Қиял мен шығармашылық тақырыбындағы сабақ жоспары 10 сынып

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Қиял мен шығармашылық тақырыбындағы сабақ жоспары 10 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Қиял мен шығармашылық бөлімі, сөздік: өнер және қолөнер тақырыбындағы сабақ жоспары 10 сынып сөздікпен жұмыс және қолөнер түрлері
Материалдың қысқаша нұсқасы

Lesson Plan


Unit:6

Imagination & creativity

Teacher’s name:


Date:

16.02

Grade:10

Number present: 20 absent:

Theme of the lesson:

6B Vocabulary: art&crafts

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

10.5.2 - use a growing range of vocabulary, which is appropriate to topic and genre, and which is spelt accurately


Lesson objectives:

All learners will be able to: know the vocabulary (understand )

Most learners will be able to: distinguish words by groups

Some learners will be able to: know the usage of the vocabulary

Value links:

Respect each other, to be polite

Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

Pre-learning

«Brainstorming» method

10 min.


Greetings

Revision of previous lessons materials with the help of the teacher.

Differentiation:

Watch the video then complete the sentences.

T asks different questions connected with the theme and tries to help Ss to give the correct answer. T asks leading questions to clarify the theme to the Ss who needs T support.

Ss give their possible answers. After that T introduces the aim and theme of the lesson.

P watching the video and complete the sentences

Questions:

1.What is the video about?


Aim: Revise the previous lessons material.

Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

Descriptor:

-answer the 1st-question

- complete the sentences using the words.


Total: 2points


Encourage Ss who answer the questions

Whiteboard


Cards


Students Book

Middle of the lesson

Presentation part.


5 min.


«Vocabulary»

Explain new words and the task

Explain the task and give Ss time to complete it

Aim: to consolidate vocabulary from a text, to learn collocations

Differentiation: «Librarian» method is used to develop their vocabulary knowledge.

Exercise 2

In exercise 2 fill in.


Descriptor:

-choose the correct word

2 point

Whiteboard

Students Book


3 min



7 min

«Vocabulary»

Ask Ss to look at the pictures 1-8 and read the items A-H. Then answer the questions

Aim: to introduce a vocabulary area

Differentiation: «Librarian» method is used to develop their vocabulary knowledge.

Exercise 4,

Listen and read the new words.

Match the words with the picture, then divide the pictures two groups

Which are art? Crafts?


Descriptor:

-using new words, --match the picture with the words,

-give correct answer

3 points

Whiteboard

Students Book

Poster


7 min

Explain the task and give Ss some time to complete it Tell Ss they may look up the words in the Word List at the back of the book if necessary.

Aim: to present and practice vocabulary related to TV shows.

Efficiency:to enrich their vocabulary

Differentiation: practice method is used to assess Ss writing

Exercise 5

TV shows. Fill in.

Descriptor:

- pronounce vocabulary correctly

-choose right answers


Total: 2points


Whiteboard

Students Book


5 min

Tasks with learningapps.

Ss choose correct answer

choose right answers

total: - 1 point

Internet

End of the lesson.


Reflection



8 min.

The Ladder method was used as a reflection. T asks SS to stick their stickers to the Success Ladder

Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

Green- I understood

Yellow-I have some questions

Red-I need a help.

Aim: To know how many Ss got the theme.

Efficiency:

Ss can use colors to show how much do they remember.

Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.


Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!


Whiteboard

Students Book



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
31.05.2022
441
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі