Шығыс Қазақстан
облысы
Глубокое
ауданы
«Опытное поле орта мектебі»
КММ
Ашық сабақтың
тақырыбы:
Өткізген: география пәні
мұғалімі
Г.Ж.Ахметова
2015-2016 оқу
жылы
Күні:
08.10.2015 жыл
Сынып:
9 А
Пән:
География
Сабақтың тақырыбы: Қазақстан
халқының ұлттық және діни құрамы.
Мақсаты:
Білімділік: Оқушыларға
Қазақстан халқының ұлттық, діни құрамы, таралып орналасуы
жөнінде
Дамыту: Өз бетінше ізденіспен
шығармашылық тұрғыда жұмыс істеуге дағдыландыру. Өз ойларын еркін
де сауатты, нақты жеткізу қабілеттерін
арттыру.
Тәрбиелік: Жан-жақтылыққа,
ізденімпаздыққа баулу, тыңдай және сөйлей білу мәдениетін
арттыру.
Сабақтың типі: жаңа білім беру
сабағы
Әдіс-тәсілдері: оқытудың жаңа
технологияларын қолдану
Қолданылған ресурстар:
«Туысыңды тап» стратегиясы,
Сабақтың
барысы
(Оқушыларды тақта алдына
шығарып, үлестірілген парақтарды алу тапсырылады. Содан кейін «Өз
туысыңды тап» деген кезде ұлттық киімдері бірдей суреттері бар
оқушылар топтарға бөлінеді).
I Ұйымдастыру
кезеңі
(Оқушылар өз орындарына
жайғасқан соң, сәлемдесіп, кезекшімен тілдесіп, сабаққа
дайындықтары тексеріледі)
Қазақ халқы Орыс халқы Кәріс
халқы Украин халқы
II Үй тапсырмасын тексеру
(«Идеяға толы алтыбақан» стратегиясы)
1-Топқа: Анықтамаларды
жазады
2-Топқа: Еңбек ресурстары
жайлы жазулары керек
3-Топқа: Әлеуметтік құрылым
туралы жазады
4-Топқа: Кәсіптік құрылым
жайлы жазады.
(топтар бір бірімен
ауысады, жасыл параққа сұрақ қояды , ал сары параққа өздерінің
идеясын білдіреді).
III Жаңа тақырыпқа көшу
кезеңі
«Түрі басқа болса да,тілегі
бір.
Жүзі басқа болса да, жүрегі бір;
немесе
Ақпыз, сары,
қарамыз,
Ағайынбыз
бәріміз»
-Осы өлең жолдары не
туралы?
-Автордың идеясы қандай деп
ойлайсыңдар?
(Күтілетін жауаптар: Қазақстан көпұлтты
халық, олардың тілдері бөлек, тілектері бір, өйткені Отанымыз
ортақ)
- Иә, дұрыс сабақтың басында сендер өз
туыстарыңды таптыңдар, бірақ сол суреттердің арғы бетін қарасаңдар,
онда Отанымыз- Қазақстан Республикасының туы бейнеленген, не
себепті екенін өздерің жаңа тақырыпты меңгеру барысында
түсінесіңдер.
-Жалпы сендер не білесіңдер осы тақырып
аясында?
-Бүгінгі сабақта не білгілерің
келеді?
IV Жаңа
тақырып.
(Дәптерлеріңді ашып бүгінгі
күнді жазып алыңдар, тақырыбымыз: Қазақстан халқының ұлттық және
діни құрамы).
1-Топ
(Лингвисттер)
-
Төмендегі ұғымдардың
анықтамасын жазыңдар:
Этнос-
Халық
–
Ұлт -
Этнография-
Депопуляция
-
Диаспора
-
Депортация
-
Конфессия
–
2
-Топ
(Социологтар)
-
Этнос: оның саны мен
топтастырылуы туралы әңгімелейді.
-
Кестені
толтыру:
Сенің отбасыңда, туыстарыңның
арасында қандай ұлт өкілдер
бар?
|
|
-Мектебімізде
ше?
|
|
-Сыныпта?
|
|
-Достарыңның
арасында?
|
|
3. Оқулықтағы 81-84 беттерінде
берілген мәтін бойынша:
-Қазақстанда қанша ұлт
тұрады?
-44-суретті пайдаланып ірі
этностарды табу.
3-Топ
(Дінтанушылар):
-
Діндер мен
конфессиялар:
-
Оқулықтағы 85-88 беттер
бойынша жұмыс жүргізу.
50-сурет «Діндер
классификациясына» қарап:
А)Діндер қандай топтарға
бөлінеді?
Ә) Әлемдік діндерді атап шығу
қажет.
4-Топ(Этнографтар):
-
Атластағы «Халықтар» картасын
және 45-суретті пайдалана отырып, «Қазақстан халқы» деген кестені
толтырыңыздар.
Халық
|
Тіл
тобы
|
Тіл
әулеті
|
Қазақстанның қандай
аймақтарында орналасқан
|
Қазақтар
|
|
|
|
Орыстар
|
|
|
|
Кәрістер
|
|
|
|
Белорустар
|
|
|
|
Немістер
|
|
|
|
Гректер
|
|
|
|
Чешендер
|
|
|
|
Түріктер
|
|
|
|
2.Қазақ диаспорасы дегенді
қалай түсінесіңдер?
3. Облыстардағы қазақтардың
орналасудағы үлесі қандай?
V Сабақты
бекіту: Қазақстанда түрлі ұлт
өкілдері, түрлі діни көзқарастарын ұстанатын адамдар тұрады. Біз
ортақ ұлы елдің азаматтары мен азаматшаларымыз, ұлтымызға
қарамастан. Біздің ортақ тарихымыз бар. Біздің табиғат
байлықтарымыз да зор, біздің халық еңбекқор және дарынды, ұлттық
мәдениеттің сан алуан түрі кездеседі. Егер біз бірлікте өмір
сүрсек, алынбайтын қамал болмайды,-деп
ойлаймын.
VI
Үйге
тапсырма:&6 оқу, этнолингвистикалық
классификацияны жаттап алу.
VII
Рефлексия (бағалау)