеттік
оқу» сабағында оқылған
әңгімелердегі кейіпкерлердің
қандай аксессуарды қолданғанын
сұраңыз.
(Ж) Салынған суреттер бойынша
оқушылар өз сипаттамаларын
жазады. Мысалы: Оның түсі неге
ашық немесе көк түсті? Оны қайда
киеді? Ол не үшін қажет?
Оқушыларға суреттерін
сыныптастарына көрсетіп, оны не
себептен таңдағанын
Өткен сабақтағы суреттерге қайта
қараңыз. Оларды аксессуарлар
қандай болу керектігін табу үшін
қолданыңыз. Мысалы: Аю әрдайым
бас киімін жоғалтып жүреді, сол
үшін оған тағы біреуі қажет. Түсі
ашық және түрлі-түсті бас киімді
табу оңайырақ болғандықтан,
оған ашық түсті бас киім қажет.
Қаласаңыз, оқушылар өнер
сабақтарында кейіпкерлерге арнап
аксессуар , киім жасай алады.
Оқушыларға қойылатын сұрақтар:
Бас киімдерді
суреттейтін
жақсы
интернет сайт
http://www.hats
andcaps.co.uk/D
orfman-Pacific-
Hats-Kids-
Trilby-Fuchsia-
P556019/
Әшекейлер:
www.youtube.c
om/watch?v=R
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
17
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
мәтін жазу
Ж 10
Орфографиялы
қ нормаларды
сақтау
Ж6 Мәтінді
түрлі жанрда
әртүрлі
формада
ұсыну
өзіндік мәтін
жаза алады.
Ж 10.2.1
Қосарлы
дыбыстардың
(Я, Ю) емлесін
сақтап жазады.
Ж6.2.1 Белгілі
бір мақсатқа
сай және
өзгелерді
сендіру үшін
сөздерді
немесе
суреттерді
қолданып,
түсіндірулерін сұраңыз.
(Ұ) Журналдағы жарнамалар және
киім үлгілерінің топтамаларына
қараңыз. Ол мәтіндердің қандай
мақсатпен жазылғанын
түсіндіріңіз. Оларға қарап, адамдар
киімдерді алу немесе алмауды
шешетінін айтыңыз.
(ТЖ) Топтарға тілі жеңіл журнал
және буклет түрлерін беріңіз.
Оқушыларға оларды оқып
танысып, зерттеп, бейнелі сөздерді
табу үшін уақыт беріңіз. Әр топқа
жоғарыда айтылған сұрақтарға
сәйкес өз сипаттамаларын
сыныптастарымен бөлісуін
тапсырыңыз.
(МК) Бірлесіп жазу әдісін жоспар
құру үшін қолданыңыз, одан кейін
өзіңіздің аксессуарды суреттейтін
плакат дайындаңыз. Ойыңызды
тиянақты бейнелейтін сөз және сөз
тіркестерін таңдауға негіздеңіз.
Бұйымның қашан тағылатындығы/
қолданылатындығына, неден
Қайсысы жақсы суреттелген?
Неліктен?
Ол заттың детальдарын қалай
салдыңдар?
Мысалы: ашық түсті суреттер мен
фотосуреттер, көзге түсетін үлкен
әріппен жазулар, суреттеу сөздері
және түстер, маталар тізімі, белгілі
бір сипаттамаға байланысты зат
белгілері.
Оқушыларды оқу қабілеттеріне
қарай топтарға бөліңіз. Жоғарыда
айтылған көмекші сөздердің
кейбіреулерін немесе барлығын
(оқу қабілеті төмендеулерге аз
мөлшерде үлкен әріппен жазылған
жазулар, түрлі-түсті суреттер)
беріңіз. Олардан сыныпта іліп
қоятын плакат дайындаңыз.
Сыныптың бір бұрышына киімдер
ілінген дүкен және касса жасап
қоюға болады. Дүкен көрінісін
жасап ойнауға дайындалыңыз.
