Қазіргі оқытушының рөлдік бейнесі

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Қазіргі оқытушының рөлдік бейнесі

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл мақала технологиялық прогресс пен әлеуметтік өзгерістерге байланысты білім беру жүйесіндегі трансформацияны талдауға арналған. Онда SPOD, VUCA және BANI тұжырымдамаларының контексінде оқытушының жаңа рөлдері (модератор, фасилитатор, тьютор) қарастырылады, сондай-ақ Z ұрпағының ерекшеліктері сипатталады. Автор қазіргі заманғы білім алушылардың қажеттіліктеріне сай оқыту әдістерін бейімдеудің маңыздылығын атап өтеді. Бұл – сандық платформаларды, интерактивті құралдарды және жекелендірілген тәсілдерді қолдануды қамтиды. Мақалада оқытушылардың кәсіби дамуы мен рөлдік репертуарын жаңғыртуының қажеттілігіне ерекше назар аударылған. Бұл – қарқынды өзгеріп жатқан әлемде бәсекеге қабілетті мамандарды дайындау үшін маңызды шарт ретінде ұсынылады. Бұл мақала технологиялық прогресс пен әлеуметтік өзгерістерге байланысты білім беру жүйесіндегі трансформацияны талдауға арналған. Онда SPOD, VUCA және BANI тұжырымдамаларының контексінде оқытушының жаңа рөлдері (модератор, фасилитатор, тьютор
Материалдың қысқаша нұсқасы



Қазіргі оқытушының рөлдік бейнесі.

Жабинова Анара Динмуханбетовна, химия пәнінің оқытушысы

ШЖҚ «Басқару Колледжі»,Астана қаласы


Аннотация: Данная статья посвящена анализу изменений в образовательной системе, вызванных технологическим прогрессом и социальными трансформациями. Рассматриваются новые роли преподавателя (модератор, фасилитатор, тьютор) в контексте концепций SPOD, VUCA и BANI, а также особенности поколения Z. Автор подчеркивает необходимость адаптации образовательных методов под потребности этого поколения, включая использование цифровых платформ, интерактивных инструментов и персонализированных подходов. Статья акцентирует внимание на важности профессионального роста и трансформации ролевого репертуара преподавателей, чтобы обеспечить подготовку конкурентоспособных специалистов в быстро меняющемся мире.

Ключевые слова: образовательная система, технологический прогресс, социальные трансформации, SPOD, VUCA, BANI, поколение Z, цифровая грамотность, новые методы обучения, ролевой репертуар.

Мемлекетіміздің дамыған елдердің стандарттарына деген ұмтылысы еліміздің жаңа сапалық деңгейге жылдам өту қажеттілігін туындатуда. Білім беру жүйесі – әр елдің болашағын айқындайтын, әлемдік өркениетке жетудің негізгі бағыттарын көрсететін біртұтас құрылым. Соңғы жылдары білім жүйесіндегі өзгерістер қарқынды дамып жатыр, соған бүгінгі оқытушы дайын ба? дайын болу үшін нені ескеруіміз керек?, оқытушының қазіргі білім саласында атқаратын рөлдік бейнесі? деген сұрақтар туындайды. "Қоршаған әлем" аббревиатураларына сүйенетін болсақ қоршаған әлем өзгерді, онымен бірге жеке адам да өзгерді. Оның ішінде адамның ойлауы. Бұл өзгеріс кезеңдерін SPOD, VUCA, BANI аббревиатуралары арқылы сипаттайтын болсақ.

SPOD

VUCA

BANI

Steady-тұрақты;

Predictable- болжамды;

Ordinary-қарапайым;

Definite-анықталған.

Volatility-өзгермелі;

Uncertainty-белгісіз;

Сomplexity-күрделі;

Ambiguity-екіұшты.

Brittle-нәзік;

Anxious-мазасыз;

Nonlinear- қиындық;

Incomprehensible-түсініксіз.

SPOD ХХ ғасырда, есептеу техникасы мен интернеттің жаппай таралуына дейін болған қоршаған әлемді сипаттайды. Бұл әлемді мына өлең сөздерімен сипаттауға болатын «…завтра будет так-же как вчера…»[2]. Техникалық және кәсіптік білім беру жүйесі түсінікті және болжамды болды. Білім орталықтары кімді және қалай оқыту керек екендігін білді. Жұмыс берушілердің сұранысын бірнеше жылға болжай алды. SPOD әлемінде ХХ ғасырда дидактиканың негізін қалаушы Ян Амос Коменский сипаттаған ұстаздың бейнесі тарады. Яғни оқытушы – негізінен 4 рөлдік бейнеде болды. 1. бағбан: бақшада өсімдіктерді сүйіспеншілікпен өсіретін.

2 сәулетші: адамзаттың әр қырын асықпай білім нәрімен қалайды. 3 мүсінші: адамдардың ақыл-ойы мен жанын мұқият тегістеп, қашайды; 4. қолбасшы: күшті жетекші. Тұтастай алғанда, бұл әлем тұрақты, болжамды, қарапайым еді. 1980 жылдардың соңында SPOD әлемінің орнына VUCA-әлемі келді. Енді тұрақты, болжамды, қарапайым әлемнің орнына өзгермелі, белгісіз, күрделі әлем басты. Осы кезде техниканың, технологияның қарқынды дамуы басталды. Техникалық және кәсіптік білім беру жүйесі де, оқытушы бейнесі де өзгеріске ұшырады. «Искусство быть другим» атты В. Левидің кітабынан мұғалімнің рөлдік репертуары туралы ұсынылған бейнесі осы кезге сай келеді. (1968) Оның айтуы бойынша оқытушы ақпарат беруші, кеңесші, сарапшы, көшбасшы, ұйымдастырушы, тәлімгер, ағартушы, күтуші, қамқоршы, тәрбиеші, дос, дәрігер, психотерапевт, зерттеуші, бақылаушы, уағызшы, суретші, әзілқой, бағалаушы, сыншы, судья, бақылаушы, нұсқаушы, жаттықтырушы. 2020 жылдағы COVID-19 пандемиясының келуі білім саласын толығымен өзгертті. Онлайын сабақтар, бейнесабақтар, білім беру платформалары. Бұның барлығы цифлық техниканың қарқынды дамуына әкелді. Енді бұл кездегі өзгерістерді VUCA әлемі түсіндіре алмады. VUCA ортасын алмастыратын жаңа шындықты сипаттауға арналған BANI аббревиатурасын футуролог Джамаис Кашио ұсынды (Cascio, Jamais). Bani аббревиатурасындағы әрбір сөз автор енді бұлыңғыр белгісіздікті емес, хаос кеңістігін білдіреді. Өзгергіштік нәзіктікке айналды, белгісіздік мазасыздыққа, ал екіұштылық түсініксіз болды. Жаңа әлем жаңа тәсілдерді қажет етеді. SPOD-әлемінде ұстаз білім көзі болды. VUCA – әлемінде ұстаз - білім әлеміне жетекші, навигатор. Вани-әлемінде ұстаз -білім беру мазмұнының модераторы, конструкторы. 2022 жылы техникалық және кәсіптік ұйымдарында академиялық дербестік енгізілді. Ол мемлекеттік жалпыға міндетті талаптардың негізінде білім беру стандарттарын, кәсіптік стандарттарды, кәсіптік WorldSkills стандарттары мен аймақтық ерекшеліктерін ескере отырып жұмыс берушілермен бірігіп білім беру бағдарламаларын әзірлеуге мүмкіндік береді. Әлемнің соншалықты тез өзеруіне байланысты біз енді теориялық білімді бес жыл оқып, содан кейін жұмыс берушінің арқасында мамандықты меңгере алмаймыз. Осы стандарттарды жүзеге асыру үшін, бәсекеге қабілетті маман дайындау үшін оқытушылар өзерінің білім берудегі әдіс- тәсілдеріне өзгерістер енгізді. Өйткені біздің алдымызда студент болып Z ұрпағы (зумерлер) отыр. Олар технологиямен тығыз байланысты әлемде өсті, сондықтан цифрлық сауаттылық – олардың басты ерекшелігі. Бұл ұрпақ:

  • технологияға бейім: интернет, смартфондар, әлеуметтік желілер олардың күнделікті өмірінің бөлігі.

  • қысқа әрі нақты ақпаратты жақсы қабылдайды (видеолар, мемдер, қысқа посттар).

  • қашықтан жұмыс істеуге және жаңа форматтар мен құралдарды қолдануды ұнатады.

Сондықтан күнделікті сабақ жоспарына олардың осы ерекшеліктерін ескере отырып, оларды қызықтыратын әдістерді қолдану қажет.

  • Жұмыс процесінде заманауи құралдар мен платформаларды пайдаланыңыз. Мысалы: чат-боттар, онлайн жиналыстар, цифрлық қосымшалар, геймификация, интернеттегі платформалар, мобильді қосымшалар және жұмыс істеуге арналған интерактивті құралдар.

  • Ұзақ мәтіндерге қарағанда қысқа әрі маңызды ақпаратты артық көреді. Қысқа және жарқын бейнелерді, (TikTok, YouTube). инфографиканы немесе мемдерді пайдаланыңыз. Оқу бағдарламаларын, воркшоптарды және онлайн курстарды қосыңыз.

  • Өздерін әртүрлі рөлдерде немесе жобаларда сынап көруге мүмкіндік беріңіз. Үнемі кері байланыс беріп, олардың жетістіктері мен ұсыныстарын мойындаңыз.

Сонда ғана біз жақсы жетістіктерге жетеміз. Заман талабына сай, бәсекеге қабілетті, кез келген қиыншылықты жеңе білетін, өз бетімен шешім қабылдайтын тұлға, маман дайындаймыз. Ал оқу процесінде оқытушы:

  • Фасилитатор

  • Модератор

  • Коуч

  • Тьютор

  • Стартап-тәлімгер

  • Мотиватор

бұлар фантастикалық әңгіме кейіпкерлері емес, бұл қазіргі білім саласында оқытушының атқаратын рөлдік репертуарындағы жаңа бенесі.

























Қолданылған әдебиеттер:

1. https://www.dekanblog.ru/2022/09/strategicheskii-menegement/abbreviatury-spod-vuca-bani-plyus-pdca-i-hadi/

2.Леви В. Искусство быть другим. – М., 1968.

3. Зимняя И.А. Педагогическая психология. – М., 2000.

4. https://journal.sovcombank.ru/zhizn/teoriya-pokolenii-x-y-z-i-bebi-bumerov-po-godam







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
27.05.2025
46
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі