Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan: term 4

    Unit 8 Travel and tourism

    S.Asanov № 38

    Teacher name:

    A.Ashimov

    Date:


    Grade: 9

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Travel: nouns.

    Learning objectives


    9.1.4.1 evaluate and respond constructively to feedback from others

    9.2.4.1 understand the main points of supported extended talk on a range of general and curricular topics

    9.3.3.1 explain and justify their own and others’ point of view on a range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn compound nouns associated with travel.

    • Complete a dream holiday quiz

    . • Learn how to extend your vocabular

    Value links

    Hospitality: Traditionally a nomadic culture, hospitality has always been an important part of Kazakh culture.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    5 min















    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm-up

    Fasten your seat belts and get ready for the all-round race

    Lead – In

    • With books closed, ask students where they usually go on holiday. Elicit some ideas.

    • Write Dream holiday on the board and elicit the meaning.

    • Ask: What is your dream holiday? Elicit a range of ideas from the class and write useful vocabulary on the board


    Students' attention is drawn to the lesson.



    Students discuss the pictures in pairs.



    Determines the topic and aim of the lesson



    Students say different words from the picture




    Formative Assessment



    Good job!




    Assessment criteria

    -Identify detailed information in extended conversation with support








    Pictures






    Student’s book




    Middle of the lesson

    Presentation part.

    35 min













    Ex: 1 P:92

    • Read the instructions with the class and make sure students understand what a compound noun is (a noun which is made of two or more words or parts of words).

    • Students work in pairs to make as many compound nouns as possible. Then they read the text and compare it with their lists.

    • Check answers and expand the list with any more compound nouns from the text


    Ex: 2 P:92

    • Read the example definition, and elicit a definition of city break (a very short holiday in a city) as a further example.

    • Allow students time to write their definitions individually and then put students into pairs to test each other.

    • Ask some students to read their definitions to the class. In a stronger class, check understanding by asking students to put the words into sentences.


    Ex: 3 P:92

    • Students complete the quiz individually, put them into pairs to compare their answers.

    • Ask some students to tell the class about their partner’s dream holiday.

    Ex: 4 P:92

    • Elicit another combination with tour, e.g. sightseeing.

    • Put students into pairs to continue writing new combinations. Point out that nouns other than those seen in exercise 1 will need to be used


    Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

    Students match the words in the boxes. How many compound nouns can you make? Then look at the My Dream Holiday quiz and compare the compound nouns with your list.

    Answers:

    guidebook, return ticket / trip / flight, day trip, suncream, diving equipment, long-haul flight, five-star hotel / accommodation, city break, mosquito net, luxury hotel / accommodation


    Students write definitions for six of the compound nouns. Work in pairs and test your partner

    Answers:

    Students’ own answers.


    Students do the My Dream Holiday quiz. Do you agree with the results? Why / Why not?

    Answers:

    Students’ own answers



    Students add two nouns from the quiz to each list

    Answers:

    1 sightseeing

    2 guided

    3 agent

    4 brochures


    Descriptor:

    - work in pairs

    -compare the compound nouns

    Total: 1 point












    Descriptor:

    - write definitions for six of the compound nouns

    - work in pairs

    Total: 1 point





    Descriptor:

    - do the quiz

    - complete the quiz individually

    Total: 1 point


    Descriptor:

    add two nouns from the quiz

    Total: 1 point







    Cards





    Worksheets




    End of the lesson

    5 min


    FEEDBACK

    Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.


    Students evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it! .

    Poster









    Short term plan: term 4

    Unit 8 Travel and tourism


    Teacher name:


    Date:


    Grade: 9

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    To be going to

    Learning objectives


    9.3.4.1 respond with flexibility at both sentence and discourse level to unexpected comments on a range of general and curricular topics

    9.5.1.1 plan, write, edit and proofread work at text level independently on a range of general and curricular topics

    9.5.3.1 write with grammatical accuracy on a range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn the use of be going to for plans and intentions.

    • Practise using be going to to talk about plans and intentions

    Value links

    Tradition: Kazakh traditions and culture have been passed on from one generation to another through oral histories told by traditional Kazakh tribal leaders and elders.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    5 min















    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm-up

    Fasten your seat belts and get ready for the all-round race

    Lead – In

    • With books closed, ask students where they usually go on holiday. Elicit some ideas.

    • Write Dream holiday on the board and elicit the meaning.

    • Ask: What is your dream holiday? Elicit a range of ideas from the class and write useful vocabulary on the board


    Students' attention is drawn to the lesson.



    Students discuss the pictures in pairs.



    Determines the topic and aim of the lesson



    Students say different words from the picture




    Formative Assessment



    Good jo

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Досова Амина Калмырзаевна
    17 Сәуір 2024
    267
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    қмж

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    қмж

    Материал туралы қысқаша түсінік
    қмж
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan: term 4

    Unit 8 Travel and tourism

    S.Asanov № 38

    Teacher name:

    A.Ashimov

    Date:


    Grade: 9

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Travel: nouns.

