×
Сертификат тегін алу үшін
Материал тегін жариялау
ҚР БАҚ(СМИ) тіркеу №9512

Ең үздік ашық сабақ байқауы басталды
Алтын күз байқауы басталды
Сұрақтарды 8(771)-234-55-99 (Ватсап) осы номерге жазуға болады

Қазақстан тарихына "Өлкетану" курсын кіріктіре оқыту

Автор:Қаженова Маржан Әлібекқызы
Бағыты: Қазақстан тарихы
Бөлімі: Баяндамалар, реферат
Сыныбы: Барлық сыныптар
Жарияланған уақыты: 2019-02-03

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Материал туралы қысқаша түсінік

ҰСТАЗДАРҒА АРНАЛҒАН

Тарих пәндерін кіріктіре оқыту жүйесін қалыптастыруда әдіс-тәсілдердің тиімділігі

Қазіргі заманда оқу үрдісі үнемі өзгеріске ұшырап, жағымды жаңалық-тармен толықтырылып отырады. Қазақстан Республикасында білім беру жүйесін , оның ішінде жалпы орта білім беруді жетілдіру бойынша кең көлемді іс-шаралар жүзеге асырылуда. «Қазақстан Республикасында білімді және ғылымды дамытудың 2016-2019 жылдарға мемлекеттік бағдарламасы-ның» басты мақсаттарының бірі жалпы орта білім берудің мазмұнын жаңарту болып табылады. Бұл оқытудың құзыреттілікке бағдарланған оқыту моде-ліне біртіндеп өтуге жағдай жасайтын білім беру жүйесін дамыту бағдарла-масын әзірлеуді және жүзеге асыруды талап етеді. Елбасымыз Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқына «Бәсекеге қабілетті халық үшін», «Бәсекеге қабілетті экономика үшін» жолдауында: «Білім берудегі жаңалық – Қазақстанның бәсекеге нақтылы қабілеттілігін қамтамасыз етуге мүмкіндік беретін аса маңызды құралдың бірі» -делінген. ХХІ ғасыр бой жарыстыратын емес, ой жарыстыратын ғасыр екендігін ескерсек, сол ғасырда  үздік  оқытудың үлгісі бола алатын көшбасшы, ұлттың зияткерлік әлеуетін арттыратын ұрпақ тәрбиелеуді мақсат тұтатын еліміздегі мектептердегі жаңаша білім беру бағдарламалары тиімді. Мұндай бағдарламалардың бірі - «Үш тілде білім беруді дамытудың 2015-2020 жылдарға арналған жол картасы». Яғни, пәндерді кіріктіріп оқыту.– біріншіден, сабақта пәнаралық байланыстарды дамытуды және тереңдетуді, олардың ғылымаралық байланысының түпнұсқасы, яғни түрлі пәндерді оқытуды қиыстырудан, олардың өзара терең байланысуына өтуді қарастыру болып табылады. – үшіншіден, оқушылардың ойлау қабілеттерін белсендендіруге, танымдық белсенділіктері мен қызығушылықтарын, өз бетінше жұмыс істеуін дамытуға ықпал етеді, түрлі ғылым слаларына қатысты білімді қорытындылауға бағыттайды.Тарихи білім беру бағдарламаларын жүзеге асыруда кіріктірілген білім беру бағдарламаларын кеңірек қолдану ұсынылады. Кіріктірілген білім беру бағдарламасын табысты жүзеге асыру үшін белсенді оқыту, командалық оқыту, пәндік-тілдік кіріктірілген оқыту т.б. озық педагогикалық әдістерді қолдануға болады Қазақстан және Дүниежүзі тарихы пәндерінің кейбір тақырыптарын кіріктіру мүмкін болады. Тарихтан халықаралық қатынастар мен Қазақстанның сыртқы саясаты, әлемдік соғыстар тарихы, тарихтың жеке мәселелері, мәдениет т.б. тақырыптарын кіріктіруге болады. Тарих пәндерін кіріктіре оқыту жүйесін қалыптастыру оқыту процесінің коммуникативтік әлеуетін анағұрлым ұлғайтады. Мәселен, Әдебиет курстарын оқыту барысында оқушыларға рухани шығармашылық процесінің тарихи контекстін неғұрлым жоғары деңгейде игеруге мүмкіндік береді. Мысал келтіретін болсақ, ІІ тоқсанда 9 сынып оқушылары Қазақстан тарихы пәнінен лы отан соғысынан кейінгі әдебиет пен өнер тақырыбын өтеді. Бұл кезде Қазақстан тарихына әдебиет пәні кіріктіріле оқытылады. Сабақ үрдісінде оқушылар қазақ әдебиеті пәнінен таныс Сәбит Мұқанов, Ілияс Жансүгіров, Сәкен Сейфуллин, Бейімбет Майлин шығармаларын осы сабақта өтеді, талқылайды. Қазақ әдебиеті мен өнерінің қалыптасуы жөнінде әңгімелей алады. Осы кіріктірілген сабақтың басында оқушыларға «сұрақтар тақтасына» өздері білгісі келетін сауалдарын жаздырып, кейін сабақ соңында осы сауалдарға жауап ала алдыма, соған көз жеткізуге болады. Әдіс тәсілдерді кіріктіріп (мысалы, джигсо әдісі мен SWOT кестесі) негізгі бөлімде тақырыпты аша түсуге болады. Келесі бір сабақта, мысалы, гуманитарлық циклдағы пәндермен байланысы картамен, мәтінмен жұмыс істеу, оқиғалармен құбылыстардың ерекшеліктерін айқындау сияқты ортақ әдіс - тәсілдері негізінде іске асады. Тарихқа деген қызығушылығын арттыру үшін сапалы білім берудің тиімді жолдарын таңдау, тарихи және мәдени мұралармен таныстыру, қосымша элементтерді пайдалану мен тарихи деректерді оқып білім алып шығармашылықпен айналысуына жағдай жасау сияқты жаңа педагогикалық технологиялармен инновациялық бағыттарды, әдістер мен тәсілдерді енгізу. Менің үш жылдық іс-тәжірибелік сабақтарымның біреуін мысал ретінде көрсетіп өтейін. Сабақтардың тақырыбына байланысты әдіс-тәсілдерді кіріктіріп,оқушылардың  тақырыпты жеңіл меңгеруін іске асыру ұстаздың шеберлігіне байланысты. Сабақтарда пайдаланатын әдістер: джигсо -1 оқушылардың бірін-бірі оқытуда көмектесуіне арналған жұмыс түрі (мәтінді оқу) джигсо-2 мәтінді толық меңгерген топ сараптама тобына барып сұрақтарға жауап береді. Сұрақтар алдын ала дайындалған болуы керек. Топ өздерінің алған ақпараттары бойынша А-4 форматтарға өз ойларын (постер) түсіреді, қорғайды. Тақырыпты меңгергеннен кейін Венн Диаграммасы бойынша (анализ,синтез) жасайды. Бұл әдісті сабақтың итермелеу сатысына да бекіту кезеңіне де пайдаланса болады. Автор орындығы (тақырыптағы оқиға туралы өз ойын айтады қазіргі өмірмен байланыстырады), ыстық орындық ( басқа топтағы оқушылар тақырып бойынша сұрақтар қояды, әр топтан бір сұрақ). РАФТ рөлдік ойын (баяндап беруші, зерттеуші, сұрақтар құрастырушы,  сілтемелер табушы, бейнелеуші-суретші, дәнекер (кем дегенде екі өмірмен байланысатын фактор айтуы қажет), семантикалық карта (тірек терминдер арқылы оқыту) ақылдың 6 қалпағы (қалпақтардың түсіне қарай өз ойымен бөлісу. Ақ –белгілі бір оқиғаның жағымды жағын суреттейді,  сары— өмірге сенімділік және айқындылықпен қарайды,қара- оқиғаның жаман жағын суреттейді,қызыл қалпақ- сезімді,болашақты болжайды, жасыл-мүмкіндіктерге және идеяларға бағыттайды, көк— ойлауды және барлық алты қалпақтың бағыттарын бақылайды), ББҮ , INSERT (іс-әрекетке бағытталған) кері әсер парағы ( оқушы осы тақырып бойынша өз ойын жеткізеді? Мыс: тақырыпты түсінбеген (түсінген) қызық (қызық емес)  . Себебін өздері жазады. Топтасып жұмыс істеу барысында көңіл бөлмегенін. т.с.с. Ұстаз әр  пәніне (сабақ) дайындалу барысында (сабаққа дейін, сабақта, сабақтан кейін) іс-әрекетін жоспарлайды және рефлексия жазады. Тіл мен пәнді кіріктіріп оқыту ең алдымен тілдік іс-әрекеттің төрт түрін (тыңдалым, айтылым, оқылым, жазылым) меңгеруге бағытталған болады. Мысалға, әдебиет пәнінен 10 сыныпқа арналған сақ дәуірі аясына арналған тақырыптарға тоқталар болсақ, бағдарлама бойынша іс – әрекетке қойылатын талаптарды жүзеге асыруда кіріктіріп оқытудың тиімді тұстары басым деуге болады.«Білім алудың тамыры ащы, бірақ жемісі тәтті», - деп бірінші ұстаз Аристотель айтқандай, білім жолы қиындау болса да, оқушыға оңай әрі ұтымды қылып жеткізу ұстаздың міндеті.

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Сертификатты жеке кабинеттегі жетістіктерім бөлімінен жүктеп алуға болады

Материалды сайттан тегін жүктеу

Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!

Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.

Олимпиада бітуіне қалды: