Материалдар / Қазақтың сазгері, әншісі - Біржан сал
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Қазақтың сазгері, әншісі - Біржан сал

Материал туралы қысқаша түсінік
Біржан салдың композиторлық, әншілік, ақындық өнерінің дамуы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Ақпан 2023
269
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Маңғыстау облысының білім басқармасының Маңғыстау ауданы білім бөлімі бойынша «Балалар өнер мектебінің» жедел басқару құқығындағы МКҚК



Қысқа мерзімді (күнделікті) жоспары

Сабақтың тақырыбы Біржан сал Қожағұлұлы

Бөлім

Теория бөлімі

Педагогтыың Т.А.Ә

Маккашова Жаннат Жаукеновнаа

Күні


Секция немесе үйірме атауы, топ

Қазақ музыка әдебиеті 3 сынып

Сабақтың мақсаты

Біржансал өмірімен танысу,әндерінің қазақ музыкасында алатын орны ерекше екенін ұғыну



Сабақтың барысы:

Сабақтың кезеңі

/уақыты/

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Күтілетін нәтиже

Ресрустар

І Ұйымдастыру

Оқушылармен амандасу, түгендеу, оқушы зейінін сабаққа аудару, қызығушылығын ояту. Оқу құралдарын тексеру

Мұғаліммен амандасу, құралдарын шығару, сабаққа дайындалады

Оқушылар амандасады

ІІ Үй тапсырмасын сұрау

Оқушылардан үйге берілген тпсырманы сұрау

Тақырыпты ауызша сұрау

Оқушыларды бағалап, көтермелеу

Өткен тақыраптың мазмұнын айту


Үйге берілген тапсырманы барлық оқушылар орындауы.

Тақырыпты өз бетінше талдау. Берілген сұрақтарға жауап береді

Суреттер, плакаттар т.б

ІІІ Жаңа сабақ

Кожағұлұлы Біржан Сал (1834–1897 жж.)

Ол 1834 жылы Ақмола облысының Біржан сал ауданында дүниеге келіп, 1897 жылы алпыс үш жасында туған жерінде қайтыс болған. Бозбала кезінен әнші-ақындардың қасына еріп, той-думанның сәніне айналады. Шөже, Салғара, Толыбай, Орынбай, Нүркей, Сегізсері, Арыстан тәрізді өнер иелері – Біржан салдың ұстаздары. Орта жүз Керей тайпасы Ақсарынан шыққан.[1]

1865 жылы Абаймен кездесуі Біржан салдың композиторлық, әншілік, ақындық өнерінің дами түсуіне үлкен әсер етеді. Біржан сал қазақтың дәстүрлі әншілік өнерін, халық музыкасын жаңа белеске көтеріп, өз ән-өлеңдерімен толықтырған ірі тұлға. Жаяу Мұса, Басықараның Қанапиясы, Құлтума, Ақан сері, Балуан Шолақ, Ғазиз, Естай, Үкілі Ыбырай, Жарылғапберді, т.б. арқаның атақты ақын-әншілері – Біржан салдың мектебінен өнеге алып, оның композиторлық өнерін жалғастырып, ілгерілеуіне мол үлес қосқан өнерпаздар.

Біржанның үлкен әкесі - Қожағұл, өз әкесі Тұрлыбай қарапайым шаруа болған. Біржан алғаш ауыл арасында ән салып, өнер куған, бертін келе өз жанынан да ән шығара бастайды. Ол — қазақтың әншілік-орындаушылық өнерін дамытып, халық музыкасын өз шығармашылығымен биік белеске көтерген аса дарынды халық композиторы. Біржан сал әндері өзі өмір кешкен заманның неше алуан окиғаларын, адамгершілік, ізгілік мәселелерін толғап, адам жанының нәзік сезім күйлерін лирикалық әсем сазға бөлейді. Біржанның алғашқы әндерінің бірі — «Біржан сал» әні. Мұнда жастық шақтың от-жалыны да, салдық, серілік салты да, сұлулык атаулыға қызығу да көрініс береді. «Айтбай», «Ақтентек», «Алтын балдақ», «Бірлен», «Ғашығым», «Мәті-Дәулен» сияқты әндер Біржан сал шығармашылығындағы шоқтығы биік, сыршыл шығармалар. Мысалы «Ләйлім-Шырак» немесе «Көлбай-Жанбай» әнінде жоғалған шідерін тілге тиек ете отырып, өзі қонып шыққан үйдің сұлу қызы Ләйлімге деген ішкі жан толкынысы, көніл күйі паш етіледі. Біржан сал патриархалды-феодалды заманның етектен тартқан ескілігіне, қарадүрсін заңжосығына, зорлықшыл ісіне, әлеуметтік әділетсіздігіне асқақ әндерімен, уытты жырларымен қарсы тұрған суреткер. Оның «Жанботасы» тек Азнабай болыстың ғана зорлықшылдығын әшкерелеп қоймайды, сол сияқты озбыршыл Жанботаларға деген акынның ашу-ызасын білдіреді. Ал «Адасқақ» атты әнінде осы ойын, шонжарларға деген іштегі ыза-кегін одан әрі айқындай түседі. Заманының әділетсіздігіне, зорлық-зомбылығына деген Біржан салның наразылығы, өкініш үні тіпті оның өмірінің соңғы кезеңінде шығарған «Жамбас сипар», «Теміртас», «Қарасу есік алды» деп аталатын трагедиялық әндерінен де айқын сезіледі.


Жаңа сабақты түсініп, сабақ барысында қойылған сұрақтарға жауап беру. Тақырыпты талдау. Эпостық жырларды тыңдайды Оқушылар пікірімен бөліседі











Оқушылар жаңа сабақта өткен тақырыпты дәптеріне жазып алу


Эпостық жырларды тыңдау арқылы, мағынасын ұғыну, тақырыпқа сәйкес ой түйіндейді.




https://youtu.be/DGv8uQ_lO7M

























https://youtu.be/BXtb168bu7whttps://youtu.be/BXtb168bu7w

ІҮ Үй тапсырмасы

Өмірі мен шығармалары туралы мазмұнын айту, әндерін тыңдау

Берілген тапсырманы орындау


Оқып келген тапсырманың түсінігін айту


Ү Қорытынды

Біржан сал өмірі мен шығармалары туралы сұрау

Сұрақ - жауап


Оқушылар бір – біріне сұрақ қою арқылы жауап береді

Дұрыс жауап беруге тырысады

Кері рефлекция





Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!