    Learning objectives


    9.1.4.1 evaluate and respond constructively to feedback from others

    9.2.4.1 understand the main points of supported extended talk on a range of general and curricular topics

    9.3.3.1 explain and justify their own and others’ point of view on a range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn compound nouns associated with travel.

    • Complete a dream holiday quiz

    . • Learn how to extend your vocabular

    Value links

    Hospitality: Traditionally a nomadic culture, hospitality has always been an important part of Kazakh culture.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    5 min















    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm-up

    Fasten your seat belts and get ready for the all-round race

    Lead – In

    • With books closed, ask students where they usually go on holiday. Elicit some ideas.

    • Write Dream holiday on the board and elicit the meaning.

    • Ask: What is your dream holiday? Elicit a range of ideas from the class and write useful vocabulary on the board


    Students' attention is drawn to the lesson.



    Students discuss the pictures in pairs.



    Determines the topic and aim of the lesson



    Students say different words from the picture




    Formative Assessment



    Good job!




    Assessment criteria

    -Identify detailed information in extended conversation with support








    Pictures






    Student’s book




    Middle of the lesson

    Presentation part.

    35 min













    Ex: 1 P:92

    • Read the instructions with the class and make sure students understand what a compound noun is (a noun which is made of two or more words or parts of words).

    • Students work in pairs to make as many compound nouns as possible. Then they read the text and compare it with their lists.

    • Check answers and expand the list with any more compound nouns from the text


    Ex: 2 P:92

    • Read the example definition, and elicit a definition of city break (a very short holiday in a city) as a further example.

    • Allow students time to write their definitions individually and then put students into pairs to test each other.

    • Ask some students to read their definitions to the class. In a stronger class, check understanding by asking students to put the words into sentences.


    Ex: 3 P:92

    • Students complete the quiz individually, put them into pairs to compare their answers.

    • Ask some students to tell the class about their partner’s dream holiday.

    Ex: 4 P:92

    • Elicit another combination with tour, e.g. sightseeing.

    • Put students into pairs to continue writing new combinations. Point out that nouns other than those seen in exercise 1 will need to be used


    Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

    Students match the words in the boxes. How many compound nouns can you make? Then look at the My Dream Holiday quiz and compare the compound nouns with your list.

    Answers:

    guidebook, return ticket / trip / flight, day trip, suncream, diving equipment, long-haul flight, five-star hotel / accommodation, city break, mosquito net, luxury hotel / accommodation


    Students write definitions for six of the compound nouns. Work in pairs and test your partner

    Answers:

    Students’ own answers.


    Students do the My Dream Holiday quiz. Do you agree with the results? Why / Why not?

    Answers:

    Students’ own answers



    Students add two nouns from the quiz to each list

    Answers:

    1 sightseeing

    2 guided

    3 agent

    4 brochures


    Descriptor:

    - work in pairs

    -compare the compound nouns

    Total: 1 point












    Descriptor:

    - write definitions for six of the compound nouns

    - work in pairs

    Total: 1 point





    Descriptor:

    - do the quiz

    - complete the quiz individually

    Total: 1 point


    Descriptor:

    add two nouns from the quiz

    Total: 1 point







    Cards





    Worksheets




    End of the lesson

    5 min


    FEEDBACK

    Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.


    Students evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it! .

    Poster









    Short term plan: term 4

    Unit 8 Travel and tourism


    Teacher name:


    Date:


    Grade: 9

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    To be going to

    Learning objectives


    9.3.4.1 respond with flexibility at both sentence and discourse level to unexpected comments on a range of general and curricular topics

    9.5.1.1 plan, write, edit and proofread work at text level independently on a range of general and curricular topics

    9.5.3.1 write with grammatical accuracy on a range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn the use of be going to for plans and intentions.

    • Practise using be going to to talk about plans and intentions

    Value links

    Tradition: Kazakh traditions and culture have been passed on from one generation to another through oral histories told by traditional Kazakh tribal leaders and elders.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    5 min















    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm-up

    Fasten your seat belts and get ready for the all-round race

    Lead – In

    • With books closed, ask students where they usually go on holiday. Elicit some ideas.

    • Write Dream holiday on the board and elicit the meaning.

    • Ask: What is your dream holiday? Elicit a range of ideas from the class and write useful vocabulary on the board


    Students' attention is drawn to the lesson.



    Students discuss the pictures in pairs.



    Determines the topic and aim of the lesson



    Students say different words from the picture




    Formative Assessment



    Good jo

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 9 сынып
    17.04.2024
    267
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Досова Амина Калмырзаевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации