Presentation of the lesson:
|
Bloom’s Taxonomy |
Aims |
View job |
The result |
Marks |
|||
|
Сriterion |
The handle |
points |
The total score |
||||
|
Білу-remember |
Home task : Working with words and complete the sentences |
Brainstorming |
Learn, make up and complete the sentences |
Білім көлемін зерделеу The study of knowledge |
Make up the sentences |
3 |
|
|
Complete the sentences |
2 |
||||||
|
To learn the words |
1 |
||||||
|
Түсіну-understand |
«Reading the text» Favourite food |
1.What is your favourite Kazakh food? 2. Do you ever eat food from other countries? 3.What does mean Beshbarmak? 4. What do we need to make Beshbarmak? 5. What must we do to make the dough? 6. Cut the dough into __ cm squares. |
Working in groups Answer the questions |
Answer the questions |
Fully completed |
3 |
|
|
Errors were |
2 |
||||||
|
Absolutely could not perform |
1 |
||||||
|
Қолдану-apply |
Make up the sentences |
1.It`s the (amazing) place in the world. 2.The (small) country in the world is the Vatican City. 3.What ______ you going to do? 4.Have we got ____ time? 5.I`d like ___ water, please. 6. next Sunday / Real Madrid / win / will? 7. Do you eat ___ rice? 8. There aren`t ___ cars. 9.___ Mark get married next month? 10. Would you like ___ sugar? Playing the game |
10.some |
Practice skills compilation |
Fully completed |
3 |
|
|
Errors were |
2 |
||||||
|
Absolutely could not perform |
1 |
||||||
|
Талдау - analyze |
Discussion |
1.What does mean dastarkhan? 2.When the Kazakhs were a nomadic people, they mainly ate dishes made from __ and __. 3.How much meat do we need to make Beshmarmak? 4.How many potatoes do we need to make Beshmarmak? 5.What firstly we must do? Are there more vegetables, fruit, fish in the Kazakh diet? |
Тақырып бойынша постер салып, қорғау . Топтық жұмыс |
Firstly, students will show emotions. They will give interesting facts, express their negative and positive feelings, new and creative ideas, give general view to the problem and conclusion |
Fully completed |
3 |
|
|
Errors were |
2 |
||||||
|
Absolutely could not perform |
1 |
||||||
|
Жинақтау - create |
Reflexion |
My word |
Сыныптан бір оқушы тұрып сабақта қандай әсер алғанын айтады. Айтып болған келесі оқушы жалғастырады. Сөйтіп барлық оқушы өз ойларын толық айтып жеткізеді. |
Жағдаяттан шыға білу құзыреті |
Got full |
3 |
|
|
Was it difficult |
2 |
||||||
|
Don’t got full |
1 |
||||||
|
Бағалау - evaluate |
|
Essay ‘Fast food’ |
|
Формативті бағалау: топтық, өзара, жеке бағалау; смайлик жинау, мадақтау, сенім білдіру. |
excellent |
3 |
|
|
good |
2 |
||||||
|
satisfactory |
1 |
||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Қазақ тіліне тән дыбыстарды қайталау
Қазақ тіліне тән дыбыстарды қайталау
Presentation of the lesson:
|
Bloom’s Taxonomy |
Aims |
View job |
The result |
Marks |
|||
|
Сriterion |
The handle |
points |
The total score |
||||
|
Білу-remember |
Home task : Working with words and complete the sentences |
Brainstorming |
Learn, make up and complete the sentences |
Білім көлемін зерделеу The study of knowledge |
Make up the sentences |
3 |
|
|
Complete the sentences |
2 |
||||||
|
To learn the words |
1 |
||||||
|
Түсіну-understand |
«Reading the text» Favourite food |
1.What is your favourite Kazakh food? 2. Do you ever eat food from other countries? 3.What does mean Beshbarmak? 4. What do we need to make Beshbarmak? 5. What must we do to make the dough? 6. Cut the dough into __ cm squares. |
Working in groups Answer the questions |
Answer the questions |
Fully completed |
3 |
|
|
Errors were |
2 |
||||||
|
Absolutely could not perform |
1 |
||||||
|
Қолдану-apply |
Make up the sentences |
1.It`s the (amazing) place in the world. 2.The (small) country in the world is the Vatican City. 3.What ______ you going to do? 4.Have we got ____ time? 5.I`d like ___ water, please. 6. next Sunday / Real Madrid / win / will? 7. Do you eat ___ rice? 8. There aren`t ___ cars. 9.___ Mark get married next month? 10. Would you like ___ sugar? Playing the game |
10.some |
Practice skills compilation |
Fully completed |
3 |
|
|
Errors were |
2 |
||||||
|
Absolutely could not perform |
1 |
||||||
|
Талдау - analyze |
Discussion |
1.What does mean dastarkhan? 2.When the Kazakhs were a nomadic people, they mainly ate dishes made from __ and __. 3.How much meat do we need to make Beshmarmak? 4.How many potatoes do we need to make Beshmarmak? 5.What firstly we must do? Are there more vegetables, fruit, fish in the Kazakh diet? |
Тақырып бойынша постер салып, қорғау . Топтық жұмыс |
Firstly, students will show emotions. They will give interesting facts, express their negative and positive feelings, new and creative ideas, give general view to the problem and conclusion |
Fully completed |
3 |
|
|
Errors were |
2 |
||||||
|
Absolutely could not perform |
1 |
||||||
|
Жинақтау - create |
Reflexion |
My word |
Сыныптан бір оқушы тұрып сабақта қандай әсер алғанын айтады. Айтып болған келесі оқушы жалғастырады. Сөйтіп барлық оқушы өз ойларын толық айтып жеткізеді. |
Жағдаяттан шыға білу құзыреті |
Got full |
3 |
|
|
Was it difficult |
2 |
||||||
|
Don’t got full |
1 |
||||||
|
Бағалау - evaluate |
|
Essay ‘Fast food’ |
|
Формативті бағалау: топтық, өзара, жеке бағалау; смайлик жинау, мадақтау, сенім білдіру. |
excellent |
3 |
|
|
good |
2 |
||||||
|
satisfactory |
1 |
||||||
шағым қалдыра аласыз