Сатып алушыларға киім таңдауда
көмек көрсетуге болады.
Оқушыларға көмек бола алатын
wldgfIwp4E
smotri.com/vide
o/view/?id=v183
9951bbe5
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
18
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
қарапайым
постер, шағын
мәтін
құрастырады,
сөздер мен
сөйлемдерді
каллиграфиял
ық талапқа сай
жазады
жасалатындығына, түсі мен басқа
да сипаттарына көңіл бөліңіз.
Суреттегі жазуларға қосымша
ақпараттар қосыңыз. Мысалы:
жасалған жері немесе қолдану
нұсқаулығы белгісі.
(Ө, Қ) Оқушыларға кейіпкер үшін
ойлап тапқан аксессуарды көрсетіп
суреттейтін плакат жасауын
тапсырыңыз.
Жазу қабілеті жоғары оқушыларға
қосымша детальдар жайында толық
сөйлем жазғызуға болады. Жазу
қабілеті төмендеу оқушыларға
суреттің айналасына сипаттау
сөздерін жазғызуға болады, ол
үшін тиісті сөз, сөз тіркестерін
қолданулары тиіс. «У», «и, й»
әріптерінің емлесін еске түсіріңіз.
(Т) Бағытталған жазуды
оқушыларға қандай сөз немесе сөз
тіркесі қажет екенін таңдау үшін
қолданыңыз. Неғұрлым көбірек
деталь қолданса, соғұрлым
кейіпкердің әшекей бұйымды
керекті суреттеу/сипаттау сөздерді
жазып іліп қойыңыз. Мысалы:
ыңғайлы, бағасы қолжетімді,
келісімді, тиімді, қолайлы. Жаңа
қызықты сөздерді сөздік
дәптерлеріне көшіру үшін
оқушыларға уақыт беріңіз.
Оқушыларға 1-сыныптан таныс,
бірлесіп жазу әдісін қолдануға
болады. Бұл әдістің нұсқауын 1-
сынып оқу жоспарынан мұқият
оқуыңызды сұраймыз және оның
мысалын осы оқу жоспарының
соңындағы сабақ жоспарынан көре
аласыз.
Үлгіге қарап жазуда қажетті
сөздерді таңдаңыз. Ол сөздер
бұрын өткен және қазір үйреніп
жатқан емле ережелеріне сай болуы
тиіс.
Оқушыларға сөйлемдегі сөздердің
қолданылу мақсатын түсіндіріңіз.
Мысалы:
- сияқты, сондай, ұқсас, бірдей,
т.б.(салыстыру мақсатында
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
19
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
таңдауы оңай болатынын
түсіндіріңіз.
Оқушылардың:
суреттеу/сипаттау сөздері
мен сөз тіркестерін таңдауын
және қолдануын;
жаңа сөздерді жазуға
талаптануын, жазуын
бағалаңыз.
қолданылады);
- қарай, оңға, тура, солға, алға,
артқа, т.б. (бағытты білдіреді);
- осында, маңында, арасында,
ортасында, қасында, жоғарыда,
төменде, т.б. (мекенін, орнын
білдіреді);
- менің, сенің, сіздің, оның, менікі,
сенікі, сіздікі, т.б. (тәуелділікті
білдіреді);
- үшін, сондықтан, өйткені, сол
себепті, т.б. (себебін түсіндіру
мақсатында қолданылады);
- биыл, кеше, ертең, таңертең,
түнде, күндіз, т.б. (мезгілді
білдіреді).
Таза параққа жазбас бұрын сөз бен
сөз тіркестерін таңдап алып
жаттығу үшін алдымен шимай
дәптер беріңіз. Оқушыларға кейбір
сөздерді жазғызыңыз,оларды
дауыстап айтқызып, тақтаға
жазғыңыз, кейін қайтадан оқып, ең
дұрысын таңдатыңыз. Бұл
парақтарды сынып бұрышында
ілініп тұрған постерлердің қасына
іліп қойыңыз.
Бағытталған жазу әдісінің ретін
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
20
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
сақтаңыз (кіріспе, есте сақтау,
көрсету/ жазып көру және тексеру).
Толығымен танысу үшін 1-сынып
оқу жоспарына қараңыз.
О 2 Мәтіннің
құрылымдық
бөліктерін
ажыратып,
негізгі
ойды анықтау
О6
Оқу
стратегиялары
мен түрлерін
қолдану
ТА 7
Тыңдалған
материалды
бағалау
О2.2.1 Негізгі
оқиғаларға
сүйене
отырып,
мәтіннің
(көркем емес
мәтін)
тақырыбын
анықтайды
О6.2.1
Жиі
қолданылатын
сөздерге
сүйене отырып
жүргізіп,
қатесіз оқиды
ТА 7.2.1
Мәтіндегі
өзгерістерді
Сезім мүшелері/қабылдау
қабілеттері туралы
(Ұ) Бірнеше күн бойы түрлі сезім
мүшелері (мысалы: есту, дәм, иіс
және сипап сезу) жайлы өлеңдер
оқыңыз. Оқушылардан қай өлеңді
көбірек ұнатқандарын сұраңыз.
Неліктен? Әр өлеңнің қай қабылдау
сезімі жайында екенін анықтап,
оларды соған қарай топтаңыз.
Мысалы: бүгін оқыған өлеңіміз
кешегі оқыған өлең сияқты есту
сезімі туралы екен.
(Т) Бағытталған оқуды
пайдаланып, кейбір өлеңдерді
топтарға бөліп, оқушылармен бірге
дауыстап оқыңыз. Олардан
өлеңдерді не себепті ұнатқандарын
сұрап, соған байланысты өлең
түрлерін таңдап алыңыз. Мысалы:
ұйқас, әзіл сөздер, қызықты
Қабылдау сезімдерін кеңінен
зерттеп білу үшін тараудың бұл
бөлімі «Жаратылыстану» пәнімен
сәйкес келуі тиіс.
Оқушыларға сабақ барысында және
бос уақыттарында қолдана алатын
өлеңдер жинағы берілген шағын
суретті кітаптарды «Оқу
бұрышына» қойыңыз.
Оқушыларға әр жаттығу
барысында қайталанған ұйқас сөз
келсе, көрсетіңіз.
Оқушыларға жаңа сөздерді сөздік
дәптерлеріне жазу үшін уақыт
беріңіз.
Әр өлеңді талдағанда
оқушыларға сұрақтар қойыңыз,
Сезімдерге
қажетті
өлеңдердің
үлгісін келесі
сайттан
қараңыз:
‘Sensational
poems’;
http://www.ama
zon.com/Sensati
onal-Poems-
Inspired-Five-
Senses/dp/03304
13449/ref=sr_1_
1?s=books&ie=
UTF8&qid=136
6206784&sr=1-
1&keywords=se
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
21
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
Ж 10
Орфографиялы
қ нормаларды
сақтау
(дауыс ырғағы,
дауыс
қарқыны,
мәнері, екпіні,
т.б.) ескере
отырып,
тыңдалған
мәтіннің
мазмұнын
бағалайды
(ұнайды/ұнама
йды)
Ж 10.2.1
Қосарлы
дыбыстардың
(Я, Ю) емлесін
сақтап жазады.
суреттер. Бұл жайында көзқарасын
сұраңыз. Бәріміздің ой-пікірлеріміз
бірдей ме екен, әлде әр түрлі ме
екен?
(Ө,Қ) Оқушылардан өлеңдегі
ұнаған жерлері жайында сұраңыз.
Өлеңдер арасында көрінетін
ұқсастық пен айырмашылықтарды
табыңыз. Өлеңнен ұйқас сөздерді
тауып жазу дәптерлеріне жазуды
тапсырыңыз.
Оқушыларды қадағалап, бағалаңыз:
өлең жайлы мағыналы пікір
айта алуын;
өлең туралы өз көзқарасын айта
алуын (ұнағанын және
ұнамағанын);
себептерін, басқа өлеңдермен
ұқсастығын таба алуын.
(Ұ) Өлеңдерді дауыстап, әндетіп
айтыңыз. Оқушыларды қатысуға
шақырыңыз. Ым-ишара, қимыл,
дыбыстар және әуенді қосыңыз.
Оқушыларға өлеңдерді жаттап,
мысалы, Бұл өлең не жайлы?
Өлең ұнады ма? Қай сөз
орамдары ұнады?
Бұл өлең нені есіңе түсіреді?
Сен осындай нәрсені
иіскеп/дәмін көріп/ естіп көрдің
бе?
Қай жері қызықты, күлкілі
болды?
Қай сөздер бірдей естілді?
Ең ұнаған өлең қайсы? Біздің
бәрімізге бірдей өлең ұнай ма,
әлде талғамдарымыз әр түрлі
ме?
1-сынып оқу жоспарында
бағытталған оқу техникасының
реттері толығымен жазылған
nses+poems
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
22
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
басқа сыныптастарына айтып беру
үшін уақыт беріңіз.
ТА 1
Тыңдалған
ақпараттың
мазмұнын
түсіну
ТА 5
Әлеуметтік
және іскерлік
ортада тілдік
нормаларды
сақтау
Ж1 Мәтін
түріне сәйкес
ТА 1.2.1
Айтылған
ақпаратты
(сөйлеушінің
сөзін,
әңгімесін)
тыңдайды
және жалпы
мазмұны не
туралы екенін
түсінеді
ТА 5.2.1
Мәселеден
хабардар
екенін көрсете
отырып, түрлі
жағдаяттарда
қысқа
диалогке
қатысады
Ж1.2.1
Мұғалім
Сезім мүшелері туралы өлең
жолдарын құрастыру
(Ө) Оқушыларға 5 минут ішінде
таспаны мұқият тыңдап, естіген
сөздердің бас әріптерін, сөздің
орнына суреттерді түртіп
отыруларын, содан соң
естігендерін толықтырып жазуын
сұраңыз. Одан кейін бүкіл сезім
түрлерін кезекпен қолданып, не
сезгендерін сұраңыз.
(Т) Оқушылардан топ ішінде өз
ойымен бөлісуді, жазуларын
салыстыруды сұраңыз.
Оқушыларға тізімдерін естеріне
түсіріп, бірден жазып үлгермеген
ойларды жазуына мүмкіндік
беріңіз.
(МК) Бірлесіп жазу әдісін
қолданып қарапайым өлең
жазғызыңыз. Ол үшін сөздерді
жоғарыдағы тізімдерден алыңыз.
Оқушыларға төмендегі кестеде
берілген сезім мүшелері арқылы
сезінуге мүмкіншілік беріңіз.
Мысалы: таза ауада түскі ас ішуге,
шулы дәмханада тамақтануға,
қарлы ауада жылы сусын ішуге
болады. Әр күні басқа жерге барып,
оқушыларға ескертулерін жазып
алуға мүмкіншілік беріңіз.
Оқушылардың ой-пікірлерін жазу
үшін төмендегі кестені
қолдануыңызға болады.
ЕстКөру Иіс Дәм Сипап
(ұстап)
Use a poem read
previously as a
model e.g. a
poem from the
anthology
http://www.ama
zon.com/Sensati
onal-Poems-
Inspired-Five-
Senses/dp/03304
13449/ref=sr_1_
1?s=books&ie=
UTF8&qid=136
6206784&sr=1-
1&keywords=se
nses+poems
Бөлім
тақырыбына
сай қосымша
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
23
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
өз мәтінін
құрап жазу
Ж 8
Түрлі жанрда
шығармашылы
қ мәтін жазу
Ж 10
Орфографиялы
қ нормаларды
сақтау
көмегімен
мәтін түрлерін
ажыратады
және шағын
мәтіндер, үлгі
бойынша
қарапайым
хабарлама
жазады
Ж8.2.1
Мұғалімнің
көмегімен
өзінің жеке
бақылаулары
негізінде оқиға
желісін сақтап
шағын
әңгімелер
немесе
ұйқастар/өлең
дер жазады
Ж 10.2.3
Дауыссыз
Дұрыс, жарасымды сөз және сөз
тіркестерін қолданып, өлеңді
көркемдеу жолын көрсетіңіз.
(Ө, Қ) Оқушыларға қабылдау
сезімдері жайында өлең
жазғызыңыз. Өлең тек бір сезім
мүшесі жайында немесе әр сезімге
бір жол арнап жазылуы мүмкін.
Өлең жолдары қандай сөздерден
басталғанына және қандай
сөздермен аяқталғанына назар
аудартыңыз. Әр жолдағы бірінші
сөз қандай дыбыстан басталған?
Өлең жолындағы ұйқас сөздерді
табу барысында дауыссыз дыбыс
түрлері туралы білімдерін
қолдануға жағдай жасаңыз.
Жазу қабілеті төмендеу
оқушыларға қолдануға болатын сөз
және сөз тіркестерін, өлең
құрылысын беруге болады.
Жазу қабілеті жоғарылау
оқушылар өлеңдерін өздері
шығарып, буын және ырғағын
өздері жасауға тырысуларына
Оқушыларға бір-бірімен ой-
пікірлерін бөлісіп, түсіндіру
кезінде көркем сөздерді
қолдануларына көмектесіңіз.
Төмендегідей қарапайым жазу
үлгісін қолданыңыз.
Зейін қойып тыңдаймын,
Жақсы ...
,
…,
… таудаймын.
Не болмаса, бұрын оқыған
өлеңдердің үлгісін алуға болады.
Сағат сыртылдайды,
Орындық шиқылдайды,
Есік сықырлайды.
Дайын өлеңдерді сыныпқа іліп
қоюға немесе олардан өлең тізбегін
жасауға болады
у сезу сезу сезу
ресурстар:
http://www.yout
ube.com/watch?
v=6HDb3QWTJ
9c мақтаншақ
қыз
kinokz.net/kzkin
o/1371-menin-
de-atym-kozha-
menin-de-atym-
kozha.html
Менің де атым
Қожа
homekino.kz/ne
ws/2012-05-04-
6070
Менің атым
Қожа (Б.
Соқпақбаев)
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
24
Оқу
бағдарламасы
на сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
Ж9 Мәтінді
түзету және
редакциялау
дыбыстарды (
қатаң, ұяң,
үнді) талдайды
Ж9.2.1
Мұғалімнің
көмегімен
қажетті
сөздерді
тауып, шағын
мәтіндерді
редакциялайд
ы және
түзетеді
болады.
(Т) Оқушылар сөз тіркестерін
таңдай білуі үшін Бағытталған
жазу әдесін қолданыңыз. Бұл
олардың ең әсерлі өлең жазуларына
көмектеседі. Оқушыларға ойларын
қағаздарға жазып, оны жетілдіру
үшін сөздердің, сөз тіркестерінің
орындарын ауыстырып көрулеріне
көмектесіңіз.
Оқушылардың төмендегі
қабілеттерін тексеріңіз:
мағынасына қарай керекті сөзді
таңдауларын;
көркем және жаңа сөздерді
таңдауларын.
(Ұ) Өлеңдерді сыныпқа оқытыңыз.
Қай өлең ұнады?
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
25
«Қазақ тілі» пәні. 2-сынып
2-бөлім: Менің мектебім
Осыған дейін меңгерілуі тиіс білім
2-бөлім оқушылардың 1-сыныпта және 1-бөлімде алған білімдеріне негізделіп құрылған. Оқушылар бағытталған және
бірлесіп жазу әдістерімен таныс болып, әңгімені ретімен айта білуі тиіс.
Контекст
Бұл бөлім мектеп тақырыбын қамтиды. Әдебиеттік оқу, дүниетану, өнер пәндерімен байланысты. Бөлім барысында дауысты,
дауыссыз дыбыстардың емлелерін меңгерту жалғастырылып, оқушылардың сауаттылығын арттыруға, көркем жазуға мән
беріледі. Бұл бөлімде жеке бас гигиенасын, өмір қауіпсіздігін және өзінің денсаулығын сақтау ережелеріне үнемі көңіл
бөлінеді.
Қысқаша шолу
Бұл бөлімдеоқушылар сурет салып жатқанда диалогтарды ойлап, оларды жазады. Үзіліс кезінде қалай жүріп-тұру керек
екендігін талқылап ережесін жазады.
Оқу
бағдарламас
ына сілтеме
Оқу
мақсаттары
Ұсынылған оқыту іс-әрекеттері
Мұғалімге арналған ескертпелер
(оқыту әдістемесі бойынша)
Оқыту
ресурстары
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
26
Ж 10
Орфографиял
ық
нормаларды
сақтау
ТА5
Әлеуметтік
ортада тілдік
нормаларды
сақтау
Ж 10.2.2 «У»,
«и, й»
әріптерінің
емлесін
сақтайды
Ж 10.2.3
Дауыссыз
дыбыстарды (
қатаң, ұяң, үнді)
талдайды
ТА 5.2.1
Мәселеден
хабардар екенін
көрсете отырып,
түрлі
жағдаяттарда
қысқа диалогке
қатысады
«Грамматика және емле»
Мектеп - бұл менің мұғалімдерім
мен сыныптастарым
(Ө.Ж) «Мектеп» тақырыбына
кеспе қағазға (стикерге) 4 тірек
(кілт) сөз жазыңдар. Неліктен бұл
сөздерді таңдағаны жұпта
талқылайды және өз стикерлерімен
алмасады. Әр жұп оқушылары
басқа оқушылармен жұп құрайды
да, енді өзінің қолындағы стикер
бойынша тірек сөздерді неліктен
таңдалғанын түсіндіруі (сөйлем
құрады) керек. Осылай жаттығу
жалғасады.
Оқушылар мектеп және
сыныптастары жайлы айтылған
ойларынан, өздеріне ұнаған
сөйлемдерді дәптеріне жазады.
(Т,Қ) Топта бір-бірінің
дәптерлерін алмастырып, жазылған
сөйлемдерін тексереді.
Грамматикалық сұрақтарға көңіл
аудартыңыз. Оқушылармен бірге
сөздерді дұрыс тасымалдау үшін
сөздерді буынға бөлу, тасымалдау
тәсілдерін қолданып жаттығу.
Мысалы, қоңыр, қауын, Жайық т.б.
Мен мектебім мен сыныбымды
жақсы көремін
(Ұ) Оқушылар өз мектебі, сыныбы
туралы сөйлемдер және мәтін
Осы бөлімде у әрпінің емлесі; и, й,у
әріптерінің емлесі; Я, Ю
әріптерінің жазылуы; дауыссыз
дыбыстардың түрлері туралы
оқушыға түсінікті болатындай
тоқталған жөн.
Оқушыларға тірек сөздер жазу
үшін алдын ала арнайы қағаздар
дайындап қойыңыз. Тапсырма
мақсатын таныстырыңыз. Жұпта
неліктен осы тірек сөздерін
таңдағанын түсіндіргенде, мұқият
тыңдау және ақпаратты келесі
оқушыға дұрыс жеткізу керектігін
ескертіңіз.
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
27
құрастырады. Сөйлемнің тыныс
белгілерін, сөзді буынға бөлу және
дұрыс тасымалдау жолдарын
қайталаңыз.
(Ж.Қ) Оқушылар сурет, сызба
бойынша сөйлем құрастырады
ТА8 Берілген
тақырыпқа өз
пікірін айту
ТА 8.2.1
Мұғалімнің
көмегімен
жоспар мен
берілген тірек
сөздерді
қолданып пікір
айтады
Суретпен танысу
(Ұ) Оқушылар ойнап жүрген
балалар бейнеленген суретке қарап,
не көргендерін талқылайды.
