Қиын
оқушыларменжұмыс
Баяндама мақсаты:
Баяндама барысы:
Қазіргі таңда мектептерде мұғалімдерді мазалайтын басты мәселе «қиын» балалар.
Алдымен осы«қиын» оқушылар дегеніміз кімдер? Олар мектеп тарапынан ерекше, қосымша
бақылауды талап ететін, тәрбиелеуге қарсылық білдіретін оқушылар. Сонымен қоса , білім деңгейі
төмен, тәртібі нашар, сабақтан көп қалатын, ұстаздардың талабын орындамайтын, адамгершілік
деңгейі төмен, сыныптастарымен үнемі тіл табыса алмайтын, ұжым мәселелері қызықтырмайтын
оқушылар, ойлау қабілеті кейін қалған, ашуланшақ оқушыларды қиын балалар қатарына жатқызып
жүрміз.
Осы мәселемен жұмыс жасай отырып, мектеп психологының яғни өзімнің алдыма қойғанмақсатым:
«Қиын» балалармен жұмыс жүргізу жолдарын жетілдіре отырып, оқушыларға құқықтық
білім беру
мен жоғары әлеуметтік-құқықтық мәдениетін қалыптастырудың тиімді әдіс-тәсілдерін
табу.Әуелі мына терминдерді ажырата білгеніміз жөн:
«Қиын бала» бұл —
«тәрбиесі қиын бала»
әлеуметтік назардан тыс қалған бала, адамгершілікдамуында ауытқушылық бар
бала.Баланың қиын мінез құлқының себебін іздесек, көбіне баланың өз
отбасындағы ата-анамен қарым — қатысына байланысты екені анықталды.
Кей оқушылар ата ана
тарапынан ешқашан жүрек жылуын көрмей өсіп, осыған мектептегі өз тобындағы оқушы
лардың,мұғалімдердің кері көзқарасы қосылып, ұзаққа созылған қайғыру, ренжу жүйке ауруларына
шалдықтырып,
бала ашуланшақ, өмірге ызалы, тұйық қалыпқа түседі.Ата — ана тарапынан, мектеп
қабырғасынан жылылық сезінбеген жасөспірім өмірде өзін ешкімге қажетсіз деп есептеп, уайымға
шалдығады, кей жасөспірімдердің ұйқысы бұзылып, түнде қорқынышты түстер көреді.«Бала
тәрбиесінің ең үлкен мектебі — әке мен шешенің қарым -қатынасы»
деп В.А.Сухомлинский
айтқандай , «Ата – ана — өз баласының тәрбиесі үшін ел, халық алдында жауапкер».Осы тұрғыдан
қарай отырып, тәртіп бұзушылыққа бейім балалармен дұрыс тәрбие жүргізу жолдарын
анықтаймыз.
«Халық айтса, қалып айтпайды» дегендей «қиын» балалармен жұмыста сынып жетекшілерінің
қағидасына айналған мақалдар бар.Сондықтан мектепке дейінгі баланың отбасындағы
мінез
құлқыжайлы, кейбір ерекшеліктері жайлы мәліметтері болғаны жөн.Жас ерекшелігін ескере отырып,жеткіншектермен, жасөспірім балалармен олардың өз тілінде сөйлесу керек.
Қиын балалармен сен«қиынсың» деп кеудесінен нұқымай, жалпы балалар тобынан
бөлудің қажеті жоқ. Бұл оларды одан әрі
есіртіп жібереді.
«Көрдіңдер ме, бізге ерекше назар аударылады» деп басқалардың алдында әдейі
көкірек қаға түседі немесе өздері жайлы төмен бағаға үйреніп бәрі бір мені ешқашан
мақтамайды деп
еті үйреніп кетеді.Оқушының мінез – құқының ерекшеліктерін анықтау барысында төмендегілерге
көңіл бөлгеніміз жөн:— Оқушының тәртібін сабақ үстінде және сабақтан тыс кезеңде бақылау;— Оның
қызметін талдау (әр пән бойынша дәптерін, бақылау жұмыстары, шығармалары, т.б.);— Оқушыдан оны
не қызықтырады және жақсы көретін сабақтары жөнінде әңгімелесу;— Достарымен, ата анасымен
әңгіме жүргізу.Жазалау мен көтермелеу әдістерін қатар қолдану – педогогтің негізгі құралы болуы тиіс.Таңдап алынған әдіс – тәсілдер баланы өз қылығына басқаша қаратып , мінезін жақсы жаққа өзгертуі
тиіс. Орынды қолданылған әдіс – тәсілдер оқу – тәрбие жүйесінің деңгейін көтеріп, қиын оқушы мен
педагог қарым – қатынас жақсартатыны сөзсіз.