Сабақтың тақырыбы:
Қазақстан кең - байтақ ел.
Интеллектуалды
сайыс.
Мақсаты:
Оқушыларды қазақстандық патриотизм
рухына тәрбиелеу. Оларды
Отанын, елін,
жерін сүюге баулу, туған елге
құрмет
сезімін
қалыптастыру.
Көрнекілігі: Сабақтың тақырыбы жазылған
плакат.
Ана тілі туралы нақыл сөздер.
Қазақстанның Елтаңбасы мен
Туы.
Құрметті ұстаздар мен оқушылар!
Қазақстан егеменді және тәуелсіз мемлекет ретінде
қалыптасты және әлемдік қоғамдықтың толық құқылы мүшесі оның
ажырағысыз бөлігі болады деп тұжырымдама жасауға болады.
Интеллектуалды сайысымызды бастамас бұрын әділ
қазылар сайлап, оларды ортаға шақырайық.
Әділқазы, аққазыға бір сәлем!
Әділдікке бас иеді күллі әлем.
Жүйірік озар сайыстарда неше
бір,
Сарапқа сап әділдікпен шеше біл !
Сайысқа 4 оқушы қатысады. Ортаға сайыскерлерді
шақырып, олардың жақсы жақтарын сипаттап, таныстыру.
Өту шарты.
-
«Бәйге».
Қарап тұрмай бәйгеге
еріңіз,
Шәкірттерге әділ шешім беріңіз.
Жүзден
жүйірік мыңнан тұлпар шығарар,
Бәйге,
бәйге, бәйгелерді көріңіз!
Қазақстан туралы 16 сұрақ
беріледі, кім бірінші қол көтерсе, сол жауап береді. Әр жауапқа 10
ұпайдан беріледі.
-
Мемлекеттік Ту дегеніміз не ?
-
Мемлекеттік Елтаңба дегеніміз не ?
-
Мемлекеттік Әнұран дегеніміз не ?
-
Мемлекеттік Тудың түсі неге көгілдір?
-
Елтаңбадағы шаңырақ нені бейнелйді?
6. Әнұранның бірінші
шумағының мағынасы.
7. Әнұранның екінші
шумағының мағынасы
8. Әнұранның үшінші
шумағының мағынасы
9. Тудағы қыран белгісі нені
білдіреді?
- Қазақ халқының еркіндікті
сүйетіндігін дәлелдейді.
10. Тудағы өрнек нені
білдіреді?
- Ата – салтымызды
білдіреді.
11. Елтаңбадағы қос пырақ
нені білдіреді?
- Ай мүйізді пырақта
шаңырақты, бірлікті сақтап тұр.
12. Елтаңбадағы бесжұлдыз
нені білдіреді?
Бес континентті елдермен
қарым – қатынас жасауға даярлығын
дәлелдейді.
-
Елтаңбадағы ҚАЗАҚСТАН жазуы нені
білдіреді?
-
Туған күннің бейнесі нені білдіреді?
-
Тудың авторы.
- Шәкен Ниязбеков
-
Елтаңбаның авторы.
- Шотаман
Уалиханов
ІІ.
«Тапқырлық»
Келді
кезек тапқырлықпен шешуге,
Жауаптарын күштілерге
есуге.
Қазақ, орыс, ағылшынды
білсеңіз,
30 ұпай шәкірт саған
несібе.
Адамзатты
не бұзар?
(сөз,
слова, word)
1.
Кімнен шәкірт озар? (мұғалім, учитель )
2. Өнер алды қандай
тіл?(Қызыл, красный )
3. Өнерліні кім сүйеді? (
бала, мальчик, )
4. Ұлдың ұлты-әкеге,
қыздың ұлты ? (шешеге, мать, )
5. Жылай-жылай арық
қазсаң,
Күле-күле не ішерсің?
(су, вода, )
Ана тілінде сөйлеу, оған
деген көзқарас ең зор адамшылық,
мәдениеттілік, тәрбиелік, әдептілік өлшемі
болып табылады.Оның мәні - ер азаматтың ана тілін Отанындай, туған
халқындай, ата – бабасындай сүйіп, ардақтап, ол тілде сөйлеуді
тәңірінің ұлы сыйындай көруінде.
Адамды екі нәрсе қартайтпайды: бірі жақсы
мінез, екіншісі – жақсы сөз.
Келесі кезең
ІІІ. «Көкпар»
Сен де болдың мамандықтың иесі,
Не істер едің бұл өмірге жүйелі.
Асыл тастан өнер жастан шығар деп,
Бабам айтқан, баба сөзі киелі.
Мәңгі бақи есте қалар,
Қызықты бір жиын болсын.
Білімдіден шәкірт озар,
Сұрақтары қиын болсын.
Осы айналымнан кейін ұпай саны аз оқушы ойыннан
шығады. Ұпайы аз үміткерлерді қазылар алқасы айтады.
Сөйлей білу де өнер. Ол арымай- талмай шешендік
сырын зерттеуді, жаттығуды, мол білімді, ой-өрісі мен қиял
кеңістігін қажет етеді. Әсем сөйлеуге көп тыңдап, көп оқып,
халықтың ауыз әдебиетін, әсіресе тапқырлық пен терең ойдың інжу-
маржандары – мақал-мәтелдерді жетік біліп, сырына үңілу арқылы,
кітапты көп оқу арқылы жаттығып төселеді. Келесі кезең.
ІV.
«Тілмар»
Білімдіден шығады алғыр,
Шешендікпен болған ғой барлық көсем.
Сайра шәкірт, суырылып шарықташы,
Қалмасын бұл жарыста сенің есең.
Қазақстанның жері туралы
тақырып беріледі. 2-3 минут уақытта
ділмарлық өнерін көрсету керек.
-
«Жорға»
Ұпайды
көп жинаған екі адам жарысады. 1 минут ішінде 15 сұраққа жауап
береді.
Осы кезеңнен кейін
әділқазылар көп ұпай жинаған сайыскерді айтады.
Марапаттайды.
Қазақ жері
гүлденіп,
Қызыр баба
қолдасын.
Баршаңызға бақ
тілеймін,
Өзім ұстаз болған соң деп
«қазақстан кең – байтақ ел» интеллектуалды сайсымызды
аяқтаймын.
Барлығыңызға рахмет
!