Бірнеше минуттан кейін белгілі
детальдарды табу үшін оған
оқушылардың назарын аударыңыз.
Өзара сұрақтар қояды. Оқушылар
суреттің әрбір бөлігін талқылап, әр
Сурет әр түрлі өлшемде (бүкіл
сынып көре алатындай үлкен
өлшемді және топтарда жұмыс
істеу үшін кіші өлшемді)
дайындалуы тиіс.
Талқылау кезінде қойылатын
сұрақтар:
Суреттен не көріп тұрсыңдар?
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
28
О7
Түрлі
дереккөздерд
ен қажетті
ақпаратты
алу
Ж 10
Орфографиял
ық
нормаларды
сақтау
Ж 5 Оқыған,
тыңдаған
және
аудиовизуалд
ы
материалдард
ың
мазмұнын
жазу
О7.2.1 Берілген
сұрақтарға
жауап табу үшін
көрнекі
материалдар
(иллюстрация)
және
дереккөздерден
(мәтіндер)
ақпараттарды
таба алады
Ж 10.2.2 «У»,
«и, й»
әріптерінің
емлесін
сақтайды
Ж5.2.1
Аудиовизуалды
мәтіндерден
мұғалімнің
көмегімен
бөлімдердегі
түйін сөздерді
анықтайды және
керек тұсын
жазып алады
топтың не істеп жатқанын табады.
(Ө) Оқушыларға өздерінің осы
суреттегі сюжеттің ішінде жүргенін
елестетуді сұраңыз. Ол жақта нені
көріп, нені естіп, иіскей және сезе
алар еді? Оқушыларға ойларын
жазып, сурет салуларын
тапсырыңыз. Кестемен жұмыс
жасатыңыз (Мұғалімге арналған
кестеге назар аударыңыз)
Сурет сендерге ұнады ма?
Неліктен?
Балалар қандай ойын ойнап жатыр?
Басқа да қандай жайттарды
аңғардыңдар?
Сендердің ойларыңша бұл суретте
қай мезгіл бейнеленген? Неліктен
олай ойлайсыңдар?
Бұл біздің ойын алаңымызға
ұқсайды ма? Қай жерлері ұқсайды
және қандай ерекшеліктері бар?
Балалардың барлығы бақытты ма?
Суретте өте ұнаған жері қайсысы?
Бірнеше күннен кейін оқушыларға
суреттерге қайта оралып,
талқылауларына мүмкіндік беріңіз.
Төртке бөлінген қағазға
жауаптарын
жазғызыңыз.
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
29
Ж1 Мәтін
түрлеріне
сәйкес өз
мәтінін құрап
жазу
Ж 4
Түрлі
композиция
бойынша
өзіндік мәтін
құрастырып
жазу
Ж10
Орфографиял
ық
нормаларды
сақтау
Ж1.2.1 Мұғалім
көмегімен мәтін
түрлерін
ажыратады және
шағын мәтіндер,
үлгі бойынша
қарапайым
хабарлама
жазады
Ж4.2.1
Мұғалімнің
көмегімен
берілген
тақырып
бойынша тірек
сөздерді
қолданып шағын
мәтін
құрастырады
және жазады.
Ж 10.2.2 «У»,
«и, й»
әріптерінің
емлесін
сақтайды
Диалог жазу
(МК) Мультфильм үлгісіндегі
әңгімені жазғызу үшін Бірлесіп
жазуды қолданыңыз. Дыбыстық
білімді пайдаланып, әр сөздің
жазылуын, сөйлем соңына нүкте,
леп, сұрақ белгісін қоюды
көрсетіңіз.
(Ө, Қ) Оқушылардан драма
идеясын және өз
импровизацияларын пайдаланып,
комикс стиліндегі жеке диалог
жазуларын сұраңыз.
Жазу қабілеті жоғарылау оқушылар
суреттерді ретімен құрастыра
отырып, қысқа және қарапайым
әңгімелер жаза алады.
Жазу қабілеті төмендеу оқушылар
бір ғана суретті немесе бірнеше ой
бұлттарын пайдаланып, бірнеше
сюжетті үстіртін әңгімелейді.
Қызықты поэтикалық әсері бар
әңгіме құру үшін оқушылардың
идеялар мен пікірлерді таңдауына
көмектесу мақсатында
бағытталған жазуды қолданыңыз.
Оқушыларға қажетті сөзді таңдап
және фразаларды өңдеп жетілдіруі
мен түзетулері үшін қолдау
көрсетіңіз.
Қалыптастырушы бағалау:
Оқушылардың қабілеттерін
бағалаңыз:
Бірлесіп жазуға қатысты толық
ақпаратты 1-сыныптың оқу
жоспарынан табыңыз.
Үлкен суреттен алынған кішкене
бір бөлігін қолданыңыз. Мысалы:
мультфильмдегідей қысқа әңгімеде
төмендегілер болу мүмкін:
Ортадағы бөлік (жоғарыдағы
суретте)
Сөйлеу бұлттары
Ой бұлттары
Қимыл-әрекет сөздері: мысалы,
соғылу, отыру, жүгіру.
Автор сөзі: мысалы, түскі ас
мезгілі.
Бағытталған жазу техникасының
ретімен жүріңіз (кіріспе, есте
сақтау, көрсету/ жазып көру және
тексеру). Толық танысу үшін 1-
Ол түс
кезінде
ұсталды
Мұғалімдер
мұны
көрмесе екен!
Маған
тиіспеңдер
шші…!
2 - нұсқа
Желтоқсан 2014 ж.
30
Ж9 Мәтінді
түзету және
редакциялау
Ж 12
Пунктуациял
ық
нормаларды
сақтау
Ж9.2.1
Мұғалімнің
көмегімен
қажетті сөздерді
тауып, шағын
мәтіндерді
редакциялайды
және түзетеді
Ж 12.2.1 Сөйлем
түрлерін айтылу
интонациясына
қарай
ажыратады және
сәйкес тыныс
белгілерін
қолданады
(нүкте, сұрақ
белгісі, леп
белгісі)
- берілген тақырып негізінде
қажетті сөзді таңдай алуын,
нәтижеге қол жеткізуін;
- қызықты және көркем сөздерді
таңдап қолдана алатындығын;
- сөйлем соңында тыныс белгілерін
дұрыс қоя білуін.
Ө) Оқушылардың жасаған
суреттерін көрсетулерін сұраңыз.
Әртүрлі түрлі – түсті қағаздардан
қиылған тыныс белгілерді
дайындаңыз. Сөйлемдердің соңына
қажетті тыныс белгілерді
қойдырыңыз.
!!!!!!!! ......... ?????
сыныптың оқу жоспарына қараңыз.
Оқушыларға сөйлеу бұлттарының
үлгісін шығарып беріңіз.
О8
Мәтіндерге
салыстырмал
ы талдау
жасау
О 8.2.1
Мұғалімнің
көмегімен
сипаттау
мәтіндерін
салыстырады
Үзіліс кезінде демалуға арналған
ережелер
(Ұ) Салыстыру және олардың бір-
бірінен айырмашылығын тапқызу
үшін бірнеше әдеби емес мәтіндер
таңдап алыңыз. Олар:
нұсқаулықтар, ережелер, рецепт
жазылған кітаптар, бұйымды
қолдануға арналған нұсқаулықтар
Таңдап алынған әдеби емес
мәтіндер мен өмірден алынған
мәтіндерді салыстырыңыз, олардың
ішінде жарнама парақшалар,
плакаттар, т.с.с. болуы мүмкін.
Оқымас бұрын жоспарларына
қарап бір-бірімен салыстыртыңыз.
Бөлімге сай
қосымша
ресурстар:
http://tankaz.kz/