Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Қазақ тілі пәнінен дарынды балаларға арналған жұмыс дәптері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
№31 Т.Бигелдинов атындағы жалпы орта мектеп
Жеке оқушымен жұмыс дәптері
Пән:__________________________
Оқушының
аты-жөні_____________________
Сыныбы:______________________
Пән мұғалімі:__________________
2018-2019 оқу жылы
1. ӘДЕБИ ТІЛДІҢ ГРАММАТИКАЛЫҚ НОРМАЛАРЫ
1.Грамматикалық нормаға қарай сөзге, қосымшаға қалай жалғанады? Сөйлемдерге грамматикалық талдау жаса.
Күнікей атын көп атқа шатастырып, жұртта таранып-сыланып жатқан Шәмши, Шәлкендердің жанына келді. Шәмшиден жылы сөз естігенге ме, кім білсін, жердегі белбеуін, сәлісін әперіп, шолпысын сыртына шығарып, жылпылдаған болды.(Ж.Аймауытов)
_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Әдеби тілдің лексикалық нормасының грамматикалық нормасынан қандай айырмашылығы, қандай ұқсастығы бар екенін айт және мысалмен дәлелде.
_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Тіл туралы қанатты сөздер жазып, мәнін түсіндір.
_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. ӘДЕБИ ТІЛДІҢ ГРАММАТИКАЛЫҚ НОРМАЛАРЫ
1. Қазақ тіліндегі сөйлемдегі сөздердің орын тәртібін айт және төмендегі сөйлемдерді сөйлем мүшелеріне қарай талда.
Алайда амандасудан әрі бірін-бірі бұрын көрмеген бұл екеуінің сөзі өрлей алмады. (Х.Есенжанов)
Бұланбай көзі енді ашық шахтаға қарай ауып еді. (Ғ.Мүсірепов)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Грамматикалық норма дегенді қалай түсінесің? Төмендегі сөздерге грамматикалық нормаға сай қосымшалар жалға.
Су, халық, Отан, жазық, газет, ғалым, дария, көл.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Қазақтың шешен-билері турапы шағын мәтін құра.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. СӨЙЛЕМ ЖӘНЕ СӨЙЛЕМНІҢ ТҮРЛЕРІ
1.Сөйлемдерге тиісті тыныс белгіні қой және себебін түсіндір.
Мен енді анамын (Ғ.Мүстафин)
Қазір қалайсыңдар (Ғ.Мүсірепов)
Үсен үндемей су жағалап жүгіріп кетіп, бір шақпақ тас тауып әкелді (Ы.Алтынсарин)
Жем жеп, бір ішек болып, қамшыдай қатып қалған жануардың сілтеуін көрмейсің бе (Х.Есен
- Атқа, атқа, қоныңыздар - дескен үндер естілді (М.Әуезов)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Төмендегі тұрақты теңеулерден сөйлемнің мағыналық түрлеріне қарай сөйлем құра.
Инедей қадалып, қазықша қаздитып, доғадай иіліп, құрсаудай қысып, майсыз арбадай, жаңқадай жұқа, тақтайдай теп-тегіс.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.«Арпа-бидай ақ ұным» деген тақырыпта Қазақстандағы астық жайлы ойтолғау жаз және сөйлемнің құрамына қарай талда.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. СӨЙЛЕМ ЖӘНЕ СӨЙЛЕМНЩ ТҮРЛЕРІ
1.Сұрап білу мақсатында айтылған сөйлем және оның сұрақ түрлері туралы түсіндіріп, мысалдар жаз.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Төмендегі сөйлемдерден бұйрықты сөйлемдерді тауып, жасалу жолын және тыныс белгісінің қойылуын айт.
Сіз ертең болыстың кеңсесіне баруыңыз керек. (Б.Майлин)
- Омбыдан әкелген карден шыны аяқтарды шығар сандықтан! Бас қанаттың қалғанын тұтасымен қоярсың! (Ғ.Мүсірепов)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Мектеп өмірінен мақала жаз.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. СӨЙЛЕМ МҮШЕЛЕРІ
1.Төмендегі тұрақты теңеулерді пайдалана отырып, құсбегілік туралы мәтін құра.
Дала бүркітіндей қырағы,түлкіге төнген бүркіттей, лашын құстай шүйіліп, қырғидай тиіп, тұйғындай түйіліп, қолға қонған қаршығадай, қасқырға түсетін бүркіттей, кәрі бүркіттей түнеріп.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Сөйлем мүшелерінің белгілерін атап, төмендегі сөйлемдерді сөйлем мүшелерінің атқаратын қызметіне қарай талдау жаса.
Өйткені дәл осы мезгілде сол жақтан жылқышылар көрініп, жаңағы жығылып жатқандарға қарай тұра шапқан. (Қ.Жұмаділов)
Жолға шығарының алдында Асқар Ақтұмадағы Дәнеш апайдікінде болып, Сапар ақсақалға кездесті.(Ә. Әлімжанов)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
3.«Ән – көңілдің ажары» деген тақырыпта қазіргі қазақ әндері жайлы ойтолғау жаз.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
6. СӨЙЛЕМ МҮШЕЛЕРІ
1. Сөйлемдерді сөйлем мүшелерінің құрамына қарай талда.
Соңыма түсіп, жолбарысша жұлынып, екі иығыңды жұлып жеп, өзің де жетер ең. (С.Жүнісов)
Бірақ Жәнібек барыстай атылып, Қарабайды ат үстінен жұлып алған. (І.Есенберлин)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Тұрақты теңеулерден сөйлем құрап жазып, синтаксистік талдау жаса.
Күрмелген жіптей, құлпырған тоты құстай.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Қазіргі кинолар туралы өз пікіріңді жаз.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. ТҰРЛАУЛЫ МҮШЕЛЕР
1.Бастауыш пен баяндауыштың арасына қойылатын сызықшаларды мысалдармен түсіндір.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Мәтіннен сөйлемнің тұрлаулы мүшелерінің қай сөз таптарынан жасалғанын айтып, құрамына қарай талдау жаса.
Біреу аңға серілікпен шығады, біреу оны күнкөрісіне жамау-жасқау етеді. Алшағырда осының екі жағы да бар еді. Жадау бір торы мұның үйінің алдында да намаз оқығандай мүлгіп тұр. Торынын алдында сымдай ширатылған тарғыл тазы жатыр. (Ғ.Мүсірепов)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Өз мектебің туралы мақала жаз.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. ТҰРЛАУЛЫ МҮШЕЛЕР
1.Сөйлемдердің тиісті тыныс белгісін қойып, қойылу себебін түсіндір және сөйлем мүшелеріне қарай талда.
Асқардың шошынған дауысы осы дауыс. (СМұқанов)
Бақытты елге мен бала, бақытты елге сен ала ... (А.Тоқмағамбетов)
Жәукенің қызы үлгілі қызы үлгілі қыз болды! (Б.Майлин)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Баяндауыш болатын сөз таптарын айт және қандай жағдайда бастауыштан кейін сызықша қойылатынын мысалдармен дәлелдеп шық.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Мақал-мәтелдер жазып, оның мағынасын түсіндір және оларға кешенді талдау жаса.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
<